پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی

دانلود پیشینه و مبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی

دانلود پیشینه و مبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی

پیشینه و مبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی
پیشینه و مبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 23
حجم فایل: 41
قیمت: 68012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏اختلال نقص توجه ‏-‏ بیش فعالی‏
‏تاریخچه :
‏در سالیان اخیر، اختلال نقص توجه / بیش فعالی. Attention Deficit Hyperactivity Disorder
(ADHD) ‏ از نظر بالینی، پژوهشی و اجتماعی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگرچه این اختلال از جمله مواردی است که بیش از صد سال از توصیف آن ‏ ‏می‏ ‏گذرد و در طول زمان با عناوین مختلفی از آن یاد شده است. درسال 1863 پزشکی آلمانی به نام هنریش هافمن. Hoffman
‏ در قطعه شعر طنزآمیزی‏،‏ نوجوانی به نام فیلیپ‏ِ‏ بی قرار را توصیف کرد و بدین ترتیب این اختلال برای اولین بار به نام همین پزشک نامگذاری شد. بعد از آن در اوایل قرن بیستم جورج استیل. Still
‏ ‏، کودکان بیش فعال و تکانشگر را به عنوان کودکانی فاقد مهار ارادی. Volitional Inhibition
‏ و‏ کنترل‏ ‏اخلاقی. Moral Control
‏ توصیف کرد‏، ‏توصیفات وی با علائم و ‏ ‏نشانه‏ ‏های کودکان مبتلا به ADHD‏ نوع مرکب همراه با اختلال سلوک. Conduct Disorder
‏ مطابقت دارد. بدین ترتیب، این نخستین بار بود که اختلال در ‏کنترل‏ تکانه و بی توجهی به عنوان یک اختلال مستقل از صدمه مغزی یا ‏ ‏عقب ماندگی ذهنی معرفی می‏ ‏شود. چند سال بعد در سال 1918 و اندکی پس از جنگ جهانی اول، مشکلات رفتاری مشابهی در بازماندگان آنسفالیت دیده شد که تحت عنوان «سندرم بیش فعالی. Hyperactive Syndrome
‏» تعریف شدند.
‏سایر اسامی این اختلال عبارتند از «آسیب مغزی خفیف. Minimal Brain Damage
‏»، «اختلال عملکرد مغزی خفیف. Minimal Brain Dysfunction
‏» و «واکنش بیش فعالی دوران کودکی. Hyper kinetic Syndrome of Childhood
‏». به کارگیری اصطلاح «اختلال نقص توجه / بیش فعالی» اولین بار در نسخه سوم راهنمایی تشخیص بیماریهای روان‏ی‏ DSM-Ш-TR‏مطرح شده است.‏
‏تعریف اختلال و زیر دسته های آن :
‏چهارمین نسخه راهنمایی تشخیص بیماری ‏های روانی‏ (DSM lV-TR)‏، ADHD‏ را به عنوان یک وضعیت پیچیده عصبی‏-‏رشدی که براساس وجود الگوی پایدار نقص توجهی و یا بیش فعالی و رفتارهای تکانشی به عنوان ویژگی های بسیار تکرار پذیر و شدیدتر از میزان قابل مشاهده در همتاهای رشدی آنها تعریف می ‏کند. آنچه موجب تمایز ADHD‏ می‏ ‏شود این است که سطح و میزان فعالیت، آشفتگی، بیقراری و رفتارهای تکانشی کودک با سطح رشدی‏-‏تکاملی فرد تناسب و همخوانی ندارد و همچنین موجب بروز اختلال ‏و آسیب در عملکردهای هنجار می ‏شود‏،‏ که البته این امر در محیط های مختلف نظیر خانه و مدرسه رخ می ‏دهد. اختلال نقص توجه / بیش فعالی د‏ر DSM lV-TR‏ ‏د‏ر قالب زیر دسته هایی طبقه بندی شده است.
‏نقص توجه / بیش فعالی با غلبه الگوی بی توجهی ( ADHD – PI ‏). Inattentive
‏ ‏:‏ کودکان مبتلا در بسیاری از حوزه های توجه‏،‏ از جمله تمرکز و تداوم توجه و سازماندهی دچار ناتوانی هستند.
‏نقص توجه / بیش فعالی با غلبه الگوی تکانشگری / بیش فعالی ( ADHD – PH/I ‏). Hyperactive – Impulsive
‏ : کودکان مبتلا به آستانه تشخیصی لازم برای علائم بی توجهی نرسیده اند. مشکلات غالباً در حوزه های ‏کنترل‏ ‏مهار و تکانه و رفتار بیش فعالانه می ‏باشد.
‏نقص توجه / بیش فعالی مرکب ( ADHD – C ‏). Combined
‏ : کودکان مبتلا به این نوع از ADHD‏ هم علائم بی توجهی و هم علائم تکانشگری و بیش فعالی را تجربه می ‏کنند‏.
‏کودکان مبتلا به نوع بیش فعالی / تکانشگری (ADHD – PH/I‏) مشکلات بیشتری را برای والدین در زندگی نسبت به نوع بی توجه (ADHD – PI‏) ایجاد می ‏کنند.
‏از مطالعاتی که علائم مربوط به سن را در کودکان ADHD‏ بررسی کرده اند این طور برمی آید که کودکان سنین پیش دبستانی (6 سال به پایین ‏) اغلب با علائم نوع تکانشگری / بیش فعالی‏ PH/I)‏ ADHD –‏)‏، ‏کودکان سنین ابتدایی ( ‏7 تا 10 سال ‏) با علام نوع مرکب ( ADHD – C ‏)‏، ‏و کودکان سنین بالاتر با علائم نوع بی توجه ‏( ADHD – PI ‏) ارجاع می ‏شوند‏.
‏خصوصیات بالینی :
‏بی توجهی:
‏کودکان ADHD‏ مشکلات واضحی در توجه پایدار به ویژه زمانی که در تکالیف آموزشی درگیر می ‏شوند‏،‏ نشان می ‏دهند. آنها در شروع تکالیف جدید مشکل دارند‏ و‏ به آسانی از اکثر تکالیفی که آغاز کرده اند منحرف می‏ ‏شوند و در برگشتن به یک تکلیف بعد از اینکه حواسشان پرت شده بود مشکل دارند. در کلاس درس این کودکان تمایل کمی برای تمرکز روی تکالیف تکراری، راکد و کند دارند‏.‏
‏در بعضی از موارد کودک با محرکهای خارجی دچار حواس پرتی می ‏شود اما در موارد دیگر کودک به سادگی علاقه اش را از دست داده‏ و‏ دیگر پشتکار‏ی‏ برای کار ندارد. حواس پرتی نه ‏تنها‏ نشان دهنده شکست در فیلتر کردن دروندادهای ناخواسته ‏است‏، بلکه بیشتر ناشی از جستجوی فعال محرکهای زیادتر به هنگام انجام فعالیت خسته کننده ای است که نیازمند بذل توجه می ‏باشد ‏.
‏در کودکان مبتلا به ADHD – PI‏ مشکل عمده و برجسته ‏، به طور شاخص ‏، افت تحصیلی است. والدین و معلمان اغلب از دیرکرد دراز مدت، فراموشکاری، آشفتگی و عدم سازمان دهی، گم کردن وسایل، خیال ‏پردازی، عدم انجام تکالیف و یا کیفیت پایین آنها، ناتوانی در انجام تکالیف هدفمند، بهانه جویی و تعلُل، بلند شدن از جا، تعویض مکرر فعالیتها در مقایسه با سایرین، حواس پرتی و عدم گوش کردن به حرف والدین و مربیان‏،‏ شکایت می ‏کنند‏.
‏تکانشگری:

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد