پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیشینه و مبانی نظری اعتماد سازمانی

دانلود پیشینه و مبانی نظری اعتماد سازمانی

دانلود پیشینه و مبانی نظری اعتماد سازمانی

پیشینه و مبانی نظری اعتماد سازمانی
پیشینه و مبانی نظری اعتماد سازمانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 23
حجم فایل: 42
قیمت: 86012 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اعتماد‏ ‏سازمانی
‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏از‏ ‏عناصرکلیدی‏ ‏و‏ ‏اثربخش‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏به‏ ‏حساب‏ ‏می‏ ‏آید‏ ‏زیرا‏ ‏مشارکت‏ ‏و‏ ‏همکاری اثربخش را‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏ممکن‏ ‏می‏ ‏سازد‏. ‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏ها‏ ‏باعث‏ ‏رفتار‏ ‏شهروندی‏ ‏سازمانی،‏ ‏تعهد‏ ‏سازمانی،‏ ‏رضایت شغلی‏ ‏و ماندگاری‏ ‏کارکنان‏ ‏خواهد‏ ‏شد‏.‏ ‏اعتماد موضوعی‏ ‏میان‏ ‏رشته‏ ‏ای‏ ‏محسوب‏ ‏می‏ ‏گردد و‏ ‏از‏ ‏رشته‏ ‏هایی‏ ‏مانند‏ ‏روان‏ ‏شناسی،‏ ‏روان‏ ‏شناسی‏ ‏اجتماعی‏ ‏و‏ ‏جامعه شناسی‏ ‏سرچشمه‏ ‏می‏ ‏گیرد‏. ‏موضوع اعتماد‏ ‏از‏ ‏رشته‏ ‏های‏ ‏دیگری‏ ‏از‏ ‏جمله‏ ‏حقوق،‏ ‏علوم‏ ‏سیاسی‏ ‏و‏ ‏رفتار‏ ‏سازمانی نشأت ‏می‏ ‏گیرد‏.
‏مفهوم اعتماد‏
‏اعتماد‏ ‏کلید‏ ‏اصلی‏ ‏برای‏ ‏روابط‏ ‏بین‏ ‏فردی‏ ‏در‏ ‏زمینه‏ ‏های گوناگون‏ ‏به‏ ‏شمار‏ ‏می‏ ‏رود‏. ‏اعتماد‏ ‏دانش‏ ‏یا‏ ‏عقیده‏ ‏ای به‏ ‏شمار‏ ‏می‏ ‏رود‏ ‏که‏ ‏اعتماد‏ ‏شونده‏ ‏انگیزه‏ ‏یا‏ ‏محرکی‏ ‏دارد که‏ ‏موجب‏ ‏می‏ ‏گردد‏ ‏عملی‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏متعهد‏ ‏به‏ ‏انجام‏ ‏آن است‏ ‏به‏ ‏انجام‏ ‏برساند‏.‏ ‏اعتماد‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏یک‏ ‏امر‏ ‏نسبی‏ ‏به‏ ‏شمار‏ ‏آورد،‏ ‏زیرا‏ ‏اعتماد‏ ‏بستگی‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏دارد‏ ‏که یک‏ ‏فرد‏ ‏به‏ ‏چه‏ ‏میزان‏ ‏فرد‏ ‏دیگر‏ ‏را‏ ‏قابل‏ ‏اعتماد‏ ‏بداند‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏به‏ ‏نظر‏ ‏افراد‏ ‏بستگی‏ ‏دارد‏.‏ ‏اعتماد‏ ‏مفهومی‏ ‏پویا‏ ‏می‏ ‏باشد‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏کنش‏ ‏متقابل‏ ‏عوامل گوناگونی‏ ‏بستگی‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏بر‏ ‏ایجاد‏ ‏مدلی‏ ‏برای‏ ‏اعتماد‏ ‏تأثیر‏ ‏گذار باشند‏. ‏میر1. Mayer
‏ ‏معتقد‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏اعتماد یک‏ ‏فرد‏ ‏به‏ ‏آسیب‏ ‏ناپذیری‏ ‏او در مقابل‏ ‏اقدامات‏ ‏طرف‏ ‏دیگر، مبتنی‏ ‏بر‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏اعتماد‏ ‏شونده اقدامی‏ ‏انجام‏ ‏نخواهد‏ ‏داد‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏ضرر‏ ‏اعتماد‏ ‏کننده‏ ‏باشد‏. ‏شاو‏ ‏اعتماد‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏ عنوان‏ ‏اعتقاد‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏ما‏ ‏برای‏ ‏رسیدن به‏ ‏آرزو‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏انتظاراتمان‏ ‏به‏ ‏دیگران‏ ‏وابسته‏ ‏هستیم‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کند‏.‏ روتر2. Rotter
‏ ‏اعتماد‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏انتظارات‏ ‏کلی‏ ‏که‏ ‏ما می‏ ‏توانیم‏ ‏به‏ ‏گفتارها‏ ‏و‏
‏وعده‏ ‏های‏ ‏دیگران‏ ‏تکیه‏ ‏کنیم‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کند‏. ‏چارلتون‏ ‏معتقد‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏رهبران‏ ‏به کارکنان‏ ‏خود‏ ‏اعتماد‏ ‏می‏ ‏کنند،‏ ‏برای‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏کاری‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏می خواهند‏ ‏به‏ ‏انجام‏ ‏برسانند‏ ‏انجام دهند (مارتینز‏ Martins
‏، ۲۰۰۲: ۷۵۶-۷۵۷).
‏مکانیزم‏ ‏های‏ ‏کنترل‏ ‏و‏ ‏اعتماد‏ ‏می توانند‏ ‏در توسعه‏ ‏کارائی‏ ‏و‏ ‏اثربخشی‏ ‏سازمان‏ ‏ها‏ ‏مکانیزم‏ ‏هایی‏ ‏مکمل‏ ‏یکدیگر باشند‏. ‏وجود‏ ‏جو‏ ‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان میتواند‏ ‏باعث‏ ‏گردد‏ ‏که‏ ‏کارکنان‏ ‏و‏ ‏مدیریت‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏وسیع‏ ‏و‏ ‏فراگیری‏ ‏با همدیگر‏ ‏همکاری‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏برای‏ ‏دستیابی به‏ ‏اهداف‏ ‏تلاش‏ ‏کنند‏.‏ ‏در‏ ‏سازمانی‏ ‏که‏ ‏اعتماد‏ ‏کمی‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏از انضباط‏ ‏در‏ ‏کارها‏ ‏خبری‏ ‏نمی‏ ‏باشد‏.‏ ‏تعهد‏ ‏در‏ ‏کارکنان پایین‏ ‏می‏ ‏باشد،‏ ‏کنترل‏ ‏سلسله‏ ‏مراتبی‏ ‏در‏ ‏بالاترین‏ ‏سطح خود‏ ‏قرار‏ ‏دارد،‏ ‏عملکرد‏ ‏و‏ ‏بهره‏ ‏وری‏ ‏کارکنان‏ ‏در وضعیت‏ ‏نامطلوبی‏ ‏قرار‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏استرس‏ ‏و‏ ‏بدگمانی‏ ‏در سازمان‏ ‏امری‏ ‏شایع‏ ‏و‏ ‏متداول‏ ‏خواهد‏ ‏بود‏.‏ سطح‏ ‏پایین‏ ‏اعتماد‏ ‏باعث‏ ‏می گردد ‏ارتباطات‏ ‏باز‏ ‏و‏ ‏صادقانه‏ ‏در سازمان‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏برود‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏باعث‏ ‏می‏ ‏گردد‏ ‏که‏ ‏تصمیمات‏ ‏نیز‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏از کیفیت‏ ‏مطلوبی‏ ‏برخوردار نباشند‏. ‏در‏ ‏این‏ ‏سازمان‏ ‏ها‏ ‏کارکنان‏ ‏از‏ ‏مطرح‏ ‏کردن‏ ‏ایده‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏نظریات‏ ‏خود‏ ‏پرهیز‏ ‏می کنند،‏ ‏زیرا‏ ‏آن‏ ‏ها نگران‏ ‏آنند‏ ‏که‏ ‏مبادا‏ ‏طرح‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏نقشه‏ ‏های‏ ‏آن‏ ‏ها‏ ‏با‏ ‏شکست‏ ‏و‏ ‏ناکامی‏ ‏مواجه‏ ‏گردد (بیرد و آمند، ۱۹۹۵: ۱۸).
‏۲-۲-۲: اعتماد‏ ‏سازی
‏اعتماد‏ ‏سازی‏ ‏همیشه‏ ‏از‏ ‏رده‏ ‏های‏ ‏عالی‏ ‏سازمان‏ ‏شروع‏ ‏می‏ ‏شود‏. ‏صداقت‏ ‏و‏ ‏اعتماد‏ ‏به‏ ‏شرطی‏ ‏به‏ ‏وجود‏ ‏می آید‏ ‏که‏ ‏مدیران‏ ‏عالی‏ ‏سازمان‏ ‏سرمشق‏ ‏و‏ ‏الگویی‏ ‏برای‏ ‏دیگران‏ ‏باشند‏.‏ ‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏بایستی‏ ‏ایجاد گردد
‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏طول‏ ‏زمان‏ ‏گسترش‏ ‏پیدا‏ ‏کند‏. ‏اعتماد‏ ‏سازی‏ ‏پدیده‏ ‏ای‏ ‏زمان‏ ‏بر‏ ‏می باشد‏ ‏ولی‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏رفتن‏ ‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏لحظه‏ ‏ای‏ ‏اتفاق‏ ‏می‏ ‏افتد‏. ‏لذا‏ ‏ایجاد و حفظ اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏خیلی‏ ‏سهل‏ ‏و آسان‏ ‏نمی‏ ‏باشد‏. ‏ایجاد‏ ‏و‏ ‏حفظ‏ ‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏یک‏ ‏فرایند‏ ‏رو‏ ‏به‏ ‏رشد‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏طی‏ ‏چندین‏ ‏مرحله‏ ‏انجام می‏ ‏گیرد‏(‏زارعی‏ ‏متین‏ ‏و‏ ‏حسن‏ ‏زاده، 1383): فرهنگ‏ ‏سازی، رهبری، ارتباطات.
‏بسیاری از محققان، اعتماد را‏ ‏از‏ ‏عناصر ‏اساسی‏ ‏تأثیرگذار ‏بر‏ ‏عملکرد سازمان‏ ‏معرفی کرده‏‌‏اند (کافود‏ Cafaude
‏، ۱۹۹۹: ۲۸). تحقیقات‏ ‏بسیاری‏ ‏نیز‏ ‏رابطه‏ ‏میان‏ ‏اعتماد‏ ‏سازمانی‏ ‏و‏ ‏رضایت‏ ‏شغلی‏ ‏را‏ ‏مورد‏ ‏تأیید قرار داده‏ ‏اند‏. ‏اعتماد‏ ‏مفهومی‏ ‏چند‏ ‏سطحی‏ ‏می‏ ‏باشد‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏نتیجه‏ ‏تعاملات‏ ‏سطوح‏ ‏گوناگون‏ ‏از‏ ‏جمله‏ ‏همکاران، تیم‏ ‏و سطوح‏ ‏سازمانی‏ ‏و‏ ‏درون‏ ‏سازمانی‏ ‏بوجود می آید‏. ‏پیلوتا ‏(1998) ‏اعتماد‏ ‏را‏ ‏بدین‏ ‏شکل‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کند‏:‏ انتظار‏ ‏نتایج مثبتی‏ ‏که‏ ‏یک‏ ‏فرد‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏از‏ ‏اقدامات‏ ‏مورد‏ ‏انتظار‏ ‏فرد‏ ‏دیگری‏ ‏در‏ ‏حالت‏ ‏عدم‏ ‏اطمینان‏ ‏بدست اورد‏. ‏زالاباک معتقد‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏اعتماد‏ ‏عبارتست‏ ‏از‏ ‏انتظاراتی‏ ‏که‏ ‏افراد‏ ‏از‏ ‏شبکه‏ ‏روابط‏ ‏و‏ ‏رفتارهای‏ ‏سازمانی‏ ‏دارند‏.‏
‏هولزر2. Holzer and Zhang.(2003). P 216 ‏
‏در کتاب خود با عنوان بهره وری در بخش دولتی در صدد پاسخ به این سئوال است که تاریخ اداره امور دولتی در خصوص عملکرد و اعتماد چه شواهدی را ارائه می نماید؟
‏نخست، عملکرد چه در بخش دولتی و یا بخش خصوصی ارتباط نزدیکی با کارآئی و اثربخشی دارد،
‏دوم، اعتماد در اداره امور دولتی از آن چه که اکثریت صاحبنظران این عرصه می پنداشتند، نقش برجسته تری دارد.
‏ویلسون (1987)3.Wilson(1987)
‏ بر اصل اعتماد با توجه به نکات زیر تأکید نموده است:

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد