ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 60 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش وآموزش حین کارکارکنان وتجربه ایران وجهان در این باره
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1 مقدمه 14
2-2 بخش اول: ادبیات نظری پژوهش 14
2-2-1 مفهوم آموزش 14
2-2-2 تعریف آموزش 15
2-2-3 مدل های گوناگون از مراحل و فرآیندهای آموزش 15
2-2-3-1 مدل های ساده و خطی 15
2-2-3-2 مدل (training and development lead body) T.D.L.B 16
2-2-3-3 مدل رویکرد سیستمی به آموزش 17
2-2-4 آموزش حین کار 18
2-2-4-1 تعاریف آموزش حین کار در ایران 18
2-2-5 تفاوت آموزش حین کار و ضمن خدمت 22
2-2-6 آموزش ضمن خدمت 22
2-2-6-1 مفهوم آموزش ضمن خدمت 22
2-2-6-2 تعاریف آموزش ضمن خدمت 23
2-2-6-3 تاریخچه آموزش ضمن خدمت 24
2-2-6-4 ماهیت آموزش ضمن خدمت 25
2-2-6-5 اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان 26
2-2-6-6 ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت 27
2-2-6- 7 ویژگی ها و اصول اساسی آموزش ضمن خدمت در سازمان 28
2-2-6-8 مزایای آموزش ضمن خدمت کارکنان 31
2-2-6-9 اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان 33
2-2-7 عملکرد سازمانی 34
2-2-7-1 تعریف عملکرد و عملکرد سازمانی 34
2-2-8 عوامل مؤثر بر عملکرد فردی 35
2-2-9 معیارهای ارزشیابی عملکرد 35
2-2-9 نظریه های ارزشیابی عملکرد 36
2-2-9-1 نظریه اول 36
2-2-9-2 نظریه دوم 37
2-3 بخش دوم: تجارب ایران و کشورهای منتخب برگزار کننده دوره های آموزش حین کار 39
2-3-1 تجارب ایران در برگزاری دوره های آموزش حین کار 39
2-3-1-1 دلایل برگزاری آموزش های حین کار در ایران 39
2-3-1-1-1 دلایل برگزاری آموزش های حین کار غیر خاص (عام) 39
2-3-1-1-2 دلایل برگزاری آموزش های حین کار خاص (تخصصی و موردی) 40
2-3-1-2 نتایج اولیه پیرامون چگونگی برگزاری آموزش حین کار (توسط وزارت صنایع و معادن) 41
2-3-2 تجارب کشورهای منتخب برگزار کننده دوره های آموزش حین کار 43
2-3-2-1آموزش حین کار در مالزی 43
2-3-2-2آموزش حین کار در سنگاپور 44
2-3-2-3 آموزش حین کار در هنگ کنگ 46
2-3-2-4آموزش حین کار در ژاپن 46
2-3-3 انجمن آموزش شغلی (VTC) 47
2-3-4پیش بینی نیازهای آینده نیروی انسانی 47
2-3-5 نقش دولت در آموزش های شغلی 48
2-3-6 مدل اچیو 48
2-3-6-1 مراحل تدوین مدل اچیو 48
2-3-7 مدل های بیانگر عوامل مؤثر بر بهره وری منابع انسانی 55
2-3-7-1 مدل هرسی و گلد اسمیت 55
2-3-7-2 مدل اینسورث و اسمیت 56
2-4 بخش سوم: معرفی شرکت پارس خودرو 56
2-4-1تولیدات شرکت پارس خودرو از بدو تأسیس 57
2-4-2 اهداف استراتژیک شرکت پارس خودرو 57
2-4-3 تولیدات و تحولات شرکت در سالهای مختلف 58
2-4-4 محصولات فعلی شرکت 60
2-4-5 مشخصات سالن رنگ متمرکز 61
2-5 جمع بندی مبانی نظری 61
2-6 بخش چهارم: پژوهشها و بررسی های پیشین 62
2-6-1 پیشینه پژوهش در ایران 62
2-6-2 پیشینه پژوهش در خارج 67
2-6-3 جمع بندی پیشینه پژوهش 75
-1 مقدمه
هدف این فصل از پژوهش این است که نتایج پژوهش های پیشین در محدوده آموزش بخصوص آموزش حین کار مورد مطالعه قرار گیرد تا هم به عنوان داده های اولیه و هم پیش زمینه ای برای موضوع اصلی پژوهش باشد. در مجموع این فصل از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول که شامل 4 قسمت می باشد؛ به ادبیات نظری پژوهش شامل مبانی، تعاریف و مفاهیم آموزش و عملکرد سازمانی می پردازد. و در ادامه به تجارب ایران و کشورهای منتخب برگزار کننده دوره های آموزش حین کار و معرفی شرکت پارس خودرو پرداخته است. در بخش آخر سعی شده تا نتایج پژوهش های پیشین که توسط پژوهشگران خارجی و داخلی در محدوده آموزش، آموزش حین کار و عملکرد سازمانی مورد مطالعه قرار گرفته است بررسی گردد، تا هم به عنوان داده های اولیه و هم پیش زمینه ای برای موضوع اصلی پژوهش باشد.
2-2 بخش اول: ادبیات نظری پژوهش
این بخش به تعاریف و مفاهیم آموزش و عملکرد سازمانی می پردازد که قسمت آموزش به زیر بخش های آموزش حین کار و آموزش ضمن خدمت تشکیل شده است.