ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بخش اول : جایگاه پژوهش و روش تحقیق علمی در تاریخ بخش دوم : ویژگی های مورخ و پژوهشگر علمی تاریخ بخش سوم : مختصات نظری پژوهش تاریخی بخش چهارم : دایره مواد تحقیق در پژوهش های تاریخی بخش پنجم : شبکه اطلاع رسانی اینترنت و پژوهش تاریخی بخش ششم : یادداشت برداری یا استخراج و ثبت اطلاعات(فیش نویسی) بخش هفتم : نگارش نهایی و تدوین متن اصلی بخش هشتم : نگارش الحاقات و نکات دستوری و ویرایشی هروی،جواد:روش تحقیق و پژوهش علمی در تاریخ،تهران،امیرکبیر،1386. بخش اول : جایگاه پژوهش و روش تحقیق علمی در تاریخ پژوهش در لغت : تحقیق و بازجویی اساسی ترین کانون یک پژوهش : بر محور پویایی و خلاقیت پژوهش : -تلاش جهت کشف نکات تازه و نوین-عطش برای یافتن مسائل بدیع-جستجوی مستمر براساس مطالعات پیگیر در راستای کشف حقایق انواع پژوهش : پژوهش ابتکاری یا کشف آن چه بر دیگران مجهول است. پژوهش تاییدی یا تفصیل آن چه بر دیگران به اجمال روشن است. روش تحقیق و پژوهش در علوم انسانیشیوه تحقیق بر اهداف تحقیق ارجحیت دارد زیرا ممکن است پژوهشگران مختلف در یک موضوع واحد، به نتایج گوناگون و گاه کاملا متناقض و متضاد با هم دست یابند. موضوعات مورد شناسایی در تحقیقات و مطالعات انسانی :پژوهش تاریخی : پژوهش پیرامون مسائل زمان گذشتهگزارش : پژوهش در مسائل زمان حالبرنامه ریزی : پژوهش در مسائل آینده روش تحقیق در پژوهش های تاریخی - تحقیق سنتی : بیان داستان وار حوادث تاریخی - روش تحقیق علمی : با تکیه بر اسناد و منابع به مطالعه در گذشته و تامل و تعمق در زمان حال ، در راستای پی ریزی آینده و تبیین واقعی -نه حقیقی- از آن می پردازد. از مهمترین نقاط ضعف در پژوهش های عرصه تاریخ نگاری : - ناتوانی در تجزیه و تحلیل حوادث تاریخی- تکیه صرف بر ذکر وقایه نگاری- عدم تکیه بر منابع اصیل ، اسناد و شواهد موثق تالیفات ذبیح الله منصوری با وجود شیوایی بیان و دامنه وسیع معلومات چون منطبق بر اصول پژوهش نیست فاقد ارزش علمی است. کتاب دکترجهانگیر قائم مقامی از جایگاه مناسب تری برخوردار است. جانبداری ، قضاوت و پیشداوری : نشانگر فقدان شیوه های پژوهش علمی