ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
دانلود پاورپوینت کتاب و درس روانشناسی یادگیری دکتر حسین زارع
تعداد صفحات | 241 |
حجم | 732/912 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
نقش یادگیری در همه صحنههای زندگی نمایان است. یادگیری تنها آموختن مهارتی خاص با مطالب درسی نیست؛ بلکه در رشد هیجانی ، رشد شخصیتی ، تعامل اجتماعی انسان دخالت دارد. انسان یاد میگیرد که از چه چیزی بترسد، چه چیزی را دوست بدارد و کجا چگونه رفتار کند. در واقع نوزاد از همان لحظه تولد درگیر فرآیند یادگیری میشود و این توانایی است که باعث پیشرفت و تفاوت روزانه او تفاوت انسانهای یک نسل از انسانهای نسل قبل از خودشان میشود.
فرآیند یادگیری با توجه به اهمیتش همیشه مورد توجه بوده و در این مورد دانشمندان بسیاری اظهار نظر ، پژوهش و نظریه پردازی کرده و جواب بسیاری از سوالات را روشن کردهاند، بطوری که میتوان با صراحت و اطمینان در مورد اینکه "یادگیری چیست ؟ ، چگونه رخ میدهد و عوامل موثر کدام هستند ؟ " بحث کرد.
فهرست مطالب
فصل اول : تعریف یادگیری
فصل دوم : مبانی فلسفی رویکردهای نظری یادگیری
فصل سوم : نظریه ثرندایک
فصل چهارم : نظریه شرطی سازی کلاسیک ( نظریه پاولف )
فصل پنجم : نظریه کلارک لئونارد هال ( نظریه کاهش محرک سایق )
فصل ششم : نظریه ادوین ری گاتری
فصل هفتم : نظریه گشتالت
فصل هشتم : نظریه یادگیری علامتی تولمن
فصل نهم : نظریه اسکینر
فصل دهم : نظریه یادگیری مشاهده ای
فصل یازدهم : نظریه پردازش اطلاعات
فصل دوازدهم : نظریه دونالد آ ، نورمن
فصل سیزدهم : حافظه : رویکرد ساختاری و پردازش
فصل چهاردهم : انواع حافظه
فصل پانزدهم : حافظه معمولی یا حافظه روزمره