ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 45 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرهنگ و نظریه وتحقیق هافستد در خصوص فرهنگ
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
1-2 مقدمه 16
2-2- فرهنگ چیست؟ 16
3-2- تفسیر فرهنگ 16
4-2- انواع فرهنگ 17
1-4-2- فرهنگ انعطاف پذیر 17
2-4-2- فرهنگ مأموریتی 17
3-4-2- فرهنگ مشارکتی 18
4-4-2- فرهنگ مبتنی بر تداوم 18
5-2- نظریه وتحقیق هافستد در خصوص فرهنگ 19
1-5-2- "فرهنگ به عنوان یک برنامه ریزی ذهنی" 19
2-5-2- سمبل ها، قهرمان ها، عقاید مذهبی و ارزش ها 19
3-5-2- لایه های فرهنگ 20
4-5-2- تفاوت های فرهنگی براساس سرزمین، مذهب، جنس، نسل وسطح فرهنگ 20
6-2- ابعاد مد نظر هافستد برای مطالعه فرهنگ 21
1-6-2- فاصله قدرت 21
1-1-6-2- تفاوت های فاصله قدرت در درون کشورها: طبقه اجتماعی، سطح تحصیلات وشغل 22
2-1-6-2- تفاوت فاصله قدرت در میان کشورها: ریشه های خانوادگی 23
3-1-6-2- فاصله قدرت در مدرسه 24
4-1-6-2- فاصله قدرت در محیط کار 24
5-1-6-2- فاصله قدرت و دولت 27
6-1-6-2- فاصله قدرت و عقاید 27
2-6-2- فردگرایی/ جمع گرایی در جامعه 29
1-2-6-2- فردگرایی و جمع گرایی در ارتباط با شغل 30
2-2-6-2- فردگرایی و جمع گرایی در خانواده 30
3-2-6-2- فردگرایی و جمع گرایی در مدرسه 31
4-2-6-2- فردگرایی و جمع گرایی در محیط کار 32
5-2-6-2- فردگرایی، جمع گرایی وعقاید 35
7-2- مدلهای بررسی تغییرات حسابداری 39
1-7-2- مدل مک- کینون 39
2-7-2- ابعاد ارزشهای فرهنگی از دیدگاه ترنر وترامپنرز 41
3-7-2- توجه به وضعیت اکتسابی در برابر توجه به وضعیت انتسابی 42
8-2- اشتباهات حسابداری 43
1-8-2- انواع اشتباهات حسابداری 44
1-1-8-2- انواع مختلف اشتباهاتی که ممکن است طی فعالیتهای یک واحد تجاری رخ دهد به شرح زیر است: 44
2-1-8-2- نمونه ای از اشتباهات فوق به شرح زیر می باشد : 46
2-8-2- نحوه اصلاح اشتباهات از نظر استانداردهای حسابداری ایران 47
1-2-8-2- تعدیلات سنواتی 47
2-2-8-2- تغییر در رویه حسابداری 48
3-2-8-2- اصلاح اشتباه 49
مقدمه
در این فصل ابتدا مفهوم فرهنگ و انواع آن مطرح گردیده است سپس نظریه و تحقیق آقای هافستد در خصوص فرهنگ در قالب ابعاد چهار گانه آن از حیث تاثیرات هنجارهای عمومی ، خانواده ، مدرسه و محیط کاری و نقش دولت و عقاید و مذهب مطرح گردیده است . در ادامه سایر مدلهای مطرح در خصوص نقش فرهنگ مورد اشاره قرار گرفته اند و سپس موضوع اشتباهات حسابداری و نحوه برخورد با آن بر اساس استانداردهای حسابداری ایران تشریح می شود .
2-2- فرهنگ چیست؟
فرهنگ عبارت است از مجموعه ای از ارزشها، باورها، درک واستنباط وشیوه های تفکر یا اندیشیدن که اعضای جامعه( سازمان) در آنها وجوه مشترک دارند وهمان چیزی است که به عنوان یک پدیده درست به اعضای تازه وارد آموزش داده می شود. فرهنگ نمایانگر بخش نانوشته ومحسوس جامعه(سازمان) است. هدف فرهنگ این است که به اعضای جامعه (سازمان) احساس هویت بدهد ودر آنان نسبت به باورها وارزشهای باور نکردنی تعهد ایجاد کند. ارزشهای سنتی موجب تقویت وثبات هر چه بیشتر جامعه ( سازمان) می گردند وباعث می شوند تا افراد تازه وارد به علت وجودی فعالیتها ورویدادهای پی ببرند وآنها را درک کنند (عبدلی و رویایی ،1388،36)1.
3-2- تفسیر فرهنگ
تفسیر وشناسایی محتوای فرهنگ مستلزم این است که افراد با توجه به ویژگی های قابل مشاهده چیزهایی را درک نمایند (نتیجه هایی بگیرند). این ویژگی ها را می توان مورد بررسی قرار داد ولی درک دقیق آنها کار چندان ساده ای نیست. جشنی که در یک سازمان برای دادن جایزه به افراد برپا می شود مفهومی متفاوت با جشنی دارد که در شرکت دیگری گرفته می شود.
برای درک دقیق آنچه در یک سازمان می گذرد باید بتوان کارهای به صورتی دقیق وعمیق مورد بررسی قرار داد ودر مواردی همانند یک عضو سازمان آن را تجربه نمود تا بتوان فرهنگ سازمانی را درک کرد. برخی از جنبه های مهم وقابل مشاهده فرهنگ سازمانی عبارتند از: مراسم، جشنها، نشانه ها وزبان خاصی که در یک سازمان به کار برده می شود(عبدلی و رویایی، 1388،38)
.
در ادامه موضوع فرهنگ با توجه به انواع آن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد :