پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

رساله و مطالعات معماری خانه هنرمندان

دانلود رساله و مطالعات معماری خانه هنرمندان

رساله و مطالعات معماری خانه هنرمندان
رساله و مطالعات معماری خانه هنرمندان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 150
حجم فایل: 4855
قیمت: 24372 تومان

بخشی از متن:
فهرست مطالب
عنوان صفحه

مقدمه 1
فصل اول: مطالعات پایـه
1-1- تعریف و خاستگاه هنر 3
1-2- تاریخچه هنر 7
1-3- مبانی تاریخ هنر 7
1-3-1- سبک 7
1-3-2- پیکرنگاری 11
1-3-3- زمینه تاریخی 12
1-3-4- اثر هنری 12
1-3-5- در معماری 12
1-3-5-1- پلان 13
1-3-5-2- برش 13
1-3-5-3- نمای قائم 13
1-4- هنر و اقتصاد 15
1-5- تجزیه و تحلیل انواع هنرها و ارتباط آن ها با همدیگر 18
1-5-1- شکل 22
1-5-2- تکرار عینی 23
1-5-3- تکرار گسترده 27
1-5-4- تعادل و وحدت 27
1-5-5- تضاد 28
1-5-6- فرم و طرح صفحه 28
1-5-7- اصول طرح 30
1-5-8- بافت 31
1-5-9- حرکت 32
1-6- روانشناسی هنرمند 33

فصل دوم: مطالعات زمینـه
2-1- هدف از انتخاب موضوع 38
2-2- رسالت هنر 39
2-3- هدف هنر متعالی 39
2-4- هنر و صنعت 41
2-5- معماری ایرانی و اقلیمی هشتم 42
2-6- تأثیر عوامل اجتماعی بر هنر 44
2-7- کرمان 45
2-7-1- اهمیت تاریخ کرمان 45
2-7-2- مختصری از آثار باقی مانده در کرمان 46
2-7-3- اقلیم کرمان 48
2-7-4- هنر کرمان 50
2-7-4-1- قالی بافی 52
2-7-4-2- سفالگری 53

فصل سوم: مطالعات تطبیقی
3-1- خانه هنرمندان 56
3-2- مرکز آفرینش های هنری 60
3-3- فرهنگسرای نیاوران 63
3-4- موزه هنرهای معاصر 67
3-5- موزه فرش ایران 70

فصل چهارم: استانداردهای طراحی
فضاهای عملکردی و استاندارد مجموعه 74
4-1- فضاهای آموزشی 74
4-1-1- کلاس های تئوری 74
4-1-2- فضا های کارگاهی 75
4-1-2-1- کارگاه نقاشی 76
4-1-2-2- کارگاه نقاشی دیواری 77
4-1-2-3- کارگاه سفال 77
4-1-2-4- کارگاه مجسمه سازی 78
4-1-2-5- کارگاه صنایع دستی 78
4-2- فضاهای پژوهشی 79
4-2-1- سمعی بصری 79
4-2-2- مرکز کامپیوتر 80
4-2-3- سالن کنفرانس 80
4-2-4- کتابخانه 80
4-3- فضاهای نمایشگاهی 81
4-4- فضاهای اداری 82
4-5- فضاهای خدماتی رفاهی 82
4-6- برنامه فیزیکی 83
فصل پنجم: آنالیز سایت و طراحی 87
ضمائم و پیوست ها 97
منابع و مئاخذ..............................................................................................................105





1-1- تعریف و خاستگاه هنر

هنر چیست؟ آیا افیون روح بشر است؟ یا تجمل زندگی است؟ آیا بازیچه ای است که طفلان خدا را به خود مشغول می دارد و به سان لباس عید، هر نوبهاری دگرگون می شود و روح این کودکان خداوند را از مسرتی عمیق می آکند؟ یا مضر، دام نامرئی زندگی است که بر گردن بشر افتاده است و زندگی این دام را تعبیه کرده است تا بشر را به خود بخواند و همواره او را وابسته و دلبسته خود نگاه دارد؟ . . . آیا یک نوع بیماری روحی است که تغییر شکل یافته یا انعکاس زندگی است؟ آیا تقلید طبیعت است یا انعکاس درون هنرمند و یا شاید زندگی از دریچه چشم برگزیدگان است؟ و اما واقعاً هنر چیست؟
برای گشودن گره از مشکل تعریف هنر و چیستی آن به چند تعریف ارائه شده اشاره می کنیم :
هنر کوششی است برای آفرینش صور لذت بخش و یا خلق زیبایی .
هنر عبارت است از انعکاس تجارب هرنسل ، طبق قواعد و شرایط زمان و مکان و یا به عبارت دیگر ، هنر ترجمان زندگی ، یا بیان زندگی از نقطه نظری خاص است .
هنر تقلید انعکاس صرف جهان و طبیعت است . یعنی آیینه ای است که به دست هنرمند پیش روی جهان ایستاده و آن را عیناً منعکس می سازد .
هنر عبارت است از ضبط یا بیان زیبایی هایی که ضمیر هنرمند از جهان دریافته و از آن لذت برده است .
و . . .
مرحله خلق یا ایجاد یا ابداع ، مهمترین مراحل هنر است . دنیا و اشیاء جهان در برابر حواس هنرمند قرار گرفته است . از هر نغمه ای ، از نظر اندازی ، از هر رنگ و شکلی ، از هر حرکت و تاثیر و تاثری فریاد تمنا بلند است که «مارا جاودان ساز» . حالتی خاص در برابر جهان و اشیاء جهان به هنرمند دست می دهد .
پس هنر ، خلق خود را بیشتر مرهون هنرمند است که در زمان معین در اوضاع و شرایط خاص محیط ، زندگی می کند . طبیعت ، خود به تنهایی گره ای از کار هنرمند نمی گشاید، هر چند هنرمند نیز به نوبه خویش دور مانده از طبیعت و جهان و زندگی ، کاری از پیش نمی برد .
اما در مرحله خلق هنری ، دید خاص هنرمند ، حتی از موضوع و «بدل» نیز مهم تر است . زیرا همین دید خاص است که باعث می شود درباره موضوع واحد ، از هر زبانی سخنی تزه و غیر مکرر بشنویم . در حقیقت فرق میان طبیعت با هنر در این است که طبیعت آن چه را دارد بی محابا و به رایگان در معرض نمایش قرار می دهد ، به همه چیز نظر یکسان دارد و بی اعتنا است . آفتاب نور خود را به سان نورافکنی که در صحنة تماشاخانه ای به کار می رود مخصوصاً متوجه قهرمان ها ، آمرزیده ها یا نفرین شده ها نمی کند .
در تاریخ هنر و در علم زیبایی شناسی ، صرفاً از هنرهای زیبا و ظریف بحث می شود که هدف آن ها زیبایی است. اما هنرهای مفید که از آنها فایده ای و سودی منظور است و زیبایی های آن ها دردرجه دوم اهمیت قرار دارد و بدان نسبت است که از فایده نکاهد – چندان مورد توجه قرار نمی گیرد . هنرهای مفید را میتوان صنعت نام نهاد .
هنرهای زیبا را معمولاً به دو دسته تقسیم می کنند هنرهایی مانند شعر، موسیقی، نقاشی، معماری و رقص را جزء هنرهای زیبا به شمار آورد .
1- هنرهای پلاستیک که مربوط به قوه باصره اند ، مانند نقاشی – معماری – حجاری – رقص – سینما – تاتر .
2- هنرهای فونه تیک که مربوط به سامعه اند و شامل شعر و موسیقی و ادبیات هستند .
البته تقسیم بندی فوق قطعی نیست چون در حقیقت بیشتر هنرها ، در آن واحد ، مربوط به هر دو حس سامعه و بصره می گردند .
تعریف هنر بطور کلی، بر هر یک از هنرها با جزئی تغییر قابل انطباق است . چنانکه می توان گفت هنر ادبیات و شعر ، هنر خلق زیبایی به وسیله کلمات است . هنر موسیقی خلق زیبایی به وسیله اصوات است و شاید جزء کهن ترین هنرها از میان هنرهای هفتگانه باشد و هنر نقاشی خلق زیبایی به مدد خطوط و رنگهای متناسب است . حجاری و معماری و مجسمه سازی نیز هنر خلق زیبایی در احجام است . اما شرایط این تعریف این است که حالت و احساس خاصی که گفته شد ، در اثر هنری بدرخشد و به بیننده و شنونده منتقل گردد و همین حالت و احساس است که هنرها را از آثار مشابه آن ها ممتاز می سازد . ساختمان معابد و کلیساها و مساجد ، اهرام مصر ، قبر سرباز گمنام و بناهایی از این قبیل ، مبین احساساتی از قبیل عظمت ، ترحم ، عدالت ، راز مرگ ، احترام به کشته شدگان گمنام است و همین حالات خاص ، معماری را جزء هنرهای زیبا قرار می دهد و با این حالات است که معماری هنری ، از ساختمان خانه های ارزان قیمت مثلاً امتیاز می یابد .
سرآمد همه هنرها تاتر است که از تلفیق و ترکیب هم آهنگ هنرهای دیگر بوجود می آید . یعنی معماری و حجاری و نقاشی و ادبیات و غالباً موسیقی را به خدمت می گیرد . سینما و باله و اپرا نیز از هنرهای ترکیبی و پیچیده اند . نهایت در سینما جنبه فن و صنعت (تکنیک) به همان اندازه جنبه هنری ارزش دارد مهم است .
سفالگری نیز هم ساده ترین و هم جزو دشوارترین هنرهاست . ساده ترین از آن جهت که بدوی ترین هنرهاست ، ودشوارترین از آن جهت که انتزاعی ترین هنرهاست . از لحاظ تاریخی نیز در شمار قدیمی ترین هنرها قرار دارد . سفالگری هنر خالص است . هنری است که از قید هر گونه غرض تقلید کردن آزاد است . پیکر سازی ، که سفالگری بیش از هر چیزی به آن مربوط است، از ابتدا غرض تقلیدی داشته است ، و شاید به همان اندازه که چنین غرضی داشته کمتر از سفالگری تجلی آزادانة اراده معطوف به صورت بوده است . سفالگری انتزاعی ترین جوهر هنرهای تجسمی است .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

رساله و مطالعات معماری خانه هنرمندان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد