پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری تعارض و انواع تعارض

دانلود پیشینه و مبانی نظری تعارض و انواع تعارض

دانلود پیشینه و مبانی نظری تعارض و انواع تعارض

پیشینه و مبانی نظری تعارض و انواع تعارض
پیشینه و مبانی نظری تعارض و انواع تعارض
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 53
حجم فایل: 200
قیمت: 68012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 53 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏تعارض‏
‏اصطلاح‏ ‏تعارض‏ ‏از‏ ‏جمله‏ ‏مفاهیمی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏معانی‏ ‏مختلفی‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏مستفاد‏ ‏می‏ ‏شود‏. ‏روانشناسان‏ ‏بیشتر‏ ‏به‏ ‏جنبه‏ ‏روانشناختی‏ ‏آن،‏ ‏یعنی‏ ‏تضاد‏ ‏های‏ ‏درونی‏ ‏و‏ ‏جامعه‏ ‏شناسان‏ ‏بیشتر‏ ‏به‏ ‏جنبه‏ ‏اجتماعی‏ ‏تعارض،‏ ‏یعنی‏ ‏تضاد‏ ‏های‏ ‏میان‏ ‏افراد‏ ‏و‏ ‏گروه‏ ‏ها‏ ‏پرداخته‏ ‏اند‏. ‏در‏ ‏این‏ ‏میان‏ ‏پژوهشگران‏ ‏و‏ ‏نظریه‏ ‏پردازان‏ ‏علوم‏ ‏رفتاری‏ ‏و‏ ‏مدیریت،‏ ‏به‏ ‏اقتضای‏ ‏مباحث‏ ‏خود،‏ ‏هر‏ ‏دو‏ ‏بعد‏ ‏را‏ ‏مبنای‏ ‏مطالعات‏ ‏خود‏ ‏قرار‏ ‏داده‏ ‏اند‏ ( ‏ایزدی،‏ 1379).
‏ ‏پوتنام‏ ‏و‏ ‏پل1. Putnam & Poole
‏(1987) ‏تعارض‏ ‏را‏ ‏این‏ ‏گونه‏ ‏بیان‏ ‏کرده‏ ‏اند‏ "‏ ‏افرادی‏ ‏که‏ ‏با‏ ‏یکدیگر‏ ‏ارتباط‏ ‏متقابل‏ ‏داشته‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏زمینه‏ ‏اهداف‏ ‏اصلی،‏ ‏اهداف‏ ‏فرعی‏ ‏و‏ ‏ارزش‏ ‏ها‏ ‏بین‏ ‏آن‏ ‏ها‏ ‏اختلاف‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏افراد،‏ ‏دیگران‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏مانعی‏ ‏بالقوه‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏اهداف‏ ‏خود‏ ‏تلقی‏ ‏می‏ ‏کنند‏. ‏در‏ ‏این‏ ‏تعریف‏ ‏به‏ ‏سه‏ ‏ویژگی‏ ‏تعارض‏ ‏یعنی‏ ‏تعامل‏ ‏افراد‏ ‏با‏ ‏یکدیگر،‏ ‏وابستگی‏ ‏متقابل‏ ‏و‏ ‏اهداف‏ ‏نا‏ ‏سازگار‏ ‏اشاره‏ ‏شده‏ ‏است‏.
‏تعارض‏ ‏فرایند‏ ‏مقاومت‏ ‏و‏ ‏مقابله‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏بین‏ ‏گروه‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏افراد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏ها‏ ‏رخ‏ ‏می‏ ‏دهد‏. ‏در‏ ‏واقع‏ ‏تعارض‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏قدرت‏ ‏در‏ ‏مشاجره‏ ‏و‏ ‏مقابله‏ ‏بر‏ ‏خلاف‏ ‏علائق‏ ‏را‏ ‏شامل‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏زمان‏ ‏زیادی‏ ‏را‏ ‏برای‏ ‏پدیدار‏ ‏شدن،‏ ‏بیشتر‏ ‏از‏ ‏رویدادی‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏آنی‏ ‏رخ‏ ‏می‏ ‏دهد‏ ‏و‏ ‏ناپدید‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏به‏ ‏خود‏ ‏اختصاص‏ ‏می‏ ‏دهد‏. ‏این‏ ‏تعریف‏ ‏اشاره‏ ‏می‏ ‏کند‏ ‏که‏ ‏تعارض‏ ‏مشکلی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏مدیران‏ ‏باید‏ ‏قادر‏ ‏باشند‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏کنترل‏ ‏کنند‏ ( ‏وگنر‏ ‏و‏ ‏هالنبک1. Wagner & Hollenbeck
‏،‏ 2009).
‏ ‏کنتون‏ ‏و‏ ‏پن2. Kenton & Penn
‏ (2009) ‏دو‏ ‏تعریف‏ ‏از‏ ‏تعارض‏ ‏ارائه‏ ‏داده‏ ‏اند‏ ‏که‏ ‏جنبه‏ ‏های‏ ‏مختلف‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏نشان‏ ‏می‏ ‏دهد‏.
‏تعارض،‏ ‏نزاع،‏ ‏مخالفت،‏ ‏ناسازگاری،‏ ‏تناقض،‏ ‏دعوا‏ ‏و‏ ‏عدم‏ ‏توافق‏ ‏و‏ ‏تضاد‏ ‏است‏. ‏این‏ ‏تعریف‏ ‏اشاره‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏تعارض‏ ‏به‏ ‏نوعی‏ ‏بیرون‏ ‏از‏ ‏خودمان‏ ‏و‏ ‏بین‏ ‏دو‏ ‏یا‏ ‏چند‏ ‏نفر‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏.
‏یک‏ ‏حالت‏ ‏عاطفی‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏وسیله‏ ‏دو‏ ‏دلی،‏ ‏بی‏ ‏قراری،‏ ‏تردید‏ ‏و‏ ‏تیرگی‏ ‏روابط‏ ‏مشخص‏ ‏شده‏ ‏است‏.
‏ ‏تعارض‏ ‏عبارت‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏رفتار‏ ‏عمدی‏ ‏و‏ ‏آگاهانه‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏جلوگیری‏ ‏و‏ ‏ممانعت‏ ‏از‏ ‏تحقق‏ ‏اهداف‏ ‏سایر‏ ‏افراد‏ ‏صورت‏ ‏می‏ ‏گیرد‏ (‏مولینز،‏ 1999).
‏والتون‏ ‏و‏ ‏مک‏ ‏کری3. Walton & McCarcy
‏ ‏که‏ ‏تا‏ ‏حدی‏ ‏بر‏ ‏روی‏ ‏این‏ ‏مشکل‏ ‏سازمانی‏ ‏کار‏ ‏کرده‏ ‏اند،‏ ‏تعارض‏ ‏را‏ ‏تعامل‏ ‏عمدی‏ ‏و‏ ‏آگاهانه‏ ‏دو‏ ‏یا‏ ‏چند‏ ‏واحد‏ ‏پیچیده‏ ‏اجتماعی‏ ‏که‏ ‏برای‏ ‏تعریف‏ ‏یا‏ ‏باز‏ ‏شناسی‏ ‏شرایط‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏هم‏ ‏مرتبط‏ ‏بودن‏ ‏خود‏ ‏در‏ ‏تلاش‏ ‏و‏ ‏تقلا‏ ‏هستند‏ ‏تعریف‏ ‏کرده‏ ‏اند‏ (‏ایزدی،‏ 1379).
‏ ‏تعارض‏ ‏فرایندی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏وقتی‏ ‏یک‏ ‏شخص‏ ‏یا‏ ‏گروه،‏ ‏تفاوت‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏تضاد‏ ‏بین‏ ‏خودشان‏ ‏و‏ ‏افراد‏ ‏یا‏ ‏گروه‏ ‏های‏ ‏دیگر‏ ‏را‏ ‏درک‏ ‏می‏ ‏کنند‏ ‏آغاز‏ ‏می‏ ‏شود‏. ‏این‏ ‏تفاوت‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏تضاد‏ ‏ها‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏علاقه‏ ‏ها،‏ ‏منابع،‏ ‏باور‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏ارزش‏ ‏ها‏ ‏یا‏ ‏فعالیت‏ ‏هایی‏ ‏که‏ ‏برای‏ ‏آن‏ ‏ها‏ ‏اهمیت‏ ‏دارد‏ ‏باشد‏ (‏گلفند‏ ‏و‏ ‏دروا4. Gelfand & Dreu
‏،‏ 2008).
‏ ‏مارچ‏ ‏و‏ ‏سایمون5. March & Simon
‏ (1958) ‏تعارض‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏شکست‏ ‏و‏ ‏ناکامی‏ ‏در‏ ‏مکانیزم‏ ‏های‏ ‏استاندارد‏ ‏تصمیم‏ ‏گیری‏ ‏به‏ ‏گونه‏ ‏ای‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏واسطه‏ ‏آن‏ ‏فرد‏ ‏یا‏ ‏گروه،‏ ‏در‏ ‏انتخاب‏ ‏یک‏ ‏راه‏ ‏ حل‏ ‏عملی‏ ‏جهت‏ ‏اقدام‏ ‏با‏ ‏مشکلاتی‏ ‏مواجه‏ ‏می‏ ‏شود،‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کنند‏ (‏رحیم6. Rahim
‏،‏ 2001).
‏تعارض‏ ‏نوعی‏ ‏رفتار‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏دو‏ ‏یا‏ ‏چند‏ ‏قسمت‏ ‏در‏ ‏تضاد‏ ‏یا‏ ‏ستیز‏ ‏باشند‏ ‏که‏ ‏خود‏ ‏از‏ ‏محرومیت‏ ‏از‏ ‏فعالیت‏-‏ها‏ ‏یا‏ ‏تاثیرگذاری‏ ‏اشخاص‏ ‏یا‏ ‏گروه‏ ‏ها‏ ‏بر‏ ‏یکدیگر‏ ‏ناشی‏ ‏می‏ ‏شود‏ (‏لیترر1. Litterer
‏،‏ 1966‏؛‏ ‏به‏ ‏نقل‏ ‏از‏ ‏رحیم،‏ 2001).
‏مدیریت‏ ‏تعارض
‏مدیریت‏ ‏تعارض‏ ‏شیوه‏ ‏ای‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏تعارضات‏ ‏سازمانی‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏استخدام‏ ‏اهداف‏ ‏سازمانی‏ ‏در‏ ‏آورده‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏جنبه‏ ‏های‏ ‏غیر‏ ‏کارای‏ ‏آن‏ ‏می‏ ‏کاهد‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏جنبه‏ ‏های‏ ‏کارکردی‏ ‏آن‏ ‏می‏ ‏افزاید‏. ‏مدیران‏ ‏باید‏ ‏این‏ ‏حقیقت‏ ‏را‏ ‏بپذیرند‏ ‏که‏ ‏تعارض‏ ‏جزء‏ ‏انکار‏ ‏ناپذیر‏ ‏زندگی‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏مدیریت‏ ‏سازمانی‏ ‏چاره‏ ‏ای‏ ‏ندارد‏ ‏جز‏ ‏آنکه‏ ‏به‏ ‏استقبال‏ ‏آن‏ ‏برود‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏تعارض‏ ‏برای‏ ‏افزایش‏ ‏اثربخشی‏ ‏سازمان‏ ‏بهره‏ ‏جوید‏.
‏مدیریت‏ ‏تعارض‏ ‏فرایند‏ ‏رفع‏ ‏و‏ ‏بر‏ ‏طرف‏ ‏کردن‏ ‏موانع‏ ‏ادراکی‏ ‏موجود،‏ ‏که‏ ‏بر‏ ‏سر‏ ‏راه‏ ‏رسیدن‏ ‏به‏ ‏توافق‏ ‏قرار‏ ‏گرفته‏ ‏اند‏ ‏تعریف‏ ‏شده‏ ‏است‏ (‏گرین‏ ‏ها ‏لف2. Greenhalgh
‏،‏ 1989).
‏در‏ ‏سطح‏ ‏آرمانی‏ ‏مدیریت‏ ‏تعارض،‏ ‏یعنی‏ " ‏مدیریتی‏ ‏که‏ ‏بتواند‏ ‏در‏ ‏شرایطی‏ ‏که‏ ‏تعارض‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏به‏ ‏بهترین‏ ‏شکل‏ ‏سازمان‏ ‏را‏ ‏اداره‏ ‏کند‏". ‏بنابراین‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏دیدگاه،‏ ‏مدیریت‏ ‏تعارض‏ ‏به‏ ‏معنی‏ ‏ترس،‏ ‏جلوگیری‏ ‏یا‏ ‏سرکوب‏ ‏تعارض‏ ‏نیست؛‏ ‏بلکه‏ ‏برخورد‏ ‏درست‏ ‏و‏ ‏بهره‏ ‏گیری‏ ‏مناسب‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏تامین‏ ‏نیازها،‏ ‏ایجاد‏ ‏خلاقیت‏ ‏و‏ ‏شکوفایی‏ ‏استعدادهاست‏ (‏میرکمالی،‏ 1371).
‏حل‏ ‏تعارض‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏به‏ ‏خاتمه‏ ‏دادن،‏ ‏کاهش‏ ‏و‏ ‏حذف‏ ‏تعارض‏ ‏اشاره‏ ‏کند‏ ‏ولی‏ ‏مدیریت‏ ‏تعارض‏ ‏لزوماً‏ ‏به‏ ‏اجتناب،‏ ‏کاهش‏ ‏یا‏ ‏خاتمه‏ ‏دادن‏ ‏به‏ ‏تعارض‏ ‏اشاره‏ ‏نمی‏ ‏کند‏ ‏بلکه‏ ‏شامل‏ ‏طراحی‏ ‏استراتژی‏ ‏موثر‏ ‏برای‏ ‏کاهش‏ ‏عملکرد‏ ‏نامناسب‏ ‏تعارض‏ ‏و‏ ‏افزایش‏ ‏عملکرد‏ ‏سودمند‏ ‏و‏ ‏بناکننده‏ ‏تعارض‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏عبارت‏ ‏دیگر‏ ‏افزایش‏ ‏دادن‏ ‏یادگیری‏ ‏و‏ ‏اثربخشی‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏می‏ ‏شود‏ (‏رحیم،‏ 2001).
‏مدیریت‏ ‏تعارض‏ ‏سعی‏ ‏می‏ ‏کند که‏ ‏برای‏ ‏رویارویی‏ ‏با‏ ‏وضع‏ ‏به‏ ‏وجود‏ ‏آمده‏ ‏کوشش‏ ‏به‏ ‏عمل‏ ‏آورد‏ ‏و‏ ‏تعارض‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏یک‏ ‏نیروی‏ ‏خلاق‏ ‏در‏ ‏ایجاد‏ ‏تغییر‏ ‏مثبت‏ ‏به‏ ‏کار‏ ‏گیرد‏ (‏نایلی،‏ 1364).
‏نگرش‏ ‏ها‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏تعارض

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد