پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری اختلال لجبازی افرمانی

دانلود پیشینه و مبانی نظری اختلال لجبازی افرمانی

دانلود پیشینه و مبانی نظری اختلال لجبازی افرمانی

پیشینه و مبانی نظری اختلال لجبازی افرمانی
پیشینه و مبانی نظری اختلال لجبازی افرمانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 66
قیمت: 68012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 51 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏ ‏ 15
‏اختلال لجبازی ‏–‏ نافرمانی‏
‏2-2-1-‏ ‏اختلال لجبازی-‏ ‏نافرمانی کودکی
‏هیوارد -Hiward
‏(2000 نقل از خدایاری فرد 1385 ) عنوان می کند اختلال لجبازی ‏–‏نافرمانی‏ ‏اولین‏ ‏بار‏ ‏در‏ ‏سال‏ 1966 ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏یک‏ ‏اختلال‏ ‏رفتاری‏ ‏پیشنهاد‏ ‏شد‏ . ‏با‏ ‏انتشار‏ ‏ویرایش‏ ‏سوم‏ ‏راهنمایی‏ ‏آماری‏ و تشخیص اختلالهای روانی ، اختلال لجبازی ، نافرمانی در یک طبقه جدید و مستقل در طبقه بندی اختلال های روانی جای گرفت .
‏این مفهوم سازی در DSM-ш ‏ DSM-ш-R‏؛ وIV‏ -DSM‏ در غیاب مدارک تجربی که از متمایز شدن لجبازی ‏–‏نافرمانی‏ ‏از‏ ‏اختلال‏ ‏سلوک‏ ( -Conduct Disorder
CD‏) حمایت کنند ، رخ داد . ODD‏ همراه با CD‏ و اختلال نقص توجه ‏–‏ ‏بیش‏ ‏فعالی‏ -Attention Deficit Hyperactivity Disorder
‏ ADHD‏ در DSM- ш -R‏ گروهی از اختلال های رفتاری مخرب را در DSM-IV‏ تشکیل می دهند این گروه اغلب با یکدیگر به عنوان اختلال های بیرونی شده مورد توجه هستند، بدین معنی که آنها از طریق رفتارهای ناسازگارانه بیرونی مثل بیش فعالی ، تکانشگری ، پرخاشگری و نافرمانی از قوانین مشخص می شوند . در مقابل اختلال های بیرونی شده، گروهی دیگر از اختلال ها مثل اضطراب و افسردگی قرار دارند که تحت عنوان اختلال های درونی شده معرفی شده اند . این اختلال ها به وسیله احساسات و پریشانی های درونی تجربه شده به وسیله فرد آشکار می شوند . قبلاً ، در تعدادی از طبقه بندی ها اختلال های بیرونی شده مثل ODD‏ به عنوان اختلال های
‏ ‏ 16
‏رفتاری و اختلال های درونی شده به عنوان اختلال های هیجانی یا نوروتیک مدنظر بودند . اینچنین توصیفاتی امروزه کمتر مورد استفاده هستند (گیبل -Gibell
‏ ، 1997 ‏نقل از کاکاوند 1385 )
‏پانزدهمین طبقه‌ی تشخیصی در DSM-V‏اختلالات رفتار ایذایی، کنترل تکانه و سلوک هستند. این طبقه‌ی تشخیصی شامل 7 اختلال است که در DSM-IV‏ در زیر گروه اختلالاتی که برای نخستین بار معمولاً در شیرخوارگی، کودکی یا نوجوانی تشخیص داده می‌شوند و اختلالات کنترل تکانه که به گونه‌ای دیگر طبقه‌بندی نشده‌اند، قرار دارند. اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای، آتش افروزی، دزدی بیمارگون، اختلال انفجاری متناوب و اختلال سلوک مهم‌ترین اختلالات در این طبقه‌ی تشخیصی هستند.(استین -Stein D.J.
‏، 2010 ).
‏تقریبا 24 درصد از کودکان ADHA‏ که برای درمان ارجاع داده می شوند ، ممکن است ملاکهای تشخیصی لجبازی ‏–‏ ‏نافرمانی‏ ‏یا‏ ‏اختلال‏ ‏سلوک‏ ‏را‏ ‏نیز‏ ‏داشته‏ ‏باشند‏ (‏ایکنباخ‏ -Ecenbach.
‏ و همکاران 1994 نقل از کاکاوند 1385 ) .
‏در ODD‏ کودک یا نوجوان مکرراً به شیوه های منفی گرایانه ، خصمانه و توأم با نافرمانی در مقابل اشکال قدرت عمل می کند . ملاک های ODD‏ شاید این موضوع را مطرح نمایند که همهی کودکان گاهی اوقات به این شیوه عمل می کنند .چند نکته را برای تشریح این موضوع در نظر گرفته شده است . یکی این که نه تنها این ویژگی ها باید به طور مکرر رخ دهند بلکه باید نسبت به سن و سال و سطح رشدی نامتناسب باشند . دیگر این که فراوانی آنها باید نسبت به کلیشه های کودکان هم سن و سال نیز بیشتر باشد . معمولاً رفتارهای منفی گرایانه و لجبازی به شکل یکدندگی مستمر ، مقاومت در برابر
‏ ‏ 17
‏دستورالعمل ها و عدم تمایل به مصالحه و سلطه پذیری یا جر و بحث با بزرگسالان و همسالان ظاهر می شوند . لجبازی و نافرمانی ممکن است به صورت تخطی عمدی و یا مداوم از محدودیت ها رخ دهد که معمولاً به شکل نادیده گرفتن دستورها ، مشاجره و ناتوانی در تحمل سرزنش به خاطر بد رفتاری دیده می شوند . تظاهرات اختلال همواره در محیط خانه دیده می شود ولی در مدرسه یا اجتماع چندان آشکار نیستند. (چاپ پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی ،2013)
‏نشانه های این اختلال به طور اخص در تعامل با بزرگسالان یا افرادی که شخص به خوبی آنها را می شناسد بیشتر آشکار می شود و در نتیجه ممکن است در جریان معاینهی بالینی ظاهر نشود. معمولا اختلال لجبازی ‏–‏نافرمانی‏ ‏قبل‏ ‏از‏ 8 ‏سالگی‏ ‏و‏ ‏حداکثر‏ ‏تا‏ ‏اوایل‏ ‏نوجوانی‏ ‏ظاهر‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏ولی‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏دیده‏ ‏نمی‏ ‏شود‏. ‏نشانه‏ ‏های‏ ‏مخالفت‏ ‏و‏ ‏نافرمانی‏ ‏اغلب‏ ‏در‏ ‏خانه‏ ‏رخ‏ ‏می‏ ‏دهند‏ ‏ولی‏ ‏به‏ ‏تدریج‏ ‏در‏ ‏سایر‏ ‏زمینه‏ ‏ها‏ ‏نیز‏ ‏دیده‏ ‏می‏ ‏شوند‏ . ‏شروع‏ ‏این‏ ‏اختلال‏ ‏تدریجی‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏طول‏ ‏دوره‏ ‏ای‏ ‏چند‏ ‏ماهه‏ ‏یا‏ ‏چن‏د ساله شکل می گیرد . در میزان قابل ملاحظه ای از موارد، اختلال لجبازی نافرمانی بر اختلال سلوک مقدم است (انجمن روانپزشکی امریکا1994).
ODD‏ هم در دخترها و هم در پسرها گزارش شده است و به طور کلی تا اندازه ای شیوع آن در پسرها بیشتر از دخترهاست . نشانه هایی مثل عزت نفس پایین ، ناپایداری خلقی ، استفاده از داروهای محرک غیر قانونی قبل از سنین قانونی ، از ویژگی های همراه ODD‏هستند در مجموع پسرهای ODD‏ به نظر می رسد در مقایسه با پسرها CD‏ از هوش بالاتری برخوردار بوده هم چنین تعارض کمتری با مدرسه و نظام های اجتماعی داشته ، و نیز نسبت به کودکانCD‏ افسردگی کمتری را تجربه می کنند .(گیبل 1997 ، نقل از کاکاوند 1385 ).

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد