پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری گرایش به داخل هزینه

دانلود پیشینه و مبانی نظری گرایش به داخل هزینه

دانلود پیشینه و مبانی نظری گرایش به داخل هزینه

پیشینه و مبانی نظری گرایش به داخل هزینه
پیشینه و مبانی نظری گرایش به داخل هزینه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 36
قیمت: 68012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏گرایش به داخل/ هزینه- Internal/ cost orientation
‏مقدمه
‏همه سازمان‏ ‏های انتفاعی و غیر انتفاعی امروزه درصدد افزایش بهره‏ ‏وری در کارها و ایجاد ارزش بیشتر برای فعالیت‏ ‏ها ودر نتیجه محصولات نهایی خود هستند. در دهه 1960 سازمان‏ ‏های انتفاعی به بهبود فرآیندهای درون سازمانی روی آوردند. و در دهه 70 سازمان‏ ‏ها به توسعه جزئیات استراتژی‏ ‏های بازار و مشتری‏ ‏گرایی پرداختند. در دهه 80 با افزایش تنوع در الگوهای مصرف مشتریان، سازمان‏ ‏ها به توسعه محصولات جدید برای ارضای نیاز مشتریان علاقه‏ ‏مند شدند، که مدل مایکل پورتر در این دهه پا به عرصه ظهور گذاشت. از دهه 1990 به بعد بود که سازمان‏ ‏ها دریافتند برای باقی ماندن در عرصه رقابت فعالیت‏ ‏های سایر نهادهای تأمین‏ ‏کننده و توزیع‏ ‏کننده و هماهنگی با آنها در کاهش هزینه‏ ‏ها و افزایش ارزش نقش حیاتی دارد و از این زمان بود که بحث زنجیره تأمین مطرح گردید(شقاقی و نقشینه، 1388). رویکرد زنجیره ارزش، راهی برای بررسی نظام‏ ‏مند (سیستماتیک) فعالیت‏ ‏های سازمان است. بنابراین رویکرد زنجیره ارزش، به منظور فهم رفتار هزینه‏ ‏ای سازمان و منابع بالقوه یا موجود آن، به تجزیه فعالیت‏ ‏های سازمان به فعالیت ‏ ‏های راهبردی دست بزنند. در این دیدگاه، شرکت‏ ‏ها مزیت رقابتی را از طریق عملکرد بهتر و ارزان‏ ‏تر فعالیت‏ ‏های راهبردی نسبت به رقبا کسب خواهند کرد(قره چه و ابوالفضلی، 1386). گرایش به داخل/ هزینه بر کارآیی در کلیه اجزای زنجیره ارزش تأکید می‏ ‏کند و با استراتژی رهبری هزینه‏ ‏های مایکل پورتر(1980) مرتبط است(تئودوسیو و همکاران، 2012). از دیدگاه پورتر استراتژی‏ ‏ها به سازمان این امکان را می‏ ‏دهند که از سه مبنای متفاوت از مزیت رقابتی بهره گیرد. آنها عبارتند از: رهبری در هزینه‏ ‏ها، متفاوت یا متمایز ساختن محصولات و خدمات و سرانجام تمرکز نمودن همه توجه بر محصولات و خدماتی خاص.در رهبری هزینه‏ ‏ها شرکت اقدام به تولید و عرضه محصولات استاندارد می‏ ‏کند که بهای تمام شده هر واحد برای مشتری کاهش می
‏ ‏یابد(دیوید، 1390 : 136). همچنین پورتر ‏در سال 1985 مدل زنجیره ارزش را ارائه داد که فعالیت‏ ‏های دخیل در سازمان‏ ‏های تولیدی را به دو بخش اصلی و پشتیبانی تقسیم نمود.فعالیت‏ ‏های اصلی آن دسته از فعالیت‏ ‏هایی است که انجام آنها سبب ارتقای ارزش محصول می‏ ‏شود. رویکرد زنجیره ارزش در تحلیل فعالیت‏ ‏های درون سازمانی ابزاری مؤثر در شناخت نقاط قوت و ضعف و تصمیم‏ ‏گیری در مورد هریک از این فعالیت‏ ‏ها است. مدل زنجیره ارزش از کارآمدترین ابزارها در تعریف شایستگی‏ ‏های اصلی و فعالیت‏ ‏هایی که در آن بتوانیم به مزیت رقابتی برسیم، به حساب می‏ ‏آید(شقاقی و نقشینه، 1388).
‏2-2-5-2 بیان مسأله
‏پورتر(1980) استدلال می‏ ‏کند که دو منبع اصلی مزیت رقابتی وجود دارد. نخست مزیت تمایز است که برگرفته از رفتارهای مشتری‏ ‏گرا، رقیب‏ ‏گرا و نوآوری‏ ‏گراست. دومی مزیت هزینه است که از گرایش به داخل یک شرکت ناشی می‏ ‏شود. سازمان‏ ‏هایی با گرایش به داخل کارآیی را در تمام قسمت‏ ‏های زنجیره ارزش خود پیگیری می‏ ‏کنند(اولسون و همکاران - Olson & et al
‏، 2005). هدف اصلی چنین سازمان‏ ‏هایی کاهش هزینه‏ ‏ها در تمام فعالیت‏ ‏های زنجیره ارزش خود است(تئودوسیو و همکاران، 2012). آنها اقدام به کاهش هزینه‏ ‏ها در فعالیت‏ ‏های اصلی از جمله تدارکات، عملیات، فروش و بازاریابی می‏ ‏کنند. آنها همچنین برای کاهش هزینه‏ ‏های فعالیت‏ ‏های پشتیبانی نظیر تدارکات، تحقیق و توسعه(R&D‏) و وظایف اداری تلاش می‏ ‏کنند(اولسون و همکاران، 2005). اگر شرکتی استراتژی مبتنی بر ((رهبری در هزینه‏ ‏ها)) را به شیوه‏ ‏ای موفقیت‏ ‏آمیز به اجرا درآورد این اقدام بر کل سازمان اثر می‏ ‏گذارد که در نتیجه شرکت مزبور دارای کارآیی بسیار بالا، سربار پایین، مقداری مزایای جانبی، دقت زیاد در دادن درخواست برای بودجه، حیطه نظارت گسترده‏ ‏تر، کاهش هزینه‏ ‏های نگهداری و سرانجام مشارکت کارکنان در تلاش‏ ‏های مربوط به کنترل هزینه‏ ‏ها خواهد بود(دیوید، 1390:138). برخی از محققان استدلال می‏ ‏کنند سازمان‏ ‏هایی که بر کارآیی در تمام فعالیت‏ ‏های زنجیره ارزش تأکید می‏
‏کنند به سطوح ‏بالای قابلیت‏ ‏های بازاریابی نیاز ندارند بنابراین منابع اندکی را به توسعه چنین قابلیت‏ ‏هایی اختصاص می‏ ‏دهند. اگرچه دیدگاه دیگر استدلال می‏ ‏کند که حتی زمانیکه سازمان‏ ‏ها بر کنترل هزینه‏ ‏ها تأکید می‏ ‏کنند همچنان نیاز به اجرای یک برنامه بازاریابی مناسب دارند. آنها بویژه نیاز به اطلاع‏ ‏رسانی به مشتریان در مورد محصولات و خدمات موجود، بیان خصوصیات محصولات و خدمات عرضه شده و برقراری ارتباط و حمایت از ارزش‏ ‏های ارائه شده دارند. تمایل به کارآیی و کنترل هزینه‏ ‏ها سازمان‏ ‏ها را تشویق می‏ ‏نماید به منظور دستیابی به اهداف مهم بازاریابی نظیر حجم فروش و رضایت مشتریان، با توسعه کارآمد منابع محدود مالی و سایر منابع در دسترسشان، قابلیت‏ ‏های بازاریابی خود را بهبود بخشند(تئودوسیو و همکاران، 2012).
‏2-2-5-3 پیشینه متغیر
‏گرایش به داخل/ هزینه توسط اولسون، اسلاتر و هولت(2005) مطرح گردیده است. آنها در مطالعه خود این عامل را به همراه مشتری‏ ‏گرایی، رقیب‏ ‏گرایی و نوآوری‏ ‏گرایی به عنوان رفتار استراتژیک سازمان نام برده‏ ‏اند. تئودوسیو و همکاران(2012) نیز در مطالعه خود تأثیر این متغیر را بر قابلیت‏ ‏های بازاریابی مورد بررسی قرار دادند. نتیجه مطالعه آنها نشان می‏ ‏دهد که گرایش به داخل/ هزینه تأثیری بر قابلیت بازاریابی نداشته است. آنها بیان می‏ ‏کنند که ممکن است این عامل بر قابلیت سازمانی دیگری اثرگذار باشد و لزوم بررسی بیشتر را یادآور می‏ ‏شوند.
‏گرایش به داخل/هزینه
‏قابلیت‏ ‏های بازاریابی
‏ ‏ ‏ ‏ نمودار(2-4) مدل فرضیه اصلی 4 ‏
‏ ‏ ‏ ‏ منبع: تئودوسیو و همکاران(2012)

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد