پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات بیمارستانی

دانلود پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات بیمارستانی

دانلود پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات بیمارستانی

پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات بیمارستانی
پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات بیمارستانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 37
حجم فایل: 221
قیمت: 86012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏کیفیت خدمات بیمارستانی
‏تاریخچه کیفیت
‏مفهوم ‏کیفیت ‏برای ‏اولین بار ‏در ‏فعالیتهای ‏اقتصادی ‏و ‏صنعتی ‏مورد ‏توجه ‏قرار ‏گرفته ‏است. ‏یکی از ‏پیشگامان ‏این ‏نهضت، ‏دمینگ ‏بود. ‏وی ‏یک ‏آمارشناس ‏آمریکایی است ‏که ‏در ‏دهه ‏1950 ‏میلادی ‏ضمن ‏توجه ‏به ‏کیفیت ‏کالاهای ژاپنی، ‏محصولات ‏صنعتی ‏این ‏کشور ‏را ‏که ‏دارای ‏کیفیتی ‏نامطلوب بود، ‏به ‏درجه ‏ای ‏از ‏کیفیت ‏ارتقاء ‏داد ‏که ‏این ‏محصولات ‏بازارهای جهانی ‏را ‏در ‏سیطرۀ ‏خود ‏در ‏آورند. سپس ‏در ‏ادامۀ ‏کو ‏ششهای ‏مربوط به ‏افزایش ‏کیفیت ‏محصو ‏لها )‏برو ‏ندادها( ‏به ‏تدریج ‏کیفیت ‏عناصر دیگر ‏نظا ‏مهای ‏تولیدی )‏طراحی ‏تولید ‏محصول، ‏درو ‏نداد ‏و ‏فرایند(‏ مورد ‏توجه ‏قرار ‏گرفت ‏و ‏سرانجام ‏مفهوم ‏کیفیت ‏جامع ‏و ‏مدیریت ‏کیفیت ‏جامع ‏پدید ‏آمد ‏و ‏کاربردهای ‏آن ‏در ‏صنعت ‏و ‏کشاورزی ‏و ‏سایرخدمات ‏مورد ‏توجه ‏واقع ‏شد(Bazargan 1995‏).
‏2-3-2- مفهوم کیفیت
‏کلمه “‏کیفیت “ ‏از ‏ریشۀ ‏عربی “‏کَیفَ “ ‏به ‏معنی ‏چگونگی، چونی، ‏صفت، ‏حالت ‏و ‏چگونگی ‏چیزی ‏است .‏(عمید، 1376) ‏برای ‏کیفیت تعاریف ‏گوناگونی ‏از ‏طرف ‏صاحب ‏نظران ‏ارائه ‏شده ‏است. ‏با ‏این ‏حال کیفیت ‏همانند ‏زیبایی ‏و ‏خوبی ‏واژه ‏ای ‏است ‏که ‏با ‏ذهنیت ‏سر ‏وکار دارد. ‏بنابراین ‏معنی ‏آن ‏با ‏توجه ‏به ‏ذهنیت ‏افراد ‏مختلف ‏تغییر ‏می ‏کند.‏ ‏بدین ‏سان ‏هر ‏فرد ‏ممکن ‏است ‏در ‏چارچوب ‏ارز ‏شهای ‏مورد ‏نظر ‏خود کیفیت ‏را ‏تعریف ‏کرده ‏و ‏دربارۀ ‏آن ‏به ‏گونه ‏ای ‏خاص ‏قضاوت ‏کند(Bazargan 2001‏). در ‏نظریه ‏کلاسیک ‏کیفیت ‏یک ‏محصول ‏و ‏یا ‏یک ‏خدمت ‏و ‏میزان تطبیق ‏آن ‏با ‏استاندارد ‏تعریف ‏شده ‏است ‏و ‏حد ‏نهایی ‏کیفیت ‏در ‏این تعریف ‏میزان ‏تطبیق ‏محصول ‏یا ‏خدمت ‏مورد ‏نظر ‏با ‏مشخصات ‏اعلام شدۀ ‏آن ‏محصول ‏است(Razani 1994‏). "کیفیت ‏درجه ‏تعالی، ‏درجه ‏انطباق ‏با استانداردها، ‏نوع ‏و ‏ویژگی ‏های ‏تعالی ‏درونی ‏و ‏ذاتی، ‏برتری ‏در ‏نوع، پالایش ‏در ‏ارتباط ‏با ‏استاندارد، ‏خصوصیات، ‏صفات ‏ویژه ‏و ‏مطلوب ‏و روش ‏عمل ‏است" ‏(Ghoorchian 1994‏).‏ ‏کیفیت خدمات، مفهومی چند وجهی است که در نهایت در ذهن مشتریان مورد ارزیابی قرار می گیرد (Lehtinen 1982)‏. ‏کیفیت خدمت اندازه و جهت مغایرت بین ادراک مشتری از خدمت و انتظارهای اوست (Grönroos 2001‏). کیفیت خدمت، قضاوت همه جانبة مشتری دربارة ماهیت برتر خدمت نسبت به خدمات مشابه با مزیتهای برجستة آن است (Zeithaml. et al 2000‏). کیفیت خدمت، سازگاری پایدار با انتظارهای مشتری و شناخت انتظارهای او از خدمت خاص است .(Parasuraman 1993)‏ کمیسیون ‏مشترک ‏اعتباربخشی ‏سازمانهای ‏بهداشتی، ‏کیفیت ‏را چنین ‏تعریف ‏کرده ‏است : ‏سطح ‏قابل ‏قبول ‏از ‏خدمات ‏بهداشتی ارائه ‏شده ‏به ‏افراد ‏و ‏جوامع ‏که ‏احتمال ‏نتایج ‏بهداشتی ‏مطلوب ‏راافزایش ‏دهد ‏و ‏مطابق ‏با ‏دانش ‏حرفه ‏ای ‏روز ‏باشد(Lamei 1384) ‏.
‏کافمن و همکاران ‏کیفیت ‏را ‏انطباق ‏وضع ‏موجود ‏با ‏استانداردهای ‏از ‏قبل تعیین ‏شده ‏و ‏متناسب ‏بودن ‏ویژگی ‏های ‏عناصر ‏با ‏انتظارات ‏می ‏دانند ‏(Turani 2001‏). کیفیت واژه ی رایج و آشنایی است که از مفهوم و نحوه ی کاربرد آن تفاسیر گوناگونی به عمل آمده است. اما وجه مشترک تمام تعاریف سازگاری کالا یا خدمت با انتظارات و نیازهای مشتری است. به عبارت دیگر کیفیت وقتی به دست می آید که تولید یا خدمت انتظارات مشتری(داخلی و خارجی) را براورده سازد. کیفیت از مشتری شروع می شود لذا هر گونه توجه به کالا یا خدمت بدون توجه به نظر مشتری الزاما کیفیت را به دنبال ندارد. بنابر این باید نظر مشتریان را جویا و از نیازهای آنان به خوبی آگاه شد و تولید ویا خدمت را مطابق با آن نیازها ارائه کرد(رحمانی، 1378).
‏2-3-3- انواع کیفیت
‏کیفیت به جهار قسمت عمده تقسیم می شود(Free man-Bell$ et al 1994 ‏)
‏کیفیت ارتباط: درک مشتریان، گوش دادن به آنها و ایجاد ارتباط دو سویه و مشورتی با آنان.
‏کیفیت تشخیص: آیا این درک به استاندارد هایی بارای تحویل آشکار خدمات مبدل شده است؟
‏کیفیت تحویل: آیا این استاندارد ها واقعا تحویل داده شده اند؟ و هنگامی یک شکست خدماتی پیش می آید، عملی جهت آن در نظر گرفته شده است؟
‏کیفیت کارکنان و سیستم ها: آیا کارکنان به درستی آموزش دیده اند؟ تشویق می شوند؟ به درستی مدیریت می شوند؟
‏در ‏مجموع ‏می ‏توان ‏گفت ‏، ‏رضایت ‏مشتری ‏از ‏ارزیابی ‏شناختی ‏و ‏عاطفی ‏یک ‏فرد ‏ناشی ‏می ‏شود، ‏به ‏صورتی ‏که ‏فرد ‏انتظارات ‏خود ‏را ‏با عملکرد ‏ادراک ‏شده ‏محصول ‏یا ‏خدمات ‏مقایسه ‏می ‏کند. ‏اگر ‏عملکرد ‏ادراک ‏شده ‏کمتر ‏از ‏انتظارات ‏باشد ‏، ‏مشتری ‏ناراضی ‏خواهد ‏بود ‏و ‏اگرعملکرد ‏ادراک ‏شده ‏فراتر ‏از ‏انتظارات ‏مشتری ‏باشد ‏، ‏مشتری ‏راضی ‏خواهد ‏بود . ‏و ‏اگرعملکرد ‏ادراک ‏شده ‏برابر ‏با ‏انتظارات ‏مشتری ‏باشد ‏، مشتری ‏در ‏یک ‏حالت ‏خنثی ‏و ‏بی ‏تفاوت ‏قرار ‏می ‏گیرد .
‏2-3-4- کیفیت ‏خدمات
‏ماشین ‏یک ‏کالای ‏فیزیکی ‏است ‏اما ‏نوع ‏و ‏رفتار ‏با ‏مشتری یک ‏خدمت ‏محسوب ‏می ‏شود، ‏به ‏دلیل ‏همین ‏گستردگی ‏وپیچیدگی، ‏در ‏طول ‏دهه ‏های ‏60 ‏تا ‏80 ‏طیف ‏وسیعی ‏ازتعاریف ‏در ‏ارتباط ‏با ‏خدمت ‏ارائه ‏شده ‏است. ‏با ‏این ‏حال، ‏تعریف ‏جامعی ‏از ‏خدمت ‏ارائه ‏نشده ‏است. خدمت ‏فرآیندی ‏است ‏مشتمل ‏بر ‏یک ‏سری ‏ازفعالیت ‏های ‏کم ‏و ‏بیش ‏نامحسوس ‏که ‏به ‏طور ‏طبیعی ‏اما ‏نه ‏لزوما ‏همیشگی، ‏در ‏تعاملات ‏بین ‏مشتریان ‏و ‏کارکنان ‏و ‏یا
‏منابع ‏فیزیکی ‏یا ‏کالاها ‏و ‏یا ‏سیستم ‏های ارائه ‏کننده ‏خدمت، ‏روی ‏داده ‏تا ‏راه ‏حلی ‏برای ‏مسائل ‏مشتریان ‏باشد(Gronroos 2000‏).
‏کیفیت ‏در ‏حوزه ‏محصولات ‏و ‏کالاهای ‏فیزیکی ‏از ‏سابقه ‏بسیاری ‏برخوردار ‏است ‏، ‏اما ‏در ‏حوزه ‏خدمات ‏بحث ‏کیفیت ‏از ‏سابقه ‏چندان طولانی ‏برخوردار ‏نیست .‏مطرح کردن کیفیت در بخش خدمات، دشواریهایی را در سنجش کیفیت به همراه دارد که ناشی از خصوصیات خاص خدمات است. این خصوصیات عبارتند از:
‏1- خدمت تغییرپذیر است؛ بدین معنا که تحت استانداردهای گسترده در نمی‏‌‏آید و حتی یک فرد در دو زمان متفاوت، خدمت خود را متفاوت ارائه می‏‌‏کند.
‏2- خدمت، فعالیتی ناملموس و مشاهده‏‌‏ناپذیر است.
‏3- خدمت فناپذیر است؛ بدین معنا که امکان ذخیره‏‌‏ شدن برای آن وجود ندارد و به محض ارائه شدن به مصرف می رسد.
‏4- خدمت تفکیک ناپذیر است؛ بدین معنا که از ارائه‏‌‏دهندة آن جدا نشدنی استKano 1996)‏).
‏این ‏ویژگیها ‏باعث ‏شده ‏اند ‏که ‏بحث ‏تعریف ‏و ‏اندازه ‏گیری ‏کیفیت ‏در ‏حوزه ‏خدمات ‏به ‏طور ‏کامل ‏از ‏حوزه ‏کالاها ‏متفاوت ‏باشد . ‏در ‏زمینه خدمات ‏معمولاً ‏کیفیت ‏را ‏به ‏صورت "‏متناسب ‏با ‏نیازهای ‏مشتر ‏ی " ‏تعریف ‏می ‏کنند ‏و ‏روشهای ‏مختلفی ‏برای ‏اندازه ‏گیری ‏کیفیت ‏کالاها وجود ‏دارد‏. ‏در ‏بخش ‏خدمات ‏تعریف ‏صریح ‏و ‏مشخصی ‏برای ‏کیفیت ‏خدمات ‏وجود ‏ندارد ‏و ‏محققین ‏از ‏دیدگاههای ‏مختلفی ‏کیفیت ‏ر ‏ا ‏تعریف کرده ‏اند . ‏اما ‏می ‏توان ‏گفت ‏کاملترین ‏تعریف ‏از ‏کیفیت ‏خدمات ‏از ‏سوی ‏پاراسورامن ‏و ‏همکارا ن ارائه ‏شده ‏است : " ‏کیفیت ‏خدمات شکلی ‏از ‏نگرش ‏مرتبط ‏با ‏رضایت ‏اما ‏نه ‏معادل ‏با ‏آن ‏است ‏که ‏از ‏مقایسه ‏میان ‏انتظارات ‏مشتری ‏از ‏خدمات ‏و ‏عملکرد ‏خدمات ‏بدست ‏می ‏آید.
‏2-3-5- اجزای اصلی خدمات
‏مطالعه ‏در ‏زمین‏ه ‏کیفیت ‏خدمات ‏به ‏اواسط ‏دهه ‏1980 ‏باز ‏می ‏گردد ‏، ‏زمانیکه ‏گرانروز ‏ ‏مدل ‏کیفیت ‏فنی - ‏عملیاتی . Technical-Functional model
‏خویش ‏را ‏ارائه ‏نمود او ‏سه ‏جزء ‏اصلی ‏را ‏برای ‏خدمات ‏شناسایی ‏نمود :‏(گرانروز 1984)(شکل شماره 2-7)
‏کیفیت ‏فنی: . Technical quality
‏کیفیت ‏فنی ‏آن ‏چیزی ‏است ‏که ‏مشتری ‏به ‏طور ‏واقعی ‏به ‏عنوان ‏نتیجه ‏تعامل ‏خود ‏با ‏سازمان ‏خدماتی ‏دریافت ‏می ‏دارد .
‏کیفیت ‏عملیاتی: . Functional quality
‏عبارت ‏است ‏از ‏اینکه ‏چگونه ‏فرد ‏پیامدهای ‏فنی ‏را ‏بدست ‏می ‏آورد .

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد