پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 0
قیمت: 49000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
‏تاریخچه یادگیری خودتنظیمی ‏- Self-regulation learning
‏تئوری و تحقیق علمی در مورد یادگیری خودتنظیمی، از اواسط دهه ی 1980 در پاسخ به این سؤال مطرح شد که چه طور دانش آموزان به فرآیندهای یادگیری خودشان مسلط می شوند. در واقع از دهه ی 1980 به بعد، یادگیری خودتنظیمی به عنوان راهبردی نو برای کمک به دانش آموزان به منظور تسلط بر فرآیندهای یادگیری و به طور کلی بهبود کیفیت یادگیری، مورد توجه روان شناسان، مشاوران و متخصصان تعلیم و تربیت قرار گرفت. تا قبل از دهه ی 1980، مطالعات در حوزه ی یادگیری خودتنظیمی بر زمینه های گوناگون فردی، خانوادگی و اجتماعی متمرکز بود و پس از آن، این سازه در زمینه ی یادگیری مطرح شد و مورد توجه نظریه های گوناگون روان شناسی از جمله رفتارگرایی ‏- Behavioristic
‏، شناخت گرایی ‏- Cognitivestic
‏ و ساخت گرایی ‏- Constructivism
‏ قرار گرفت(کدیور،1380).
‏مفهوم یادگیری خودتنظیمی:
‏پنتریچ(2002)، یادگیری خودتنظیمی را به عنوان فرآیندی فعال و ساختاری پردازشی تعریف می کند که با آن یادگیرنده اهداف فعالیت های یادگیری، شناخت، انگیزه و رفتار خود را تنظیم و کنترل می کند(محمدامینی،1387). هم چنین نظریه ی شناختی- اجتماعی بندورا(1993)، برای رشد مدل یادگیری خودتنظیمی چهارچوب نظری مناسبی فراهم کرد که براساس آن در هر فرد عامل های بافتی و رفتاری فرصت لازم را، برای کنترل یادگیری دانشجو، فراهم می کنند(نیکوس و جرج ‏- Nikos & George
‏،2005).
‏مطابق ‏نظر ‏بندورا ‏-Bandura
‏(1977)، خودتنظیمی کاربرد توانایی ها و قابلیت های خود هدایتی، خودکنترلی و خودمختاری می باشد.
‏از نظر وی قابلیت های ذکر شده تحت ‏تأثیر ‏باور ‏افراد ‏درباره ‏ی ‏خودکارآمدی ‏در ‏فعالیت ‏ها ‏و ‏رفتارهای ‏مختلف ‏است .‏خودتنظیمی، ‏به ‏عنوان ‏کوشش ‏های ‏روانی ‏در ‏کنترل ‏وضعیت ‏درونی، ‏فرایندها ‏و ‏کارکردها ‏جهت دستیابی ‏به ‏اهداف ‏بالاتر ‏تعریف ‏شده ‏است ‏(کول، ‏لوگان ‏و ‏والکر -Cole Logan & Walker
‏،2011). به طور کلی زیمرمن - Zimmerman B. J.
‏(1990)، خودتنظیمی ‏در ‏یادگیری ‏را ‏به ‏مشارکت ‏فعال ‏یادگیرنده ‏(از ‏نظر ‏رفتاری، ‏انگیزشی، ‏ شناختی ‏و ‏فراشناختی ‏) ‏در ‏فرآیند ‏یادگیری، ‏به ‏منظور ‏بیشینه ‏کردن ‏فرآیند ‏یادگیری ‏اطلاق ‏نموده است.
‏خودتنظیمی ‏رفتار، به ‏استفاده ‏ی ‏بهینه ‏از ‏منابع ‏گوناگون ‏که ‏یادگیری ‏را ‏بیشینه ‏می ‏سازد، ‏گفته می شود. خودتنظیمی ‏انگیزشی، ‏به ‏کاربرد ‏فعال ‏راهبردهای ‏انگیزشی ‏اطلاق ‏می شود ‏که ‏یادگیری ‏را بیشینه ‏می ‏سازد ‏و ‏ترس ‏و ‏اضطراب ‏را ‏کاهش ‏می ‏دهد . ‏خودتنظیمی ‏شناختی ‏به ‏کاربرد ‏فعال راهبردهای ‏شناختی ‏(که ‏خاص ‏تکالیف ‏هستند ‏) ‏مربوط ‏می ‏شود ‏و ‏خود ‏تنظیمی ‏فراشناختی، ‏به ‏کاربرد فعال ‏راهبردهای ‏فراشناختی ‏(که ‏راهبردهای ‏نظارتی ‏و ‏مدیریتی ‏هستند ‏) ‏اطلاق ‏می ‏شود ‏که ‏یادگیری را ‏بیشینه ‏می ‏سازند(زاهد، رجبی و امیدی،1391).
‏بنابراین، نحوه ‏ی ‏مدیریت ‏خودتنظیمی ‏به ‏عنوان ‏یک ‏عامل ‏کلیدی ‏در ‏موفقیت ‏تحصیلی کودکان، ‏نوجوانان ‏و ‏بزرگسالان ‏نقش ‏دارد ‏(پاجاراس ‏و ‏والیانته - Pajares & Valiante
‏،2002؛ کاپرارا، فیدا، وسچیون، دل بوو، وسچیو و باربارانلی - Caprara Fida Vecchione Del Bove Vecchio & Barbaranelli
‏، 2008)وبا ‏ارتقای ‏سلامتی ‏مرتبط ‏است ‏و ‏در ‏کنترل ‏سلامتی ‏اهمیت ‏ویژه ای دارد(بندورا،2005).
‏یادگیری خودتنظیمی ‏بدین ‏معنی‏ ‏است ‏که ‏دانشجو ‏مهارت هایی‏ ‏برای ‏طراحی، ‏کنترل ‏و ‏هدایت ‏فرایند‏ ‏یادگیری ‏خود ‏کسب ‏می کند ‏و ‏برای‏ ‏یادگیری ‏تمایل ‏دارد ‏و ‏قادر ‏است ‏کل‏ ‏فرایند ‏یادگیری ‏خود ‏را ‏ارزیابی ‏- Evaluation
‏کند ‏و‏ ‏در ‏مورد ‏آن ‏بیندیشد(بری ‏-Berry.C.A
‏، 1992).‏ ‏اسکراو ‏و

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد