ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
تحقیق مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری سرویس گرا
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 133 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 50 |
این تحقیق در مورد مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری سرویس گرا در 50 صفحه و در قالب ورد و شامل مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری سرویس گرا،معماری سرویس گرا و مدیریت فرایندهای کسب و کار،معماری سرویس گرا، مدیریت فرایندهای کسب و کار،BPM،چرخه عمر و اجزای ،SOA،معماری سرویس گرا،معرفی معماری سرویس گرا ،معماری سرویس گرا و غیره می باشد.
فهرست
مقدمه3
سرویس چیست؟7
واسط مستقل از نرم افزار9
معماری اطلاعاتInformation Architecture.9
مدیریت محتوا10
مدیریت دانش10
آیا به معماری اطلاعات نیاز داریم ؟10
فرهنگ جامع طراح11
قابلیت ترکیب سرویس14
مروری بر تحقیقات16
معماری سرویس گرا چیست؟SOAچیست؟18
سرویس ها چیستند ؟22
فوایدSOAبرای مشتریان بانکها27
SOAو اوراق بهادار28
تغییر معماری نرم افزاری بانکها کافی است؟29
SOAدر بانکداری اسلامی30
تهدیدات مهاجرت به معماری سرویس گرا31
معماری سرویس گرا چیست32
نقل و انتقال(Tranport )41
رابطه بینBPM،SOAوEA47
منابع48
مقدمه
معماری سرویس گرا سبکی از سیستم های اطلاعاتی است که بر اتصال سست، قابلیت استفاده مجدد، ترکیب پذیری، پنهان سازی پیاده سازی داخلی و .. تاکید داشته و شامل استانداردهایsoap wsdl bpel uddiمی شود. از طرف دیگر چگونگی تغییر و تاثیر جنبه های سازمانی (فرایندها، بانک های اطلاعاتی، زیرساخت) در مواجه با معماری سرویس گرا نیاز به توجه بیشتر دارد.
چگونگی ارتباط معماری سرویس گرا با کسب و کار سازمان(خصوصا فرایندها) و تاثیر متقابل آنها جزو موضوعات جذاب و پرطرفدار سالهای اخیر بوده و دهها کتاب و تز دانشگاهی و صدها مستند فنی نیز به این موضوع پرداخته اند که هرکدام از زاویه ای قصد داشته اند ویژگیها و قالبی برای "معماری سرویس گرا سازمانی" ارائه کنند{لینک 1} {لینک 2}. تقریبا اکثر این منابع تاثیرSOAبر جنبه های دیگر سازمان(فرایندها، زیرساخت) را ناچیز دانسته وSOAرا غالبا موضوعی "نرم افزاری" به حساب آورده اند. به عبارت واضح تر از دیدگاه آنان، "معماری سرویس گرا" بیشتر از حیث نتایج در لایه نرم افزاری نسبت به سبک های قبلی متفاوت بوده است. این برداشت در طول سالهای 2004 تا 2007 غالب بود و همانگونه که گفته شد اکثر کتب و مستندات معتبر منتشر شده بر این دیدگاه اعتقاد داشتند.
اما در کنار دیدگاه اول، به تدریج دیدگاه جدیدتر و کامل تری نیز رشد یافت و در یکی- دو سال اخیر بالغ شد که معتقد بود "معماری سرویس گرا" بخشی از پارادایم سرویس گرائی(Service-Orientation)است و این پارادایم همانطور که در لایه نرم افزارهای کاربردی منجر به سبک "معماری سرویس گرا"(SOA)می شود، در کسب و کار سازمان نیز می تواند اثربخش بوده و "سازمان سرویس گرا" (SOE)را تعریف کند، همچنین در لایه زیرساخت منجر به "زیرساخت سرویس گرا"(SOI)شود. با این تعریف جدید، پارادایم سرویس گرائی به سه شکل خود را نشان می دهد: