پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری شبکه اجتماعی

دانلود پیشینه و مبانی نظری شبکه اجتماعی

دانلود پیشینه و مبانی نظری شبکه اجتماعی

پیشینه و مبانی نظری شبکه اجتماعی
پیشینه و مبانی نظری شبکه اجتماعی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 55
حجم فایل: 94
قیمت: 86012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 55 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏شبکه اجتماعی‏ Social network
‏رسانه‎‏های اجتماعی بنا بر یک تعریف، رسانه‎‏هایی برای برقراری تعامل اجتماعی مبتنی بر وب هستند و راهی ارزان و قابل دسترس برای انتشار اطلاعات از سوی عموم کاربران‏‌‏. این تعریف عام، بسیاری از وب‏‌‏سایت‎‏های با کارکرد ارتباطی را در زمره‏‌‏ی رسانه‏‌‏های اجتماعی قرار داده است؛ فروم‎‏های اینترنتی، وبلاگ‎‏ها، شبکه‎‏های اجتماعی، ویکی‎‏ها و پادکست از این قبیل هستند. اما یکی از پرکاربرترین انواع رسانه‎‏های اجتماعی را شبکه‎‏های اجتماعی تشکیل می‎‏دهند.
‏" از سال 1979 اولین فضای شبکه‎‏ای را تام تراسکات و جیم الیس از دانشگاه داک ایجاد کردند." (کاپلان و هنلین‏ Kaplan & Haenlein
‏،2010: 60). البته شبکه‎‏ای که آن‏‌‏ها ایجاد کردند با مفهومی که ما امروزه از رسانه‏‌‏ی اجتماعی درک می‏‌‏کنیم تفاوت‎‏هایی عمده دارد. رسانه‏‌‏ی اجتماعی در نزدیکی هزاره‏‌‏ی جدید پا به عرصه وجود گذاشت ‏(‏کاپلان‏ ‏و‏ ‏هنلین‏ ‏،‏2010). ‏نویسندگان این شبکه‏‌‏ی اجتماعی اولیه به صورت آنلاین اقدام به نوشتن مطالب خود در آن می‎‏کردند. این دفتر خاطرات گروهی را تشکیل می‎‏داد. اصطلاح "وبلاگ" اولین بار در همان زمان و به صورت مختصرشده یعنی "بلاگ"، یک سال بعدتر استفاده شد، زمانی که یک بلاگر به شوخی اسم "وبلاگ را" به "وی بلاگ‏ We blog
‏" تغییر داد. افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت محبوبیت این مفهوم را در جهت ایجاد سایت‎‏های شبکه‏‌‏ی اجتماعی همچون مای اسپیس (2003) و فیس بوک (2004) اضافه کرد. این رشد قدم به قدم اصطلاح رسانه‏‌‏ی اجتماعی را ابداع کرد و آن را به برجستگی امروزی‏‌‏اش رساند." ‏(‏کاپلان‏ ‏و‏ ‏هنلین،‏ 2010: 60)‏.
‏"آندریاس کاپلان" دکترای مدیریت بازرگانی از انگلستان و "مایکل هنلین" دارای دکترای علم مدیریت از انگلستان به عنوان متخصصین بازاریابی و رسانه‏‌‏های اجتماعی، برای ارائه‏‌‏ی تعریفی از رسانه‏‌‏ی اجتماعی سعی می‎‏کنند عمده‎‏ترین مفاهیم مشابه آن را شرح داده و نکات تمایز آن‏‌‏ها را برجسته کنند. دو مفهومی که تا حدودی مشابه مفهوم رسانه
‎‏های اجتماعیاند، مفاهیم وب2‏ Web 2
‏ و محتوای عمومی‏‌‏شده کاربری (یو. جی. سی)‏ UGC
‏ هستند. وب 2 اصطلاحی است که اولین بار در سال 2004 استفاده شد تا راه جدیدی برای انتشار محتوا و کاربردهای کوتاه از سوی اشخاص باشد. این محتوا با همکاری و به روشی مشارکتی به طور مستمر به وسیله همه‏‌‏ی کاربران تغییر می‎‏یابد. محتوای عمومی‏‌‏شده کاربری نیز اصطلاحی است که در 2005 عمومیت یافت و به طور معمول برای توصیف‏‌‏کردن اشکال مختلف محتوای رسانه‎‏ای به کار می‎‏رود که به طور عمومی قابل دسترس باشد و به وسیله کاربران نهایی تولید شده باشد. محتواهای عمومی‏‌‏شده کاربری باید سه نیاز اساسی را برآورده کند: ‏1. باید روی وب‎‏سایت مورد دسترس عموم یا روی سایت شبکه‎‏های اجتماعی قابل دسترس گروه منتخب مردم منتشر شود‏، ‏2. باید حجم خاصی از تلاش‎‏های ایجادکننده را نشان دهد‏؛ 3‏. در نهایت باید خارج از روزمرگی و تمرینات حرفه‎‏ای خلق شده باشد‏ (کاپلان و هنلین،2010: 61). کاپلان و هنلین با توضیح این دو مفهوم مشابه و با استفاده از آن‏‌‏ها اظهار می‏‌‏کنند که رسانه اجتماعی یک گروه از کاربردهای مبتنی بر وب است که بر پایه‎‏های تکنولوژیکی و ایدئولوژیکی وب 2 ساخته شده و خلق و تبادل محتوای عمومی‏‌‏شده کاربران را فراهم می‎‏کند (کاپلان‏ ‏و‏ ‏هنلین‏ ‏،‏2010‏: 70).
‏کاپلان و هنلین یک طرح برای طبقه‎‏بندی انواع رسانه‎‏های اجتماعی براساس تئوری حضور اجتماعی، ثروت رسانه‎‏ای، بیان خود و افشای خود ارائه کرده‏‌‏اند که بر اساس آن شش نوع متفاوت از رسانه اجتماعی یعنی پروژه‎‏های مبتنی بر همکاری، وبلاگ‎‏ها و میکروبلاگ‎‏ها، جماعت‎‏های محتوایی، سایت‎‏های شبکه اجتماعی، جهان بازی مجازی و جماعت‎‏های مجازی قابل شناسایی است‏ ‏(ویکی پدیا 1390)‏.
‏شبکه‏‌‏های اجتماعی مجازی تنها ابزارهای تکنولوژیکی جدیدی نیستند که امکانات جالب توجهی را در اختیار کاربران اینترنتی قرار داده باشند. شبکه‏‌‏های اجتماعی را فراتر از گونه‏‌‏ای وب‏‌‏سایت می‏‌‏توان به‏‌‏عنوان رسانه‏‌‏های جدیدی در نظر گرفت که در ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تغییراتی ایجاد کرده‏‌‏اند. چالش‏‌‏هایی که شبکه‏‌‏های اجتماعی در سال‏‌‏های اخیر با آن‏‌‏ها مواجه بوده‏‌‏اند، حوزه‏‌‏هایی فراتر از فضای مجازی را تحت تأثیر قرار داده است. شبکه‏‌‏های اجتماعی از سویی به عنوان یکی از گونه‏‌‏های رسانه‏‌‏های اجتماعی، امکانات تعاملی قابل توجهی برای کاربران اینترنتی فراهم کرده
‏‌‏اند و در افزایش مشارکت شهروندان در برخی فرایندها مؤثر بوده‏‌‏اند؛ از سویی این شبکه‏‌‏ها با آسیب‏‌‏های گسترده‏‌‏ای در حوزه‏‌‏هایی از قبیل حریم خصوصی، کپی‏‌‏رایت، اعتیاد مجازی، سوء استفاده از کودکان، دزدی اطلاعات و هویت و مواردی این‏‌‏چنینی مواجه بوده‏‌‏اند. این شبکه‏‌‏ها هم‏‌‏چنین عرصه‏‌‌‏ی ارتباطات سیاسی را نیز متحول کرده‏‌‏اند. رویدادهای سیاسی سال‏‌‏های اخیر از انتخاب باراک اوباما به ریاست‏‌‏جمهوری امریکا گرفته تا... همگی متأثر از فعالیت‏‌‏های کاربران شبکه‏‌‏های اجتماعی بودند. در حوزه‏‌‌‏ی ارتباطات بین‏‌‏الملل نیز شبکه‏‌‏های اجتماعی محل توجه هستند و برخی کشورهای شرقی مانند چین و روسیه که دغدغه‏‌‏ی‏‌‏ حفظ فرهنگ ملی برایشان اهمیت دارد با تقویت شبکه‏‌‏های اجتماعی بومی تلاش کرده‏‌‏اند کاربرانشان را از شبکه‏‌‏های اجتماعی بین‏‌‏المللی که در مالکیت شرکت‏‌‏های امریکایی هستند، دور کنند. شبکه‏‌‏های اجتماعی هم‏‌‏چنین بر شکل‏‌‏های سرمایه‏‌‏ اجتماعی و اقتصادی و نحوه‏‌‏ی تبدیل آن‏‌‏ها به یکدیگر نیز مؤثر بوده‏‌‏اند و عرصه‏‌‏ی اقتصاد را نیز بی‏‌‏نصیب نگذاشته‏‌‏اند (جعفری، 1389: 60)
‏حمیدرضا ضیائی‏‌‏پرور، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در مقاله‏‌‏ای که در نشست "شبکه‏‌‏های اجتماعی، فرصت‏‌‏ها و تهدیدها" با عنوان "۳۰ ویژگی شبکه‏‌‏های اجتماعی" در سال 89 ارائه کرد؛ این 30 ویژگی را به شرح زیر برشمرد:
‏هویت :‏ هویت در شبکه‏‌‏های اجتماعی به سمت واقعی‏‌‏تر شدن پیش می‏‌‏رود چون هیچ کس مایل نیست فرد ناشناس را به لیست دوستان خودش اضافه کند ، شما در لیست دوستانتان در فیس بوک با افراد واقعی طرف هستید . اما مثلاً در عصر وبلاگ‏‌‏ها این مسأله تا حد زیادی قابل پنهان کردن بود.
‏به اشتراک گذاری و یادگیری :‏ افراد علاقمند هستند هر چه سریع‏‌‏تر اطلاعات یا محتوایی را که تولید کرده‏‌‏اند به اشتراک بگذارند . این محتوا ممکن است خبر ، فیلم ، عکس یا مقاله یا طنز یا دیدگاه شخصی یا تجربیات آن‏‌‏ها باشد.
‏بسیج‏‌‏کنندگی و سازماندهی :‏ شبکه‏‌‏های اجتماعی قدرت بسیج‏‌‏کنندگی دارند یعنی می‏‌‏توانند افراد را در یک زمان و یا مکان در محیط واقعی گرد هم آورند ، یا در محیط مجازی به کمپین بپردازند . ‏طرح شبکه

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد