پیشینه تحقیق سبک های تفکر
دانلود پیشینه تحقیق سبک های تفکر پیشینه تحقیق سبک های تفکر فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 33...
مبانی نظری آموزش ضمن خدمت
دانلود مبانی نظری آموزش ضمن خدمت مبانی نظری آموزش ضمن خدمت فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 65...
پیشینه تحقیق سفارشی سازی خدمات
دانلود پیشینه تحقیق سفارشی سازی خدمات پیشینه تحقیق سفارشی سازی خدمات فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
مبانی نظری و پیشینه هموارسازی سود
دانلود مبانی نظری و پیشینه هموارسازی سود مبانی نظری و پیشینه هموارسازی سود فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
مبانی نظری و پیشینه هوش تجاری
دانلود مبانی نظری و پیشینه هوش تجاری مبانی نظری و پیشینه هوش تجاری فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
مبانی نظری ارتباطات بین فردی
دانلود مبانی نظری ارتباطات بین فردی مبانی نظری ارتباطات بین فردی فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
دانلود پیشینه تحقیق وفاداری به برند پیشینه تحقیق وفاداری به برند فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
پیشینه تحقیق برند خدمات
دانلود پیشینه تحقیق برند خدمات پیشینه تحقیق برند خدمات فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 15 حجم...
پیشینه تحقیق پذیرش فناوری اطلاعات
دانلود پیشینه تحقیق پذیرش فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق پذیرش فناوری اطلاعات فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
مبانی نظری کسب و کار الکترونیک
دانلود مبانی نظری کسب و کار الکترونیک مبانی نظری کسب و کار الکترونیک فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد...
پیشینه تحقیق موزه
دانلود پیشینه تحقیق موزه پیشینه تحقیق موزه فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 47 حجم فایل: 131...
پیشینه تحقیق معنویت در محیط کار
دانلود پیشینه تحقیق معنویت در محیط کار پیشینه تحقیق معنویت در محیط کار فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
مبانی نظری لجستیک
دانلود مبانی نظری لجستیک مبانی نظری لجستیک فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 52 حجم فایل: 99...
مبانی نظری تغییر سازمانی
دانلود مبانی نظری تغییر سازمانی مبانی نظری تغییر سازمانی فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 79...
مبانی نظری هوش فرهنگی
دانلود مبانی نظری هوش فرهنگی مبانی نظری هوش فرهنگی فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 49 حجم...
پیشینه تحقیق نظام جبران خدمات کل
دانلود پیشینه تحقیق نظام جبران خدمات کل پیشینه تحقیق نظام جبران خدمات کل فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
پیشینه تحقیق تامین مالی کوتاه مدت
دانلود پیشینه تحقیق تامین مالی کوتاه مدت پیشینه تحقیق تامین مالی کوتاه مدت فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
پیشینه تحقیق تامین مالی بلند مدت
دانلود پیشینه تحقیق تامین مالی بلند مدت پیشینه تحقیق تامین مالی بلند مدت فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word...
فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحات: 53 حجم فایل: 110 قیمت: 75581 تومان
بخشی از متن:
عنوان: پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی و عملکرد
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 53
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.
قسمتی از متن:
تعریف فرهنگ سازمانی
فرهنگ سازمانی عبارت است از الگوی منحصربه فرد از مفروضات، ارزش ها و هنجارهای مشترک که فعالیت های جامعه پذیری، زبان، سمبل ها و عملیات سازمان ها را شکل می دهد(مقیمی، 1380).
فرهنگ سازمانی به مجموعه ای از فرضیات ضمنی گفته می شود که به طور مشترک از سوی گروه پذیرفته شده و نحوه ادراکات، تفکرات و واکنش ها نسبت به شرایط و موقعیت های متعدد محیطی را مشخص می سازد. این تعریف بیانگر سه ویژگی مهم فرهنگ سازمانی است: اولاً، فرهنگ سازمانی از طریق فرایند جامعه پذیری به کارمندان جدید منتقل می شود. ثانیاً بر رفتار افراد در هنگام کار تاثیر می گذارد و نهایتاً، فرهنگ سازمانی در سطوح مختلفی به کار گرفته می شود (فرهنگی و صفر زاده، 1384). به عقیده هوی و میسکل[1] (2001)، فرهنگ سازمانی به عنوان سمبل ها و تشریفات و افسانه هایی است که ارزش ها و اعتقادات سازمان و کارکنان را تحت الشعاع قرار می دهد. فرهنگ سازمانی، اعتقادات ثابت، ارزش ها و نگرش هایی است که عموماً در بین اعضای سازمان حفظ می شود (ایران زاده، 1377).
فرهنگ سازمانی عبارت است از فلسفه ای که خط مشی سازمان و رفتارهای سازمان را به سوی کارکنان و مشتریان هدایت می کند یا مفروضات و باورهای بنیادی ویژه ای که بین اعضای سازمان مشترک بوده که به کمک آن ها کارها و فعالیت های روزمره سازمان انجام می پذیرد (حیدری و همکاران، 1390).
دنیسون[2]،معتقد است که فرهنگ سازمانی همان ارزش های اساسی، باورها و اصول اخلاقی می باشد که نقش پایه ای را برای یک سیستم مدیریت سازمانی بازی می کند. کریستنسن و گوردون[3]، عقیده دارند که فرهنگ سازمانی چیزی است که به صورت منحصربه فرد در هر سازمانی نگهداری می شود، فرهنگ سازمانی از سازگاری سازمانی شروع شده و به رفع نیازهای محیطی منتهی می شود. ازنقطه نظر سورن سن[4]، فرهنگ سازمانی سیستمی از ارزش ها و معیارهای اخلاقی است که بیانگر نگرش ها و رفتارهای خاص کارکنان هر سازمان می باشد. بنابر عقیده ایشان، یک سازمان زمانی دارای یک فرهنگ قوی خواهد بود که این ارزش ها و معیارهای اخلاقی در کل سازمان به صورت فراگیر درآمده باشد. دیویدسون، فرهنگ سازمانی را الگویی از پنداشته ای اساسی یک سازمان معرفی می کند که در طول زمان، به وسیله یک گروه برای مواجهه با مشکلات، سازگاری با محیط خارجی و ایجاد هماهنگی و یکپارچگی سازمانی ایجادشده، توسعه یافته و از قابلیت اطمینان خیلی بالایی برخوردار باشد، به گونه ای که این الگوی رفتاری برای اعضای جدید، روش های صحیح درک کردن، فکر کردن و احساس نمودن را آموزش دهد(حسن زاده و نصرتی،1390). اوچی[5](1985)، در تئوری z خود یک سلسله از نمادها، تشریفات و اسطوره هایی که منتقل کننده ارزش ها و باورهای اساسی آن سازمان به کارکنانش می باشد را، تعریف فرهنگ سازمانی برمی شمرد (فیض پور و همکاران، 1389).دنیسون، فرهنگ سازمانی را نیروی قدرتمندی می داند که نحوه عمل کردن و چگونگی عملیات را تعیین می کند (خردمند و ناظم زاده، 1389). درواقع فرهنگ سازمانی برچسبی اجتماعی است که از راه ارزش های مشترک، تدبیرهای نمادین و آرمان های اجتماعی، اعضای سازمان ها را به هم می پیوندد (فقهی فرهمند، 1388).
سطوح فرهنگ سازمانی به طورکلی، دو سطح فرهنگ سازمانی وجود دارد: فرهنگ "قابل مشاهده " و "فرهنگ اصلی ". فرهنگ قابل مشاهده آن چیزی است که وقتی یک فرد در سازمان به عنوان یک ملاقات کننده، مشتری، یا یک کارمند قدم می زند، می بیند و می شنود. این فرهنگ را می توان در روش لباس پوشیدن، ترتیب و تنظیم دفتر کار، چگونگی رفتار افراد با یکدیگر، و چگونگی رفتار و صحبت کردن افراد با مشتریان، ملاحظه کرد. این فرهنگ را مشخصاً می توان در عناصر ذیل که با امور روزمره محیط کار ارتباط دارند، یافت: - داستان ها- تاریخ شفاهی و داستان هایی که درباره حوادث مهم و شگفت انگیز مربوط به زندگی سازمان، در گفتگوی میان اعضا، بیان و تکرار شود. - قهرمانان-افرادی که موردتوجه خاص قرار می گیرند و مشخص می شوند و دستاوردشان مورد تقدیر و ستایش قرار می گیرد، از آن جمله اند بنیان گذاران سازمان و کسانی که نقش الگو را ایفا می کنند. - آئین ها و شعائر- مراسم تشریفاتی و گردهمایی ها که طبق برنامه یا خودبه خود برای بزرگداشت موقعیت ها و دستاوردهای مهم برپا می شود. - نمادها- استفاده خاص از زبان و سایر بیان های غیرکلامی برای مطرح کردن موضوعات مهم زندگی سازمانی. آنچه یک فرد مستقیماً روزانه در سازمان ملاحظه می کند، اساس دومین سطح فرهنگ را تشکیل می دهد، یعنی علت اینکه چرا اوضاع چنین است. این همان فرهنگ اصلی است. فرهنگ اصلی عبارت است از ارزش ها یا باورهای اساسی که روی رفتار اثر می گذارد و عملاً به بروز آن وجوهی از فرهنگ قابل مشاهده کمک می کند. ارزش ها برای سازمان هایی که فرهنگ قوی دارند، ضروری هستند و اغلب به طور گسترده در بیانیه های رسمی رسالت و هدف های سازمان درباره آن ها تبلیغ می شود. ارزش های اساسی سازمانی، نوعاً روی موضوعاتی نظیر عالی بودن عملکرد، نوآوری، مسئولیت اجتماعی و اخلاقیات، درگیری ذهنی و عاطفی کارکنان، و کیفیت زندگی کارکنان تاکید خاصی دارند (ایران نژاد پاریزی، 1381).
دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336
بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
دانلود سریع و مستقیم
دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول