بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا The 2nd international congressThe recent outcomes research in medical Sciences- from molecular to clinical medicine تازه ترین دستاورد های پژوهش در دانش پزشکی از پزشکی ملکولی تا پزشکی بالینی International Prof. Dr. Alireza Yalda Academic Foundation in Medical Sciences بنیاد آکادمیک جهانی استاد پروفسوردکترعلیرضا یلدا در دانش پزشکیwww.ipyf.org The 3d international congress27-30th November 2012 International Prof. Dr. Alireza Yalda Academic Foundation in Medical Sciences بنیاد آکادمیک جهانی استاد پروفسوردکترعلیرضا یلدا در دانش پزشکیwww.ipyf.org Enormous progress of science in the field of biotechnology and cellular and molecular medicine in recent years has opened new entries into the better understanding of mechanisms of diseases and new approaches in diagnosis and therapy especially in diseases which are difficult to treat.On the other hand this progress challenges different aspects of medical ethics and raises many questions involving what sort of ethical conduct should be expected by researchers scientists and physicians.Our congress in this year focuses on the latest outcomes of research in molecular and clinical medicine and the role of medical ethics and social responsibilities. مرکز تحقیقات تاریخ و اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران Research Institute of Interventional Allergology and Immunology Cologne/Bonn Germany Scientific cooperation partners of the 3rd international congress of theInternational Prof.Dr.Alireza Yalda Academic Foundation in Medical Sciences The Academy of Iranian Physicians and Dentists in Germany shortly AIA (Persian: آکادمی پزشکان و دندان پزشکان ایرانی در آلمان) was established on June 23 2012 in Bonn Germany . AIA replaces the Association of Iranian Physicians and Dentists in Germany contemporary and compatible with its scientific contents and academic activities.The Association of Iranian Physicians and Dentists in Germany shortly VIA (Persian: کانون پزشکان و دندانپزشکان ایرانی مقیم آلمان shortly: کانون Kanun) was founded on October 14th and 15th 1961 in Cologne / Germany. From 1961 to 1980 the association's activities were centered on professional interests and social matters. The association emerged as a respected scientific organization in Germany from modernization and restructuring in the years 2001 and 2002 and was accredited by the German Academy of Postgraduate and Continuing Medical Education and the German Medical Council state NRW. From 2001 till June 2012 VIA has organized forty-one postgraduate courses and continuing medical educational congresses which have been certified form the German Academy of Postgraduate and Continuing Medical Education and the German Medical Council state NRW and earned a total of 269 CME points. The VIA has assigned the dentists till June 2012 a total of 271 CME points on the base of scoring of BZÄK /DGZMK of the German Dental Association and the pharmacist from November 2009 till 2012 a total of 52 CME points. www.aia.de.com
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
به نام خداوند جان و خرد درس 2 منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی هدف آشنایی با شیوه های سنجش اعتبار شواهد و مدارک تاریخی و اصول مقدماتی روش های اعتبارسنجی منابع و اخبار تاریخی در گذشته مورخان برای تشخیص و تعیین اصالت اخبار و اسناد (شواهد و مدارک) یک رویداد تاریخی، روش ها و فنونی را به کار می گرفتند و حتی برخی از این روش ها تا به امروز نیز از اعتبارلازم برخوردارند. با پیشرفت علم و ابداع روش های جدید علمی در سده های اخیر مورخان نیز روش ها و ابزارهای جدیدی را برای تشخیص و تعیین اصالت و اعتبار اخبار و منابع تاریخی به خدمت گرفتند. در این درس با توجه به اهمیت این بخش از کار مورخان، به برخی از این روش ها و معیارها می پردازیم.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 44 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
گزارش اقتصادی استان قزوین1391 – 1390دستاوردهای هسته پژوهشی معرفی استان: استان قزوین با مساحت 15821 کیلومتر مربع در شمال غربی کشور واقع شده و حدود 0.95 درصد از مساحت کشور را شامل می شود. بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390 جمعیت استان قزوین با متوسط رشد سالانه 1 درصد از 1143200 نفر در سال 1385 به 1201565 در سال 1390 افزایش یافته است. سهم استان از جمعیت کل کشور در سال 1390 معادل 1.6 درصد بوده است. معرفی قابلیت ها و توانمندی های اقتصادی استان قزوین مزیت های نسبی استان قزوین در بخش صنعت و معدن: وجود زیرساختهای کامل صنعتی از جمله استقرار بیش از 12 شهرک و ناحیه صنعتی در استان و وجود شهر صنعتی البرز که از مهمترین شهرهای صنعتی کشور می باشد وجود نیروگاه عظیم 2000 مگاواتی شهید رجایی در این منطقهقرارگرفتن بیشتر مناطق استان در خارج از شعاع 120 کیلومتری تهراننزدیکی به بازار عمده محصولات صنعتی کشورتنوع بالای تولیدات صنعتی استان که زمینه ساز ایجاد خوشه های صنعتی در استان استصادرات و واردات کالاهای صنعتی استان به دهها کشور خارجیبالا بودن امنیت سرمایه گذاری در استان قزوین
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 34 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
دستورالعمل رسیدگی به تخلفات پژوهشی در تحقیقات علوم پزشکی بسم الله الرحمن الرحیم Ministry of health unpublished report (1388) with permission) مصادیق تخلفات پژوهشی تعریف: تقلب عمدی در ارائه نتایج پژوهشی و تخلف از استانداردهای پژوهشی توسط کسی که حقیقت را می داندسرقت معنوی داده سازی تحریف عدم رعایت کدهای اخلاقی در تحقیقات علوم پزشکیعدم ذکر تعارض منافع (شرکت های دارویی)نویسنده پنهان (خرید و فروش پایان نامه، حذف نام همکاران، انجام تحقیقات توسط شرکت ها بجای محققین و ....)نویسنده مهمان (کسب امتیازهای پژوهشی بدون هیچ فعالیت پژوهشی)........... تخلفات شدید پژوهشی شامل سرقت معنوی، داده سازی و تحریف مطالب نادر است و عمده تخلفات خیلی شدید نیستند و با فرهنگ سازی، آموزش و برنامه های نظارتی اولیه اصلاح خواهد شد.موارد شدید تخلفات هر چند نارد هستند باید با جدیت پیگیری شوند. در غیر اینصورت مشکلات حل نخواهد شد. تخلفات پژوهشی در تمام کشورها وجود داردبرخی افراد سالها مبادرت انجام تخلفات پژوهشی جدی و فریبکاری می نمایند و پس مشخص شدن اولین تخلف مشخص می شود که بیشتر کارهایشان به این صورت بوده است. در صورت عدم وجود ساختار مناسب افراد متخلف و سودجو عادت کرده و از شرایط سوء استفاد می کنند.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 207 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
هدف از درس روش های بررسی و پژوهش: آشنایی دانشجویان با اصول، مبانی، تکنیک ها و روش های تحقیق وبررسی، به طریقی که دانشجو بتواند در پایان ترم یک فعالیت تحقیقاتی (Research Paper) را به جوبی انجام داده وبه صورت یک پروژه انجام نماید.هدف از مطالعه روش های بررسی و پژوهش از نظر دانشمندان:به اعتقاد علمای معاصر(Scientist) توسعه و پیشرفت علم از نیمه دوم قرن بیستم به مراتب بیش تر و جامع تر از پیشرفتی است کلیه علوم از بدو پیدایش خود تا پایان نیمه اول قرن بیستم داشته است. و جامع تر از پیشرفتی است کلیه علوم از بدو پیدایش خود تا پایان نیمه اول قرن بیستم داشته است.با توجه به این که قدمت وسابقه روش علمی تحقیق بیش از 30 سال (بیش تر از یک ربع قرن) نیست، توسعه و پیشرفت سریع علمی طرفاً مدیون به کار بردن روش های دقیق و صحیح تحقیق علمی بوده است. (Scientific Research) اصولا نیاز به دانستن و حل مشکلات، موجبات پیدایش و بسط تحقیق علمی را فرآهم آورده است.بنابراین:پیشرت روش های تحقیق پیشرفت علوم را میسر می سازدهف کلی تحقیق شناخت حقیقت است و برای دستیابی به این شناخت بایستی راه و روش دستیابی به حقیقت را فراگیریم (که در واقع موضوع درس ما را تشکیل می دهد)(مشکل حمل و نقل، مسئله هسته ای و انرژی هسته ای و به عنوان یک نیاز) زمانی که قصد داریم اطلاعات خویش را در ارتباط با موضوع خاص افزایش دهیم، درباره آن تحقیق می کنیم.در حال حاضر کلیه متخصصان را با روش های علمی تحقیق آشنا می نمایند.آموزش در دوره های مختلف تحصیلی و... .مبادلات تحقیقاتی (Research Fellow) Sabbatical leaveهر 5 تا 7 سال اساتید استفاده می نمایند. روش های بررسی و پژوهش (Research Methods & survey) روش های بررسی و پژوهش (Research Methods & survey)رئوس مطالب به طور کلی:1) آشنایی با مفاهیم تحقیق، هدف از درس، هدف از نقطه نظر دانشمندان2) انگیزه تحقیق مقدمه ای از کتاب (Research Methodology) 3) تعاریف تحقیق از دیدگاه های مختلف (در یک بعد وسیع، موثر و مفید و به صورت ساده)4) اصطلاحات (ذکر چند مورد)
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 50 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
به نام خدا HX OF ARبیش از 65 سال قدمت اولین بار توسط Kurt Lewin، روانشناس اجتماعی که دیدگاه و نظراتش در حوزه های مشاوره، بهسازی کارکنان، پویایی گروه و رهبری سازمانی بسیار تاثیرگذار بود، مطرح گردید ( (Guiffrida20111947: یک فرآیند مارپیچ حاوی بررسی و شناسایی اولیه، اقدام و جمع آوری اطلاعات درباره نتایج اقدام توصیف کرد. HX OF AR1953 Stephen corey آن را فرآیندی توصیف کرد که شاغلین در یک حوزه به منظور هدایت، تصحیح و ارزشیابی اقدامات و تصمیم هایشان، مشکلات خود را به روش علمی مورد بررسی قرار می دهند؛ Robert Rappaport 1970مفهوم اخلاق را افزود؛1983Stephen Kemmis : اقدام پژوهی شکلی از یک تحقیق Self reflection است که توسط شاغلین یک حیطه اجتماعی به منظور ارتقا عدالت و عقلانیت در عملکرد حرفه ای شان، و درک بهتر از وظایف و موقعیت های کاری و حرفه ای انجام می شود. اقدام پژوهیcommunity based participatory action research practitioner research شاغل پژوهی، participatory action research اقدام پژوهی مشارکتیaction science علم عملیemancipatory praxiscooperative inquiry بررسی توام با همکاریfeminist action research (Guiffrida etal 2011)research in practice پژوهش در عمل practical research پژوهش کاربردی practical action research اقدام پژوهی کاربردی )Davidson 2009)
بخشی از متن:
فصل سوم علوم و معارف اسلامی پیشینه مناقشات مرزی ایران و عراق (ppt) 14 اسلاید
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 14 اسلاید
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
کارگاه: روش تدوین مقاله علمی - پژوهشی چرا باید یک مقاله علمی نوشت؟ تحقیق و پژوهش از اهمیت ویژهای برخوردار است و با صراحت می توان گفت که همه پیشرفت های علمی، صنعتی، تکنولوژی و جامعه شناسی بر پایه تحقیق و پژوهش استوار است. اصلی ترین و مهمترین شیوه ارائه نتایج یک مطالعه و تحقیق، تهیه مقاله پژوهشی است و محققی در صحنه تولید و انتشار علمی موفق است که بتواند نتایج پژوهش خود را در مجلات معتبر پژوهشی به چاپ برساند. از آنجا که نوشتن صحیح و مناسب یک مقاله رکن اساسی برای چاپ مقالات علمی می باشد، در اینجا سعی شده است که به روش های صحیح نگازش مقالات علمی – پژوهشی پرداخته شود. 1/17 چند نکته: ننوشتن بهتر از بد نوشتن است.معمولاَ کم نوشتن بهتر از زیادی نوشتن است.معمولاَ کوتاه نوشتن بهتر از طولانی نوشتن است.واضح نوشتن بهتر از مبهم گویی است. 2/17 انواع مقاله: JCR 2) Master Lest (ISI) 3) ISC 4) علمی – پژوهشی 5) علمی - ترویجی 6) علمی - مروری 3/17
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 134 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
مراحل اجرای پژوهش (نگارش پروپوزال( مراحل تدوین پیش نویس یک طرح تحقیقاتی پروپوزال چیست ؟ چرا باید پروپوزال نوشت ؟ اجزای یک پروپوزال کدامند؟ پروپوزال منشور تحقیق نقشه ای که با حرکت بر طبق آن در یک طرح تحقیقاتی به اهداف خود می رسیم را منشور تحقیق Rsearch Protocol گویند .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 50 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا معاونت فناوری و پژوهشی دفتر آمار و فناوری اطلاعات دفتر آمار و فناوری اطلاعات نصب و راه اندازی سرورهای کتابخانه دیجیتالhttp://dlib.pnu.ac.irPlatform: windowsNumber of server: 4Locate: PNU DCنصب و راه اندازی سرورهای سیستم اتوماسیونhttp://didgah.pnu.ac.irPlatform: windowsNumber of server: 2Locate: PNU DC دفتر آمار و فناوری اطلاعات راه اندازی سرور بانک سوال Platform: windowsNumber of server: 1نصب و راه اندازی سرور سیستم آرشیو خدمات آموزشیPlatform: windowsNumber of server: 1
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 64 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
رویکرد کیفی پژوهش Qualitative Approach in Research هدف از این بخش پاسخگویی به سوالات زیر است: فلسفه ی پژوهش کیفی چیست؟تفاوت رویکردهای کیفی و کمی پژوهش کدامند؟در چه شرایطی از رویکرد کیفی پژوهش برای پاسخگویی به سوال تحقیق استفاده می کنیم؟ زمینه ی تحقیق چاقی به عنوان یکی از مهمترین عوامل خطر ابتلاء به بیماری های غیرواگیر (بیماری های قلبی-عــروقی و دیابت) عامل بیش از یک سوم مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه تا سال 2020 خواهد بود (1).1/6 بیلیون نفر از مجموع جمعیت بزرگسال دنیا دارای اضافه وزن و 400 میلیون نفر چاق هستند (1).حداقل 155 میلیون، کودک سنین مدرسه دارای اضافه وزن بوده یا چاق هستند (1و2).برای اولین بار در تاریخ جهان، جمعیت چاق از جمعیتی که به دلیل گرسنگی و سوءتغذیه، زیر وزن طبیعی هستند؛ بیشتر است (3). World Health Organization. Obesity and overweight fact sheet 2009. Lobstein T Baur L Uauy R. Obesity in children and young people: a crisis in public health. Obes Rev 2008; 5(suppl.1):4-104. Food and Agriculture Organization. The state of food insecurity in the world: economic crises-Impact and lessons learned. Rome Italy: Food and Agriculture Organization; 2009. شیوع اضافه وزن و چاقی را در پسران و دختران 24-15 سال کشور روند شیوع اضافه وزن و چاقی در نوجوانان 19-10 سال (مطالعه ی قند و لیپید تهران) زمینه ی تحقیق
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 302 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
1 2 کارگاه آشنایی با روش تحقیق 3 Terminology : Research = تحقیق ، پژوهشInvestigation =بازجویی ، جستجو ، تحقیقSurvey = بررسیBias = تعصب بیجا ، تورش (تز) پایان نامه ی کارشناسی ارشدthesis رساله ی دکتریdissertation طرح پیشنهادی تحقیقproposal 4 با شنیدن واژه تحقیق چه مفهومی از آن به ذهن انسان متبادر می شود ؟ 5 1) رسیدن ، بررسی ، مطالعه ، حقیقت و گاهی حقیقت یابی 2 ) فعالیت های منظمی که به تولید و کشف دانش جدید و سازمان یافته منتهی شود. 3 ) فعالیت برای رسیدن به شناخت آنچه برای انسان ناشناخته است .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 33 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
باسمه تعالی شماره داخلی : 1735/105275/660 -تاریخ : 1395/10/20به:مدیر محترم آموزشگاه ابتدایی/متوسطه دوره اول ودوم/هنرستان/کارشناسی/واحدهای تابعهموضوع : دستورالعمل کارگروه های پژوهشی سال 1395پس از حمد الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام ، عطف به نامه شماره 1700/323302/650 - 1395/10/15 اداره کل ، به پیوست دستورالعمل کارگروه های پژوهشی ( دبیرخانه های پژوهش های معلم محور ) سال 1395 ارسال می گردد.مقتضی است ضمن اطلاع رسانی به همکاران محترم زمینه مشارکت حداکثری همکاران فراهم گردد.نکات قابل توجه :1- با توجه به نیاز همکاران آموزشی به تهیه گزارش های تخصصی ، دستورالعمل پیوست در جلسه شورای دبیران طرح و همکاران پژوهشگر جهت شرکت در کارگروه های پژوهشی ترغیب شوند. 2-همکاران می توانند در چند فراخوان از 7 کارگروه اثر ارائه کنند . همکاران فعال و برگزیده در کارگروه ها به تفکیک دبیرخانه ها مورد تقدیر مدیریت قرار خواهند گرفت .آثار برگزیده به دبیرخانه های استانی ارسال می گردد.3- طرح اقدام پژوهی کشوری بوده و به منزله اعلام بیستمین برنامه معلم پژوهنده است . مشارکت همه مدارس در کارگروه اقدام پژوهی الزامی است . 4- هنگام تهیه گزارش و اثر ، دقت در فرم داوری که پیوست هر فراخوان می باشد مورد تاکید است .5- کلیه آثار فراخوان ها طبق جدول زمانبندی به دبیرخانه منطقه ، مستقر در مرکز تحقیقات معلمان شهرضا ارسال گردد.( روی جلد آثار، نام فراخوان ، اطلاعات کامل افراد گروه و شماره تماس درج شود دستور العمل فراخوان های پژوهشیکارگروههای پژوهش های معلم محور سال تحصیلی96-95کارگروه اقدام پژوهی کارگروه درس پژوهی کارگروه تجربه نگاری پژوهشی کارگروه تدریس پژوهش محور کارگروه تیمز و پرلز کارگروه تفکر و سواد رسانه ایکارگروه خلاقیت و پرورش ایده
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا روشهای پژوهش بیان مساله و اهمیت و ضرورت تحقیق جلسه غیرحضوری سوم عنوان تحقیق (جمع بندی) بطورکلی، عنوان باید فشرده و مختصر باشد و هدف های تحقیق را به روشنی نشان دهد. عنوان تحقیق نباید بیش از آن که چیزی که از تحقیق به دست می آید ادعا کند. غیر دقیق، کلی و نامشخص بیان نشود انتظاری ایجاد نکند که محتوای اثر نتواند آن را برآورده کند. 3 بیان مساله هر پژوهش در واقع قصد پاسخگویی و راه حل یابی برای یک مساله اصلی است که در قالب یک پرسش ظهور کرده است. مساله علمی عبارت از دغدغه ذهنی یا واقعی است که نیازمند به پاسخ از طریق فرآیند علمی است. هدف محقق از طرح این سوال ریشه یابی علت یا علل بوجودآورنده این مشکل است. محقق با طرح چنین سوالی به دنبال راه حل و چاره جویی است. 4 شرایط بیان مساله در تحقیق اگر مساله تحقیق در ذهن محقق از وضوح و روشنی لازم برخوردار نباشد به اجبار محقق به کلی گویی میپردازد و خود را از روش علمی دور می کند. برای جلوگیری از کلی گویی باید :محقق بداند چه کاری را می خواهد یا باید انجام دهد؟ مساله خوب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ 5
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
باسمه تعالی شماره داخلی : 1735/105275/660 -تاریخ : 1395/10/20به:مدیر محترم آموزشگاه ابتدایی/متوسطه دوره اول ودوم/هنرستان/کارشناسی/واحدهای تابعهموضوع : دستورالعمل کارگروه های پژوهشی سال 1395پس از حمد الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام ، عطف به نامه شماره 1700/323302/650 - 1395/10/15 اداره کل ، به پیوست دستورالعمل کارگروه های پژوهشی ( دبیرخانه های پژوهش های معلم محور ) سال 1395 ارسال می گردد.مقتضی است ضمن اطلاع رسانی به همکاران محترم زمینه مشارکت حداکثری همکاران فراهم گردد.نکات قابل توجه :1- با توجه به نیاز همکاران آموزشی به تهیه گزارش های تخصصی ، دستورالعمل پیوست در جلسه شورای دبیران طرح و همکاران پژوهشگر جهت شرکت در کارگروه های پژوهشی ترغیب شوند. 2-همکاران می توانند در چند فراخوان از 7 کارگروه اثر ارائه کنند . همکاران فعال و برگزیده در کارگروه ها به تفکیک دبیرخانه ها مورد تقدیر مدیریت قرار خواهند گرفت .آثار برگزیده به دبیرخانه های استانی ارسال می گردد.3- طرح اقدام پژوهی کشوری بوده و به منزله اعلام بیستمین برنامه معلم پژوهنده است . مشارکت همه مدارس در کارگروه اقدام پژوهی الزامی است . 4- هنگام تهیه گزارش و اثر ، دقت در فرم داوری که پیوست هر فراخوان می باشد مورد تاکید است .5- کلیه آثار فراخوان ها طبق جدول زمانبندی به دبیرخانه منطقه ، مستقر در مرکز تحقیقات معلمان شهرضا ارسال گردد.( روی جلد آثار، نام فراخوان ، اطلاعات کامل افراد گروه و شماره تماس درج شود دستور العمل فراخوان های پژوهشیکارگروههای پژوهش های معلم محور سال تحصیلی96-95کارگروه اقدام پژوهی کارگروه درس پژوهی کارگروه تجربه نگاری پژوهشی کارگروه تدریس پژوهش محور کارگروه تیمز و پرلز کارگروه تفکر و سواد رسانه ایکارگروه خلاقیت و پرورش ایده
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 149 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا مراحل تدوین و اجرای یک طرح پژوهشی انتخاب موضوع تحقیق شناسایی و بیان مسئله گزاره های مسئله و نحوه بیان آن ها اولین مرحله در تدوین و اجرای یک طرح پژوهشی است. عرضه شواهدی دال بر وجود مسئله توسط پژوهشگر می باشد بخش های یک مطالعه حاوی یک بیان کلی، اهمیت مسئله و گزاره های خاص مسئله تحقیق است شرایط انتخاب موضوع 4 اهمیت و اولویت 5 توانایی پژوهشگر 6 منابع مادی 7 منابع اطلاعاتی 8 به صرفه بودن 3 پژوهش پذیر بودن 2 بدیع بودن 1 علاقه پژوهشگر شرایط تدوین موضوع تحقیق موضوع به صورت یک جمله مثبت خبری؛عدم استفاده از کلمات زائدی بدون نقش و باری در تحقیق؛آزمون پذیر مطرح شدن موضوع؛ریشه داشتن در علم مربوطه؛محدود بودن موضوع تحقیق( ماهیتی/زمانی/مکانی/ جامعه آماری) منابع و مراجع موجود برای انتخاب موضوع تحقیق 1 . استفاده از تجارب شخصی و فردی محقق؛ 2. استنتاج از نظریه ها و فرضیات موجود و مطرح؛ 3. استفاده از متون مربوط به موضوع تحقیق؛
بخشی از متن:
#PDF#
خلاصه طرح های پژوهشی معلمان پژوهنده
موضوع : چگونه دانش آموزان را به مطالعه علاقمند کنیم؟
این نوشته فایل پاورپوینت هم دارد
لطفا در صورت نیاز آن را فقط از لوکس فایل دریافت کنید
برای ارایه در کلاس ها سمینارها و همایش ها
ویرایش : شهریور ماه 1402
تعداد صفحات :33
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 82 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 48 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا معرفی پژوهش و تحصیلات تکمیلی دانشکده پژوهش و تحصیلات تکمیلی دانشکده کارشناس تحصیلات تکمیلی: حانم ایرجیکارشناس پژوهش: خانم تقی نژاد نکات مهمی که دانشجویان محترم باید توجه نمایند: ملاحظه تقویم دانشگاهی (در سایت اینترنتی دانشگاه) و رعایت تاریخ های مندرج در آن برای انجام کلیه امورات آموزشی و بویژه ثبت نام ترمیتوجه به شیوه نامه های اجرایی آیین نامه ها و مقررات آموزشی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتریاستفاده از اطلاعیه ها، فرم ها و آیین نامه های موجود در سایت دانشگاه و دانشکده
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 36 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 49 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 32 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 54 صفحه
بخشی از متن:
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 53 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بسم الله الرحمن الرحیم اهمیت و شیوه های نوین فراگیری زبان انگلیسی در مراکز پژوهشی مقدمه بشر در هیچ دوره ای این چنین با حجم انبوهی از داده ها و اطلاعات مواجه نبوده است. سرگردانی انسان امروز انتخابی مناسب از بین هزاران امکانی است که عمر کوتاهش را برنمی تابد. و این سرگردانی در انتخاب روشی مناسب برای یادگیری یک زبان بین المللی با گستره تولید جهانی صد چندان شده است. کتابها فیلمهای صوتی- تصویری کلاسهای آموزشی رسمی و غیر رسمی نرم افزارها و پهنه گسترده اینترنت درکارند تا امر فراگیری یک زبان خارجی تحقق یابد. دنباله آیا اشکال در بهره هوشی ما دانش آموزان ایرانی است که با گذراندن بیش از ده سال از دوران راهنمائی تا دانشگاه هنور نتوانسته ایم در حد قابل قبولی زبان بیاموزیم؟چرا دانش آموزان و دانشجویان ایرانی با گذراندن بیش از ده سال از دوران دبیرستان تا دانشگاه هنوز نتوانسته ایم در حد قابل قبول زبان بیاموزیم؟ بدون شک در بهره هوشی و توانائی های ما نیست بلکه مشکل در روشها و تکنولوژی هایی است که ما با استفاده از آنها زمان بزرگی از زندگی خویش را از دست داده ایم. دلائل ناکامی در فراگیری زبان ترس ما همیشه زبان را درس مشکلی تصور می کردیم که باید آنرا امتحان دهیم و بدین دلیل هرگز فرصت استفاده از آنرا به صورتی نیافتیم که از آن لذت ببریم.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 53 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
1 تعداد اعضای هیات علمی مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور استان مرکزی 2 آمار طرح های پژوهشی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان مرکزی 3 آمار طرح های پژوهشی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان مرکزی 4 آمار طرح های انجام شده بر اساس رشته در دانشگاه پیام نور استان مرکزی 5 آمار طرح های انجام شده در رشته های علوم انسانی در دانشگاه پیام نور استان مرکزی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 65 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اطلاعات مورد نیاز برای پیشنهاد و اجرای یک پروژه پژوهشی 1- عنوان ( فارسی و انگلیسی) 2- مشخصات مجری و یا مجریان 3- مشخصات همکاران اصلی 4-دلایل انتخاب موضوع 5-بیان مسئله 6-بازنگری منابع و اطلاعات 7- اهداف و فرضیات 8- متغیر ها ؛ وضعیت و مقیاس سنجش آنها 9- روش ؛ تکنیک ؛ نحوه اجرای تحقیق و فرم اطلاعاتی 10- جامعه مورد بررسی ؛ تعداد و روش نمونه گیری 11-تمهیدات لازم برای تامین اعتبار داخلی و خارجی تحقیق 12- مسائل اخلاقی تحقیق 13- برنامه برای جمع آوری داده ها ؛ جداول خالی و برنامه آماری برای تفسیر داده ها 14-مطالعه آزمایشی 15- برنامه زمان بندی ؛ برآورد نیروی انسانی؛ خدمات ؛ مواد و تجهیزات مورد نیاز پروژه 16- منابع و ماخذ اجزا یک مقاله: 1- عنوان و اسامی نویسندگان 2- خلاصه 3- مقدمه 4- مواد و روشها 5- یافته ها 6- بحث 7- نتیجه گیری 8- منابع و ماخذ
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
به نام خدا اقتصادسنجی در پژوهش های تجربی 2 اقتصادسنجی کاربرد نظریه ها و روش های آماری و ریاضی به داده های اقتصادی با هدف آزمون.فرضیه ها و پیش بینی روندهای آتی.آن حوزه از علوم اجتماعی است که در آن ابزارهای نظریه ی اقتصادی، ریاضیات، و استنتاج آماری برای تحلیل پدیده های اقتصادی به کار می رود.کاربرد آمار ریاضی به داده های اقتصادی به منظور حمایت تجربی از مدل هایی که اقتصاد ریاضی ساخته و نیز به منظور کسب نتایج عددی. آنچه اقتصادسنجی انجام می دهد 3 اقتصاد بیانگر روابط مهمی است که فایده ی سیاست گذاری دارد، اما عملاً هرگز مقادیر کمی از اثرات علّی ارائه نمی کند: مثال ها تاثیر قیمت های مسکن تهران روی ترافیک؟تاثیر تغییر سود سپرده ها روی تولید ملی در ایران؟اثر کمی کاهش تعداد دانشجویان کلاس دانشگاه آزاد روی نمرات دانشجویان؟ آیا اقتصادسنجی به معنای استفاده از داده ها برای اندازه گیری روابط علّی است؟ایده آل آن است که برای اندازه گیری آزمایش (تجربه) کنیم.اما اغلب ما داده های مشاهداتی (غیرآزمایشگاهی) داریم.مشکل اقتصادسنجی استفاده از داده های مشاهداتی برای برآورد روابط علّی است. اقتصادسنجی یعنی رگرسیون؟ خلاصه ای از کالبدشناسی مدل سازی اقتصادسنجی کلاسیک 4 نظریه ی اقتصادی نظریه ی مدل ریاضی نظریه ی مدل اقتصادسنجی داده ها برآورد مدل اقتصادسنجی آزمون فرضیه ها پیش بینی یا برآورد استفاده از مدل برای کنترل اهداف سیاست گذاری روش های پیش بینی براساس داده های سری زمانی 1. مدل های رگرسیون تک معادله ای.2. مدل های رگرسیون معادلات همزمان.3. مدل های ARIMA.4. مدل های VAR (عدم وجود مدل برون زا). 5
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بسم الله الرحمن الرحیم اقدام پژوهی پژوهش در عمل معلم پژوهنده چگونه می توانم در کاری که مشغول انجام آن هستم ، پیشرفت کنم ؟ اقدام پژوهی علمی ترین و کاربردی ترین روش برای رفع نواقص کاری و تبدیل کار به یک جریان پیشرفت مداوم است. مقدمه :اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده ، رویکردی آموزشی وپژوهشی است که هدف از آموزش و بکارگیری آن حل چالشها و مسائلی است که معلمان در حین عمل و به ویژه طی فرآیند یاددهی-یادگیری باآن مواجه می شوند. یعنی معلم به شیوه ای علمی و پژوهشی درفرآیندی نظام مند،ضمن تمرکز برچالشهای پیشرو، با پرورش فرضیاتی درباره آنها در ذهن خود ، به جمع آوری اطلاعات درباره آنها پرداخته و آنها را به آزمون بگذاردوبدین وسیله ضمن دسترسی به راه حل های مناسب و بکارگیری آن ، به حل مشکلات و موانع موجود بپردازد وضمن بهسازی فرآیند آموزش ، به تحقق یادگیری مناسبتر و مطلوبتر دست یابد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
انواع پژوهش های کیفی 1 مقایسه پژوهش کمی و کیفی تحقیق کمی: فرایندی رسمی، عینی ونظامدار است که درآن از داده های عددی به منظور کسب اطلاعات در باره ی دنیا استفاده می شود.زیر بنای فلسفی آن پوزیتیویسم است (ابژکتیو)تحقیق کیفی: رویکردی نظامدار تعاملی و ذهنی است که به منظور توصیف تجارب زیسته افراد و معنی بخشیدن به انها بکار می رود.زیربنای فلسفی ناچرالیسم و تفسیری، انسانگرایی است.(سابژکتیو) 2 مشخصات تحقیق کمی و کیفی 3 انواع روشهای تحقیق کیفی تحقیق تحلیل محتوی Content analysisتحقیق پدیدارشناسی phenomenological research تحقیق نظریه بسترزاد grounded theory research تحقیق تاریخی historical research تحقیق قومیت نگاریethnographic research 4 تحلیل محتوی تحلیل محتوای کیفی نوعی روش شناسی تحقیق برای تفسیر محتوایی داده هاستبر اساس نظریه شی یه و شانون: سه نوع تحلیل محتوای کیفی وجود داردالف) عرفی Conventionalب) جهت دار Directionalج) تخلیصی Summative
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 58 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا انواع روشهای پژوهش انواع مطالعات اپیدمیولوژیکTypes of epidemiologicalstudies مبنای طبقه بندی آیا وقایع مورد مطالعه دراختیار محقق هستند؟ انواع مطالعات 1-غیر مداخله ای(مشاهده ای):Non interventional studies(observational) 2- مداخله ای:interventional
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
انواع مقالات پژوهشی در علوم پزشکی مقاله اصیل پژوهشی Original articleمقاله کوتاه Brief communicationگزارش مورد Case reportمقاله مروری Review articleمقاله مروری نظام مند Systematic articleسر مقاله Editorial نامه به سردبیر Letter to editor 8/28/2023 2 شایعترین مقالات ، مقاله های اصیل پژوهشی هستند. اجزا اصلی یک مقاله اصیل پژوهشی عنوانچکیدهمقدمهمواد و روشهایافته هابحث و نتیجه گیری نهاییمنابع مقاله کوتاه Brief or short communication ساختار آن مانند مقاله اصیل پژوهشی استتعداد کلمات آن کمتر است(معمولا 1500 کلمه) 8/28/2023 4 نگارش گزارش مورد / گزارش موارد 1- چکیده : حدود 100 تا 150 کلمهشامل علت گزارش، معرفی بیمار و یافته های بالینی معمولا به روش غیر ساختاری تهیه می شود( برخی از مجله ها درباره مقاله های موردی چکیده نویسی نمی خواهند)2- مقدمه:در یک یا دو بند ویژگی های عمده آنکه شایان توجه بوده است، بررسی متون و دلیل منحصر به فرد بودن یا غیر منتظره بودن
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بسمه تعالی اهداف،سوالات، فرضیات پژوهش و متغیرها مقصود و منظور نهایی از تحقیق را نیز هدف دانسته اند.چنانچه اهداف یک تحقیق بخوبی نوشته شود محقق در می یابد که نیاز به چه نوع اطلاعاتی دارد . از چه راههایی باید به جستجوی آنها بپردازد و این خود راه گشای نحوه انجام تحقیق نیز خواهد بود. 8/28/2023 2 اهداف تحقیق واقع بینانه باشنددقیق ، روشن ، رسا، قابل فهم و علمی باشند چرا؟وقتی قرار است پروژه ای ارزشیابی شود نتایج با هدف مقایسه می شود. نتایج شما باید همان چیزی باشد که در هدف به دنبال دستیابی به آن بودید. پس باید اهدافتان را به روشنی بیان کنید. تا هنگام ارزشیابی مشخص باشد هدف شما چه بوده است و به چه چیزی دست یافته اید؟اهداف باید با بیان مسئله مربوط باشد. اگر شما می خواهید علل شیوع اعتیاد را بررسی کنید. باید اهدافتان هم جهت با این مسئله باشد. نوشتن اهداف پراکنده و نامربوط کاملاً اشتباه است.زمان و مکان در آن ذکر شود.از افعال عملی و حرکتی استفاده شود: تعیین کردن- مقایسه کردن- اثبات نمودن- محاسبه کردن- شرح دادن. 8/28/2023 3 خصوصیات هدف در نوشتن اهداف ویژه باید سعی کنیم اجزای مختلف هدف کلی خود را مشخص کنیم. در نوشتن هر هدف ویژه باید دقت کنیم که آیا با امکانات موجود (شامل افراد زمان، مواد و بودجه) می توانیم آن هدف را اجرا کنیم یا خیر؟ یعنی آیا آن هدف با صرفه است یا خیر؟ اگر به صرفه نیست بهتراست آن را حذف کنیم.اگر نوشتن هر هدف ویژه چیزی به درک خواننده ما اضافه نمی کند بهتر است آن را ننویسیم. گاهی وقتها هدف کلی به قدری واضح و مشخص است که نیازی به نوشتن اهداف ویژه نیست. در این موارد اجباری برای نوشتن هدف ویژه نداشته باشید. مثال:تعیین شیوع افسردگی در دختران سال آخر دبیرستانهای منطقه 5 آموزش و پرورش با استفاده از معیارهای X. تهران 1375. 8/28/2023 4 نکات: از پراکنده کاری در حین مطالعه جلوگیری می کند و باعث متمرکز شدن کار می گردد.از جمع آوری اطلاعات غیر لازم و بدون کاربرد جلوگیری می شود.در کل مطالعه هدایتگر ما خواهد بود (طراحی روش تحقیق، نحوه جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها.)در واقع با نوشتن هدف پیش از آغاز مطالعه شما راه خود را مشخص کرده اید و فقط در مسیری که شما را به هدفتان می رساند حرکت می کنید.نکته: تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس اهداف ویژه انجام می شود. پس باید آنها را دقیق نوشت. 8/28/2023 5 نوشتن اهداف ویژه چه فایده دارد؟
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
پژوهشکده زیست فناوری دام، طیور و آبزیان ایران به لحاظ دامپروری دارای مزیت های زیادی است و تقریباً تمام دامهای ارزشمند در کشور قابل پرورش می باشند. این مزیت صنعت دامپروری را در زمره صنایع پر درامد و اشتغال زا در کشور قرار داده است. طبق آمارهای رسمی سهم بخش دامپروری در تولید ناخالص ملی حدود 11% است. چنانچه نقش این حوزه را در تامین عمده نیازهای غذایی و پروتئینی کشور در نظر بگیریم نقش و اهمیت استراتژیک آن بیش از پیش مشخص می شود. امروزه از روش های مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، در صنایع پرورش دام، طیور و آبزیان به منظور اصلاح نژاد، افزایش کمی و کیفی محصول و مقابله با بیماری ها به طور گسترده ای بهره گیری می شود. با توجه به اهمیت این شاخه از زیست فناوری ، پژوهشکده زیست فناوری دام، طیور و آبزیان در سال 1377 در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تاسیس شد. در حال حاضر این پژوهشکده با کادری مجرب و همکاری سایر مراکز تحقیقاتی کشور مشغول به فعالیت است. مقدمه 1- گروه زیست فناوری تولید مثل دام 2- گروه اصلاح نژاد مولکولی3- گروه پاتوبیولوژی و کنترل بیماریها4- گروه تغذیه گروه های پژوهشی اولویت های پژوهشیروشهای نوین جهت تولید ، تکثیر و انتقال جنین در سیستم آزمایشگاهی تکثیر حیوانات از طریق شبیه سازیتولید حیوانات تراریخت با هدف مدل سازی بیماریها و تولید پروتئینهای دارویینشانگرهای ملکولی جهت تعیین جنسیت جنینانجماد اسپرم و جنین بهبود راندمان تولید و تولید مثل با استفاده از روشهای زیست فناوریافزایش راندمان تولید مثل دام ، طیور و آبزیان با استفاده از مطالعات کروموزومی و تشخیص ناهنجاریهای کروموزومی احتمالی قبل از تلاقی دامهای مولد گروه زیست فناوری تولید مثل دام اولویت های پژوهشینشانگرهای ژنتیکی و پروتئینی بمنظور شناسایی و بهبود صفات مهم اقتصادیروشهای مولکولی جهت افزایش مقاومت دامها در برابر بیماریها و تنش های محیطی روشهای مولکولی جهت شناسایی ، طبقه بندی و حفظ ذخایر ژنتیکی تهیه نقشه ژنتیکی گونه های مختلف دام ، طیور و آبزیان کشورمطالعه سیتوژنتیکی دام ، طیور و آبزیان کشوربانک ژن بمنظور نگهداری ذخایر ژنتیکی دامهای بومی کشور گروه اصلاح نژاد مولکولی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهمیت پژوهش با تاکید بر منابع اطلاعاتی به نام خداوند جان و خرد پژوهش دانشگاهی فرآیندی پیچیده و خلاق که پژوهشگر غالبا از مهارت های ذاتی و نهفته خود برای تولید محصول نهایی نظیر مقالات، گزارش های پژوهشی و... استفاده می کند.هیچ راه مشخص، مستقیم و از قبل تعیین شده ای برای انجام پژوهش دانشگاهی وجود ندارد، و هر پژوهشگر راهبردی نسبتا متفاوت با دیگران به کار می گیرد.فعالیت علمی در جهان واقعی کمتر به صورت خطی و سلسله مراتبی انجام می گیرد.(دیکسون و بوما 1984) سیر تحول در ماموریت های دانشگاهها در انقلاب های اول و دوم دانشگاهی مدلی از فرآیند پژوهش بیان مساله:1- انتخاب مساله2- تدوین پرسش / فرضیه3- شناسایی / توصیف متغیرها4- توصیف منشا مساله5- تبیین ظرفیت موجود6- تعریف هدف مرور نوشتار 4 اهمیت و اولویت 5 توانایی پژوهشگر 6 منابع مادی 7 منابع اطلاعاتی 8 به صرفه بودن 3 پژوهش پذیر بودن 2 بدیع بودن 1 علاقه پژوهشگر
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهداف و فرضیات پژوهش اهداف تحقیق اساسی ترین قسمت هر تحقیق "اهداف" آن است.هدف از اجرای هر پژوهش پاسخ دادن به یکسری از پرسش های معین است. هدف پژوهش به ما می گوید می خواهیم از این مطالعه ، به چه نتایجی دست پیدا کنیم. انواع هدف هدف کلی نشان می دهد که در انتهای تحقیق به چه نقطه ای خواهیم رسید. برای آنکه غایت و انتهای تحقیق خود را نشان دهیم باید هدف کلی تحقیق خود را به گونه ای بنویسیم که قابل سنجش و ارزیابی باشد.اهداف جزیی مراحل رسیدن به هدف کلی را نشان می دهد.هدف کاربردی بر خلاف اهداف قبلی خیلی دقیق و قابل سنجش نیست و سعی می کند جنبه های کاربردی موضوع را نشان دهداهداف فرعی سعی می کند نتایج جنبی قابل توجه را نشان دهد و معمولاً نتایج تحقیق در زیر گروهها را تشریح می کند هدف کلی بسیار شبیه به عنوان و گاه دقیقاً تکرار آن می باشد.حتماً هدف کلی و اهداف جزیی با کلمات قابل سنجش مانند ”تعیین“ و یا ”مقایسه“ شروع شود. این مورد درباره عنوان تحقیق الزامی نیست.همچنین ضرورت بیان زمان و مکان تحقیق در هدف کلی بیشتر از عنوان است هدف کلی تحقیق مثالی از هدف کلی بررسی رابطه بین سواد علمی با قدرت بیان مدرسان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوارهدف کلی: تعیین رابطه بین سواد علمی با قدرت بیان مدرسان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دیدگاه دانشجویان در سال 1388