بخشی از متن:
سرزمین گسترده خراسان به خاطر پهناوری و دیرپایی و اصالت تاریخ خود فرهنگهای متنوع و اندیهها و مذاهب و هنرهای گوناگون را در خود پرورانده است . علاوه بر ادبیات کهن که زبانزد خاص و عام است آثاری همچون آتشکدهها و مساجد معابر و رباطها و بناهای گوناگون تاریخی در این استان خودنمایی میکند این ابنیه تاریخی که نمونهای از ذوق هنری و مذهبی گذشتگاه است از اهمیت خاصی برخوردار است و میتواند بهترین نمونه شناخت هنر و فرهنگ گذشته این سرزمین باشد بناهایی که تاکنون در این سرزمین به یادگار مانده و شناسایی شده است نمونههایی است از هنر دوران ساسانی تا عصر معاصر. در این کتاب ضمن بررسی سابقه تاریخی تا عصر معاصر وجود حرم مطهر حضرت رضا (ع) در شهر مشهد سبب شناختن بناهای دیگر شده که مجموعهای زیبا را پدید آورده است . در ادوار مختلف سلسلههای گوناگون که میخواستند به ظاهر پیوندشان را بامذاهب حفظ نمایند به ساختن این آثار و یا تعمیرات و ملحقاتی در اطراف حرم مطهر پرداختهاند به این جهت شناخت و بررسی بناهای اطراف بارگاه مقدس رضوی میتواند گوشهای از فرهنگ معماری اسلامی را به ما بشناساند.
موقعیت جغرافیایی
کشور ایران سرزمینی است نسبتا مرتفع که بخش عمدهای از فلات ایران را در بر گرفته است این کشور میان 25 درجه تا 45 درجه عرض شمالی و 40 درجه تا 63 درجه طول شرقی قرار گرفته است. اختلاف ساعت میان شرقیترین و غربیترین نقاط ایران یک ساعت و 18 دقیقه است.
شکل،وسعت و حدود ایران کنونی دارای شکلی شبیه به لوزی است که قطر بزرگ است 2.250 کیلومتر از دامنهی آرارات در شمال غربی تا بندر گواتر در جنوب شرقی و قطر کوچک آن 1.400 کیلومتر از سرخس در شمال شرقی تا دهانه اروند رود در جنوب غربی است این لوزی را در جهت شمالی – جنوبی خطی به طول 1.225 کیلومتر در امتداد نصف النهار شرقی به دو نیمهی شرقی و غربی و خط دیگری به طول مشابهی روی مدار شمالی به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم میکند . مساحت ایران حدود یک بیست و هفتم وسعت قارهی اسیا و یک نودم وسعت خشکیهای جهان است. ایران محدود است از شمال به جمهوریهای ارمنستان و آذربایجان دریای خزر و جمهوری ترکمنستان از مشرق به افغانستان و پاکستان از جنوب به دریای عمان و خلیج فارس و از مغرب به جمهوریهای عراق و ترکیه کشور ایران 657 کیلومتر مرز آبی در جنوب دریای خزر 784 کیلومتر در دریای عمان و 1.259 کیلومتر در خلیج فارس یعنی جمعا 2.700 کیلومتر مرز دریایی دارد. که با 6.031 کیلومتر پیرامون کشور را به 8.731 کیلومتر میرساند.
31صفحه
ورد
بخشی از متن:
ایران در مرز میانه گرایش های شدید مذهبی و باورهای تاریخی و فرهنگی و آیینی از یک سوء و مختصات نظم پذیری وبریدن از هستی شناسی به شیوه کهن و روی آوری به معرفت شناسی ( epistemology) از طریق عقل محوری خود بنیان ابزار ساز جهان مدرن از سویی دیگر ؛قرار گرفته است که در آن حتی بازگشت مجدد به اسطورها و مناسک آیینی از دیدگاه عقلی و کاربردی صورت می گیرد و از ابعاد ایمانی و اعتقادی تهی است .
اینک جهان غیر غربی به علت فاصله شدید از تولیدات فکری و مادی جهان غرب ؛ و در عین حال وابستگی گریز ناپذیر به آنها ؛ چاره ای ندارد جز یافتن راه حلی که بتواند به صورتی فراگیر ؛ تمامی جنبه های دخیل در آنچه را خواسته یا ناخواسته معروض سیطره آن قرار گرفته است ؛ در بر گیرد تا بدین طریق امکان ارتباط با جهان خارج از خود را داشته باشد.از طرف دیگر جهان غرب نیز در خلا معنایی حاضر ؛ گریزی جز شناخت فرهنگ های دیگر گشورهای جهانی ارتباط با آنها به منظور ادامه حیات حود نمی یابد.
بر این مبنا به نظر می رسد که راه حل منطقی این باشد که در عین توجه به درد فرهنگ عرفانی و دینی و ابلاغ پیام آن در
صورتهای هماهنگ با دیدگاههای امروز و تکنیکها و دستاوردهای جدید شکلی ویژه از تلفیق مؤ لفه های پدید آورنده عرضه گردد به گونه ای که صورت زیبای برآمده از عناصر زمانی ؛ ظرفیت پذیرش معنای ژرف و گسترده بی زمان را در خود بیابد.
در شکلگیری معماری ایران،نظر،جهانبینی و تفکر ارتباط بسیار نزدیک با فضا داشته است. این امر ممکن است در مرحله اول جستجوگر حل مسائل جوی و اقلیمی بوده باشد ولی در مراحل تکمیلی،ذهنیتی مشهود است که در آن کلیه تحولات عقلانی و تخیلات معنوی نفوذ کردهاند.همانگونه که پیوند نگاه به دنیا و زندگی در جوشش مکانها و فضاها در تمامی ساختمانهای معماری سنتی به چشم میخورد.
61 صفحه
ورد
بخشی از متن:
این فایل شامل کلیه مطالب ارائه شده در کلاس با توضیحات کامل می باشد که بصورت تحقیق ارائه شده است .
معنای حقوق اقسام آن ، حقوق درمعماری موارد بررسی شده در این تحقیق است.
14 صفحه ورد
بخشی از متن:
اهمیت تاثیر اقلیم بر معماری،انجام مطالعات و پژوهش های جامعی را در این زمینه ایجاب می کند.بویژه در کشور ما که تنوع شرایط اقلیمی در آن کاملا مشهود است.انجام تحقیقات گسترده در این زمینه امری اجتناب ناپذیر است.
بطورکلی،این پژوهش ها به دو صورت نظری وعملی انجام می گیرد.دروجه اول،مباحث نظری مربوط به اقلیم و ساختمان،مورد بررسی قرارمی گیرد و در وجه دوم،با بهره جستن از آمار آب و هوایی مناطق مختلف و انجام تقسیم بندی های اقلیمی،همچنین با استفاده از نمونه های ساختمانی مناطق مختلف اقلیمی،آزمایش ها و محاسبات دقیق صورت می گیرد.از آنجا که ازمایش ها عملی در چار چوب وظایف موسسات تحقیاقات ساختمانی انجام می گیرد واین امر تنها با تخصیص بودجه وزمان کافی از سوی سازمانهای مربوطه اماکان پذیر است، همچنین به دلیل نبود امکانات عملی جهت انجام این برنامه ها ودر دست نبودن امار واطلاعات آب وهوایی مناطق مختلف، پژوهش حاضر بیشتردر وجه اول استوار است.
معماری واقلیم، پیوندشان بیشتر به رابطه نوزاد وآغوش می ماند، یا نسبت هر رستنی با خاک ، حریم امن وبستر بالیدن. با بستگی ای تکامل آفرین؛ الهام بخش والبته ، نه محیط زا. در این معنا، آغوش، خاک واقلیم ، رابط حیات وسرزندگی ونبودشان نمود میرایی است . تجربیات معماری بومی در پهنه جهان وآروین های آن در معماری ایران زمین نیز ، خود گواه تاکیدی بر اندیشه ی فرم زایی ملاحظات اقلیمی در معماری است تا عاملی بر محدودیت آن یا اسارت معمار.
میزان متفاوت وترکیب گوناگون عوامل اقلیمی که خود ناشی از تفاوت موقعیت جغرافیای مناطق مختلف است، حوزه های اقلیمی متفاوتی در جان پدید آورده که هریک ویژگی های خاصی دارد. محیط زیست ، شهرها وحتی بناهای مربوط به این حوزه های اقلیمی، ویژگیهای خاصی متناسب با شرایط اقلیمی خود به دست آوردند. هدف این گزارش ، تعیین حوزه های مختلف اقلیمی ایران در ارتباط با معماری وارائه اطلاعاتی است که برای دست یابی به طرحهای منطقی معماری وهماهنگ با اقلیم مورد نظر است .
در این گزارش تاثیر هریک از عناصر اقلیمی(تابش آفتاب، رطوبت وباد) برساختمان مورد بررسی قرار می گیرد. در بین این عناصر، تابش آفتاب- که نور وحرارت طبیعی را به وجودمی آورد- مهمترین عنصر محسوب می شود.
9 صفحه
ورد
بخشی از متن:
این پاور پوینت با فرم اجرایی شامل مطالب کامل و عکس از معماری ایران تدریس شده در کلاس معماری جهان و بدون نام می باشد (قابل ارائه) 294اسلاید
بخشی از متن:
مجموعه دو جلدی Detail "مروری بر جزئیات سازه ای و معماری" در دو بخش "سقف" و "سازه های شیشه ای" به زبان انگلیسی به فروش میرسد.
Detail - Review Of Architecture and Construction Details
هر جلد از این مجموعه شامل 55 صفحه و تالیف سال 2015 میباشد.
قیمت جهانی هر جلد از این مجموعه 24.5 دلار آمریکا میباشد که برای اولین بار هر دو جلد این مجموعه در فروشگاه گروه مهندسی AE این مجموعه به قیمت 1500 تومان عرضه میگردد.
حجم این مجموعه دو جلدی 94 MB است.
بخشی از متن:
شرحی بر معماری دورة اسلامی و تاثیرآن برهنر "روم غربی" و هنر اسلامی، ویژگیهای معماری این دوران، طاق، قوس، گنبد، شرحی بر شهر مدائن پایتخت ایران ساسانی و شهر سلوکیه،شهرصد دروازه،طاق کسری و و ویژگیهای معماری آن، مراسمی که دراین بنا انجام میشده، کاخ سفید بنای دیگر ساسانی در نزدیکی شهرتیسفون، اسامی هفت شهری که مدائن را تشکیل میداده و شرحی دربارة آنان، فتح مدائن و انهدام آن ـ وصف مدائن از شعرا و سخنورانی که پس از ویرانی آن را دیدهاند، متن شعر فردوسی و خاقانی و ترجمة قصیده "بحتری" دربارة ایوان مدائن ـ توصیف قالی بهارستان و تخت صاقدیس و ارزش هنری هریک.
ساسانیان سازنده شهرهای بسیاری بوده که ویرانههای چندی از آنها که بجا مانده، نمودار شکوه و بزرگی و بلندنظری آنها
میباشد. در کتاب شهرستانهای ایران که به زبان پهلوی مانده، نام صدها شهر که شاهنشاهان ساختهاند، و تا چندی پس از آنها نیز آبادان بوده است، یاد شده. در این گفتار به ذکر یکی از معظمترین و پزشکوهترین آن میپردازد.
بطور مقدمه باید گفته شود، که معماری عهد ساسانی با ا حداث طاقهای آجری بجای پوششهای چوبی که سرانجام در اثر پوسیدگی یا موریانه یا آتشسوزی ویران میگردید، و همچنین نیاز کاخها را به ستونهای زیاد که تالار گستردهای را به شکل جنگلی از ستون سنگی یا چوبی درمیآورد، و هنگام پذیرائی ناگزیر عدهای در پشت ستوها دیده نمیشدند، و از لحاظ فرش هم تولید اشکال مینمود، حل کرده بودند و با بکار بردن طاقهای هلالی مرتفع دهنهدار، که فشار آن فقط بر روی حرزهای دو سو بوده، از بکار بردن ستون و پوشش چوبی بینیاز گردیدند. فایده و اثر محسوس این معماری همین بس، که تالار مدائن با 91 متر درازا و 26 متر پهنا، وسعتی در حدود نیمی از وسعت کاخ صدستون خشیارشا در تخت جمشید، بدون وجود ستونهائی مسقف و با ارتفاعی بیش از دو برابر بلندی کاخ آپادانای تخت جمشید سرپا بوده است، و اگر هر آینه خلیفه دوم عباسی «منصور دوانیقی» دست به ویرانی آن برای بردن مصالحش دراز نکرده بود، چه بسا که به این صورت امروزی درنمیآمد و با خلل کمتری بجا مانده بود.
در بسیاری از بناهای ساسانی مصالح کمارزش و پست مانند سنگهای شالوده یا آجر بکار رفته، ولی در ازا گچکاری و گچبری قابل توجه و شایان ارزشی بر روی آنها انجام میدادند. همین گچبریها یکی از ویژگیها و مزایای معماری ادوار اسلامی گردید.
36 صفحه در قالب word
بخشی از متن:
تعداد صفحات : 43
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
فهرست مطالب:
چکیده........................................................................................................................2
فصل اول:
مقدمه.....................................................................................................................3
فصل دوم:
ادبیات تحقیق..........................................................................................................4
فصل سوم:
نتایج
نقل معماری از دیدگاه معماران................................................................................6
نقل موسیقی از دیدگاه موسیقیدان ها.......................................................................7
آفرینش مفهوم در موسیقی......................................................................................10
آفرینش مفهوم در معماری.......................................................................................21
پیوند ها و اشتراکات................................................................................................30
فصل چهارم:
نتیجه گیری...........................................................................................................
فصل پنجم:
فهرست منابع و مراجع......................................................................................
مقدمه:
جستجوی عوامل مشترک هنرها خود یکی از روشهایی است که میتواند تأثیرپذیری هنرها از یکدیگر را آگاهانه افزایش دهد و ابتکارات تازه ای سبب شود در این مقاله به وجود اشتراک و ارتباط دو عرصه از هنر یعنی معماری و موسیقی پرداخته شده است. در اینجا به خواص صوت که عبارتند از نیرو یا شدت، سنگینی، کشش، اوج و... می پرداریم.این خواص درمعماری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
مسأله تحقیق: معماری و موسیقی دارای فاکتورهای مشترک و تاثیر بر همدیگر هستند.
موضوع تحقیق: بررسی روابط مشترک معماری و موسیقی و تأثیر گذاری آنها بر هم
پرسش تحقیق: آیا معماری و موسیقی به عنوان دو رشته هنری بر هم تأثیر گذارند ؟
اهداف تحقیق: 1- بررسی معماری و مفهوم آن
2- بررسی موسیقی و مفهوم آن
3- بررسی عوامل مشترک این دو
4- بررسی نحوه تأثیر گذاری آنها با توجه به اشتراکات
روش جمع آوری اطلاعات :
1- کتابخانه( یادداشت برداری ،خلاصه کردن مطالب با ذکر منبع برای استفاده در بخش ادبیات تحقیق)
2- اینترنت (استفاده از سایت های مرتبط)
پیشینه تحقیق :
ایانیس زناکیس معمار و موسیقیدان در سال 1976 کتابی با عنوان "موسیقی معماری
Musique Architecture" به بررسی پیوند بین دو حوزه خلاقه معماری و موسیقی پرداخته است. این کتاب مجموعه مقالاتی است شامل نظریه های زناکیس .او در این کتاب نظریه ای نو برای ساختن یک شهر نمونه موسیقی ارائه داده است.
کتاب موسیقی معماری از سه بخش تشکیل شده است : 1- موسیقی
2- معماری
3- موسیقی معماری
معماران بر این باورند که ابزاری که برای نمایاندن فضای ساخته شده در اختیار دارند برای چنین امری کامل و کافی نیست ؛ همچنان که همین ابزار ، برای بازآفرینی آن چه در تصور دیگران بوده و برای ما باید به عین درآید ، نارسایی هایی اساسی دارد . معماران ، برای نمایاندن فضای کالبدی ای که می بینند یا دیده اند ، از تخته رسمی استفاده می کنند که حجم ها را به وسیله مقاطع و نماهایی چندگونه که مکمل یکدیگرند و در مقیاس هایی مترتب و مکمل روی صفحـه کاغذ یا روی صفحـه « ویدئو » - خواه بـه سکـون و خواه به حرکت – نشان می دهد و از دیدگاه هایی محدود متظاهر می کند . در حقیقت امر ، صفحه ای بی رنگ بی هیچ گونه حافظه و خاطره ، اما منقوش به خطوطی با نسبت ها و اندازه هایی قرار داده شده ، می خواهد نمایانگر فضایی شود که به غنایی بیش وجود دارد یا در راه به وجود آمدن است .
معماران می توانند ، با « دیدن » ابزاری که گفتیم ، بعضی از ویژگی های معمارانه فضای کالبدی یا فضای ساخته شده مورد نظر را بازشناسند و ، از راه سخن ، به دیگران بازشناسانند . در کتاب های تاریخ و مجله های نقد و بررسی معماری بسیارند مواردی که خواننده را از راه یک یا چند تصویر ارایه شده به درون مباحثی گونا گون می برند : از تدابیری که در زمینه آهنگ حرکت و ترتیب منظرها اتخاذ شده تا ارتباطاتی که تعیین کننده شیوه کاربری فضا به شمار می روند و جز این ها . دیگران اما ، با دیدن نقشه های یک بنا و با شنیدن توصیف های آن ، موفق نمی شوند به جامعیت اندیشه ها و به رمز و راز ساختمانی که با این ابزار نمایانده می شود پی برند و همیشه هاله هایی از ابهام گرداگرد تصویری که می خواهد وضعیتی عینی را از ذهنی به ذهن دیگر انتقال دهد ، حایل میان معمار و غیرمعمار ، وجود دارند . به کوتاه سخن این که معماران هنوز ابزارهایی کامل و کافی کـه برای بازشناسی فضای معماری لازم است در دست ندارند ؛ و البته این ، موضوعی شناخته شده به شمار می آید ، به آن حد که گفت و شنود در زمینه اش را می توان از بدیهیات شمرد . معماران شمار قابل توجهی از ویژگی های فضای معماری را می شناسند که قادر به نمایان داشتن آن ها از راه تصویر نیستند و می دانند که رنگ و سایه ، تعدد نقشه ها به مقیاس های گونا گون و ترسیم های پرسپکتیو ، تجهیز صفحه کاغذ – مونیتور ، عناصر نمادین و ارایه ماکت ... نمی توانند ، آن چه را که باید ، بنمایانند .
موسیقی سازان و نقل موسیقی
چنین به نظر می رسد که موسیقی دانان – موسیقی سازان توانسته اند به ابزاری مجهز شوند که قادر است موسیقی را ، از ذهنی دیگر – از موسیقیدانی به موسیقیدانی دیگر – انتقـال دهد ؛ گفته می شود کـه نت نویسی و نت خوانی به برقراری این ارتبـاط تحقـق می بخشند . نگاهی به شمار ویژگی هایی که موجودیت و هویت یک قطعه موسیقی را باز می شناسانند و دقت به تعاریف فنی آن ها می توانند نشان دهند که در دنیای موسیقی ، چیزی نیست که بتواند « شنیده » شود اما نتواند ، از طریق آوانویسی – چه فونتیک و چه فونمیک و چه این هر دو به کمک یکدیگر – به شخص دیگری انتقال یابد و حتی توسط آن دومی تکرار شود .
لازمه قبول چنین فرضیه ای آن است که از پیش قبول کرده باشیم که موسیقی محصول یا فراورده ای است که از دیدگاه روان شناسی علمی و از دیدگاه مردم شناسی فرهنگی و به کمک ابزارهای فنی خاصی که تا امروز انسان ها ابداع کرده اند ، می تواند بازآفرینی شود ؛ بازشناخته آید و بازشناسانده شود . و شرط درست و جایز دانستن طرح این نکته آن است که قبول کنیم ، بازآفرینی یک قطعه موسیقی بازشناخته شده و به کمک تمامی ابزارهای فنی تا امروز موجود و بازشناسانیده شده می تواند قرین با توفیق نباشد و این عدم توفیق می تواند نه به سبب ناتوانی فنی – هنری بازآفریننده آن ، بلکه به سبب نارسایی هایی باشد که در روند شناخت به منظور بازشناسانیدن وجود داشته اند .
با عنوان داشتن این اصل که معماری همانند موسیقی ( گرچه با تفاوتی چشمگیر نسبت به یکدیگر ) نمی تواند به کمال – از دیدگاه فراگیری که می توانیم علمی اش بخوانیم – بازشناخته شود ، خواهیم توانست خود را در طول این گفت و شنود از قیدوبندهایی که متعارف اند و قراردادی و آکادمیک بیرون بریم تا به مطالبی فرای آن رسیم . اما پیش از این ، یادآوری چند نکته را بیجا نمی یابیم :
نخست : نت نویسی به منظور بازآفرینی موسیقی را ، بی گذر از جوّ موسیقایی و محیط
فرهنگی خاصی که برانگیزاننده آفرینش موسیقی بوده اند ، کافی نمی دانیم .
دوم : قبول می کنیم که محیط فرهنگی و انگیزه هایی که به آفرینش یک قطعه موسیقی
کمک کرده اند ، در گزینش ویژگی های خاصی برای نغمه و قطعه ای که ساخته شده ، می توانسته اند اثرگذاری ای الزاماً مستقیم نداشته باشند ؛ به این ترتیب ، به وجود دو موجودیت پیوسته و وابسته ، یعنی فرهنگ محیطی و محتوای هنری موسیقی اشاره می کنیم.
سوم : بی در نظر گرفتن بار ارزشی خاصی که برای یک اثر موسیقایی قایلیم ، وجود
پیوندی مستقیم یا وابستگی بیشتری را میان فراورده موسیقایی و بهره وری کنندگان از فراورده های موسیقایی در جوامع اولیه می یابیم و ، برعکس ، فاصله ای بیشتر یا پیوستگی کمتری را برای آثار موسیقایی که بیشتر متکی بر روش های علمی و بر یافته های فنون پیشرفته اند ، می یابیم .
بخشی از متن:
ppt معماری لمینت در 33 اسلاید
بخشی از متن:
موضوع
ppt پارامتریک در معماری
تعداد اسلاید 44
بخشی از متن:
این ppt شامل 42 اسلاید میباشد برای درس معماری همساز با اقلیم کارشناسی ارشد ارائه شده استکه در مورد انرژی باد ویژگی های مصرف انرژی بادانواع کاربرد توربین های بادی در معماریتحلیل ساختمان هایی با مصرف انرژی صفر و دارای توربینهای بادی مانند تحلیل کامل و معمارانه ی برج رودخانه ی پرل در چینبرج رودخانه ی افتاب دبیبرج انرژی دبیمرکز تجارت جهانی بحرین که دتیل هایی بسیار عالی از این توربین ها و نحوه ی عملکرد ان ارائه شدهساختمان برج اداری کامرز بانکآسمان خراش آرمنیاساختمان فورتایمزچند نمونه ی دیگر که در مورد ویژگی های معماری همساز هرکدوم از ساختمان های یاد شده که به چه صورت ساختمانی با مصرف انرژِ صفر محسوب میشوند.برای اینکه یک ارائه ی خوب داشته باشین بهتون توصیه میکنم حتما دانلود کنید
بخشی از متن:
تاریخ هنر و معماری اسلامی نیمسال اول 94-95
بخشی از متن:
فرمت فایل : PDF
تعداد صفحات : 172
بخشی از متن:
در سال های اخیر بیانیه ها و مقالات متعددی در زمینه اصول معماری سبز توسط محققان مختلف در سراسر دنیا به رشته تحریر درآمده است. اغلب این بیانیه ها با اختلاف اندک موضوعاتی را در زمینه تشویق طراحان به حفاظت از انرژی ونیز در نظر گیری ویژگی های محلی مکان و کار با کاربران ساختمان و جوامع اطراف آن تثبیت نموده اند. بطور کلی فرآیند سبز اینگونه مطرح می شود که تمامی موضوعات به یکدیگر وابسته بوده و در هر تصمیم گیری باید تمامی جنبه های آن مورد بررسی قرار گیرد و بدین ترتیب،ایده بررسی اصول بصورت مجزا با آن در تضاد قرار می گیرد .
در این ppt میخوانید:
بخشی از متن:
پروژه ppt فراکتال در معماری به تجزیه و تحلیل کامل این موضوع می پردازد که در 66 صفحه همراه عکس با چیدمانی شکیل وزیبا برای شما عزیزان آماده شده است.
بخشی از پروژه به شرح زیر است:
فراکتال در معماری
تاریخچه واژه فراکتال
هندسه فراکتال
ویژگیهای فراکتال
مثلث سرپینسکی
خاصیت خودمتشابهی
خاصیت تشکیل از راه تکرار-
نظریه آشوب
چگونگی شکلگیری نظریه آشوب
ویژگی های نظریه آشوب
دوره کلاسیک - آفریقا
دوره کلاسیک - اروپا
فرانک گری
موزه گوگنهایم بیلبائو
دوره مدرن – برج ایفل و... به همراه توضیح کامل و عکس فراوان
بخشی از متن:
مفاهیم معماری فولدیک در فایل ppt 14 صفحه ای همراه با نمونه کارها
بخشی از متن:
نوع محصول : پاورپوینت
قابلیت ویرایش : دارد
تعداد صفحات (پاور) : 37
برای خرید این محصول به پایین مراجعه کنید.
...............................
.......................................
برای دیدن عکس در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.
........................................
برای دیدن موضوعات مشابه روی عبارت زیر کلیک کنید.
دسته بندی : انسان طبیعت معماری
...............................
برای خرید این محصول به پایین مراجعه کنید.
خرید از این سایت بسیار امن و سریع و آسان است و تحویل فایل بلافاصله پس از خرید به ایمیل شما فرستاده می شود.
آموزش خرید اینترنتی 1 ..... آموزش خرید اینترنتی 2 ..... آموزش خرید فایل های بالای 50 هزار تومان سایت SKP
بخشی از متن:
شامل بهترین عکسها و برش ها و نماهای از موزه هنرها معاصر تهران
بخشی از متن:
شامل 29اسلاید بسیار جذاب در بار موزهای معروف جهان همراه با برشها آن
موزه هنر میلواکی
سانتیاگو کالاتراوا
موزه جنگ منچستر
بخشی از متن:
امروزه واژه رنسانس به یک سلسله دگرگونی های فرهنگی اطلاق میشود که از زمان قرن 14ام در ایتالیا آغازشد و در اواخر قرن 15ام به دیگر نقاط اروپا گسترش یافت و دست کم تا قرن 18ام بربسیاری از مفروضات بنیادین مربوط به هنر وعلوم انسانی تاثیر گذاشت یا آنها را تحت شعاع قرار داد.
خصوصیات اصلی دوره رنسانس را میتوان در سه ویژگی انسان گرایی و واقع گرایی و خرد گرایی خلاصه کرد.
یکی ازمهمترین بناهای رنسانس کلیسای فلورانس میباشد.
40 اسلاید
بخشی از متن:
مقدمه
رنگ در معماری و طرحهای مربوط به فن معماری و در نماها و جنبه های داخلی یک پروژه ساختمانی تاثیرات بسزایی دارد.
رنگها روح دارند و زنده اند، رنگها کلمه اند و همچنین کلمات سخن میگویند: از نهان سبز جنگلها، از راز آبی آسمان و دریاها، از شفافیت و زلالی قطرات باران و از پاکی سفیدی برف؛ بلی رنگها از روح آدمی و دنیای پر رمز و راز انسان سخن میگویند و رنگهایی که انسان بدان می پوشند و می نگارند و نقش میزنند نیز حکایت از گوشه ای دیگر از درون ایشان دارد.
فایل مورد نظر پاور پوینت بوده ودارای 35 اسلاید میباشد.
بخشی از متن:
نقش سمبل های طبیعت و جهان هستی در نگاه
فرمال معماران:
طبیعت و آثار طبیعت در طول تاریخ همیشه منبع الهام وسرمشق خلاقیت های انسان بوده است. طبیعت این معلم بزرگ تاریخ، در زمینه های مختلف منشا خدماتی برای انسان جست و جوگر و کنجکاو بوده که زمان آن به قدمت خود تاریخ می رسد و در این روند انسان بعد از گذر از قهر طبیعت، توانسته است چیرگی های خود را به او نشان دهد.
فایل مورد نظر پاور پوینت بوده ودارای 68 اسلاید میباشد.
بخشی از متن:
مقدمه
انسان از بدو پیدایش تا کنون در طبیعت همواره به کند و کاو مشغول است، در طبیعتی که برای او ناشناخته و پر رمز و راز بوده است. زمانی او به تدریج از دل طبیعت واژه های تک + نو + لوژی را بیرون کشید و آنها را برای ترکیب در ذهن خود پروراند و حاصل آن را طی قرن ها به زبان های مختلف بازگو کرد. تکامل نه فقط از مغز انسان بلکه در پیش چشمان او از طبیعتی که خداوند در اختیارش گذاشته است می تراود.
فایل مورد ppt و دارای 32 اسلاید میباشد.
بخشی از متن:
18اسلید شامل بررسی اصول و مبانی معماری اکوتک،ویژگی های بناهای ساخته شده در این سبک،
اصول معماری سبز :
اصل اول : حفاظت از انرژی
اصل دوم : کار با اقلیم
اصل سوم : کاهش استفاده از منابع جدید
اصل چهارم : احترام به کاربران
پنجم : احترام به سایت
اصل ششم : کل گرایی
طراحی سبز عملی است برای حل مشکلات که طی آن منابع طبیعی قبل بعد و طی پروسه تولید و ساخت به کمترین حد آسیب میبیند به علاوه در مسیر این عمل مصالح باید مفید بوده عمر مفید طولانی داشته و قابل بازگشت به چرخه طبیعت باشند. چیزهای با طول عمر زیاد هم مفیدند و هم بزرگترین مانع علیه اسراف و ضایعات، و این بهتر از استفاده مجدد یا بازیافت آنها است.
بخشی از متن:
انی پروژه دارا 21 اسلاید می باشد شامل:سازه در معماری،انواع سازه،سازه های پیوسته،سازه های فضا کار ،قوسی،هرمی،سازه غشایی،تیلت آپو...
به طور کلی سازه ها را به دو گروه : رشته ای یا خطی و پیوسته دسته بندی می نمایند.
سازه های رشته ای از عضوهای باریک تشکیل می شوند و به صورتهای یک دو ویا سه بعدی طراحی می گردند.
ویژگی اصلی عضوهای رشته ای این است که ابعاد مقاطع آنها در برابر طولشان بسیار کوچک می باشد. یادآوری می گردد که عضوهای رشته ای به دو صورت مستقیم ویا خمدار به کار میروند. سازه های رسیمانی قوسی خرپایی ، تیری قابی و شبکه ای چند نمونه از سازه های رشته ای هستند
بخشی از متن:
نوع محصول : پاورپوینت
قابلیت ویرایش : دارد
تعداد صفحات (پاور) : 17
برای خرید این محصول به پایین مراجعه کنید.
...............................
.......................................
برای دیدن عکس در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.
........................................
برای دیدن موضوعات مشابه روی عبارت زیر کلیک کنید.
دسته بندی : تنظیم شرایط محیطی
...............................
برای خرید این محصول به پایین مراجعه کنید.
خرید از این سایت بسیار امن و سریع و آسان است و تحویل فایل بلافاصله پس از خرید به ایمیل شما فرستاده می شود.
آموزش خرید اینترنتی 1 ..... آموزش خرید اینترنتی 2 ..... آموزش خرید فایل های بالای 50 هزار تومان سایت SKP
بخشی از متن:
25اسلاید شامل بررسی طراحی آب در سبکهای مختلف،انواع آبنماها،استخر،چشمه،حوضچه های کوچک،فواره ها،
بخشی از متن:
دارای 52 اسلاید. به همراه تصاویر
بخشی از متن:
فهرست :
تتزئینات در معماری اسلامی
مقدمه
کاربرد تزئینی آجر
آجر پیش بر
طاقنما
نغول
آجرمهری
آجر آبساب
آجرواکوب و آبمال
کاشی یکرنگ
کاشی معرق
کاشی هفت رنگ
کاشی طلائی
کاشی با تلفیق آجر
کاشی تکرنگ
گنبد کبود مراغه
کاشی زرین فام
کاشی معرق
کاشی هفت رنگ
مسجد سپهسالار
کاشی با تلفیق آجر
گچبری
مسجد جامع ورامین
23 اسلاید
بخشی از متن:
تحقیق معماری سبک فولدینگ به تجزیه و تحلیل کامل و جامع معماری سبک فولدینگ می پردازد که در 13 صفحه همراه عکس با چیدمانی شکیل وزیبا برای شما عزیزان آماده شده است.
ورد
تعدادی ازسرفصل ها و بخشی از این پروژه به شرح زیر است :
تاریخچه
معماری فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود . فلسفه فولدینگ برای نخستین بار توسط فیلسوف فقید فرانسوی ، ژیل دلوز مطرح شد . وی همچون ژاک دریدا از جمله فلاسفه مکتب پسا ساختارگرایی محسوب می شود . دلوز نیز مانند دریدا اساس اندیشه خود را بر زیر سوال بردن بینش مدرن و مکتب ساختارگرایی قرار داد .
-معماری فولدینگ معماری نئو باروک نیز نامیده می شود . در معماری باروک ، سبک های یونانی ، رومی ، شرقی ، رومانسک ، گوتیک و کلاسیک روی یکدیگر تا می شوند و کالبد بنا و سطوح مواج دیوارها نسبت به شرایط انعطاف پذیرند . همانگونه که در معماری فولدینگ انعطاف پذیری احجام و سطوح مختلف توسط تکنولوژی جدید ، که همان رایانه است ، انجام می شود . و...
بخشی از متن:
تحقیق معماری سبک گوتیک به تجزیه و تحلیل کامل و جامع معماری سبک گوتیک می پردازد که در 16صفحه همراه عکس با چیدمانی شکیل وزیبا برای شما عزیزان آماده شده است.
ورد
تعدادی از سرفصل های پروژه به شرح زیر است:
بعضی از ویژگیهای معماری گوتیک
الف ) گوتیک آغازین
ب ) معماری گوتیک پیشرفته
ج ) معماری گوتیک پسین
گوتیک در انگلستان
کلیسای سنت الیزابت
شیشه منقوش در معماری گوتیک و... به همراه توضیح کامل + عکس
بخشی از متن:
تعدادی از سر فصل های این تحقیق به شرح زیر است :
ویژگی معماری قاجار:از اواخر دوره صفویه تا اواسط سلطنت ناصرالدین شاه به علت آشفتگیهای موجود و جنگ های پی در پی و عدم ثبات و فقدان امنیت – هنرهای معماری و تزئینات ساختمانی ایران که در دوران صفویه وسعت و تنوع زیاد پیدا کرده بود طی این دوره نابسامانی ملی به انحطاط گرائید..
-تزئینات دوره قاجار
-رنگ مسلط به بنا در دوره قاجار
-بناهای مسکونی دوره قاجار
-تزئینات بکاررفته در خانه ها
-ویزگی باغهای قاجار
-معماری مکانهای مذهبی
-آثار بناهای معماری قاجار
خصوصیات معماری دوره قاجار
تزئینات بکاررفته در خانه ها
ویژگی های کلان معماری و... به همراه عکس و توضیحات کامل
28 صفحه
ورد
بخشی از متن:
ppt مواد و مصالح ساختمانی جدید برای دانشجویان معماری و عمران
بتن انتقال دهنده نور - بتن جلا یافته - ساگا گلس، پوشش رنگی کنترل نور - بتن سبک هوادار - آجر مهندسی سبز - ساخت یتن ویژه با قابلیت های مهندسی هسته ای - ضد آب کردن بتن با فناوری کریستالی - استفاده از آسفالت به عنوان منبع انرژی - کانکس تاشونده سیار - بتن هوشمند گرمازا
47 اسلاید
بخشی از متن:
معرفی تخت سلیمان از زبان معماری همراه باعکس در قالب فایل ppt 60 صفحه ای
بخشی از متن:
آشنایی با سبک معماری مدرنیسم در قالب 31صفحه ای فایل پاورپوینت
بخشی از متن:
آشنایی با سبک معماری مدرن اول در قالب فایل ppt 60 صفحه ای
بخشی از متن:
73 اسلاید شامل بررسی اهمیت نور،نور و بینایی،تاریخچه ی استفاده از نور در معماری ایران،تاثر نور در طبیعت،نور و بشر،نظریه تادا آندو در مورد نور،
لویی کان سال(1969):
نورسازنده ماده است وماده هم سایه ساز است پس سایه متعلق به نور است .
من باورندارم فضایی که تنها به گونه ای ساختگی روشن می شود ارزش آن را داشته باشد که به آن اتاق بگوییم .
بخشی از متن:
بخشی از پروژه به شرح زیر است:
حمام تاریخی ایران
حمامهای ایرانی بسیار هوشمندانه ساخته میشدند. در طراحی ساختمان حمامها با ایجاد راهرویی پیچدرپیچ در حدفاصل دهلیز و ورودی حمام با تعدیل تفاوت دمای سرد بیرون و دمای گرم داخل، مانع از سرماخوردن مراجعان میشدند و..
حمام گنجعلیخان کرمان
یکی از بناهای موجود در مجموعه گنجعلیخان شهر کرمان، حمام آن است که در سال 1020هجریقمری به دستور گنجعلیبیگ ملقب به گنجعلیخان، حاکم کرمان در زمان شاهعباس صفوی ساخته شد. هدف از ساخت این مجموعه ایجاد یک مرکز تفرجگاهی در وسط شهر بوده است. در حمام گنجعلیخان تمام نمادهای معماری سنتی یک حمام رعایت شده است و در برخی جاها حتی توجه به جزئیات توانسته اینحمام را برجسته سازد و...
حمام گنجعلیخان کرمان
حمام وکیل کرمان
حمام چهارفصل اراک
حمام پهنه سمنان
گرمابه صفا قزوین
حمام وکیل شیراز
حمام خان یزد
حمام فین کاشان
حمام خان کاشان
حمام حاج شهبازخان کرمانشاه و.... به همراه عکس و توضیح فراوان
13صفخه
ورد
بخشی از متن:
بخشی از پروژه به شرح زیر است:
مسجد ساروتقی
اصفهان با باغ ها و قصر های سلطنتی و مساجد با شکوه پل های زیبا و میادین و خیابان های نو ظهور و کاروانسراها و بازار ها و منازل زیبا به معنای وسعت و عظمت خود رسید و به راستی در آخر عهد صفویه و مقارن سال ۱۱۳۰ هجری از جهت زیبای و آبادیدر دنیای معلوم آن وقتشهری بی نظیر و شهری آفاق بود .
شهر اصفهان پایتخت صفوی از ابتدای سلطنت شاه کبیر به رسمیت شناخته شد و در عهد جانشینان او شاه صفی ، شاه عباس دوم ، شاه سلیمان و شاه سلطان حسین به عین الکمال رسید . اصفهان با باغ ها و قصر های سلطنتی و مساجد با شکوه پل های زیبا و میادین و خیابان های نو ظهور و کاروانسراها و بازار ها و منازل زیبا به معنای وسعت و عظمت خود رسید و به راستی در آخر عهد صفویه و مقارن سال ۱۱۳۰ هجری از جهت زیبای و آبادیدر دنیای معلوم آن وقتشهری بی نظیر و شهری آفاق بود .
11 صفحه
ورد
بخشی از متن:
تعدادی از سر فصل های پروژه:
نخست به تعریف دانشکاه می پردازیم
اانواع طرحهای جامع دانشگاهی
ساخت مکان بر اساس تسلط بنا
ساخت مکان بر اساس تسلط منظر
نقشههای کالج گونه
نقشههای خطی
نقشههای شبکهای
نقشههای دارای قطعات مجزا
نقشههایی با رشد مولکولی
نقشههای شعاعی
نقشههای پیشبینی نشده
اولویت های متغیر در محوطههای دانشگاهی قرن بیستم
دانشگاه اوهایواستیت (کلمبوس آمریکا) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (ونکوور کانادا) از نمونه های خوب در این مورد هستند
خط آسمان
مکان یابی ساختمانهای اصلی
گسترش رایانه در دانشگاه
طراحی منظر
محیط زیستگرایی
محوطههای درون شهری
نمودار مفهومی برای یک کتابخانه
سالن های سخنرانی
طراحی یک دانشکده معماری
اهمیت محوطه دانشگاهی در چیست؟
تکامل گونههای ساختمانی و ....... به همراه توضیح کامل + عکس (این بسیار جامع و حرفه ای و با چیدمانی زیبا و آماده تحویل می باشد.) قابل ویرایش.
55 اسلاید
پاورپوینت
بخشی از پروژه:
عملکرد هر فضا تابعی از انسان است و استفاده هایی است که انسان به عنوان یگانه موجودی که روح فضا را درک میکند،از فضا دارد. حال این فضا می خواهد یک بیمارستان باشد، یا یک مرکز تفریحی یا یک آرامگاه یا ... آنچه که مهم است شناخت نیازهای انسان در آن فضایی ست که میخواهیم طراحی کنیم برای تعیین درست تر این نیازها بایدعواملی مانند فرهنگ ، اقلیم ، اقتصاد ، جامعه شناسی و... را مورد دقت و بررسی قرار دهیم.
برای بررسی عملکرد فضا ها در یک دانشکده ،ابتدا نیازمند یک شناخت صحیح و دسته بندی کلی هستیم که با کمک این دسته بندی و جزء جزء کردن فضا ها ،راحت تر بتوانیم کار بررسی را انجام دهیم. هدف از طراحی فضای آموزشی،حل کردن روابط فضایی مورد نیاز جهت فرآیند آموزش است. به این معنا که مکانهایی که امر آموزش در هر رشته ای نیازمند آن فضا ها و امکانات است،به چه صورت و با چه نظمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند هدف نهایی را به بهترین صورتی حاصل کنند و...
بخشی از متن:
ppt تحلیل و بررسی معماری موزه اینده دبی
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 28 اسلاید
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
موزه آینده از زیباترین دیدنی های دبی و ساختمان منحصربه فرد این شهر مدرن است. ساختمان موزه، معماری پیچیده، زیبا و خلاقانه ای دارد. نمای بیرونی موزه آینده دبی با طراحی خارق العاده خود، چشم هر گردشگری را هنگام تماشا غرق حیرت می کند. این موزه جذاب، همان طور که از نام آن پیدا است، با استفاده از فناوری های روز دنیا تصویری از آینده بشر را پیش چشم مخاطبان به نمایش می گذارد.
موزه آینده دبی، ساختمانی بسیار مدرن و عظیم است که آن را در منطقه اقتصادی دبی و در بزرگراه شیخ زائد، در کنار برج های بزرگ امارات احداث شده است. این موزه که با نام Museum of The Futureدر جهان شهرت یافته است، جدیدترین موزه شهر دبی و کشور امارات محسوب می شود.
موزه آینده در 22 فوریه سال 2022 یعنی در سوم اسفندماه 1400 در شهر دبی افتتاح شد. هزینه بنا و راه اندازی این موزه 136000000 دلار برآورد شده است. موزه آینده در ابتدا با ایده مکانی جهت نمایش آینده به مخاطبان پایه گذاری شد. این موزه خارق العاده، آزمایشگاهی جهت پرورش ایده ها و طرح ها در دنیای واقعی است و با تامین مالی و ایجاد بازاریابی برای دستاوردهای اولیه ایده ها، بر توانمندی آن ها تمرکز می کند.
سرفصل ها:
مقدمه
طراح موزه آینده دبی کیست؟
معماری موزه اینده
ساخت وساز پیچیده وچالش های ساخت
آینده ی سبز
عکس ها ،پلان ها، نماها و برش ها
منابع
بخشی از متن:
ppt حوضخانه در معماری ایرانی
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 12 اسلاید
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
یکی از عناصر معماری ایرانی در فلات خشک و نیمه خشک ایران حوضخانه است. حوضخانه ایرانی فضایی تابستان نشین و معمولاً به شکل هشت گوش است که اغلب در داخل ساختمان و به صورت سرپوشیده و مرتفع ساخته می شده است. حوضخانه های ایرانی دارای حوض آبی در مرکز و بادگیری در سقف هستند. بادگیرها باد را به داخل منتقل می کردند.
در معماری بناهای کویری، استفاده از ویژگی هایی که جنبه ای از طبیعت را به گونه ای در محیط خانه جاری کرده است، به چشم می خورد. علاوه بر جنبه های زیباسازی، توجه به بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر جهت تعدیل دما و مطلوب ترساختن محیط، ازجمله نکاتی است که معماران مناطق کویری با ساخت عناصر بومی همچون حوضخانه مدنظر قرار داده اند.
حوضخانه ایرانی فضایی مناسب برای روزهای گرم تابستانی بوده است و به همین دلیل، به آن تابستان نشین نیز می گفتند. حوضخانه ها ارتباط کارآمدی با دیگر فضاهای ساختمان داشتند.
حوضخانه ایرانی یکی از نشانه های همزیستی مسالمت آمیز انسان با طبیعت خشک کویری در خانه های مسکونی ایران است و بر پایه ی اصول و قواعد اقلیمی بنا شده است. با تعبیه ی یک حوض درون فضاهای مسکونی، مکانی با هوایی مرطوب و معتدل پدید می آمد. تبخیر آب می تواند موجب کاهش دمای هوا شود. هنگامی که آب تبخیر می شود، اگر نسیم یا بادی بوزد، آب همانند کولر آبی هوا را خنک می کند؛ به خصوص اگر فواره ای هم در حوض وجود داشته باشد.
سرفصل ها:
مقدمه
معنای لغوی حوض و حوضخانه
معماری حوضخانه ایرانی
دلایل ساخت حوضخانه های ایرانی
گونه شناسی پلان در حوضخانه ایرانی
حوضخانه در مساجد
حوضخانه ها در عصر حاضر
خصوصیات معماری حوضخانه ایرانی
نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن:
ppt رنگ در معماری ایرانی سنتی
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 26 اسلاید
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
هنگامی که از رنگ در معماری یاد می شود بی اختیار فضاهای رنگارنگ معماری ایرانی به ذهن می آید و انسان در درون عالم شگفت انگیزی از الوان گوناگون غوطه ور می شود . این تصور بی شک به لحاظ استفاده وسیع از رنگ در معماری سنتی ایرانی است.
حضور رنگ را در معماری سنتی ایرانی می توان در اغلب بناهای قدیمی شهرها، در بناهای مذهبی و غیر مذهبی ، مسکونی و عمومی برروی گنبدهای تیزه دار مرتفع ، بر گلدسته های برافراشته ، سردرهای دعوت کننده ، حیاط های پوشیده و محجوب ، در درون گنبدخانه ها ، شبستان ها ، تالارها و تقریبا در همه جا ملاحظه کرد.
رنگ در معماری ایرانی اغلب با نقش همراه است و در قالب های گوناگون شکل های هندسی و گیاهی با کتیبه های خطی می نشیند.
رنگ در معماری اسلامی اگرچه در مراحل نهایی فعالیت های ساختمانی به کالبد بنا افزوده می شود ، لکن در حاصل کار ، یعنی کیفیت آن فضایی که در نهایت پدید می آید و نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای دارد.
برای درک بهتر مطلب کافی است در ذهن خود قشر رنگین یک بنا ، فی المثل پوسته کاشی کاری شده فضای داخلی نمازخانه مسجد شیخ لطف الله اصفهان را برای چند لحظه از بدنه آن حذف کنیم . آنچه پس از چنین تصرفی باقی می ماند کالبد آجری ساده ای است که صورت های مشابه آن در تاریخ معماری ما اندک نیست.
سرفصل ها:
مقدمه
تاریخچه استفاده از رنگ در معماری ایرانی
محدودیت رنگ ها در معماری
کیفیت ثبات رنگ در معماری ایرانی ، بازی رنگ در معماری ایرانی
رنگ آبی در معماری
رنگ خاکی و سفید در معماری
رنگ زرد در معماری
رنگ طلایی در معماری
رنگ سبز، قهوه ای و اخرایی در معماری
رنگ مشکی در معماری
ترکیبات رنگ ها در معماری ایرانی
ترکیبات دو رنگی
ترکیبات چهاررنگی
ترکیبات شش رنگی
رنگ و نقش در معماری
بررسی رنگ ها مسجد شیخ لطف الله اصفهان
بررسی رنگ ها باغ دولت آباد یزد
بررسی رنگ ها در مسجد نصیرالملک شیراز
بررسی رنگ ها حمام گنجعلی خان شیراز
بررسی رنگ ها در خانه بروجردی کاشان
نتیجه گیری رنگ و معماری
منابع
بخشی از متن:
پاورپوینت
بام سبز :
تعریف: بام سبز، بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک، یا با محیط کشت روینده، پوشانده می شود لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بامهایی که مفاهیم “معماری سبز” را مد نظر قرار می دهند. نظیر پانلهای خورشیدی و یا صفحات فتوولتائیک، بکار رود.
مزایای بامهای سبز :
• تامین فضایی سازگار و مطبوع برای کاربران ساختمان
به دلیل قراردادن حیاط و پاسیو
• امکان پرورش میوه جات، سبزیجات و گلها
• کاهش بار گرمایش (با افزودن توده و لایه عایق حرارتی) و سرمایش بنا (از طریق سرمایش تبخیری) – بویژه اگر بصورت شیشه ای بوده و بعنوان گلخانه و یا سیستم گرمایش غیرفعال خورشیدی عمل نماید.
بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۰۵ توسط Brad Bass از دانشگاه تورنتو انجام یافت، نشان داده شد که بامهای سبز می توانند اتلاف گرمایش و مصرف انرژی را در زمستان به مقدار قابل توجهی کاهش دهند.
• کاهش اثرات گرمایش و تغییرات آب و هوایی شهری
• افزایش محدوده زندگی (بامهای سبز می توانند بعنوان فضای تفریح، استراحت مورد استفاده قرارگیرند.)
• کاهش سیلاب
• تصفیه هوا و کاهش CO2 هوا
• کاهش و تعدیل شدت صداهایی که تا dB18 وارد ساختمان می شود و از آن خارج می شود به میزان dB3 یا بیشتر.
• افزایش زیستگاه جانداران در مناطق مسکونی
• بهبود مناظر اطراف ساختمان با فراهم کردن یک فضای سبز زیبا.
• بالا بردن طول عمر غشای بام (دو یا سه بار بیشتر) با محافظت از آن در برابر اشعات UV مضر و صدمات آب و هوایی.
• افزایش ارزش ملک .
• کاهش هزینه نگهداری از سقف – کشت روی بام به شکل گسترده ، نوعی پوشش محافظ را تداعی میکند ، سطح کاشته شده خود محافظت و نگهداری می شود و به عبارت دیگر ، نگهداری از بام به حداقل می رسد.
• بهبود کفیت آب و هوا – تبدیل بام خانه ها به فضاهای سبز ، تبادل هوا بین مناطق با تراکم ساختمانی زیاد و فضاهای آزاد بین حومه آنان را بهبود بخشیده و باعث تنظیم رطوبت هوای مرکز شهر می شود . تراکم باعث بالا رفتن درجه حرارت و گرم شدن هوا در مراکز شهرهاست. درجه حرارت هوا در وسط شهر ۲ تا ۳ درجه گرم تر از حومه شهرها می باشد...
بخشی از متن:
این تحقیق شامل توضیحات به همراه عکس چگونگی ساخت وتاریخچه ی بنا میباشد .فهرست مطالب : 1)کاخ ها و عمارت ها 2)قلعه ها و برج های تاریخی 3)مساجدتاریخی،بازارهاودروازه ها 4)آرامگاهها و حسینیه های تاریخی 5)تپه های باستانی و...
67صفحه
ورد
بخشی از متن:
پروژه معماری اسلامی
موضوع پروژه بازار
فابل پاورپوینت
تعداد صفحه:36
بخشی از متن:
پروژه معماری اسلامی
موضوع پروژه :قوس
فایل ppt قابل تغییر
تعداد صفحات:47
بخشی از متن:
پروژه بین النهرین
فایل ppt قابل تغییر
تعداد صفحات:35
هنر بین النهرینمعماری بین النهرین در خدمت معابد و مذهبسومرآکادی هامعماری دوره آکادبابل کهنویژگی ها و اتفاقات مهم و عقایدبنا های مهم با ویژگی هایشانمصالحآشوری ها با عقاید و بنا های مهم و توضیحات مربوط به آشوری هابابل جدیدکاخ نینوازیگورات ها و...
بخشی از متن:
88صفحه تحقیق باppt درموردمعماری فرانسه و کاخ ورسای به همراه تصاویر و نقشه های کاخ ورسای
بخشی از متن:
پروژه معماری همگام با طبیعت
فایل ppt قابل دستکاری و تغییر
تعداد صفحات:32