بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 64 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
رویکرد کیفی پژوهش Qualitative Approach in Research هدف از این بخش پاسخگویی به سوالات زیر است: فلسفه ی پژوهش کیفی چیست؟تفاوت رویکردهای کیفی و کمی پژوهش کدامند؟در چه شرایطی از رویکرد کیفی پژوهش برای پاسخگویی به سوال تحقیق استفاده می کنیم؟ زمینه ی تحقیق چاقی به عنوان یکی از مهمترین عوامل خطر ابتلاء به بیماری های غیرواگیر (بیماری های قلبی-عــروقی و دیابت) عامل بیش از یک سوم مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه تا سال 2020 خواهد بود (1).1/6 بیلیون نفر از مجموع جمعیت بزرگسال دنیا دارای اضافه وزن و 400 میلیون نفر چاق هستند (1).حداقل 155 میلیون، کودک سنین مدرسه دارای اضافه وزن بوده یا چاق هستند (1و2).برای اولین بار در تاریخ جهان، جمعیت چاق از جمعیتی که به دلیل گرسنگی و سوءتغذیه، زیر وزن طبیعی هستند؛ بیشتر است (3). World Health Organization. Obesity and overweight fact sheet 2009. Lobstein T Baur L Uauy R. Obesity in children and young people: a crisis in public health. Obes Rev 2008; 5(suppl.1):4-104. Food and Agriculture Organization. The state of food insecurity in the world: economic crises-Impact and lessons learned. Rome Italy: Food and Agriculture Organization; 2009. شیوع اضافه وزن و چاقی را در پسران و دختران 24-15 سال کشور روند شیوع اضافه وزن و چاقی در نوجوانان 19-10 سال (مطالعه ی قند و لیپید تهران) زمینه ی تحقیق
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 302 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
1 2 کارگاه آشنایی با روش تحقیق 3 Terminology : Research = تحقیق ، پژوهشInvestigation =بازجویی ، جستجو ، تحقیقSurvey = بررسیBias = تعصب بیجا ، تورش (تز) پایان نامه ی کارشناسی ارشدthesis رساله ی دکتریdissertation طرح پیشنهادی تحقیقproposal 4 با شنیدن واژه تحقیق چه مفهومی از آن به ذهن انسان متبادر می شود ؟ 5 1) رسیدن ، بررسی ، مطالعه ، حقیقت و گاهی حقیقت یابی 2 ) فعالیت های منظمی که به تولید و کشف دانش جدید و سازمان یافته منتهی شود. 3 ) فعالیت برای رسیدن به شناخت آنچه برای انسان ناشناخته است .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 33 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
باسمه تعالی شماره داخلی : 1735/105275/660 -تاریخ : 1395/10/20به:مدیر محترم آموزشگاه ابتدایی/متوسطه دوره اول ودوم/هنرستان/کارشناسی/واحدهای تابعهموضوع : دستورالعمل کارگروه های پژوهشی سال 1395پس از حمد الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام ، عطف به نامه شماره 1700/323302/650 - 1395/10/15 اداره کل ، به پیوست دستورالعمل کارگروه های پژوهشی ( دبیرخانه های پژوهش های معلم محور ) سال 1395 ارسال می گردد.مقتضی است ضمن اطلاع رسانی به همکاران محترم زمینه مشارکت حداکثری همکاران فراهم گردد.نکات قابل توجه :1- با توجه به نیاز همکاران آموزشی به تهیه گزارش های تخصصی ، دستورالعمل پیوست در جلسه شورای دبیران طرح و همکاران پژوهشگر جهت شرکت در کارگروه های پژوهشی ترغیب شوند. 2-همکاران می توانند در چند فراخوان از 7 کارگروه اثر ارائه کنند . همکاران فعال و برگزیده در کارگروه ها به تفکیک دبیرخانه ها مورد تقدیر مدیریت قرار خواهند گرفت .آثار برگزیده به دبیرخانه های استانی ارسال می گردد.3- طرح اقدام پژوهی کشوری بوده و به منزله اعلام بیستمین برنامه معلم پژوهنده است . مشارکت همه مدارس در کارگروه اقدام پژوهی الزامی است . 4- هنگام تهیه گزارش و اثر ، دقت در فرم داوری که پیوست هر فراخوان می باشد مورد تاکید است .5- کلیه آثار فراخوان ها طبق جدول زمانبندی به دبیرخانه منطقه ، مستقر در مرکز تحقیقات معلمان شهرضا ارسال گردد.( روی جلد آثار، نام فراخوان ، اطلاعات کامل افراد گروه و شماره تماس درج شود دستور العمل فراخوان های پژوهشیکارگروههای پژوهش های معلم محور سال تحصیلی96-95کارگروه اقدام پژوهی کارگروه درس پژوهی کارگروه تجربه نگاری پژوهشی کارگروه تدریس پژوهش محور کارگروه تیمز و پرلز کارگروه تفکر و سواد رسانه ایکارگروه خلاقیت و پرورش ایده
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا روشهای پژوهش بیان مساله و اهمیت و ضرورت تحقیق جلسه غیرحضوری سوم عنوان تحقیق (جمع بندی) بطورکلی، عنوان باید فشرده و مختصر باشد و هدف های تحقیق را به روشنی نشان دهد. عنوان تحقیق نباید بیش از آن که چیزی که از تحقیق به دست می آید ادعا کند. غیر دقیق، کلی و نامشخص بیان نشود انتظاری ایجاد نکند که محتوای اثر نتواند آن را برآورده کند. 3 بیان مساله هر پژوهش در واقع قصد پاسخگویی و راه حل یابی برای یک مساله اصلی است که در قالب یک پرسش ظهور کرده است. مساله علمی عبارت از دغدغه ذهنی یا واقعی است که نیازمند به پاسخ از طریق فرآیند علمی است. هدف محقق از طرح این سوال ریشه یابی علت یا علل بوجودآورنده این مشکل است. محقق با طرح چنین سوالی به دنبال راه حل و چاره جویی است. 4 شرایط بیان مساله در تحقیق اگر مساله تحقیق در ذهن محقق از وضوح و روشنی لازم برخوردار نباشد به اجبار محقق به کلی گویی میپردازد و خود را از روش علمی دور می کند. برای جلوگیری از کلی گویی باید :محقق بداند چه کاری را می خواهد یا باید انجام دهد؟ مساله خوب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ 5
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
باسمه تعالی شماره داخلی : 1735/105275/660 -تاریخ : 1395/10/20به:مدیر محترم آموزشگاه ابتدایی/متوسطه دوره اول ودوم/هنرستان/کارشناسی/واحدهای تابعهموضوع : دستورالعمل کارگروه های پژوهشی سال 1395پس از حمد الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام ، عطف به نامه شماره 1700/323302/650 - 1395/10/15 اداره کل ، به پیوست دستورالعمل کارگروه های پژوهشی ( دبیرخانه های پژوهش های معلم محور ) سال 1395 ارسال می گردد.مقتضی است ضمن اطلاع رسانی به همکاران محترم زمینه مشارکت حداکثری همکاران فراهم گردد.نکات قابل توجه :1- با توجه به نیاز همکاران آموزشی به تهیه گزارش های تخصصی ، دستورالعمل پیوست در جلسه شورای دبیران طرح و همکاران پژوهشگر جهت شرکت در کارگروه های پژوهشی ترغیب شوند. 2-همکاران می توانند در چند فراخوان از 7 کارگروه اثر ارائه کنند . همکاران فعال و برگزیده در کارگروه ها به تفکیک دبیرخانه ها مورد تقدیر مدیریت قرار خواهند گرفت .آثار برگزیده به دبیرخانه های استانی ارسال می گردد.3- طرح اقدام پژوهی کشوری بوده و به منزله اعلام بیستمین برنامه معلم پژوهنده است . مشارکت همه مدارس در کارگروه اقدام پژوهی الزامی است . 4- هنگام تهیه گزارش و اثر ، دقت در فرم داوری که پیوست هر فراخوان می باشد مورد تاکید است .5- کلیه آثار فراخوان ها طبق جدول زمانبندی به دبیرخانه منطقه ، مستقر در مرکز تحقیقات معلمان شهرضا ارسال گردد.( روی جلد آثار، نام فراخوان ، اطلاعات کامل افراد گروه و شماره تماس درج شود دستور العمل فراخوان های پژوهشیکارگروههای پژوهش های معلم محور سال تحصیلی96-95کارگروه اقدام پژوهی کارگروه درس پژوهی کارگروه تجربه نگاری پژوهشی کارگروه تدریس پژوهش محور کارگروه تیمز و پرلز کارگروه تفکر و سواد رسانه ایکارگروه خلاقیت و پرورش ایده
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 149 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا مراحل تدوین و اجرای یک طرح پژوهشی انتخاب موضوع تحقیق شناسایی و بیان مسئله گزاره های مسئله و نحوه بیان آن ها اولین مرحله در تدوین و اجرای یک طرح پژوهشی است. عرضه شواهدی دال بر وجود مسئله توسط پژوهشگر می باشد بخش های یک مطالعه حاوی یک بیان کلی، اهمیت مسئله و گزاره های خاص مسئله تحقیق است شرایط انتخاب موضوع 4 اهمیت و اولویت 5 توانایی پژوهشگر 6 منابع مادی 7 منابع اطلاعاتی 8 به صرفه بودن 3 پژوهش پذیر بودن 2 بدیع بودن 1 علاقه پژوهشگر شرایط تدوین موضوع تحقیق موضوع به صورت یک جمله مثبت خبری؛عدم استفاده از کلمات زائدی بدون نقش و باری در تحقیق؛آزمون پذیر مطرح شدن موضوع؛ریشه داشتن در علم مربوطه؛محدود بودن موضوع تحقیق( ماهیتی/زمانی/مکانی/ جامعه آماری) منابع و مراجع موجود برای انتخاب موضوع تحقیق 1 . استفاده از تجارب شخصی و فردی محقق؛ 2. استنتاج از نظریه ها و فرضیات موجود و مطرح؛ 3. استفاده از متون مربوط به موضوع تحقیق؛
بخشی از متن:
#PDF#
خلاصه طرح های پژوهشی معلمان پژوهنده
موضوع : چگونه دانش آموزان را به مطالعه علاقمند کنیم؟
این نوشته فایل پاورپوینت هم دارد
لطفا در صورت نیاز آن را فقط از لوکس فایل دریافت کنید
برای ارایه در کلاس ها سمینارها و همایش ها
ویرایش : شهریور ماه 1402
تعداد صفحات :33
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 82 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 48 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا معرفی پژوهش و تحصیلات تکمیلی دانشکده پژوهش و تحصیلات تکمیلی دانشکده کارشناس تحصیلات تکمیلی: حانم ایرجیکارشناس پژوهش: خانم تقی نژاد نکات مهمی که دانشجویان محترم باید توجه نمایند: ملاحظه تقویم دانشگاهی (در سایت اینترنتی دانشگاه) و رعایت تاریخ های مندرج در آن برای انجام کلیه امورات آموزشی و بویژه ثبت نام ترمیتوجه به شیوه نامه های اجرایی آیین نامه ها و مقررات آموزشی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتریاستفاده از اطلاعیه ها، فرم ها و آیین نامه های موجود در سایت دانشگاه و دانشکده
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 36 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 49 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 32 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
بخشی از متن:
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 54 صفحه
بخشی از متن:
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 53 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بسم الله الرحمن الرحیم اهمیت و شیوه های نوین فراگیری زبان انگلیسی در مراکز پژوهشی مقدمه بشر در هیچ دوره ای این چنین با حجم انبوهی از داده ها و اطلاعات مواجه نبوده است. سرگردانی انسان امروز انتخابی مناسب از بین هزاران امکانی است که عمر کوتاهش را برنمی تابد. و این سرگردانی در انتخاب روشی مناسب برای یادگیری یک زبان بین المللی با گستره تولید جهانی صد چندان شده است. کتابها فیلمهای صوتی- تصویری کلاسهای آموزشی رسمی و غیر رسمی نرم افزارها و پهنه گسترده اینترنت درکارند تا امر فراگیری یک زبان خارجی تحقق یابد. دنباله آیا اشکال در بهره هوشی ما دانش آموزان ایرانی است که با گذراندن بیش از ده سال از دوران راهنمائی تا دانشگاه هنور نتوانسته ایم در حد قابل قبولی زبان بیاموزیم؟چرا دانش آموزان و دانشجویان ایرانی با گذراندن بیش از ده سال از دوران دبیرستان تا دانشگاه هنوز نتوانسته ایم در حد قابل قبول زبان بیاموزیم؟ بدون شک در بهره هوشی و توانائی های ما نیست بلکه مشکل در روشها و تکنولوژی هایی است که ما با استفاده از آنها زمان بزرگی از زندگی خویش را از دست داده ایم. دلائل ناکامی در فراگیری زبان ترس ما همیشه زبان را درس مشکلی تصور می کردیم که باید آنرا امتحان دهیم و بدین دلیل هرگز فرصت استفاده از آنرا به صورتی نیافتیم که از آن لذت ببریم.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 53 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
1 تعداد اعضای هیات علمی مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور استان مرکزی 2 آمار طرح های پژوهشی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان مرکزی 3 آمار طرح های پژوهشی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان مرکزی 4 آمار طرح های انجام شده بر اساس رشته در دانشگاه پیام نور استان مرکزی 5 آمار طرح های انجام شده در رشته های علوم انسانی در دانشگاه پیام نور استان مرکزی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 65 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اطلاعات مورد نیاز برای پیشنهاد و اجرای یک پروژه پژوهشی 1- عنوان ( فارسی و انگلیسی) 2- مشخصات مجری و یا مجریان 3- مشخصات همکاران اصلی 4-دلایل انتخاب موضوع 5-بیان مسئله 6-بازنگری منابع و اطلاعات 7- اهداف و فرضیات 8- متغیر ها ؛ وضعیت و مقیاس سنجش آنها 9- روش ؛ تکنیک ؛ نحوه اجرای تحقیق و فرم اطلاعاتی 10- جامعه مورد بررسی ؛ تعداد و روش نمونه گیری 11-تمهیدات لازم برای تامین اعتبار داخلی و خارجی تحقیق 12- مسائل اخلاقی تحقیق 13- برنامه برای جمع آوری داده ها ؛ جداول خالی و برنامه آماری برای تفسیر داده ها 14-مطالعه آزمایشی 15- برنامه زمان بندی ؛ برآورد نیروی انسانی؛ خدمات ؛ مواد و تجهیزات مورد نیاز پروژه 16- منابع و ماخذ اجزا یک مقاله: 1- عنوان و اسامی نویسندگان 2- خلاصه 3- مقدمه 4- مواد و روشها 5- یافته ها 6- بحث 7- نتیجه گیری 8- منابع و ماخذ
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
به نام خدا اقتصادسنجی در پژوهش های تجربی 2 اقتصادسنجی کاربرد نظریه ها و روش های آماری و ریاضی به داده های اقتصادی با هدف آزمون.فرضیه ها و پیش بینی روندهای آتی.آن حوزه از علوم اجتماعی است که در آن ابزارهای نظریه ی اقتصادی، ریاضیات، و استنتاج آماری برای تحلیل پدیده های اقتصادی به کار می رود.کاربرد آمار ریاضی به داده های اقتصادی به منظور حمایت تجربی از مدل هایی که اقتصاد ریاضی ساخته و نیز به منظور کسب نتایج عددی. آنچه اقتصادسنجی انجام می دهد 3 اقتصاد بیانگر روابط مهمی است که فایده ی سیاست گذاری دارد، اما عملاً هرگز مقادیر کمی از اثرات علّی ارائه نمی کند: مثال ها تاثیر قیمت های مسکن تهران روی ترافیک؟تاثیر تغییر سود سپرده ها روی تولید ملی در ایران؟اثر کمی کاهش تعداد دانشجویان کلاس دانشگاه آزاد روی نمرات دانشجویان؟ آیا اقتصادسنجی به معنای استفاده از داده ها برای اندازه گیری روابط علّی است؟ایده آل آن است که برای اندازه گیری آزمایش (تجربه) کنیم.اما اغلب ما داده های مشاهداتی (غیرآزمایشگاهی) داریم.مشکل اقتصادسنجی استفاده از داده های مشاهداتی برای برآورد روابط علّی است. اقتصادسنجی یعنی رگرسیون؟ خلاصه ای از کالبدشناسی مدل سازی اقتصادسنجی کلاسیک 4 نظریه ی اقتصادی نظریه ی مدل ریاضی نظریه ی مدل اقتصادسنجی داده ها برآورد مدل اقتصادسنجی آزمون فرضیه ها پیش بینی یا برآورد استفاده از مدل برای کنترل اهداف سیاست گذاری روش های پیش بینی براساس داده های سری زمانی 1. مدل های رگرسیون تک معادله ای.2. مدل های رگرسیون معادلات همزمان.3. مدل های ARIMA.4. مدل های VAR (عدم وجود مدل برون زا). 5
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بسم الله الرحمن الرحیم اقدام پژوهی پژوهش در عمل معلم پژوهنده چگونه می توانم در کاری که مشغول انجام آن هستم ، پیشرفت کنم ؟ اقدام پژوهی علمی ترین و کاربردی ترین روش برای رفع نواقص کاری و تبدیل کار به یک جریان پیشرفت مداوم است. مقدمه :اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده ، رویکردی آموزشی وپژوهشی است که هدف از آموزش و بکارگیری آن حل چالشها و مسائلی است که معلمان در حین عمل و به ویژه طی فرآیند یاددهی-یادگیری باآن مواجه می شوند. یعنی معلم به شیوه ای علمی و پژوهشی درفرآیندی نظام مند،ضمن تمرکز برچالشهای پیشرو، با پرورش فرضیاتی درباره آنها در ذهن خود ، به جمع آوری اطلاعات درباره آنها پرداخته و آنها را به آزمون بگذاردوبدین وسیله ضمن دسترسی به راه حل های مناسب و بکارگیری آن ، به حل مشکلات و موانع موجود بپردازد وضمن بهسازی فرآیند آموزش ، به تحقق یادگیری مناسبتر و مطلوبتر دست یابد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
انواع پژوهش های کیفی 1 مقایسه پژوهش کمی و کیفی تحقیق کمی: فرایندی رسمی، عینی ونظامدار است که درآن از داده های عددی به منظور کسب اطلاعات در باره ی دنیا استفاده می شود.زیر بنای فلسفی آن پوزیتیویسم است (ابژکتیو)تحقیق کیفی: رویکردی نظامدار تعاملی و ذهنی است که به منظور توصیف تجارب زیسته افراد و معنی بخشیدن به انها بکار می رود.زیربنای فلسفی ناچرالیسم و تفسیری، انسانگرایی است.(سابژکتیو) 2 مشخصات تحقیق کمی و کیفی 3 انواع روشهای تحقیق کیفی تحقیق تحلیل محتوی Content analysisتحقیق پدیدارشناسی phenomenological research تحقیق نظریه بسترزاد grounded theory research تحقیق تاریخی historical research تحقیق قومیت نگاریethnographic research 4 تحلیل محتوی تحلیل محتوای کیفی نوعی روش شناسی تحقیق برای تفسیر محتوایی داده هاستبر اساس نظریه شی یه و شانون: سه نوع تحلیل محتوای کیفی وجود داردالف) عرفی Conventionalب) جهت دار Directionalج) تخلیصی Summative
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 58 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا انواع روشهای پژوهش انواع مطالعات اپیدمیولوژیکTypes of epidemiologicalstudies مبنای طبقه بندی آیا وقایع مورد مطالعه دراختیار محقق هستند؟ انواع مطالعات 1-غیر مداخله ای(مشاهده ای):Non interventional studies(observational) 2- مداخله ای:interventional
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
انواع مقالات پژوهشی در علوم پزشکی مقاله اصیل پژوهشی Original articleمقاله کوتاه Brief communicationگزارش مورد Case reportمقاله مروری Review articleمقاله مروری نظام مند Systematic articleسر مقاله Editorial نامه به سردبیر Letter to editor 8/28/2023 2 شایعترین مقالات ، مقاله های اصیل پژوهشی هستند. اجزا اصلی یک مقاله اصیل پژوهشی عنوانچکیدهمقدمهمواد و روشهایافته هابحث و نتیجه گیری نهاییمنابع مقاله کوتاه Brief or short communication ساختار آن مانند مقاله اصیل پژوهشی استتعداد کلمات آن کمتر است(معمولا 1500 کلمه) 8/28/2023 4 نگارش گزارش مورد / گزارش موارد 1- چکیده : حدود 100 تا 150 کلمهشامل علت گزارش، معرفی بیمار و یافته های بالینی معمولا به روش غیر ساختاری تهیه می شود( برخی از مجله ها درباره مقاله های موردی چکیده نویسی نمی خواهند)2- مقدمه:در یک یا دو بند ویژگی های عمده آنکه شایان توجه بوده است، بررسی متون و دلیل منحصر به فرد بودن یا غیر منتظره بودن
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بسمه تعالی اهداف،سوالات، فرضیات پژوهش و متغیرها مقصود و منظور نهایی از تحقیق را نیز هدف دانسته اند.چنانچه اهداف یک تحقیق بخوبی نوشته شود محقق در می یابد که نیاز به چه نوع اطلاعاتی دارد . از چه راههایی باید به جستجوی آنها بپردازد و این خود راه گشای نحوه انجام تحقیق نیز خواهد بود. 8/28/2023 2 اهداف تحقیق واقع بینانه باشنددقیق ، روشن ، رسا، قابل فهم و علمی باشند چرا؟وقتی قرار است پروژه ای ارزشیابی شود نتایج با هدف مقایسه می شود. نتایج شما باید همان چیزی باشد که در هدف به دنبال دستیابی به آن بودید. پس باید اهدافتان را به روشنی بیان کنید. تا هنگام ارزشیابی مشخص باشد هدف شما چه بوده است و به چه چیزی دست یافته اید؟اهداف باید با بیان مسئله مربوط باشد. اگر شما می خواهید علل شیوع اعتیاد را بررسی کنید. باید اهدافتان هم جهت با این مسئله باشد. نوشتن اهداف پراکنده و نامربوط کاملاً اشتباه است.زمان و مکان در آن ذکر شود.از افعال عملی و حرکتی استفاده شود: تعیین کردن- مقایسه کردن- اثبات نمودن- محاسبه کردن- شرح دادن. 8/28/2023 3 خصوصیات هدف در نوشتن اهداف ویژه باید سعی کنیم اجزای مختلف هدف کلی خود را مشخص کنیم. در نوشتن هر هدف ویژه باید دقت کنیم که آیا با امکانات موجود (شامل افراد زمان، مواد و بودجه) می توانیم آن هدف را اجرا کنیم یا خیر؟ یعنی آیا آن هدف با صرفه است یا خیر؟ اگر به صرفه نیست بهتراست آن را حذف کنیم.اگر نوشتن هر هدف ویژه چیزی به درک خواننده ما اضافه نمی کند بهتر است آن را ننویسیم. گاهی وقتها هدف کلی به قدری واضح و مشخص است که نیازی به نوشتن اهداف ویژه نیست. در این موارد اجباری برای نوشتن هدف ویژه نداشته باشید. مثال:تعیین شیوع افسردگی در دختران سال آخر دبیرستانهای منطقه 5 آموزش و پرورش با استفاده از معیارهای X. تهران 1375. 8/28/2023 4 نکات: از پراکنده کاری در حین مطالعه جلوگیری می کند و باعث متمرکز شدن کار می گردد.از جمع آوری اطلاعات غیر لازم و بدون کاربرد جلوگیری می شود.در کل مطالعه هدایتگر ما خواهد بود (طراحی روش تحقیق، نحوه جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها.)در واقع با نوشتن هدف پیش از آغاز مطالعه شما راه خود را مشخص کرده اید و فقط در مسیری که شما را به هدفتان می رساند حرکت می کنید.نکته: تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس اهداف ویژه انجام می شود. پس باید آنها را دقیق نوشت. 8/28/2023 5 نوشتن اهداف ویژه چه فایده دارد؟
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
پژوهشکده زیست فناوری دام، طیور و آبزیان ایران به لحاظ دامپروری دارای مزیت های زیادی است و تقریباً تمام دامهای ارزشمند در کشور قابل پرورش می باشند. این مزیت صنعت دامپروری را در زمره صنایع پر درامد و اشتغال زا در کشور قرار داده است. طبق آمارهای رسمی سهم بخش دامپروری در تولید ناخالص ملی حدود 11% است. چنانچه نقش این حوزه را در تامین عمده نیازهای غذایی و پروتئینی کشور در نظر بگیریم نقش و اهمیت استراتژیک آن بیش از پیش مشخص می شود. امروزه از روش های مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، در صنایع پرورش دام، طیور و آبزیان به منظور اصلاح نژاد، افزایش کمی و کیفی محصول و مقابله با بیماری ها به طور گسترده ای بهره گیری می شود. با توجه به اهمیت این شاخه از زیست فناوری ، پژوهشکده زیست فناوری دام، طیور و آبزیان در سال 1377 در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تاسیس شد. در حال حاضر این پژوهشکده با کادری مجرب و همکاری سایر مراکز تحقیقاتی کشور مشغول به فعالیت است. مقدمه 1- گروه زیست فناوری تولید مثل دام 2- گروه اصلاح نژاد مولکولی3- گروه پاتوبیولوژی و کنترل بیماریها4- گروه تغذیه گروه های پژوهشی اولویت های پژوهشیروشهای نوین جهت تولید ، تکثیر و انتقال جنین در سیستم آزمایشگاهی تکثیر حیوانات از طریق شبیه سازیتولید حیوانات تراریخت با هدف مدل سازی بیماریها و تولید پروتئینهای دارویینشانگرهای ملکولی جهت تعیین جنسیت جنینانجماد اسپرم و جنین بهبود راندمان تولید و تولید مثل با استفاده از روشهای زیست فناوریافزایش راندمان تولید مثل دام ، طیور و آبزیان با استفاده از مطالعات کروموزومی و تشخیص ناهنجاریهای کروموزومی احتمالی قبل از تلاقی دامهای مولد گروه زیست فناوری تولید مثل دام اولویت های پژوهشینشانگرهای ژنتیکی و پروتئینی بمنظور شناسایی و بهبود صفات مهم اقتصادیروشهای مولکولی جهت افزایش مقاومت دامها در برابر بیماریها و تنش های محیطی روشهای مولکولی جهت شناسایی ، طبقه بندی و حفظ ذخایر ژنتیکی تهیه نقشه ژنتیکی گونه های مختلف دام ، طیور و آبزیان کشورمطالعه سیتوژنتیکی دام ، طیور و آبزیان کشوربانک ژن بمنظور نگهداری ذخایر ژنتیکی دامهای بومی کشور گروه اصلاح نژاد مولکولی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهمیت پژوهش با تاکید بر منابع اطلاعاتی به نام خداوند جان و خرد پژوهش دانشگاهی فرآیندی پیچیده و خلاق که پژوهشگر غالبا از مهارت های ذاتی و نهفته خود برای تولید محصول نهایی نظیر مقالات، گزارش های پژوهشی و... استفاده می کند.هیچ راه مشخص، مستقیم و از قبل تعیین شده ای برای انجام پژوهش دانشگاهی وجود ندارد، و هر پژوهشگر راهبردی نسبتا متفاوت با دیگران به کار می گیرد.فعالیت علمی در جهان واقعی کمتر به صورت خطی و سلسله مراتبی انجام می گیرد.(دیکسون و بوما 1984) سیر تحول در ماموریت های دانشگاهها در انقلاب های اول و دوم دانشگاهی مدلی از فرآیند پژوهش بیان مساله:1- انتخاب مساله2- تدوین پرسش / فرضیه3- شناسایی / توصیف متغیرها4- توصیف منشا مساله5- تبیین ظرفیت موجود6- تعریف هدف مرور نوشتار 4 اهمیت و اولویت 5 توانایی پژوهشگر 6 منابع مادی 7 منابع اطلاعاتی 8 به صرفه بودن 3 پژوهش پذیر بودن 2 بدیع بودن 1 علاقه پژوهشگر
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهداف و فرضیات پژوهش اهداف تحقیق اساسی ترین قسمت هر تحقیق "اهداف" آن است.هدف از اجرای هر پژوهش پاسخ دادن به یکسری از پرسش های معین است. هدف پژوهش به ما می گوید می خواهیم از این مطالعه ، به چه نتایجی دست پیدا کنیم. انواع هدف هدف کلی نشان می دهد که در انتهای تحقیق به چه نقطه ای خواهیم رسید. برای آنکه غایت و انتهای تحقیق خود را نشان دهیم باید هدف کلی تحقیق خود را به گونه ای بنویسیم که قابل سنجش و ارزیابی باشد.اهداف جزیی مراحل رسیدن به هدف کلی را نشان می دهد.هدف کاربردی بر خلاف اهداف قبلی خیلی دقیق و قابل سنجش نیست و سعی می کند جنبه های کاربردی موضوع را نشان دهداهداف فرعی سعی می کند نتایج جنبی قابل توجه را نشان دهد و معمولاً نتایج تحقیق در زیر گروهها را تشریح می کند هدف کلی بسیار شبیه به عنوان و گاه دقیقاً تکرار آن می باشد.حتماً هدف کلی و اهداف جزیی با کلمات قابل سنجش مانند ”تعیین“ و یا ”مقایسه“ شروع شود. این مورد درباره عنوان تحقیق الزامی نیست.همچنین ضرورت بیان زمان و مکان تحقیق در هدف کلی بیشتر از عنوان است هدف کلی تحقیق مثالی از هدف کلی بررسی رابطه بین سواد علمی با قدرت بیان مدرسان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوارهدف کلی: تعیین رابطه بین سواد علمی با قدرت بیان مدرسان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دیدگاه دانشجویان در سال 1388
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
موضوع:اهمیت و ضرورت پژوهش در مدارس آموزش و پرورش در قرن 21: قرن 21 به عصر اطلاعات – عصر دهکده جهانی و عصر یورش به قلمرو کهکشانهاست. پس زبان تعلیم و تربیت در دنیای امروز، زبان جهانی است. زمانی اعتبار موضوع های علمی 500 سال – 200 سال و ... اما امروزه لحظه ای شده است. حال این سئوال مطرح می شود که آیا سیستم آموزش حاضر و رایج (روش های معمول وسنتی) می تواند به حیات خود ادامه دهد؟ اهمیت تحقیق و پژوهش از دیدگاه قرآن و روایات: الف) از دیدگاه قرآن تشویق به فراگیری علم: آیه 9 سوره زمر (بگو ای رسول آنان که اهل علم و دانشند با مردم جاهل یکسانند.) توبیخ کاهلان: آیه 185 سوره اعراف (آیا بر ملکوت آسمانها و زمین نظر نمی افکنند) نکوهش تقلید: آیه 3 سوره حج (گروهی از مردم بدون هیچ علم و دانش به مجادله درباره خدا برمی خیزند و از هر شیطان سرکشی پیروی می کنند) تعظیم عالمان: آیه 11 سوره مجادله (خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که علم به آنها داده شده، درجات عظیمی می بخشد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 40 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (1) انتخاب پروژه و بیان مسئله:عدم انطباق عنوان هر پژوهشی با جمعیتی که مورد مطالعه قرار می گیرنددر نظر نگرفتن اعتقادات و اعمال مذهبی و سنتی افرادمسائل مربوط به ارائه مطالب تحریک کننده و تهاجمی یا ارائه مطالب غیرواقعبازبینی مطالب پزشکی:عدم رعایت صداقت علمی (academic honesty)عدم رعایت objectivity، و مسائل مربوط به Biasذکر نکردن نام سایر پژوهشگرانی که در مورد مربوطه تحقیقاتی انجام داده اند.استفاده از منابعی که اعتقادی بر آنها نیست و دست دوم هستند. اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (2) طراحی پژوهش (Research design):استفاده از روشهایی که سبب ایجاد خطرات جسمی یا روحی شودعدم دریافت موافقت نامه و یا اختلال در این امرمسئله دادن Palcebo بدون این که بیماران بدانند که بعضی از آنها درمانی را دریافت نمی کنند.از بین بردن آزادی شخصی (Privacy) افرادگرفتن اطلاعاتی که فرد از ارائه آنها بی اطلاع است (مانند دوربین های مخفی آینه های یک طرفه)عدم در نظر گرفتن محرمانه بودن اطلاعات کسب شدهاستفاده از کودکان، بالغینی که از نظر عقل کامل نیستند، افراد بی سواد و غیره راضی نکردن افرادی که به آنها صدمه رسیده است اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (3) امور اداری و پرسنلی:ایجاد ناراحتی برای اعضاء گروه تحقیقاتی اجازه دادن به اعضای گروه برای کسب امتیازاتی از افراد و اجتماعات مورد مطالعهاجازه دادن استفاده های غیرمشروع از بودجه و وسائل، دفترچه های بیمه و ...تجزیه و تحلیل، گزارشها و انتشار و نتایج:رعایت نکردن صداقت هنگام تجزیه و تحلیل و منحرف کردن روش تجزیه و تحلیل به طرفی که با خواسته های پژوهشگر وفق دهد:عدم رعایت امانت در جریان تجزیه و تحلیل نتایج و متمایل کردن آنها به طرفی که با خواسته های محقق را برآورد احترام نگذاشتن به افراد یا اجتماعات مورد مطالعه یا کمک کنندهانتشار نتایج تحقیق در مجلات خارجی و نه در کشور و بزبانی که نتایج را بیش از همه می تواند مصرف کننددر اختیار قرار ندادن نتایج به مسئولین بهداشتی درمانی که اطلاع از نتایج برای بهبود وضعیت بهداشتی درمانی و سیاستگزاریها موثر خواهد بود اثرات امور تحقیقاتی بدون اثرتاثیر ناراحت کننده موقتی- مانند هیجان زودگذر و در دو اضطراب ناراحتی موقتی ولی بیش از حد - ممکن است نیاز به کمک روانپزشک پیدا شود - تجربه فرد پژوهش کننده اهمیت داردبا احتمال خطر ایجاد زیان دائمیوقوع حتمی زیان دائمی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بسمه تعالیموضوع کنفرانس:پیشینه حسابرسی هدف این فصل:مطالعه و بررسی وضعیت فعلی و تغییر و تحولات حسابرسی در طول تاریخ ماهیت تاریخ:تاریخ مطالعه رویداد ادوار گذشته توسط انسان هاست.تاریخ قصد دارد میراث اندیشه بشر را کشف و نحوه انتقال مهارت را از یک نسل به نسل دیگر طرح ریزی کند.مطالعه تاریخی انتقال فرآیند فکری ماهیت تبارشناسانه دارد. هدف تاریخ:نظریه ها:مارویک:هدف تاریخ را پاسخ به یک نیاز و یک ضرورت اجتماعی بیان میکند.کار:تاریخ را ابزاری برای فراهم کردن آگاهی و داشتن دلیل در امور انسانی توصیف میکند.پوپر:هدف تاریخ را نیاز به درک پدیدههای اجتماعی پیشنهاد میکند.تووین بی:برای تاریخ نقش کشف و طبقه بندی حقایق و روابط را تقریر میکند تا واقعیت را قابل درک نماید.لوید:هدف تاریخ را آشکار ساختن تغییرات در لایه زمان میداند. پیشینه حسابرسی:در مورد پیشینه حسابرسی مطالب اندکی وجود دارد،به عنوان مثال مقالاتی از نویسندگانی مثل براون و لی در دسترس است.تاکید اولیه به برخی از جنبه های حسابرسی یعنی تغییر اهداف حسابرسی،حسابرسی به عنوان بخشی از نظارت،استقلال حسابرس،مسئولیت کیفیت اطلاعات گزارش شده و حسابرس و عدم اطمینان گزارشات مالی و حسابرس و پیدایش حرفه حسابرسی خود سامان بوده است.هدف بعدی نیز جبران کمبود با بررسی مطالعه ویژگی اصلی توسعه حسابرسی میباشد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا بهره برداری از نتایج پژوهش ها Background Research is consistently producing new findings that may contribute to effective and efficient careThe findings of such research will not change outcomes unless health services and health care professionals adopt them in practice(1). .1 -Grimshaw Ward Eccles. (2006) Oxford Handbook of Public Health. 480-7. تولید دانش و به کارگیری آن در صحنه عمل و تصمیم گیری ها است که بزرگترین سرمایه دولتها وملت هاست. محدودیت منابع اهمیت انتقال دانش و تلاش برای بهره برداری از نتایج تحقیقات را افزایش داده است (2).بین تولید دانش و استفاده از آن در صحنه عمل فاصله زمانی بسیاری وجود دارد و چنین تاخیری می تواند برای جامعه (بخصوص بیماران) نتایج ناگواری در پی داشته باشد. (3).-Santesso N،2- Tugwell P. Knowledge Translation in Developing Countries. J Continuing Education Health Professions; 2006; 26(1):87-96. 3-Lomas J، Enkin M، Anderson GM، Hannah WJ، Vayda E، Singer J. Opinion leaders vs audit and feedback to implement practice guidelines. Delivery after previous cesarean section. Journal of the American Medical Association; 1991; 265(17):2202-2207. چرا باید برای بهره برداری از نتایج پژوهش برنامه داشت؟ تولید دانش جدید اغلب به تنهایی در به کارگیری یا تاثیر گذاری بر روی سلامت منجر نمی شود. نظام های سلامت باید تعامل بیشتری با پژوهش علوم پزشکی داشته باشند تا دانش مربوطه را جهت بهبود وضع خود بکار گیرند. مبنای این رابطه باید فرهنگ یا همکاری متقابل، حل مساله و نو آوری باشد(4).4- Organisation W. H. (2004). World Report on Knowledge for Better Health - Strengthening Health Systems. Geneva World Health Organisation.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (1) انتخاب پروژه و بیان مسئله:عدم انطباق عنوان هر پژوهشی با جمعیتی که مورد مطالعه قرار می گیرنددر نظر نگرفتن اعتقادات و اعمال مذهبی و سنتی افرادمسائل مربوط به ارائه مطالب تحریک کننده و تهاجمی یا ارائه مطالب غیرواقعبازبینی مطالب پزشکی:عدم رعایت صداقت علمی (academic honesty)عدم رعایت objectivity، و مسائل مربوط به Biasذکر نکردن نام سایر پژوهشگرانی که در مورد مربوطه تحقیقاتی انجام داده اند.استفاده از منابعی که اعتقادی بر آنها نیست و دست دوم هستند. اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (2) طراحی پژوهش (Research design):استفاده از روشهایی که سبب ایجاد خطرات جسمی یا روحی شودعدم دریافت موافقت نامه و یا اختلال در این امرمسئله دادن Palcebo بدون این که بیماران بدانند که بعضی از آنها درمانی را دریافت نمی کنند.از بین بردن آزادی شخصی (Privacy) افرادگرفتن اطلاعاتی که فرد از ارائه آنها بی اطلاع است (مانند دوربین های مخفی آینه های یک طرفه)عدم در نظر گرفتن محرمانه بودن اطلاعات کسب شدهاستفاده از کودکان، بالغینی که از نظر عقل کامل نیستند، افراد بی سواد و غیره راضی نکردن افرادی که به آنها صدمه رسیده است اهمیت مسائل اخلاقی در مراحل مختلف پژوهش (3) امور اداری و پرسنلی:ایجاد ناراحتی برای اعضاء گروه تحقیقاتی اجازه دادن به اعضای گروه برای کسب امتیازاتی از افراد و اجتماعات مورد مطالعهاجازه دادن استفاده های غیرمشروع از بودجه و وسائل، دفترچه های بیمه و ...تجزیه و تحلیل، گزارشها و انتشار و نتایج:رعایت نکردن صداقت هنگام تجزیه و تحلیل و منحرف کردن روش تجزیه و تحلیل به طرفی که با خواسته های پژوهشگر وفق دهد:عدم رعایت امانت در جریان تجزیه و تحلیل نتایج و متمایل کردن آنها به طرفی که با خواسته های محقق را برآورد احترام نگذاشتن به افراد یا اجتماعات مورد مطالعه یا کمک کنندهانتشار نتایج تحقیق در مجلات خارجی و نه در کشور و بزبانی که نتایج را بیش از همه می تواند مصرف کننددر اختیار قرار ندادن نتایج به مسئولین بهداشتی درمانی که اطلاع از نتایج برای بهبود وضعیت بهداشتی درمانی و سیاستگزاریها موثر خواهد بود Key issues in publication ethics Data analysis and presentationAuthorshipConflicts of interestPeer reviewRedundant publicationPlagiarismDuties of editorsMedia relationsAdvertisingResearch misconduct
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 41 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
توانمندی های آموزشی گروه عمران واحد بوئین زهرا توانمندی های آموزشی گروه عمران واحد بوئین زهرا 1- انجام پروژه های تحلیل تنش در قطعات تحت بارهای مختلف2- انجام پروژه های تحلیل خستگی در قطعات تحت بارهای متناوب3- عیب یابی هوشمند قطعات و ماشین آلات به کمک آنالیز روغن4- عیب یابی هوشمند قطعات و ماشین آلات به کمک آنالیز صدا5- عیب یابی هوشمند قطعات و ماشین آلات به کمک آنالیز ارتعاشات6- اجرای پروژه های تحقیقاتی در زمینه گاز سوز کردن خودروها گروه مکانیک توانمندی های پژوهشی واحد بوئین زهرا
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا کورت لوین در سال 1994 مبادی اصطلاح «پژوهش در عمل» را ابداع کرد و فرایند اجرای آن را بر سه اصل بنیان نهاد: روش پژوهش در عمل یا اقدام پژوهی، در سال های اخیر، مورد توجه بسیاری از متفکران و متخصصان دست اندرکار پژوهش قرار گرفته است و درباره ی آن نظریه پردازی های زیادی صورت گرفته و نیز کتاب های فراوانی نگاشته شده است. منطق روش پژوهش در عمل، همان منطق چگونگی انجام دادن پژوهش در عمل و اجرا است. این منطق که به خرد و دانش غیر رسمی عامه ی مردم بستگی دارد، میان پژوهشگران نیز شناخته شده است. به زبان ساده: نگاه کنید: اطلاعات مربوط را جمع آوری کنید. وضعیت موجود را شرح دهید.فکر کنید: کشف کنید چه چیز اتفاق می افتد. تفسیر کنید و چرایی و چگونگی آن را مطرح سازید.عمل کنید: برنامه ریزی کنید – اجرا کنید – ارزشیابی کنید. بی تردید، هر شیوه ای که برای اجرای پژوهش در عمل به کار گرفته شود به شدت تجربی است. زیرا پژوهشگر را وا می دارد که پدیده های مورد بررسی را به دقت مشاهده و به روشنی تعریف کند. درک موضوع پژوهش، تنها تشخیص روش مناسب برای انجام دادن کار نیست. بلکه بررسی روش های مختلف برای ایجاد آگاهی و خلق معرفت است.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
جمع بندی نقطه نظرات پژوهشی و فناوری دانشگاههای منطقه سه کشور خردادماه 1394 جمع بندی نقطه نظرات پژوهشی و فناوری دانشگاههای منطقه 3 کشور بررسی وضعیت استقرار نظام شاعا و ساماندهی تجهیزات در قالب آزمایشگاه مرکزی و همچنین نظام ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در آزمایشگاه بررسی وضعیت استقرار نظام شاعا و ساماندهی تجهیزات در قالب آزمایشگاه مرکزی و همچنین نظام ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در آزمایشگاه پیشنهادات:پس از سپری شدن دوره آزمایش، این سامانه نیازمند اصلاحات است.لزوم بازسازی و نوسازی تجهیزات و خرید تجهیزات جدید تاکید بر لزوم استانداردسازی، با همکاری سازمان استانداردتاکید بر اهمیت ایمنی و مدیریت پسماندهای خطرناک، لزوم تشکیل کمیته ایمنی و بازرسی از ازمایشگاه ها توسط وزارت عتف و صرف هزینه برای استاندارد وایمنیایجاد نظام تعرفه استاندارد و تسهیل ارتباطات بین دانشگاهی در این راستااتصال سیستمهای آزمایشگاههای مرکزی دانشگاهها و ایجاد امکان تبادل خدمات اعتباری بدون تبادل پولشورای تخصصی برای خرید تجهیزات و برنامه ریزی برای عدم خرید دستگاه های تکراری تشکیل شود. (با رعایت استقلال دانشگاه ها در نحوه خرید و انتخاب برند)بازنگری و یکپارچه سازی حمایت خرید داخلی از نمایشگاه و حل مشکلات مربوط به خرید از شرکتهای داخلی و خدمات پس از فروش گزارش وضعیت برخی دانشگاه ها خالی بودن سلول ها به منزله عدم اطلاع از وضعیت است.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بسم الله الرحمن الرحیم روش نقد مقاله های علمی – پژوهشی و مقاله های ISI بخش اول:رویکردهای کاربردی به ارزیابی: الف. رویکرد ساختاری/محتوایی (رویکرد کلاسیک): در این شیوه، مقاله پژوهشی با توجه به ساختار و محتوای آن مورد ارزیابی قرار می گیرد تا مشخص شود مقاله از معیارهای قاعده مند پیروی کرده است یا خیر. برخی از مجلات علمی در بررسی مقالات دریافتی برای چاپ، از این رویکرد استفاده می کنند و معیارهای خود را بر ارزیابی ساختاری/محتوایی متمرکز می نمایند. مولفه های اصلی در رویکرد ساختاری: عنوانچکیده و کلیدواژه هامقدمهمرور نظری و پیشینه پژوهشروش شناسییافته ها و نتایجبحث پایانیمنابع و مآخذ (استنادها) بخش 2 : نقد محتوایی و متدولوژی مقاله 1. ساختار عمومی مقاله 2. روش نقد محتوایی ترتیب عمومی قرارگیری اجزای مقاله : 1. عنوان 2. نام نویسنده یا نویسنگان 3. چکیده 4. کلید واژه ها 5. مقدمه 6. بررسی ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق 7. بدنه اصلی مقاله 8. نتایج ارائه خروجی های آزمایش ها و مدل ها و محاسبات 9. بحث درباره نتایج 10. سپاسگزاری (در صورت نیاز) 11. منابع 12. پیوست ها (در صورت نیاز)
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
روش های پژوهشی روانشناسی رشد برای گرد آوری اطلاعات باید از روش های علمی استفاده کرد. در روان شناسی رشد هم برای جمع آوری اطلاعات باید رفتار کودکان را با دقت و منظم مورد بررسی قرار داد. تعریف از رفتار باید طبق روش های علمی پژوهش، عاری از جهت گیری های مشاهده گر و عینی باشد تا قابل استناد هم باشد. مقدمه مطالعات همبستگیمطالعات آزمایشیآزمایش میدانیمطالعات طولی، مقطعی یا عرضیمطالعات بین فرهنگیمطالعات بین انواع گروه های مطالعات رشد کودکان محقق رابطه میان دو متغیر را بدون اعمال تغییر بر آنان مورد بررسی قرار می دهد. از آن جا که این روش در محیط های طبیعی صورت می گیرد در نتیجه عینیت تحقیق حفظ می شود. پژوهش گر بدون دستکاری محیط، رفتار کودکان را در خانواده های کم جمعیت و پرجمعیت مقایسه می کند. این روش دارای کاستی هایی هم است. به عنوان نمونه مطالعات همبستگی رابطه دو متغیر را نمایان می کنند و در تعیین علت و معلول ناتوان هستند، همچنین تاثیر سایر متغیر های محیطی ممکن است نادیده گرفته شود. برای رفع این نقص محقق سراغ روش آزمایشی می رود. مطالعات همبستگی