پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری نوشتن

دانلود پیشینه و مبانی نظری نوشتن

دانلود پیشینه و مبانی نظری نوشتن

پیشینه و مبانی نظری نوشتن
پیشینه و مبانی نظری نوشتن
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 41
قیمت: 68012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 29 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

2
‏نوشتن
‏فراگیری نوشتن، بویژه نوشتن تفکرات و احساسات، یک راهکار بی‏ ‏بدیل گسترش دامنه ‏ی اجتماعی شدن فرد است. کودک با یادگیری توانایی نوشتن در‏ ‏می‏ ‏یابد که می‏ ‏تواند نیات خود را از راه دیگری چون نوشتن، و بدون حضور خود به اطلاع دیگران برساند. بنابراین می‏ ‏توان ادعا نمود که اختلال و کاستی در این مقوله، احتمالا عاملی در جهت کاهش دامنه‏ ‏ی اجتماعی شدن فرد است. بنابراین، درست نوشتن و بیان افکار و احساسات به شیوه‏ ‏ی کتبی و نوشتاری، توانایی بسیار ارزشمندی است که والدین و مربیان باید در خصوص آموزش آن سعی وافی مبذول دارند و فلسفه آموزش و تمرین انشا نویسی و انجام تمرین ‏های مناسب در آن باید مد نظر باشد (سیف نراقی و نادری، 1390).
‏ نوشتن یک روش بسیار پیچیده‏ ‏ی ابراز عقیده است که هماهنگی مجموعه‏ ‏ای از توانایی‏ ‏های دیداری-نوشتاری، زبان‏ ‏شناختی و ادراکی را در بر‏ ‏می‏ ‏گیرد. به دلیل این پیچیدگی، این روش یکی از عالی‏ ‏ترین شکل‏ ‏های ارتباط است و معمولا آخرین روشی است که فرا گرفته می‏ ‏شود (هامیل و بارتل، 1381).
‏2-1-2- مولفه های نوشتن
‏نوشتن به مجموعه‏ ‏ای از مهارت‏ ‏های نوشتاری مربوط به هم اشاره دارد. این مهارت‏ ‏ها عبارتند از : انشا، املا یا هجی‏ ‏کردن، دستخط.
‏1-2-1-2- انشا
‏انشا، توانایی خلق عقاید و بیان آنها در یک ساختار دستوری قابل‏ ‏ قبول است، به گونه‏ ‏ای که با اصول سبک شناسی ادبی مطابقت می‏ ‏کند (هامیل و بارتل، 1381). مهارت انشا یا بیان نوشتاری، در بر‏ ‏گیرنده‏ ‏ی توانایی اندیشیدن، تحلیل، ترکیب، نوآوری و تفکر، برای خلق یک اثر نوشتاری است و رسیدن به این مقصود، غایت تمامی نظام
2
‏ ‏های آموزشی است (فرامرزی، کرمعلیان، نصراللهی، 1390). مسئله انشا یکی از مقوله های اصلی است که نیاز به توجه جدی دارد و این ضرورت توجه در مورد دانش آموزان با اختلالات نارسا نویسی و نارسا خوانی دوچندان است. کودکانی که مدرسه را با محرومیت‏ ‏های زبانی و نوشتاری شروع می کنند، نه تنها در بیان مطالب، مفاهیم و مهارت‏ ‏های زبانی و املا و انشا مشکل دارند، بلکه به طور‏ ‏کلی تفکر ذهنی پیشرفته برای آنها با اشکال صورت می‏ ‏پذیرد (والاس، 1991، به نقل از سیف نراقی و میرمهدی، 1382).
‏2-2-1-2- املا یا هجی کردن
‏املا یا هجی‏ ‏کردن، توانایی استفاده از حروف جهت ساختن کلمات به همان صورت که مورد استفاده قرار می‏ ‏گیرند می‏ ‏باشد (هامیل و بارتل، 1381). توانایی در املا توسط مهارت‏ ‏های زبانی، از قبیل مهارت‏ ‏های واج شناسی و مهارت‏ ‏های حرکتی به ویژه هماهنگی بینایی-حرکتی مشخص می‏ ‏شود ( فلتچر، لایون، فاتچ، بارنس، 2007، به نقل از آقا بابایی و همکاران، 1390).
‏3-2-1-2- دستخط
‏دستخط، توانایی نگارش فیزیکی علایم نوشتاری می‏ ‏باشد، که برای هر نوع نوشتن و انشا ضروری است (هامیل و بارتل، 1381). ‏شاید بتوان گفت که یکی از دلایل اختلال نوشتن در کودکان دیسگرافیای رشدی، مشکل در عملکرد حسی حرکتی دست باشد. این عملکرد شامل زبر دستی، قدرت و حس می‏ ‏شود. پژوهش حاکی از آن است که دانش آموزان با اختلال نوشتن رشدی، از نظر مهارت حسی و حرکتی با دانش آموزان عادی تفاوت معنی‏ ‏داری دارند (اسمیت، 2005، به نقل از حوائی و همکاران، 1389).
3
‏3-1-2- عناصر انشا
‏هامیل و بارتل (1381) اظهار می‏ ‏دارند که انشا دست کم دارای سه عنصر مهم است که با هم روابط متقابل دارند: عنصر شناختی، عنصر زبان شناختی، و عنصر سبک شناختی.
‏1-3-1-2- عنصر شناختی
‏عنصر شناختی به توانایی تولید مطالب نوشتاری منطقی، منسجم، و دارای سلسله مراتب و توالی اشاره دارد. عنصر شناختی را نمی‏ ‏توان به سادگی عناصر دیگر شناسایی و تعریف کرد. چون جنبه های شناختی نوشتاری، بیشتر مبهم و ذهنی هستند و اغلب معلمان سعی دارند که به این جنبه از نوشتن توجه کافی نشان داده و بر آن تسلط یابند. با این حال، واضح است که اگر فرد نتواند یک نوشتار مفهومی و کارامد بنویسد، برقراری ارتباط عملا غیر ممکن خواهد بود.
‏2-3-1-2- عنصر زبان شناختی
‏عنصر زبان شناختی به بهره‏ ‏مندی از ساختارهای نحوی در معنایی قابل استفاده اشاره دارد. انتخاب کلمه، زمان و مدل جمع یا مفرد مناسب، تطابق فعل و فاعل برای نوشتن یک متن خوب ضروری می‏ ‏باشد.
‏3-3-1-2- عنصر سبک شناختی
‏عنصر سبک شناختی، به استفاده از مدل‏ ‏های قابل قبول یا قوانین وضع شده برای نقطه‏ ‏گذاری و نوشتن کلمه یا حروف بزرگ اشاره دارد. پیش از آنکه دانش آموزان بتوانند به طور موثر بنویسند، باید قوانین نقطه‏ ‏گذاری و نوشتن کلمه ها با حروف بزرگ را فراگیرند. زمانی که این سه عنصر با دو عنصر دیگر یعنی دستخط و هجی‏ ‏کردن ترکیب شوند، نتیجه آن مفهومی جامع از کل فرایند نوشتن خواهد بود.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد