ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 37 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
فهرست مطالب:
1-2 مقدمه
2 ـ 2 بازار مالی
1 ـ 2 ـ 2 طبقه بندی بازارهای مالی
1 ـ 1 ـ 2 ـ 2 بازار پول
2 ـ 1 ـ 2 ـ 2 بازار سرمایه
3 ـ 2 سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمایه
4 ـ 2 پژوهش بال وبراون
5 ـ 2 مفاهیم سود در حسابداری
6 ـ 2 تاریخچه پیش¬بینی سود
7 ـ 2 سود سهام پیش¬بینی شده
8 ـ 2 اهمیت سود سهام پیش¬بینی شده
9 ـ 2 دقت پیش¬بینی سود در عرضه اولیه سهام
10 ـ 2 روش¬های پیش¬بینی سود
1 ـ 10 ـ 2 مدل باکس ـ جنکینز
2 ـ 10 ـ 2 مدل گام زدن تصادفی
11 ـ 2 بازده
12 ـ 2 بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار
1 ـ 12 ـ 2 بازده تحقق یافته
2 ـ 12 ـ 2 بازده مورد انتظار
13 ـ 2 اجزای بازده
1 ـ 13 ـ 2 سود دریافتی
2 ـ 13 ـ 2 سود (زیان) سرمایه
14 ـ 2 بازده غیرعادی سهام
15 ـ 2 فرضیات مطرح شده در مورد بازده غیر عادی کوتاه مدت در عرضه¬های اولیّه
1 ـ 15 ـ 2 فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی
1 ـ 1 ـ 15 ـ 2 فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی مبتنی بر مدل بارون
2 ـ 1 ـ 15 ـ 2 فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی مبتنی بر مدل راک
2 ـ 15 ـ 2 فرضیه علامت دهی
3 ـ 15 ـ 2 فرضیات گرایشات و علائق زودگذر
4 ـ 15 ـ 2 فرضیه عکس العمل بیش از اندازه سرمایه¬گذاران
5 ـ 15 ـ 2 فرضیه حباب سفته¬بازی و فرضیه بازارهای سهام داغ
16 ـ 2 تطبیق نظریه¬ها و تئوری¬های بازده غیر عادی کوتاه مدت در بورس ایران
17 ـ 2 پیشینه تحقیق
1 ـ 17 ـ 2 تحقیقات خارجی
2 ـ 17 ـ 2 تحقیقات داخلی
منابع فارسی:
منابع لاتین:
1-2 مقدمه
سرمایه گذاری یکی از عوامل مهم توسعه در قرن حاضر است. سرمایه گذاری نیازمند برنامه ریزی است. برنامه ریزی، امکان بهره برداری مناسب از فرصت های موجود را فراهم می آورد. برای افزایش اثر بخشی برنامه ریزی باید توانایی پیش بینی صحیح و مستمر را بهبود بخشید. پیش بینی عنصر کلیدی در تصمیم گیری های اقتصادی است.
سرمایه گذاران، اعتباردهندگان، مدیریت و سایر اشخاص در تصمیم گیری های اقتصادی متکی به پیش بینی و انتظارات هستند. هم چنین توجه به بودجه سالانه شرکت، پیش بینی تولید، فروش و سود هر سهم آن و کنترل بودجه در گزارش های میان دوره ای و میزان تحقق پیش بینی ها، در تغییرات قیمت سهام تأثیر بسزایی دارد. شاید بتوان مهمترین عامل تأثیرگذار بر قیمت سهام را در پیش بینی سود هر سهم جستجو کرد. مهمترین منبع اطلاعاتی سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایر استفاده کنندگان از اطلاعات شرکت ها پیش بینی های سود ارائه شده توسط آن ها در فواصل زمانی معین است.
در مطالعات بال وبراون .Bal&brvan
،1968، و فاستر . Faster
،1977، پیرامون محتوای اطلاعاتی سود سالانه و فصلی و واکنش بازار اوراق بهادار به اعلام سود حسابداری، مشخص شد که شرکت هایی با اخبار خوب (افزایش غیر منتظره سود) دارای بازده غیر منتظره مثبت و شرکت هایی با اخبار بد (کاهش غیر منتظره سود) دارای بازده غیر منتظره منفی هستند.
در این فصل بر مبنای چارچوب نظری اشاره شده در فصل گذشته، به مرور ادبیات تحقیق و هم چنین مطالعات انجام گرفته پیرامون موضوع تحقیق در خارج و داخل ایران خواهیم پرداخت.
2 ـ 2 بازار مالی
بازار مالی، بازار رسمی و سازمان یافته ای است که در آن انتقال وجوه از افراد و واحدهایی که با مازاد منابع مالی مواجه هستند به افراد و واحدهای متقاضی وجوه (منابع) صورت می گیرد. بدیهی است که در این بازارها اکثریت وام دهندگان را خانوارها و اکثریت متقاضیان وجوه را بنگاه های اقتصادی و دولت تشکیل می دهند (راعی و تلنگی، 1387، ص6).
بازار مالی، امکانات لازم را برای انتقال پس انداز از اشخاص حقیقی و حقوقی به سایر اشخاصی که فرصت
های سرمایه گذاری مولد در اختیار دارند و نیازمند منابع مالی هستند، فراهم
می کند. انتقال وجوه مزبور تقریباً در کلیه موارد به ایجاد دارایی مالی منتج می شود، که در واقع ادعایی است نسبت به در آمدهای آتی دارایی های شخصی (حقوقی) که اوراق بهادار را صادر و منتشر کرده است (شباهنگ، 1375، ص 13).
1 ـ 2 ـ 2 طبقه بندی بازارهای مالی
بازارهای مالی بر حسب حق مالی، سررسید حق مالی، مرحله انتشار، واگذاری فوری، ساختار سازمانی خارجی و داخلی طبقه بندی می گردد. بازار مالی بر حسب سررسید حق مالی به دو نوع بازار پول و بازار سرمایه تقسیم می شود.
1 ـ 1 ـ 2 ـ 2 بازار پول
بازار پول، بازاری برای ابزار بدهی کوتاه مدت می باشد. در بازار پول، مازاد نقدینگی افراد و واحدهای اقتصادی، از طریق پس انداز یا سپرده های بانکی، در اختیار واحدهای اقتصادی قرار
می گیرد. در بازار پول، از عرضه و تقاضای پول، نرخ بهره تعیین می شود.
2 ـ 1 ـ 2 ـ 2 بازار سرمایه
بازار سرمایه، بازاری برای دارایی مالی با سر رسید بیش از یک سال (ابزار مالی بلند مدت) محسوب می گردد و از طریق انتشار اوراق بهادار توسط واحدهای متقاضی سرمایه که دارای فرصت های سرمایه گذاری مناسب تر و نیازمند به تأمین مالی بلند مدت می باشند، پس اندازهای افراد به
سرمایه گذاری تبدیل می گردد. در بازار سرمایه عرضه و تقاضای سرمایه، نرخ بازدهی سرمایه را مشخص می کند. بازارهای سرمایه به دو بخش اصلی تقسیم بندی می گردند: بازار اوّلیّه و بازار ثانویّه. در بازارهای اوّلیّه، اوراق بهادار انتشار یافته توسط شرکت ها برای اولین بار عرضه گشته و بدین ترتیب دارایی های مالی شرکت با منابع مالی بلند مدت مبادله و تشکیل سرمایه صورت می گیرد. در بازارهای ثانویه، اوراق بهاداری که در قبل به بازار عرضه شده اند، مبادله می شوند (عبده تبریزی، 1376،ص 18).