ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
69
معماری بیزانسی (روانا )
گذار هنر مسیحیت آغازین به هنر بیزانسی ، نه ناگهانی است نه قطعی و به بیان درست تر ، تعریف دقیق آن میسر نیست . قابهای دو لوحی تقریباً همزمان میکائیل و آناستاسیوس هر دو آفریده کنده کاران شرقی اند و می توان آنها را بی هیچ مشکلی در ردیف آثار بیزانسی طبقه بندی کرد ولی میکائیل همچنان ریشه ای محکم در سنت یونانی – رومی دارد ، حال آنکه در قابهای آناستاسیوس با
70
317- مریم ولادیمیر ، سده یازدهم . ابعاد اصلی قاب تزیینی تقریباً 50*70 cm . موزه دولتی تاریخ
مسکو
نمونه ای از قاب تزیینی دعایی ، نقاشی معروف مریم دلادیمیر است که احتمالاً در سده یازدهم توسط هنرمندی در بیزانس نقاشی شد ، به شهر ولادیمیر روسیه صادر شد ، و سپس در سال 1395 میلادی به مسکو برده شد تا این شهر را از حملات مغولان در امان نگه دارد . از آنجا که این شمایلها سریعاً در اثر دود بخور و دود شمعهای نذری که در برابرشان روشن می کردند سیاه می شدند ، بارها رنگ آمیزی می شدند ، آنهم به دست نقاشان فرودست . در تابلوی مورد بحث ما فقط چهره ها اصل هستند ، ولی نقاشی از لحاظ ترکیب بندی چهره مریم با آن بینی دراز و مستقیم و دهان کوچکش و از لحاظ فراگیری تزیینی خط کرانی پیوستهای که هر دو پیکره را در خود محصور کرده و سایه نیمرخ نمای تختی بر یک زمینه طلایی پدید آورده است . سجایای بیزانسی اش را حفظ کرده است . شمایلها که به راحتی قابل حمل و نقل بودن و در همه جا از آنها نسخه برداری می شد ، سبک بیزانسی را در سراسر منطقه بالکان و روسیه اشاعه دادند و در روسیه ، شمایل نگاری تا چند سال رونق داشت و بر عمر این سبک تا مدتها پس از سقوط امپراتوری بیزانس در سال 1453 میلادی افزود .