پیشینه تحقیق سبک های تفکر
دانلود پیشینه تحقیق سبک های تفکر پیشینه تحقیق سبک های تفکر فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 33...
مبانی نظری آموزش ضمن خدمت
دانلود مبانی نظری آموزش ضمن خدمت مبانی نظری آموزش ضمن خدمت فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 65...
پیشینه تحقیق سفارشی سازی خدمات
دانلود پیشینه تحقیق سفارشی سازی خدمات پیشینه تحقیق سفارشی سازی خدمات فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
مبانی نظری و پیشینه هموارسازی سود
دانلود مبانی نظری و پیشینه هموارسازی سود مبانی نظری و پیشینه هموارسازی سود فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
مبانی نظری و پیشینه هوش تجاری
دانلود مبانی نظری و پیشینه هوش تجاری مبانی نظری و پیشینه هوش تجاری فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
مبانی نظری ارتباطات بین فردی
دانلود مبانی نظری ارتباطات بین فردی مبانی نظری ارتباطات بین فردی فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
دانلود پیشینه تحقیق وفاداری به برند پیشینه تحقیق وفاداری به برند فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
پیشینه تحقیق برند خدمات
دانلود پیشینه تحقیق برند خدمات پیشینه تحقیق برند خدمات فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 15 حجم...
پیشینه تحقیق پذیرش فناوری اطلاعات
دانلود پیشینه تحقیق پذیرش فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق پذیرش فناوری اطلاعات فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
مبانی نظری کسب و کار الکترونیک
دانلود مبانی نظری کسب و کار الکترونیک مبانی نظری کسب و کار الکترونیک فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
پیشینه تحقیق موزه
دانلود پیشینه تحقیق موزه پیشینه تحقیق موزه فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 47 حجم فایل: 131...
پیشینه تحقیق معنویت در محیط کار
دانلود پیشینه تحقیق معنویت در محیط کار پیشینه تحقیق معنویت در محیط کار فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
مبانی نظری لجستیک
دانلود مبانی نظری لجستیک مبانی نظری لجستیک فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 52 حجم فایل: 99...
مبانی نظری تغییر سازمانی
دانلود مبانی نظری تغییر سازمانی مبانی نظری تغییر سازمانی فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 79...
مبانی نظری هوش فرهنگی
دانلود مبانی نظری هوش فرهنگی مبانی نظری هوش فرهنگی فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 49 حجم...
پیشینه تحقیق نظام جبران خدمات کل
دانلود پیشینه تحقیق نظام جبران خدمات کل پیشینه تحقیق نظام جبران خدمات کل فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
پیشینه تحقیق تامین مالی کوتاه مدت
دانلود پیشینه تحقیق تامین مالی کوتاه مدت پیشینه تحقیق تامین مالی کوتاه مدت فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
پیشینه تحقیق تامین مالی بلند مدت
دانلود پیشینه تحقیق تامین مالی بلند مدت پیشینه تحقیق تامین مالی بلند مدت فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 35 حجم فایل: 107 قیمت: 67358 تومان
بخشی از متن:
عنوان: پیشینه تحقیق اعتماد سازمانی
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 35
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.
قسمتی از متن:
مفهوم اعتماد سازمانی
مفهوم اعتماد از جمله مفاهیمی است که از سوی صاحبنظران رشتههای علمی مختلف، مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. درواقع محققان در این رشتهها، موضوع مشابهی را از رویکردهای مختلف مورد بررسی قرار دادهاند، که هر یک بر جنبههای خاصی از مفهوم اعتماد تمرکز کردهاند که این امر خود منجر به ارائهی تعریفی ناقص از سازهی اعتماد شده است (لویسکی و همکاران، 1998؛ روسو و همکاران، 1998). هوسمر[2] (1995) معتقد است که اختلاف نظرهای زیادی در مورد تعریف سازهی اعتماد وجود دارد. ویلسون[3] (1993) بیان میکند که هرچند اعتماد مفهوم مهمی برای مطالعه میباشد ولی موضوعی است که تفسیر و تعبیرهای متفاوتی دارد. پورتر و همکاران معتقدند که اعتماد شبیه اتمسفر است، بطور گسترده دربارهی آن صحبت میشود، برای سازمانها حیاتی میباشد، ولی هنگامی که زمان تعریف دقیق آن در حوزهی سازمان میرسد، دچار ابهامات زیادی میشود. روانشناسان اجتماعی از طریق تاکید بر عوامل زمینهای که ممکن است باعث افزایش و یا کاهش اعتماد شود، اعتماد را به عنوان انتظار افراد از رفتار دیگران در حین تعاملات اجتماعی تعریف میکنند. روانشناسان شخصیت، به اعتماد به عنوان یک اعتقاد و یا انتظار ویا احساسی که ریشه در شخصیت آدمی و یا ظرفیت روانی اولیه فرد دارد، نگاه میکنند. اقتصاددانان و جامعهشناسان اعتماد را از منظر سازمانها و مشوقهایی که برای کاهش بیثباتی و نگرانی ناشی از تعاملات با بیگانگان (غریبهها) ایجاد میشود، بررسی میکنند. (لویسکی و همکاران، 1998).
کوک و وال[4] (1980) معتقدند که مفهوم اعتماد در زبان مشترک به معنی میزان تمایل فرد به نسبت دادن نیات خوب به دیگران و داشتن اطمینان به گفتار و کردار آنها میباشد. رابینسون[5] (1996) اعتماد را به عنوان «انتظارات، فرضیات و یا عقاید یک فرد در رابطه با احتمال اینکه اعمال آتی طرفهای مقابل، مفید، مطلوب و فاقد منافع فردی و فرصتطلبی باشد» تعریف میکند. (شاکلی – زالباک، 37:2000) سازهی اعتماد سازمانی را به عنوان «انتظارات مثبتی که افراد، بر پایهی نقشهای سازمانی، مناسبات، تجربیات، وابستگیهای متقابل از نیات و رفتارهای مختلف اعضاء سازمان دارند، تعریف میکنند. از دیدگاه متهای[6] (1989) اعتماد به عنوان «احساس اطمینان کارکنان به سودمندی و ثبات رفتار و اظهارات سازمان هنگام مواجه با شرایط ناپایدار و مخاطرهآمیز» تعریف میشود. (گریفین، 105:1967) اعتماد را به عنوان «اطمینان به رفتار فرد به منظور دستیابی به اهداف موردنظر اما ناپایدار در شرایط مخاطرهآمیز» تعریف میکند. میشرا[7] (1996) اعتماد سازمانی را به عنوان تمایل یک طرف به آسیبپذیر بودن در برابر طرف دیگر براساس این انتظار یا باور که طرف مقابل مطمئن، باز و قابل اعتماد است، تعریف میکند.
از جمله چالش های روزافزون و مواجه در گروهها فراهم آوردن چرخه مثبت اعتماد بین افراد درون گروه و به ویژه میان سرپرست و زیردست میباشد. اعتماد موضوعی است که در علوم اجتماعی گوناگون از قبیل روانشناسی اجتماعی، اقتصاد، جامعهشناسی، رفتار سازمانی، مدیریت استراتژیک و تجارت بینالمللی مورد بررسی قرار گرفته است (ایردن و ایردن، 2009، ص 2180). اعتماد یکی از موضوعات مهم در رفتار و روابط انسانی است که احساس اعتماد کارکنان به مدیر، سازمان و سهامداران در زندگی سازمانی، رفتار سازمانی و روابط بین کارکنان و سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین انتظاری است مبنی بر این که کارکنان دیگر به خود اجازه نمی دهند در زمانی که دیگران آسیب پذیر هستند، ضرر و زیانی به آنها وارد نمایند (مشفقی، 1388).
اهمیت اعتماد سازمانی مفهوم اعتماد و مسائل مربوط به آن در چند سال گذشته به طور فزاینده ای محور مطالعه سازمانها گردیده است. امروزه اهمیت اعتماد در سازمانها به خوبی آشکار گردیده است چرا که برقراری ارتباطات و تحقق همکاری میان افراد نیازمند وجود اعتماد است. در عصری که روابط بین افراد و گروه ها سست تر شده و به سرعت در حال تغییر است، اعتماد که عمدتاً مبتنی بر استنتاج ها و تفاسیر در مورد انگیزه ها، شخصیت و باطن دیگران است، موضوع محوری سازمانها است که رشد وحیات آنها را تضمین می نماید. اهمیت به این دلیل است که مدیران به دنبال درک و شناخت چگونگی ایجاد همکاری موثر در سازمانها می باشند. اعتماد عامل کلیدی است زیرا همکاری را به وجود می آورد (Tyler 2003). اعتماد می تواند منجر به تسهیم اطلاعات و توانمند سازی کارکنان گردد چرا که برنامه های توانمند سازی کارکنان بدون وجود اعتماد محکوم به شکست هستند. اعتماد یکی از ابعاد توانمند سازی کارکنان و از عوامل موثر بر آن می باشد. قدم اول در توانمند سازی کارکنان تسهیم و توزیع اطلاعات در سراسر سازمان است که شرط اول تحقق این امر نیز وجود اعتماد بالای درون سازمانی است و بدون وجود اعتماد مدیران به کارکنان، کارکنان به مدیران و کارکنان به همکاران خود، سازمان به اهدافش نخواهد رسید. صاحب نظران عنوان می کنند که اعتماد برای موفقیت سازمانها عاملی حیاتی است به این دلیل که همکاری منابع انسانی را برای اجرای استراتژی های سازمانی تضمین می کند. (Mc Allister 1995) . مطالعات صورت گرفته اهمیت اعتماد در کار تیمی را نشان می دهند و یافته های پژوهش ها نشان از افزایش عملکرد در گروه هایی با سطح اعتماد بالاتر می باشد (Cazier Shao & Louis 2007) اعتماد، روح تیمی را ایجاد کرده و از آن محافظت می کند؛ ضمن این که ستاده های تیم و سازمان را به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر قرار می دهد. در مجموع اعتماد به عنوان نیروی مثبت تسهیل کننده همکاری در نظر گرفته می شود (Erturk 2008 p. 465) کلید نگهداری روابط درونی سازمان، یا جلوگیری از شکست آن، این است که افراد به همکاری یکدیگر اعتماد و اطمینان کافی داشته باشند. (Velez sanchez & Alvarez – Darde 2008 p. 968) . روابط مبتنی بر اعتماد به طور گسترده ای به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت در سازمانها و شرکتهای موفق شناخته می شود (McAllister 1995). در دنیای امروز ما نمی توانیم و یا نمی خواهیم هر کاری را که انجام می دهیم، به تنهایی انجام دهیم، بنابراین ما باید به دیگران اعتماد کنیم. و...
دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336
بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
دانلود سریع و مستقیم
دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول