ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
دانلود پاورپوینت کتاب و درس روش تدریس پیشرفته جهت رشته روانشناسی
تعداد صفحات | 263 |
حجم | 807/850 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
روش تدریس روش سازماندهی شکل یادگیری با هدف برآورده شدن یک هدف آموزشی خاص، یا به جای گذاردن یک اثر یادگیری خاص است. آموزش برنامهای، سخنرانی، و نمایش عملی مثالهایی از روش تدریس محسوب میشوند.
روش تدریس از نظر مفهومی با «واسطه آموزشی» (وسیلهای برای در معرض قرار دادن یک منبع اطلاعات در مقابل دانش آموزان، مانند کتاب درسی، تلویزیون، رایانه یا معلم و دانش آموزان دیگر) تفاوت میدارد. در واقع ممکن است از چند روش تدریس مختلف در یک واسطه آموزشی استفاده شود (مانند استفاده از آموزش برنامهای، سخنرانی، یا نمایش عملی در تلویزیون)، یا از یک روش تدریس خاص در چند واسطه آموزشی مختلف استفاده شود (مانند استفاده از آموزش برنامهای در کتاب درسی یا تلویزیون).
فهرست مطالب
آموزش
تدریس
تدریس(یاددهی) بر خط
یاد گیری
یادگیری وب محور
ویژگی های یادگیری فعال
محورهای یادگیری
مقایسه رویکردهای سنتی آموزش و رویکردهای نوین یادگیری آموزشی
استراتژیهای یادگیری نوین تاکید بر یادگیری فعال دارند که شامل انواع زیر می باشد
بارکر به عوامل اصلی و موثر در آموزش و طراحی آموزش اشاره می کند
یادگیری اکتشافی
اهداف رویکرد اکتشافی
رویکرد اکتشافی سبب افزایش انگیزه های زیر می شود
روش حل مسأله نه روش آموزش بلکه باید روش زندگی باشد
روش پژوهش
ویژگیهای روش پژوهش
رویکرد عرضه مطالب(دیوید آزوبل)
منظور از پیش سازمان دهنده
پیش سازمان دهنده ها
از دیدگاه آزوبل
خصوصیات پیش سازمان دهنده ها
الگوی طرح درس
بحث گروهی
هدف بحث گروهی
گام اصلی در بحث گروهی
تنوع در بحث گروهی
اصل اول
اصل دوم
چهار قاعده اساسی بارش یا طوفان مغزی
معایب روش بارش مغزی
مزایای روش بارش مغزی
و...