پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری رقیب گرایی

دانلود پیشینه و مبانی نظری رقیب گرایی

دانلود پیشینه و مبانی نظری رقیب گرایی

پیشینه و مبانی نظری رقیب گرایی
پیشینه و مبانی نظری رقیب گرایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 42
قیمت: 68012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مبانی نظری ‏رقیب‏ ‏گرایی - Competitor Orientation
‏مقدمه
‏امروزه موفقیت شرکت‏ ‏ها و مؤسسات در گرو شناخت آنها از مشتریان و رقبا و سایر عوامل تأثیرگذار بر بازار است. نیازها و خواسته‏ ‏های مشتریان همواره در حال تغییرند و شناخت این تغییرات نیز برای موفقیت بنگاه‏ ‏ها حیاتی است. از سوی دیگر رقبا نیز به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد. همچنین تغییر شرایط و قواعد حاکم بر بازار، از جمله تغییرات تکنولوژیکی، بر موفقیت مؤسسات در بازار تأثیرگذار است. شناخت و پیش‏ ‏بینی این عوامل و ارائه راهکار مناسب در برخورد با آنها نقشی کلیدی در موفقیت مؤسسه در بازارهای هدف ایفا می‏ ‏کند. از این رو گرایش به بازار و نیازهای مشتریان اولین ویژگی بازاریابی جدید است(رنجبریان، بنی طالبی و مهینی زاده، 1388). بازارگرایی اغلب همکاری بازاریابی در استراتژی کسب و کار سازمان در نظر گرفته می‏ ‏شود(سورنسن‏-Sorensen
‏،2009). یک سازمان با اتخاذ بازارگرایی خود را به برآورده نمودن نیازهای مشتریانش در بلندمدت متعهد می‏ ‏کند. سودآوری، سهم بازار، نرخ بازگشت سرمایه، و سایر معیارهای عملکرد در نهایت موفقیت هر استراتژی را مشخص می‏ ‏کنند، بازارگرایی به معنای دستیابی به این اهداف با ارائه ارزش برتر برای مشتریان است(دِو، ژو، براون و آگاروال - Dev Zhou Brown & Agarwal
‏، 2009). سازمان بازارگرا سازمانی است که اقداماتش مطابق با مفهوم بازاریابی باشد، در حالیکه مفهوم بازاریابی در اصل مشتریان را مورد تأکید قرار داده است و این مفهوم مترادف با مشتری‏ ‏گرایی مورد استفاده قرار گرفته است، بازارگرایی تمرکز بر مشتریان و رقبا دارد در نتیجه مکمل مفهوم بازاریابی است(سورنسن، 2009). مشتریان و رقبا بازیگران برجسته بازار هستند. مشتریان محور و اساس تمامی تعاریف بازارگرایی هستند. دیشپاند و فارلی(1998) بحث می کنند که بازارگرایی و رقیب‏ ‏گرایی مفاهیمی متمایزند و بازارگرایی باید درک
‏فعالیت های مشتری‏ ‏گرا باشد(همان). نارور و اسلاتر(1990) بازارگرایی را نوعی فرهنگ سازمانی تعریف کردند؛ و شرکت های بازارگرا را هم شرکت‏ ‏های مشتری‏ ‏گرا و هم شرکت‏ ‏های رقیب‏ ‏گرا معرفی کردند، آنها بیان نمودند به همان اندازه که مشتری‏ ‏گرایی برای سازمان مهم است، رقیب‏ ‏گرایی نیز دارای اهمیت است(رجوعی، 1387). آبل - Abell
‏(1980) و دیکسون - Dickson
‏(1992) استدلال می‏ ‏کنند که یک بازار از مجموعه‏ ‏ای از محصولات، مجموعه‏ ‏ای از مشتریان، مجموعه‏ ‏ای از رقبا و منطقه‏ ‏ای جغرافیایی که در آن مشتریان و رقبا با یکدیگر در تعامل‏ ‏اند تشکیل شده است(سورنسن، 2009). هانت و مورگان(1995) بازارگرایی را شامل جمع‏ ‏آوری نظامند اطلاعات در مورد مشتریان و رقبای فعلی و آینده، تجزیه و تحلیل سیستماتیک اطلاعات با هدف توسعه دانش بازار و استفاده سیستماتیک این دانش در جهت شناسایی استراتژی سازمان تعریف نموده و در تعریف خود بر مشتری‏ ‏گرایی و رقیب‏ ‏گرایی تأکید دارند. دی و ونسلی - Day & Wensley
‏(1998) بیان می‏ ‏کنند هنگامیکه تقاضای بازار قابل پیش‏ ‏بینی است و محیط رقابتی ثابت و متمرکز است، سازمان‏ ‏ها باید منابع خود را بیشتر بسوی رقیب‏ ‏گرایی به حرکت درآورند. در نقطه مقابل در بازار پویا، با تعداد زیادی رقیب، بخش‏ ‏بندی زیاد و تغییر موانع ورود، سازمان‏ ‏ها باید استراتژی خود را بیشتر در راستای درک مشتریانشان تغییر دهند(دو و همکاران، 2009). نارور و اسلاتر(1990) بر این باورند که رقیب‏ ‏گرایی به معنای درک نقاط قوت ، ضعف، قابلیت‏ ‏ها و استراتژی‏ ‏های رقباست در حالیکه لافرتی و هولت - Lafferty & Hult
‏(2001) مطرح کردند که رقیب‏ ‏گرایی از نظر جمع‏ ‏آوری اطلاعات شبیه مشتری‏ ‏گرایی است. هردو برای ارضای بازارهای مشابه نیازمند تجزیه و تحلیل کامل قابلیت‏ ‏های تکنولوژیکی و شایستگی‏ ‏ها هستند(تاجدینی، ترومان و لارسن - Tajeddini Trueman & Larsen
‏، 2006).
‏2-2-4-2 بیان مسأله
‏مشتریان و رقبا دو ویژگی برجسته از بازار رقابتی هستند(گائو، ژائو و ییم، 2007) و مشتری‏ ‏گرایی و رقیب‏ ‏گرایی اغلب به عنوان بخشی از جهت‏ ‏گیری استراتژیک سازمان مورد اشاره قرار گرفته‏ ‏اند(گاتیگنون و ژورب، 1997 ؛ ژائو و همکاران، 2005). در حالیکه مشتری‏ ‏گرایی بر نیازهای مشتری تمرکز دارد، رقیب‏ ‏گرایی به جمع‏ ‏آوری اطلاعات مرتبط با رقیب و نظارت بر رفتارهای رقبا تأکید می‏ ‏کند(گائو و همکاران، 2007). نارور و اسلاتر (1990) رقیب‏ ‏گرایی را به عنوان درک سازمان از نقاط ضعف و قوت کوتاه مدت و قابلیت‏ ‏ها و استراتژی‏ ‏های بلندمدت رقبای کنونی و بالقوه تعریف می‏ ‏کنند. هدف رقیب‏ ‏گرایی ارائه یک مبنای یکپارچه اطلاعاتی مربوط به رقبای موجود و بالقوه برای اقدامات اجرایی است. رقبا به عنوان شرکت‏ ‏هایی تعریف می‏ ‏شوند که محصولات و خدماتی نزدیک به محصولات و خدمات سازمان عرضه می‏ ‏کنند به این معنا که آنها نیازهای مشابه مشتریان را برآورده می‏ ‏کنند. رقبای موجود و بالقوه سازمان ممکن است در میان سازمان‏ ‏هایی با تکنولوژی مشابه و غیرمشابه یافت شود(سورنسن، 2009). سازمان‏ ‏های رقیب‏ ‏گرا فعالیت‏ ‏های تجاری خود را از منظر منابع، مواضع هزینه و عملکرد مالی با رقبایشان مقایسه می‏ ‏کنند(دی و ندانگادی - Day & Nedungadi
‏، 1994). چنین مقایسه‏ ‏هایی بینش مفیدی را به سازمان‏ ‏ها ارزانی می‏ ‏دارد تا جایگاه نسبی خود را در بازار درک کنند که این نیز آن‏ ‏ها را قادر می‏ ‏سازد تا به سرعت اقدامات رقبا را پیش‏ ‏بینی کرده و پاسخ گویند(گاتیگنون و ژورب، 1997). دی و ونسلی(1988) بیان می‏ ‏کنند شرکت‏ ‏هایی که از رفتارهای رقیب‏ ‏گرا حمایت می‏ ‏کنند می‏ ‏توانند بهترین اقدامات را شناسایی کنند در نتیجه آنها موقعیت کنونی خود را حفظ نموده و بهبود می‏ ‏بخشند که این نیز اثر مثبت بر نتایج آنها دارد(لنگلر، سوسا و مارکوس، 2013). هنگامیکه رقابت شدید است، شرکت‏ ‏ها باید در محصولات و فرآیندها نوآوری کنند، بازارهای جدید بیابند، شیوه‏ ‏های جدید برای رقابت بیابند و بررسی نمایند که چگونه می‏ ‏توانند خود را از رقبا متمایز کنند(تاجدینی، ترومان و لارسن، 2006). اطلاعات پیرامون رقبای موجود و بالقوه می‏ ‏تواند به سازمان‏ ‏ها کمک نماید تا نیاز برای به چالش کشیدن ایده‏ ‏های موجود، روال‏ ‏های عادی و فعالیت‏ ‏ها را به منظور پیشی گرفتن در رقابت تشخیص دهند. چنین بینشی می‏ ‏تواند برای شروع توسعه

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد