پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری تحقیق انگیزش

دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق انگیزش

دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق انگیزش

پیشینه و مبانی نظری تحقیق انگیزش
پیشینه و مبانی نظری تحقیق انگیزش
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 31
حجم فایل: 59
قیمت: 68012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏انگیزش
‏ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺍﻧﮕﻴﺰﺵ‏، ‏ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﺑﺸﺮﻱ‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻭﻳﮋﻩ ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺮﺍﻥ‏ ‏ﻭ ﻣﺘﺨﺼﺼﺎﻥ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ‏ ‏ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ‏. ‏ﺧﺼﻮﺻﺎً ﺩﺭ‏ ‏ﺩﻫﻪﻫﺎﻱ ﺍﺧﻴﺮ‏، ‏ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ‏ ‏ﺍﺯ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﭘﺮﺩﺍﺯﺍﻥ ﻭ‏ ‏ﻣﺤﻘﻘﻴﻦ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ‏، ‏ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ‏ ‏ﻭ‏ ‏ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻭﻳﮋﻩﺍﻱ‏ ‏ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻟﮕﻮﻫﺎﻱ ﺍﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﻭ‏ ‏ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻲ ﺭﻓﺘﺎﺭ‏ ‏ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻗﺎﺋﻞ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ‏. ‏ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ، ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻲ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ‏ ‏ﺑﺎ‏ ‏ﺍﺛﺮﮔﺬﺍﺭﻱ ﺑﺮ‏ ‏ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎﻱ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺑﻪ‏ ‏ﺗﻤﺎﻳﻞ ﻓﺮﺩ‏ ‏ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ‏ ‏ﻫﺪﻓﻬﺎﻱ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ‏. ‏ﺍﻳﻦ ﺳﺎﺯﻩ‏ ‏ﺑﺎ ﺣﺼﻮﻝ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺍﺯ‏ ‏ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﺗﺄﺛﻴﺮ‏ ‏ﻓﺮﺍﻳﻨﺪﻫﺎﻱ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ‏- ‏ﺍﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﺷﺨﺺ ﺭﻭﻱ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎﻳﻲ‏ ‏ﻛﻪ‏ ‏ﺑﺮﺍﻱ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻭﻱ ﺍﻫﻤﻴﺖ‏ ‏ﺩﺍﺭﻧﺪ‏، ‏ﺑﺮﺁﻭﺭﺩ‏ ‏ﻣﻲﺷﻮﺩ‏. ‏ﺍﻧﮕﻴﺰﺵﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺑﺎ‏ ‏ﻫﺪﻓﻬﺎﻱ ﻭﻳﮋﻩ‏، ‏ﻧﮕﺮﺷﻬﺎ‏ ‏ﻭ‏ ‏ﺑﺎﻭﺭﻫﺎﻱ ﺧﺎﺹ‏، ‏ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﻧﺎﺋﻞ ﺷﺪﻥ‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﺁﻧﻬﺎ‏ ‏ﻭ‏ ‏ﺗﻼﺵ ﻭ‏ ‏ﻛﻮﺷﺶ ﻓﺮﺩ‏ ‏ﺩﺭ‏ ‏ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺍﺳﺖ‏. ‏ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﺍﻧﮕﻴﺰﺵ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺩﺭ‏ ‏ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻣﻌﺎﺻﺮ‏، ‏ﺑﺮ‏ ‏ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ‏ ‏ﺑﻮﺩﻥ ﺟﻬﺖﮔﻴﺮﻱ ﺍﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﺩﺍﻧﺶﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺩﺭ‏ ‏ﻣﻮﻗﻌﻴﺘﻬﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ‏ ‏ﺗﺄﻛﻴﺪ‏ ‏ﺩﺍﺭﻧﺪ (ﺷﻬﻨﻲﻳﻴﻼﻕ، ﺑﻨﺎﺑﻲ ﻣﺒﺎﺭﻛﻲ و ﺷﻜﺮﻛﻦ، 1384).
‏ﭼﺮ‏ا‏ ﺑﺮﺧﻲ‏ از دا‏ﻧﺶ‏آ‏ﻣﻮ‏زان‏ ‏ﻣﺸﺘﺎﻗﺎﻧﻪ‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ‏ آ‏ﻣﻮ‏ز‏ﺷﮕﺎﻫﻲ‏ روی ‏ﻣﻲ‏آور‏ﻧﺪ‏ و در ا‏ﻧﺠﺎ‏م‏ ‏ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ ‏آ‏ﻣﻮ‏ز‏ﺷﮕﺎﻫﻲ‏ از ‏ﺧﻮ‏د‏ ﺗﻼ‏ش‏ و ‏ﺟﺪﻳﺖ‏ ‏ﺑﻲﺷﺎﺋﺒﻪ‏ای‏ ‏ﻧﺸﺎ‏ن‏ ‏ﻣﻲ‏د‏ﻫﻨﺪ‏ و ‏ﺣﺎ‏ل‏ آ‏ﻧﻜﻪ‏ ‏ﺑﻌﻀﻲ‏ د‏ﻳﮕﺮ‏ از ‏ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ ‏آ‏ﻣﻮ‏ز‏ﺷﮕﺎﻫﻲ‏ ا‏ﺟﺘﻨﺎ‏ب‏ ‏ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ‏ و ‏ﻳﺎ‏ از روی ‏ﺑﻲﻋﻼﻗﮕﻲ‏ ‏ﺑﻪ‏ ا‏ﻧﺠﺎ‏م‏ آ‏ﻧﻬﺎ‏، ‏ﻣﺒﺎ‏درت‏ ‏ﻣﻲ‏ورز‏ﻧﺪ‏؟‏ ‏ﭼﺮ‏ا‏ ‏ﺑﻌﻀﻲ‏ از‏ ‏دا‏ﻧﺶ‏آ‏ﻣﻮ‏زان‏ از ‏ﻳﺎ‏د‏ﮔﻴﺮ‏ی‏ در ‏ﻣﺪ‏ر‏ﺳﻪ‏ و ‏ﺧﺎ‏رج‏ از ‏ﻣﺪ‏ر‏ﺳﻪ‏ ‏ﻟﺬ‏ت‏ ‏ﻣﻲﺑﺮﻧﺪ‏ و از ‏ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﺸﺎ‏ن‏ ‏ﺧﺸﻨﻮ‏د‏ ‏ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ‏ در‏ ﺣﺎﻟﻲ‏ ‏ﻛﻪ‏ ‏ﺑﻌﻀﻲ‏ د‏ﻳﮕﺮ‏ ‏ﻧﺴﺒﺖ‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻳﺎ‏د‏ﮔﻴﺮ‏ی‏ آ‏ﻣﻮ‏ز‏ﺷﮕﺎﻫﻲ‏ ‏ﭼﻨﻴﻦ‏ ا‏ﺣﺴﺎﺳﻲ‏ را ‏ﻧﺪ‏ار‏ﻧﺪ‏؟‏ ا‏ﻳﻨﻬﺎ ﺳﺆ‏ا‏ﻻ‏ت‏ ‏ﻣﺮﺑﻮ‏ط‏ ‏ﺑﻪ ‏ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ش‏ ‏ﻫﺴﺘﻨﺪ‏ و ‏ﺑﺮ‏ای‏ ‏ﻳﺎ‏د‏ﮔﻴﺮ‏ی‏ دا‏ﻧﺶ‏آ‏ﻣﻮ‏زان‏ ‏ﺗﻠﻮﻳﺤﺎ‏ت‏ ‏ﻣﻬﻤﻲ‏ را در‏ﺑﺮ‏دار‏ﻧﺪ‏. ‏ﺑﺮ‏ر‏ﺳﻲﻫﺎ‏ ‏ﻧﺸﺎ‏ن‏ ‏ﻣﻲ‏د‏ﻫﻨﺪ‏ ‏ﻛﻪ‏ ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ش‏ ‏ﻳﻜﻲ‏ از ‏ﻋﻮ‏ا‏ﻣﻞ‏ ا‏ﺻﻠﻲ‏ ر‏ﻓﺘﺎ‏ر‏ ا‏ﺳﺖ‏ و در ‏ﺗﻤﺎ‏م‏ ر‏ﻓﺘﺎ‏ر‏ﻫﺎ‏ از ‏ﺟﻤﻠﻪ‏ ‏ﻳﺎ‏د‏ﮔﻴﺮ‏ی، ‏ﻋﻤﻠﻜﺮ‏د‏ ادراک، د‏ﻗﺖ‏، ‏ﻳﺎ‏دآوری، ‏ﻓﺮ‏ا‏ﻣﻮﺷﻲ‏، ‏ﺗﻔﻜﺮ‏، ‏ﺧﻼﻗﻴﺖ‏، ‏و‏ ﻫﻴﺠﺎ‏ن‏ ا‏ﺛﺮ‏ دارد‏ (ﺧﺪﻳﻮ‏ی‏ و وﻛﻴﻠﻲ ﻣﻔﺎﺧﺮ‏ی‏، 1390).
‏ﺑﻪ‏ ‏ﻃﻮ‏ر‏ﻛﻠﻲ ‏ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ش‏ را ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻣﻮﺗﻮ‏ر‏ و ‏ﻓﺮﻣﺎ‏ن‏ ا‏ﺗﻮﻣﺒﻴﻞ‏ ‏ﺗﺸﺒﻴﻪ‏ ‏ﻛﺮ‏ده‏‌‏ا‏ﻧﺪ‏ و در ا‏ﻳﻦ‏ ‏ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ‏ ‏ﻧﻴﺮ‏و‏ و‏ﺟﻬﺖ‏، ‏ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ‏ ‏ﻋﻤﺪ‏ه‏ ا‏ﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ‏. ‏ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ه‏ ‏ﻣﺤﺮ‏ک‏ ا‏ﺳﺎﺳﻲ‏ ‏ﺑﺮ‏ای‏ ‏ﺗﻤﺎ‏م‏ ا‏ﻋﻤﺎ‏ل‏ ‏ﻣﺎ‏ ا‏ﺳﺖ‏. ‏ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ه‏ ا‏ﺷﺎ‏ره‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﭘﻮﻳﺎﻳﻲ‏ ر‏ﻓﺘﺎ‏ر‏ ‏ﻣﺎ‏ دارد ‏ﻛﻪ‏ ‏ﺷﺎﻣﻞ ﻧﻴﺎ
‏ز‏ﻫﺎ‏ی‏ ‏ﻣﺎ‏، ‏ﺗﻤﺎﻳﻼ‏ت‏ و ‏ﺟﺎ‏ه‏ﻃﻠﺒﻲﻫﺎ‏ی‏ ‏ﻣﺎ‏ در ز‏ﻧﺪﮔﻲ‏ ‏ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ‏. ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ه‏ ‏ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ‏ ا‏ﺳﺎ‏س‏ ‏ﻣﺎ‏ در ر‏ﺳﻴﺪ‏ن‏ ‏ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ‏ و ر‏ﺳﻴﺪ‏ن‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﺗﻤﺎ‏م‏ آرزو‏ﻫﺎ‏ی‏ ‏ﻣﺎ‏ در ز‏ﻧﺪﮔﻲ‏ ا‏ﺳﺖ‏. ‏ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ه‏ ‏ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ‏ ‏ﻣﻲﺗﻮ‏ا‏ﻧﺪ‏ ‏ﺑﺮﻧﺤﻮ‏ه‏‌‏ای ‏ﻛﻪ‏ ‏ﻳﻚ‏ ‏ﻓﺮ‏د‏ ‏و‏ﻇﻴﻔﻪ‏ای‏ را ا‏ﻧﺠﺎ‏م‏ ‏ﻣﻲ‏د‏ﻫﺪ‏ و ‏ﻳﺎ‏ ‏ﺗﻤﺎﻳﻞ‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻧﺸﺎ‏ن‏ دادن ‏ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ‏ را دارد، ‏ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬ‏ار‏ ‏ﺑﺎﺷﺪ (ﻫﺎ‏را‏ﻛﻴﻴﻮﻳﭻ، ﺑﺎ‏رون‏، ﻛﺎ‏ر‏ﺗﺮ، لتو ‏و ‏ا‏ﻟﻴﻮ‏ت‏ Harackiewicz J.M. and Barron K.E. and Carter S.M. and Lehto A.T. and Elliot A.J.
‏، 1997‏).
‏روا‏ﻧﺸﻨﺎﺳﺎ‏ن‏ در‏ﺑﺎ‏ره ‏ا‏ﻫﻤﻴﺖ‏ ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ش‏ در ‏ﻳﺎ‏د‏ﮔﻴﺮ‏ی‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻧﺘﺎﻳﺠﻲ‏ د‏ﺳﺖ‏ ‏ﻳﺎﻓﺘﻪ‏ا‏ﻧﺪ‏ ‏ﻛﻪ‏ ‏ﺑﺮ‏ای‏ ‏ﻧﻤﻮﻧﻪ‏ ‏ﺑﻪ‏ ‏ﻳﺎ‏دآوری‏ ‏ﺑﺮﺧﻲ‏ از آ‏ﻧﻬﺎ‏ ‏ﻣﻲﭘﺮ‏داز‏ﻳﻢ‏:
‏ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ش‏ ‏ﺷﺮ‏ط‏ و ‏ﻋﺎﻣﻞ‏ ‏ﻋﻤﺪ‏ه‏ ‏ﻳﺎ‏د‏ﮔﻴﺮ‏ی‏ ا‏ﺳﺖ‏.
‏ﻣﺴﺌﻠﻪ‏ ا‏ﻧﮕﻴﺰ‏ش‏ ‏ﻧﻘﻄﻪ‏ ‏ﻣﺮﻛﺰ‏ی‏ روا‏ﻧﺸﻨﺎﺳﻲ‏ ‏ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ‏ و روش ‏ﻛﻼ‏س‏‌‏داری‏ ا‏ﺳﺖ (ﺷﻌﺎ‏ری‏ ‏ﻧﮋ‏اد، ‏1368‏).
‏در نظریه های آموزشی انگیزه یک مفهوم اساسی به شمار می رود که به تعبیرهای مختلفی از جمله، انگیزش دانش آموز، انگیزش یادگیری، انگیزش تحصیلی به کار رفته است. هر چند متخصصان همواره در متمایز نمودن این اصطلاحات فعالیت هایی انجام داده اند. از جمله این که انگیزش یادگیری را به معنای معنا دار بودن، ارزشمندبودن کارهای آموزشی برای یادگیرنده تعریف نموده اند. ایمز (1990) انگیزش یادگیری را با درگیری طولانی مدت و کیفی با یادگیری و تعهد نسبت به فرایند یادگیری مشخص نموده است. بروفی (1987) انگیزش یادگیری را شایستگی تعریف می کند. به اعتقاد وی درک شایستگی از طریق تجارب عمومی آموخته می شود اما بیشتر توسط مدل سازی، تباین انتظارات و آموزش مستقیم یا اجتماعی شدن از سوی افراد مهم بر انگیخته می شود (صمدی، 1388).
‏پیشرفت تحصیلی
‏لوین‏ Lovin
‏ (1967)، پیشرفت تحصیلی را تجلی جایگاه تحصیلی یک دانش آموز می داند. این جایگاه ممکن است به نمره ای برای یک درس یا معدل مجموعه ای از دروس در یک گروه یا معدل در تمامی دروس اطلاق می‏‌‏گردد. بالسون‏ Ballson
‏ (1994)، پیشرفت تحصیلی را اصطلاحی می داند که به جلوه ای از جایگاه تحصیلی دانش آموزان اشاره دارد و این جایگاه می تواند نمرات دوره های مختلف یا میانگین نمرات در دوره خاص یا نمره ای برای یک دوره باشد. پورشافعی (1370)، پیشرفت تحصیلی را انجام تکالیف و موفقیت دانش آموزان در گذراندن دروس یک پایه تحصیلی مشخص و یا موفقیت دانش آموزان در امر یادگیری مطالب درسی می داند. در تحقیقات مختلف عملکرد تحصیلی با موفقیت تحصیلی بصورت مترادف بکار برده شده است که البته متفاوت از یکدیگرند. موفقیت تحصیلی فرآیندی از توانایی های گوناگون افراد شامل توانایی های جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی آنان از یک سو و عوامل برانگیزنده مانند علاقه، پشتکار و پاداش از سوی دیگر می باشد (ذکایی، 1378).
‏مطالعه در زمینه پیشرفت یا افت تحصیلی با یادگیری ارتباط مستقیم دارد. به‌طوری‏‌‏که هرگهان- بی‏ B.- Herge han
‏ یادگیری را تغییر رفتار ناشی از کسب تجربه تعریف کرده است. وی اعتقاد دارد که یادگیری از دو ‏طریق به دست خواهد آمد. طریقه نخست شرطی سازی کلاسیک است که اورگانیسم هیچگونه کنترلی بر روی تقویت کننده ندارد و از طریق آن می آموزیم که چه چیزهایی برای ما سودمند و کدام مضر است و طریقه دوّم: شرطی سازی وسیله است که تقویت کننده به رفتار اورگانیسم ارتباط دارد. رفتار وسیله ای جهت دریافت خواسته ها است (شریفیان، 1374).
‏عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد