بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 29
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 15
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 27
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 19
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 29
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 27
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 29
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 31
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 28
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 29
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 21
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلی
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل
بخشی از متن:
پاورپوینت فصل سوم پیشینه مناقشات مرزی ایران و عراق
مناقشات مرزی ایران و عراق به اختلاف نظر و درگیریهای حکومت ایران با همسایهٔ غربی خود از زمان سلسله صفوی گفته می شود. در این مدت مرز ایران و عراق بارها دچار تغییر و جابجایی شده است. اما با امضای پیمان 1975 الجزایر که جزء پیمان های بین المللی معتبر می باشد، حد و حدود دقیق مرز ایران با عراق مشخص شده و تاکنون دچار تغییر نشده است.
دسته بندی : پاورپوینت
نوعفایل: powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش وآماده پرینت )
تعداد اسلاید : 14 اسلاید
قسمتی از متن فایل :
آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس
فصل سوم
پیشینه مناقشات مرزی ایران و عراق
مقدمه
آغاز مناقشات ایران و عراق در سال 1310 شمسی.
شکایت عراق به جامعه ملل برای جلوگیری از اعمال حاکمیت ایران بر اروند رود.
واگذاری حق کشتی رانی در سراسر اروند رود به عراق در 1316 شمسی(به استثنای 5 کیلومتر از آب های آبادان تا تالوگ).
در 1348 شمسی عراق اروند رود را جز لاینفک خود نامید و از ایران خواست پرچم های خود را از کشتی ها پایین آورد. بعد از آن دو کشور تا آستانه جنگ پیش رفتند. تا اینکه با میانجیگری رئیس جمهور الجزایر در اجلاس سران اوپک در 1975 الجزایر به توافقاتی دست یافتند.
مقدمه
پیروزی انقلاب اسلامی موجب تغیر ساختار قدرت در خاورمیانه شد.
خروج ایران از صف حامیان بلوک غرب و ترغیب عراق به جنگ با ایران توسط آمریکا.
تن دادن صدام به پذیرش قراردادی برای صلح با ایران در 23 مرداد 1369 با پذیزش قطعنامه 598.
بخشی از متن:
اقدام پژوهی یا تحقیق در عمل، یکی از روش های تحقیق کیفی است. در این رویکرد، پژوهش گر یا متقاضی تغییر و تحول ، مسئله یا مشکل را شناسایی می کند و برای حل آن، یا ایجاد تغییر در آن ، به طور دقیق اطلاعاتی را جمع آوری می کند. سپس، به اقدام مناسب مبادرت می ورزد و از نتایج اقدام، ارزیابی به عمل می آورد.
دسته بندی: پاورپوینت
نوع فایل: Powerpoint (.pptx) (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید: 86 اسلاید
بسم الله الرحمن الرحیم
اقدام پژوهی پژوهش در عمل
معلم پژوهنده
چگونه می توانم
در کاری که مشغول انجام
ان هستم ،
پیشرفت کنم ؟
مقدمه :
اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده ، رویکردی اموزشی وپژوهشی است که هدف از اموزش و بکارگیری ان حل چالشها و مسایلی است که معلمان در حین عمل و به ویژه طی فرایند یاددهی-یادگیری باان مواجه می شوند. یعنی معلم به شیوه ای علمی و پژوهشی درفرایندی نظام مند،ضمن تمرکز برچالشهای پیشرو، با پرورش فرضیاتی درباره انها در ذهن خود ، به جمع اوری اطلاعات درباره انها پرداخته و انها را به ازمون بگذاردوبدین وسیله ضمن دسترسی به راه حل های مناسب و بکارگیری ان ، به حل مشکلات و موانع موجود بپردازد وضمن بهسازی فرایند اموزش ، به تحقق یادگیری مناسبتر و مطلوبتر دست یابد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 111 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
اصول، روشها و مراحل پژوهش در عمل (اقدام پژوهی)
چگونه میتوان پژوهش در عمل را به زبان بسیار ساده یاد گرفت و اجرا کرد؟
مفهوم پژوهش در عمل
پژوهش در عمل ( Action research ) به تحقیقی گفته میشود که هدف آن به بر رسی مسائل و مشکلاتی است که فرد در محیط کار یا زندگی خود با آن مواجه بوده و از طریق ی ک بررسی هدفدار و با بهرگیری از روش علمی میخواهد ابعاد و زوایای آن مشکل را مورد مطالعه دقیق قرار داده و برای حل یا کاهش آن مشکل اقدامی موثر و معتبر انجام دهد (سادئی، 1385، ص21).
یک مثال برای پژوهش در عمل
معلمی در کلاس خود با عدم انجام تکالیف درسی توسط دانشآموزان مواجه میشود و انجام ندادن تکلیف، مانع دستیابی به اهداف آموزشی و درسی است. از اینرو این موضوع برای وی یک مسئله است و در ذهنش این سوال ایجاد میشود که «چگونه میتوانم دانشآموزان کلاسم را به انجام تکالیف درسی تشویق نمایم؟»
بخشی از متن:
نقد به بررسی و ارزیابی هر چیزی، همچون یک نشریه، خدمات یک شرکت، فیلم، بازی ویدیویی، موسیقی (بررسی یک آهنگ به لحاظ موسیقایی)، کتاب گفته می شود. واژه نقد در مفهوم لغوی آن، تفکیک صحیح از غیر صحیح و خالص از ناخالص است. به عبارت دیگر، نقد به معنای محک زدن شیء و قرار دادن آن در دو دسته سالم و ناسالم است.
دسته بندی: پاورپوینت
نوع فایل: Powerpoint (.pptx) (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید: 31 اسلاید
بسم الله الرحمن الرحیم
روش نقد مقاله های علمی – پژوهشی و مقاله های ISI
بخش اول:رویکردهای کاربردی به ارزیابی :
الف. رویکرد ساختاری /محتوایی (رویکرد کلاسیک) :
در این شیوه، مقاله پژوهشی با توجه به ساختار و محتوای آن مورد ارزیابی قرار می گیرد تا مشخص شود مقاله از معیارهای قاعده مند پیروی کرده است یا خیر.
برخی از مجلات علمی در بررسی مقالات دریافتی برای چاپ، از این رویکرد استفاده می کنند و معیارهای خود را بر ارزیابی ساختاری /محتوایی متمرکز می نمایند.
مولفه های اصلی در رویکرد ساختاری :
عنوان
چکیده و کلیدواژه ها
مقدمه
مرور نظری و پیشینه پژوهش
روش شناسی
یافته ها و نتایج
بحث پایانی
منابع و مآخذ (استنادها)
بخش 2 :
نقد محتوایی و متدولوژی مقاله
1. ساختار عمومی مقاله
2. روش نقد محتوایی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 13 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
روش های پژوهش آموزش وپرورش تطبیقی
روش های تحقیق در دوره های مختلف سیر تحول و تکامل دانش آموزش و پرورش تطبیقی به تناسب زمان و تفکر حاکم بر مقایسه، با هم متفاوت بوده اند. روش های تحقیق درمقایسه های تربیتی را با توجه به دوره های مختلف با دیدگاه تحلیلی بررسی می کنیم.
طبق تاریخچه مطالعات تطبیقی در دوره اول تنها نقل قول جهانگردان و آثار به جای مانده از نوشته های ایشان را مبنای مطالعات تطبیقی می خوانند. ناگفته پیداست که بسیاری از افرادی که نقل قول آنها موجود است ، عالم تعلیم و تربیت نبوده اند اما بسیاری مطالب در نوشته های آن ها هست که گاه اشاره هایی هم در زمینه های تربیتی به عنوان یکی از مظاهر اجتماعی جوامعی که پای ایشان به آن ها رسیده بوده مورد توجه قرار گرفته است. لذا در این قسمت که روش های مقایسه آموزشی و پرورشی مورد نظر است و این روش ها جنبه علمی و هدفمندی بیشتری دارند، چندان نمی تواند مورد عنایت قرار گیرد.
دوره دوم
اما در دوره دوم به طور موردی می توان اشاره نمود که یکی از معروف ترین مطالعات در زمینه آموزش و پرورش تطبیقی در این مورد کار «مارک آنتوان ژولین دوپاری» با عنوان تدبیر و نقطه نظر های مقدماتی در آموزش و پرورش تطبیقی است. او برای جمع آوری اطلاعات از مدارس و آموزشگاه های ایتالیا، آلمان و سوئیس از پرسشنامه ای با 146 سوال استفاده کرده است. سوالات این پرسشنامه در زمینه سن مدرسه رفتن و شیوه تربیت می باشد. او معتقد بودکه ابتدا باید وسیله ای ابداع کرد که به کمک آن بتوان اطلاعات لازم را جمع آوری نمود. اگر چه او طرح حساب شده ارائه نداد ولی به لزوم داشتن طرح قبلی برای مطالعه پی برد.
دوره سوم
به طور کلی مطالعات و نوشته های این دوره را که تا اواخر جنگ جهانی اول از انسجام خاصی برخوردار نبوده است به چهار دوره می توان تقسیم نمود.
الف- مطالعات و تحقیقاتی که جنبه جهان شمولی داشت و بیشتر کشورهای جهان را در بر می گرفت. از تالیفات این دوره می توان از نوشته های پل مونرو نام برد که همه مطالعات خود را در کتاب دو جلدی به نام رساله ای در تعلیم و تربیت تطبیقی منتشر نموده است.
ب- گروه دوم مطالعات تطبیقی در این دوره منحصر به انتشار آمار و اطلاعات کمی جنبه های مختلف آموزش و پرورش ممالک جهان می باشد.
دفتر بین المللی تعلیم و تربیت در این مورد نقش اساسی داشته و سالنامه بین المللی تعلیم و تربیت را منتشر نموده است که حاوی آماری درباره نظام های مدرسه ای کشورهای جهان می باشد.
افراد دیگری هم به انتشار آمار پرداختند که تا تاسیس یونسکو شکل مطلوبی به خود نگرفت، آمار و اطلاعات منتشر شده به دلایلی مانند نبود نظام جمع آوری اطلاعات، تعصب های گزارش دهندگان و نبود اصطلاح شناسی تخصصی از اعتبار کافی برخودار نبودند.
بخشی از متن:
اهداف درس
پرورش توانایی تحلیل موقعیت و درک علت وقوع وقایع
و...
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اهداف درس
و...
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اهداف درس
در دو قرن گذشته، انسان به دلیل پیشرفت دانش و فنّاوری بیش از اندازه از طبیعت بهره برداری کرده است.در این دیگاه، ارتباط انسان و محیط به صورت غلبه انسان بر طبیعت بوده و براین باور استوار بود که دانش بشر می تواند بر تمام موانع محیطی و طبیعی غلبه یابد.
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
و...
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اهداف درس
پرورش توانایی تمایز قائل شدن بین مفاهیم دیدگاه و واقعیت و درک علل متفاوت در نظرات
روزیروزگاری، خفاشی بود که همه چیزهای دور و برش را وارونه می دید. خفاش برای اولین بار وارد جنگل شد. جغد دانا می خواست برای خوشامدگویی به خفاش هدیه ای بدهد. وی از حیوانات جوان جنگل خواست بروند و ببینند خفاش از چه چیزی خوشش می آید.
و...
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اهداف درس
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
و...
بخشی از متن:
پرسش خود را در کلاس مطرح کنید و با کمک همکلاسی ها و راهنمایی دبیر در صورت لزوم آن را اصلاح کنید.
پرسش من/گروه پس از بررسی:
بررسی تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 در مدرسه
سه مورد از پرسش های همکلاسی های خود را که برای شما جالب است،بنویسید.
شبکه اجتماعی اینستاگرام چه تاثیری بر روی سطح توقعات افراد از زندگی دارد؟
آیا تعطیلی مدارس در ایام کرونا باعث افت تحصیلی دانش آموزان شده است؟
پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها
پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای
بخشی از متن:
پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها
پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای
بخشی از متن:
مشاهده:
استفاده از حواس پنجگانه شنوایی ، بینایی ، لامسه ، بویایی ، چشایی
با دقت محیط اطرافمان را بررسی کنیم .
پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای
پاورپوینت زنگ علوم مراحل انجام پژوهش علوم سوم دبستان
پاورپوینت خوراکی ها علوم سوم دبستان
پاورپوینت مواد اطراف ما 1 علوم سوم دبستان
پاورپوینت مواد اطراف ما 2 علوم سوم دبستان
پاورپوینت آب ماده با ارزش علوم سوم دبستان
پاورپوینت زندگی ما و آب علوم سوم دبستان
پاورپوینت نور و مشاهده اجسام علوم سوم دبستان
پاورپوینت نیرو همه جا 1 علوم سوم دبستان
پاورپوینت نیرو همه جا 2 علوم سوم دبستان
پاورپوینت بکارید و ببینید علوم سوم دبستان
پاورپوینت هر کدام جای خود 1 علوم سوم دبستان
پاورپوینت هر کدام جای خود 2 علوم سوم دبستان
پاورپوینت از گذشته تا آینده علوم سوم دبستان
بخشی از متن:
پاورپوینت اخلاق در پژوهش های بالینی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .pptx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 38 اسلاید
اخلاق در پژوهش های بالینی
آزمایش تاسکیجی
تاسکیگی (Tuskegee) روستایی دورافتاده در ایالت آلابامای آمریکاست. شهرت این روستا به خاطر آزمایشی است که بین سالهای ۱۹۳۲ تا ۱۹۷۲ روی ۴۰۰ بیمار مبتلا به سیفلیس انجام شد. بیشتر این افراد بیسواد و رعیت بودند و البته همهی آنها سیاهپوست بودند.
هدف آزمایش بررسی چگونگی گسترش سیفلیس در بدن بود. به این ۴۰۰ نفر در مورد بیماری و روش آزمایش هیچ چیز گفته نشد. تا سال ۱۹۴۷، پنیسیلین بهعنوان درمان قطعی سیفلیس شناخته شده بود. ولی پزشکان تصمیم گرفتند به این افراد چیزی نگویند و همچنان پیشرفت بیماری را زیر نظر بگیرند.
حتی به آنها اجازه داده نشد که به مراکز درمانی مراجعه کنند. آزمایش تا سال ۱۹۷۲ ادامه پیدا کرد و آن چه که باعث توقف آن شد یک خبر جنجالی در یک روزنامه بود. رسوایی ناشی از این خبر باعث شد آزمایش متوقف شود.
نتیجه؟
۲۸ نفر از آن مردان در طول آزمایش از سیفلیس مردند. ۱۰۰ نفر از سایر بیماریهای مرتبط با آن مردند. ۴۰ نفر از همسران این مردان آلوده شدند و ۱۹ بچه با سیفلیس مادرزادی به دنیا آمدند. در سال ۱۹۹۷، بیل کلینتون از ۸ بازماندهی این آزمایش به دلیل رفتار غیر اخلاقی دولت آمریکا عذرخواهی کرد.
دکتر کریستیان بارنارد پزشک اهل آفریقای جنوبی بود که اولین پیوند قلب را انجام داد. او چندین بار هم قلب میمون را به انسان پیوند زد. در یک مورد پیوند قلب یک بابون (نوعی میمون بزرگ) به یک دختر جوان در سال ۱۹۷۷انجام شد. آن دختر ۳ ساعت پس از پیوند مرد. یک عکس از آن زمان باقی مانده است.آن عکس دکتر بارنارد را نشان میداد که قلب میمون را در دست داشت و جسد میمون که روی تخت جراحی بود.
گزارش شده که در هنگام عمل صدای جیغ و ناله های میمون در کل بخش جراحی شنیده شده بود. علت این بود که دکتر بارنارد نمیخواست با تزریق مادهی بیحسی، قلب میمون به مواد شیمیایی آلوده شود. پس بدون هر گونه بیحسی سینهی میمون را شکافته بود. خود بارنارد میگوید که بعدها با دیدن افسردگی جفت یکی از میمونهایی که در پیوند اعضا کشته شده بود، این نوع عمل را کنار گذاشت.
اخلاق در پژوهش های پزشکی
مسئله ترویج و تقویت اخلاق بویژه در رشته پزشکی به صورت جدی ازسوی وزارت بهداشت در سال 1370 مطرح شد و طرح نگارش کدهای اخلاقی مورد توجه قرار گرفت.
بخشی از متن:
پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها
پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اهداف درس
فرضکنید قرار است یک میهمان خارجی به کشور ما بیاید و شما می خواهید او را بهشهرهایی که جاهای دیدنی دارد، ببرید. کدام مناطق یا شهرها را انتخاب می کنید؟
و...
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اهداف درس
در زندگی شخصی هر یک از ما احتمالاً پیش آمده است که ناچار به انتخاب بین دو موقعیت خوب و خوب یا خوب و خوب تر بوده ایم.
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
اگر در شرایطی قرار بگیرید که لازم باشد بین یک موقعیت سخت و موقعیت آسان تر یکی را انتخاب کنید، کدام را انتخاب می کنید؟
در این تصمیم گیری به چه چیزهایی توجّه می کنید؟
و...
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اهداف درس
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
پرورش توانایی طرح سوال پژوهش
بخشی از متن:
اهداف درس
پرورش توانایی برنامه ریزی و اجرای یک پروژه پژوهشی با روش نظرسنجی
و...
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اهداف درس
پرورش توانایی ارائه گزارش کتبی و شفاهی پژوهش
بخشی از متن:
اهداف درس
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
در دو قرن گذشته، انسان به دلیل پیشرفت دانش و فنّاوری بیش از اندازه از طبیعت بهره برداری کرده است.در این دیگاه، ارتباط انسان و محیط به صورت غلبه انسان بر طبیعت بوده و براین باور استوار بود که دانش بشر می تواند بر تمام موانع محیطی و طبیعی غلبه یابد.
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
پرورش توانایی تحلیل موقعیت و درک علت وقوع وقایع
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
در این درس داستان ماه بود و روباه را می شنوید یا فیلم آن را می بینید. شخصیت اصلی داستان روباهی است که می خواهد ماه را برای خودش داشته باشد. شما با گفت وگو درباره ی موضوع داستان، خواسته ها و روابط بین موجودات را از زاویه دیگری بررسی و توجّه به نتایج یک فکر و عمل را تمرین می کنید.
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
و...
بخشی از متن:
اهداف درس
پرورش توانایی تمایز قائل شدن بین مفاهیم دیدگاه و واقعیت و درک علل متفاوت در نظرات
روزیروزگاری، خفاشی بود که همه چیزهای دور و برش را وارونه می دید. خفاش برای اولین بار وارد جنگل شد. جغد دانا می خواست برای خوشامدگویی به خفاش هدیه ای بدهد. وی از حیوانات جوان جنگل خواست بروند و ببینند خفاش از چه چیزی خوشش می آید.
و...