پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری حضور ذهن

دانلود پیشینه و مبانی نظری حضور ذهن

دانلود پیشینه و مبانی نظری حضور ذهن

پیشینه و مبانی نظری حضور ذهن
پیشینه و مبانی نظری حضور ذهن
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 43
قیمت: 68012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏حضور ذهن
‏حضور ذهن که ریشه‏ ‏های مفهومی آن در بودیسم قرار دارد، در سایر سنت‏ ‏های معنوی و دینی نیز حضوری برجسته دارد. در مسیحیت اعمال زیادی وجود دارند که می‏ ‏توانند به اشکال مراقبه یا عمل حضورذهن تلقی شوند. مراقبه مسیحیت اغلب در قالب عبادت، ذکر گفتن و پرستش بیان شده است (اپل و کیم اپل، 2009).
‏همچنین، مراقبه هسته مرکزی و قلب اسلام و دینداری عارفانه و برخی سنت‏ ‏های عرفانی مسلمانان (به ویژه صوفیسم) را تشکیل می‏ ‏دهد (نیگوسیان،2004؛ به نقل از اپل و کیم اپل، 2009).
‏مراقبه در اسلام مفاهیم (تفکر و تدبّر) را شامل می‏ ‏شود که معنای لغوی آن به معنای "تأمل و اندیشه‏ ‏ورزی درباره جهان" است. بنابراین، اعمال و تکالیف مراقبه ای در بسیاری از سنت‏ ‏های معنوی و دینی، اغلب ویژگی کلیدی دسترسی به آسمان و ملکوت را فراهم می‏ ‏کند (اپل و اپل، 2009).
‏حضور ذهن در روانشناسی و رواندرمانی نیز برای کمک به تسکین انواع مختلف آلام بشری به کار برده می‏ ‏شود. مهارت‏ ‏های حضورذهن به عنوان یک فن برای مقابله با اضطراب مورد توجه قرار گرفته‏ ‏اند (اپل و کیم اپل. Appel J. & Appel D.K.
‏، 2009).
‏تعاریف حضورذهن
‏همچنان که براون و ریان (2003) تعریف کرده‏ ‏اند حضورذهن عبارت است از "متوجه بودن به و آگاه بودن از آنچه در حال حاضر می‏ ‏گذرد". اپل وکیم اپل (2009) حضورذهن به عنوان "حالت ذهنی که با آگاهی متراکم از و (متمرکز بر) افکار، کنش‏ ‏ها یا انگیزش‏ ‏های فرد، مشخص و توصیف می‏ ‏شود"، تعریف کرده
‏ ‏اند. ‏ویژگی‏ ‏های حضورذهن شامل آگاهی پیش مفهومی و پذیرش تجربیات، تنظیم منعطف توجه، قبول و پذیرش بی‏ ‏طرفانه تجربه و جهت‏ ‏گیری به سمت اینجا و اکنون است (براون.‏ Brown
‏، رایان .‏ Ryan
‏و کرسول.‏ Creswell
‏، 2007).
‏حضورذهن به عنوان ارتقا دهنده سطوح بالای بهزیستی مفهوم‏ ‏سازی شده است، به ویژه ذهن آگاهی به طور مستقیم از طریق فراهم ساختن پرمایگی و غنای بیشتر، تجربه بهزیستی را پرورش می‏ ‏دهد و به طور غیرمستقیم از طریق تنظیم رفتار خود تنظیم‏ ‏گری سلامت، که توجه فزاینده و پذیرش نیازها و ارزش‏ ‏های شخصی و ظرفیت بالا برای عمل مطابق با آنها را شامل می‏ ‏شود، بهزیستی را بالا می‏ ‏برد (براون و ریان، 2003؛ براون و همکاران، 2007). با تمرین مهارت‏ ‏های آگاهی لحظه به لحظه، فرد تلاش می‏ ‏کند تا نسبت به الگوهای افکار، عواطف و تعامل با دیگران بینش و بصیرت پیدا کند و سپس بتواند به صورت ماهرانه پاسخ‏ ‏های هدفمند مفید را انتخاب کند به جای آنکه به طور خودکار با روش‏ ‏های خوگرفته و ناهشیار واکنش نشان دهد (تیزدیل و همکاران، 2000).
‏حضور ذهن، کیفیتی از هشیاری است و به طور دقیق‏ ‏تر توجه کردن به شیوه‏ ‏های خاص یعنی هدفمند، در لحظه حاضر و غیرقضاوتی است (کبات زین، 2003). حضور ذهن، به عنوان معطوف شدن توجه به لحظه حاضر و به صورت هدفمند و غیر قضاوتی، ریشه در بودیسم دارد (کبات زین، 2003) و به عنوان چشم‏ ‏انداز شرقی درباره حضورذهن مشخص می‏ ‏شود. حضورذهن مستلزم خود تنظیم‏ ‏گری توجه به تمرکز در حال حاضر است (بیشاپ و همکاران، 2004).
‏علیرغم دشواری‏ ‏های عملیاتی کردن حضورذهن(مانند بائر، 2003؛ براون و ریان، 2003؛ بیشاپ، 2002؛ بیشاپ و همکاران، 2004؛ کابات زین، 2003؛ هایس فلدمن، 2004)، اکثر تعاریف بر دو نکته تاکید می‏ ‏کنند: نکته اول آن است که حالت حضورذهن با توجه کامل به، و آگاهی از، تجربه درونی و بیرونی لحظه حاضر مشخص می‏ ‏شود. نکته دوم، این آگاهی با آرامش و خونسردی به کار گرفته می‏ ‏شود و در اینکه هر چه پدید
‏می آید و رخ می‏ ‏دهد بدون قضاوت، شرح و بسط یا واکنش مورد تصدیق، پذیرش و تجربه قرار می‏ ‏گیرد. بنابراین، ذهن آگاهی عناصری از تنظیم توجه و جهت‏ ‏گیری باز و پذیرنده به توجه را در برمی‏ ‏گیرد (براون و ریان، 2004؛ بیشاپ، 2003؛ بیشاپ و همکاران، 2004). نکته حائز اهمیت آن است که ذهن آگاهی به کیفیت خاصی از تمرکز توجه و آگاهی هشیارانه اطلاق می شود نه به تمرین یا فن خاص.
‏2-5-2 حضورذهن و مراقبه
‏حضورذهن با شبکه‏ ‏ای از مفاهیم کلیدی پیوند خورده است. یکی از مفاهیم بودهی چیتا.‏ Boodhichitt
‏ است که به عنوان یک رویکرد برای ارتقاء بهزیستی فرد مورد تأکید قرار گرفته است (توماس و ویک. Tomas & Wuyek
‏، 2008).
‏مفهوم بودهی چیتا که قلب دگرگونی و تبدیل است، یکی از مفاهیم خیلی مهم در بودیسم است. اگرچه ترجمه این مفهوم سخت است، بودهی.‏ Boodhi
‏ به معنی " بیدار و هشیار"، "روشن بین و روشنفکر" و "کاملاً باز و گشوده" است. چیتا.‏ Chitta
‏ به معنی"ذهن"، "قلب" یا "نگرش" است (بودیست‏ ‏ها بین قلب و ذهن تمایزی قائل نیستند). قلب و ذهن، کاملاً باز در مفهوم بودهی چیتا تا حدی با توانایی دوست داشتن و احساس رحم و شفقت مترادف است. توانایی برای تبدیل و دگرگونی ریشه در ذهن دارد و کلید برای ذهن، مراقبه است (توماس و ویک، 2008: 247).
‏2-5-3 کاهش استرس مبتنی بر حضور ذهن
‏ کاهش استرس مبتنی بر حضورذهن در یک بافت پزشکی رفتاری برای بیمارانی که از درد مزمن و شرایط استرس‏ ‏زا رنج می‏ ‏برند ایجاد شده است (کبات زین، 1990). این روش بر اساس آموزش‏ ‏های فشرده مراقبه ‏ذهن آگاهانه می‏ ‏باشد که در یک دوره 8 هفتگی با جلسات روزانه 5/2 ساعته اجرا می‏ ‏شود. همچنین در بین جلسه ششم و هفتم نیز یک جلسه یک روزه به مدت هفت ساعت به تمرین می

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد