ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 38 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
فهرست مطالب:
مبانی نظری آموزش مثبت نگری
پیشینه روانشناسی مثبتگرا
تعریف روانشناسی مثبتگرا
ضرورت وجود روانشناسی مثبتگرا
اهداف اولیه روانشناسی
مبانی روانشناسی مثبت
ابعاد روانشناسی مثبتگرا
مثبتاندیشی
تداوم: «گاهی» در برابر «همیشه».
فراگیر بودن: «خاص» در برابر «عام»
شخصی: «درونی1- Internal
» در برابر «بیرونی2- External
»
شناسایی علائم و نشانههای مثبتاندیشی
گامهای ایجاد مثبتاندیشی
محدودیتهای مثبتاندیشی
جدول2-1 مربوط به پیشینه پژوهشهای انجام گرفته در مورد متغیر مثبت اندیشی
فهرست مطالب:
مبانی نظری آموزش مثبت نگری
پیشینه روانشناسی مثبتگرا
تعریف روانشناسی مثبتگرا
ضرورت وجود روانشناسی مثبتگرا
اهداف اولیه روانشناسی
مبانی روانشناسی مثبت
ابعاد روانشناسی مثبتگرا
مثبتاندیشی
تداوم: «گاهی» در برابر «همیشه».
فراگیر بودن: «خاص» در برابر «عام»
شخصی: «درونی1- Internal
» در برابر «بیرونی2- External
»
شناسایی علائم و نشانههای مثبتاندیشی
گامهای ایجاد مثبتاندیشی
محدودیتهای مثبتاندیشی
جدول2-1 مربوط به پیشینه پژوهشهای انجام گرفته در مورد متغیر مثبت اندیشی
منابع فارسی
Reference
مثبت نگری
در این بخش درباره مثبت نگری که شامل تعاریف، تحقیقات انجام گرفته و قابلیتهای آن است بحث می شود.
مبانی نظری آموزش مثبت نگری
در طی دهه گذشته روانشناسی مثبتگرا2- Positive psychology
به یکی از گرایشهای عمده در روانشناسی تبدیلشده و بهسرعت جایگاه مناسبی در این رشته یافته است. سرعت این گرایش در تبدیل به یک رویکرد عملگرا و مبتنی بر شواهد3- Evidence-based
با پیشینه هیچیک از گرایشهای دیگر قابلمقایسه نیست. این سرعت بهویژه درزمینهی شیوهها و مداخلاتی1- Intervention
که در روانشناسی مثبتگرا ابداع و مورداستفاده قرارگرفتهاند، چشمگیر است. کاربست مداخلات مثبت بهمنظور ارتقای کیفیت زندگی، خشنودی بیشتر از زندگی، شادکامی و نشاط و دستیابی به خوش باشی (احساس ذهنی آسایش)2- Subjective well-being
و در یککلام سعادتمندی (خوشبختی)- Eudaimonia
میباشد. گسترش این کاربستها تا جایی است که در چند سال اخیر از درمانهای مثبتگرا- Positive therapy
سخن گفتهشده است (سلیگمن5- Seligman
، 2006).
برای فهم این مداخلات و بررسی نتایج مطالعات مبتنی بر آنها نخست لازم است تا از روانشناسی مثبتگرا، ماهیت و اصول آن شناخت داشته باشیم. به همین مناسبت در آغاز به پیشینه، تعریف و حوزههای