پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد سلامت روان ، روانشانسی 45 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-سلامت-روان--روانشانسی-45-ص
دانلود مقاله در مورد سلامت روان ، روانشانسی 45 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 47
حجم فایل: 87 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 47 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مقدمه
‏بیمارهای روانی از آغاز پیدایش بشر وجود داشته است و هیچ انسانی در مقابل این بیماریها مصونیت ندارد این خطر همیشه بشر را تهدید می‏‌‏کند. ‏(احمدوند، 1382، ص 2)
‏عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهود‏ ‏و فراوان است. در هر طبقه و ‏صنفی‏ در هرگروه و جمعی، اشخاص نامتعادلی زندگی می‏‌‏کنند بنابراین در مورد همه افراد، اعم از کارگر، دانش‏‌‏پژوه، پزشک و مهندس، زارع، استاد دانشگاه و غیره، خطر اب‏ت‏لاء به ناراحتی‏‌‏های روانی وجود دارد به عبارت دیگر، هیچ فرد انسانی در برابر امراض مصونیت ندارد (شاملو ‏1381‏،ص10)
‏سلامت جسم و روان، ‏انبساط ‏خاطر و در نهایت شادکامی و تن‏ ‏آرامی پدیده‏‌‏هایی هستند که در ارتباط محیط زیست انسانها تحقق می‏‌‏پذیرند کارکرد نامناسب نهادها، نظام‏‌‏های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهداشتی، درمانی در یک جامعه در ارتباط مستقیم با بهداشت روانی و جسمی مردم آن جامعه است و سلامت افراد را دچار مخاطره می‏‌‏کند، در اجتماعاتی که انسانها تحت تأثیر عوامل نامساعد محیطی باشد حوادث طبیعی (سیل و زلزله و ...) بیماری‏‌‏های اپیدمیک، نارساناییهای ناشی از گسترش شهرهای بزرگ (آلودگی هوا، ترافیک، محیط پرهیاهو) بی‏‌‏عدالتی‏‌‏های اقتصادی، جنگ، بحرانهای اجتماعی، از هم گسیختگی خانوادگی، تضادهای درون گروهی و برون گروهی فرهنگی و مسائلی از این‏ قبیل نمی‏‌‏توان از این قبیل قرار‏‌‏ دارند‏ نمی‏‌‏توان انتظار سلامت جسمی و روانی را داشت هریک از پدیده‏‌‏های اجتماعی و طبیعی بالا می‏‌‏تواند زند‏گی عادی یک شخصیت سالم را تحت تأث‏یر قرار داده و آن را از حالت طبیعی خارج کند.
‏صاحبنظران معتقدند تا زمانی که مفهوم عدالت، تساوی، حقوق اجتماعی و اقتصادی، بهداشتی و درمانی در جهان به نحو مطلوبی پیاده نشود و توزیع عادلانه وسائل و امکانات درمانی و پیشگیری بیماریها به طور منصفانه صورت نگیرد امکان سلامت جسمی و روانی مطلوب برای جامعه بشری میسر نیست (احمدوند،1382، ص2 )‏.
‏ارتباط یک فرایند دوطرفه است، ارتباط رفتار خاصی است که شکل آن از آدمی سر می‏‌‏زند و او را از سایر موجودات زنده متمایز می‏‌‏کند(ساعتچی،1382، ص283 )‏
‏برقراری ارتباط یکی از مسائلی است که اغلب مواقع ضمن بحث از رفتار سازمانی مطرح می‏‌‏شود و این امر هنوز یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت نوین است.
‏ارتباطات مبحثی بسیار گسترده است و بی شک به قلمروی رفتار سازمانی محدود نمی‏‌‏شود. برآورد می‏‌‏شود که این اصطلاح تقریباً سه چهارم حیات انسان را در می‏‌‏گیرد و هرگاه پای مدیران در میان باشد این عدد بازهم بزرگتر خواهد شد (‏ل‏وتانز1. Lotanz
‏، مترجم سرمدی، 1374 ، ص67)
‏تمام صاحبنظران سازمان و مدیریت و علمای علوم اجتماعی بر این عقیده‏‌‏اند که ارتباطات یکی از مهم‏‌‏ترین فعالیتهای بشری است. انسان‏‌‏ها در تمامی احوال احتیاج به برقراری ارتباط با دیگران دارند و بدون برقراری ارتباط با دیگران نمی‏‌‏توانند به حیات خود ادامه دهند.
‏(فرهنگی،1379، شماره 2)
‏سازمانی ‏که افراد آ‏ن برخود نافذ و مؤثر با یکدیگر نداشته باشند توانمندی‏‌‏های لازم را برای اجرای وظایف خود ندارد و نمی‏‌‏تواند در کارکنان انگیزه لازم را ایجاد نماید. زیرا ارتباط ‏بستر مبادله اطلاعات است بدون برقراری ارتباطات اثر بخش مبادله اطلاعات امکان‏‌‏پذیر نمی‏‌‏باشد لذا با عنایت به اهمیت روزافزون مبادله اطلاعات در دنیای پرتلاطم کنونی، لزوم عنایت بیشتر به مقوله ارتباط مشخص می‏‌‏شود.(محب‏‌‏علی،1370، شماره13)
‏2
‏ارتباطات موثر یکی از عناصر کلیدی موفقیت مدیران است چرا که اطلاعات به عنوان یک داده مهم در سیستم سازمانی در سایه ارتباطات مؤثروارد سازمان می‏‌‏شود و همین که به سازمان راه یافت، باز نیازمند یک سیستم ارتباطی کارآمد است. تا مورد پردازش قرار گرفته و بسان خون در رگهای سازمان جریان یابد. ‏(مقیمی، 13‏85‏، ص311)
‏بنابراین اگر جامعه‏‌‏ای قصد دارد در دنیای پر رقابت امروزی از رونق اقتصادی، رشد اجتماعی و زندگی بهتر برخوردار باشد، و نیز خود را برای زندگی بهتر در قرن بیست و یکم آماده سازد لازم است بهره‏‌‏وری یالایی داشته باشد برای اینکه بهره‏‌‏وری یک کشور افزایش یابد لازم است همه‏‌‏ی سازمانهای (تولیدی، خدماتی، پرداختی، آموزشی و ...) آن کشور بهره‏‌‏وری بالا داشته باشند. براساس نظریه چند عاملی بهره‏‌‏وری در شرایطی امکان دستیابی به بالاترین میزان بهره‏‌‏وری امکان‏‌‏پذیر است که کارکنان سازمان از سلامت روانی کامل برخوردار باشند و شبکه های ارتباطی سازمان، سالم و اثربخش باشد(ساعتچی،1382، ص10-9 )
‏3
‏بیان مسئله
‏از مشخصات یک سازمان سالم آن است که سلامت جسمی و روانی کارکنان آن به همان اندازه مورد توجه و علاقه‏‌‏ی مدیریت سازمان قرار گیرد که تولید و بهره‏‌‏وری مورد تأکید قرار گرفته است. در یک جامعه‏‌‏ی سالم، مسئولیتهای سازمانهای تولیدی منحصربه تولید هرچه بیشتر کالاها و خدمات سودآور نیست و مدیران سازمان‏‌‏های چنین جوامعی می‏‌‏دانند که تولید بیشتر نتیجه و محصول مدیریت اثربخش است و مدیریت اثربخش نیز بدون توجه و اعتقاد به سلامت روانی، کارکنان حاصل نمی‏‌‏شود(ساعتچی، 1382، ص6-2).
‏بنابراین، امروزه مسئولین امر با سرمایه‏‌‏گذاری کلان سعی دارند با ایجاد شرایط فیزیکی و روان‏‌‏شناختی بهین‏ه برای پرسنل خود آنها را برای ان‏جام بهتر و دقیق‏‌‏تر وظایف خودیاری دهند تا بهره‏‌‏وری کارکنان افزایش یابد. ‏(تورنر‏ . Turner
‏، بارلینگ‏ . Barling
‏، زاچارتوس‏ . Zacharatos
‏،2002،تورنر‏ و لیون‏د‏ . Turner & Lioyd
‏،1999)
‏بسیاری از مسائل و مشکلات روابط انسانی در سازمانهای رسمی حاصل عدم وجود یک سیستم ارتباطی منظم می‏‌‏باشد بدون ارتباطات هیچ یک از سازمانهای انسانی قادر به ادامه حیات خود نیستند و مطلوبیت سازمانی بستگی به مطلوبیت کارکنان دارد (پرهیزکار، 1380، ص322 )
‏مشکلی که اکثراً در سازمانهای خود با آنها مواجه هستیم این است که افراد حرف یکدیگر را نمی‏‌‏فهمند و مسائل زود جنبه‏‌‏ی شخصی پیدا می‏‌‏کند، این سو، تفاهمات افراد در را در مقابل هم قرار می‏‌‏دهد، بدین ترتیب پیامدهای ناخوشایندی برای کل سازمان به همراه دارد که شاید یکی از این پیامدها پایین بودن بهره‏‌‏وری نیروی انسانی باشد.
‏در یک بررسی جامع به منظور بررسی راه‏‌‏های افزایش بهره‏‌‏وری واحدهای تجاری و صنعتی که در سال 1992 صورت پذیرفت آشکار شد که عدم استفاده صحیح از اطلاعات و فقدان ارتباط مؤثر میان تصمیم‏‌‏گیرندگان و مجریان در واحدهای بزرگ و کوچک از مؤثرترین علل ناکامی این واحدها در دستیابی به اهداف مورد نظر و یا رقابت موفقیت آمیز با رقباست. نتایج این تحقیقات نشان داد که تنها 3% از گزارش‏‌‏ها و بخش‏‌‏نامه و اطلاعیه های داخلی به گونه‏‌‏ای تنظیم می‏‌‏شود که همه دریافت‏‌‏کنندگان به خوبی از مفاد آنها سر در آورند و 70% بقیه دستورالعمل‏‌‏ها دارای کیفیتی نامطلوب و توزیعی نامناسب می‏‌‏باشند ( محب‏‌‏علی،1381،ص10)
‏ساعتچی(1382) به عوامل برون سازمانی و درون سازمانی به عنوان متغیرهای اثرگذار بر بهره‏‌‏وری نام‏‌‏می‏‌‏برد و از جمله این متغیرها، سلامت و بهداشت روان کارکنان و ارتباطات اثربخش را بر بهره‏‌‏وری‏ می داند.‏
‏ ‏این پژوهش در حال حاضر به دو متغیر سلامت و ارتباطات اثربخش بر بهره‏‌‏وری یک کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در مشهد متمرکز است.
‏و با توجه به اینکه بهر‏‌‏وری کارکنان یک موضوع بسیار مهم برای کارخانه‏‌‏ها و مراکز صنعتی مختلف است و با توجه به اینکه ارتباطات اثربخش و سلامت روان می‏‌‏تواند بر بهره‏‌‏وری کارکنان تأثیر بسیار بالایی داشته باشد. این موضوع مورد توجه مدیران این کارخانه ساخت نوشیدنی درمشهد قرار گرفت و پژوهشگر بر آن شد که سئوال ذیل را در رابطه با این کارخانه پاسخ دهد، آیا سلامت روان و ارتباطات اثربخش بر بهره‏‌‏وری کارکنان در یک کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در شهر مشهد تأثیر دارد؟
‏رابطه بین سلامت روان و ارتباطات اثر بخش بر بهره‏‌‏وری بحث نسبتاً جدیدی است و در این زمینه تحقیقات زیادی صورت نگرفته است.
‏5
‏تحقیقات نشان می‏‌‏دهد که بسیاری ‏از تضادها و تعارضهایی که بین افراد یا کارکنان یک سازمان پیش می‏‌‏آید ناشی از ارتباطات ضعیف یا ارتباطات ناقص است زیرا افراد هفتاد درصد ‏ساعت کارشان را به صورت نوشتن،‏ خواندن، صحبت کردن و یا گوش‏‌‏دادن، صرف ارتباطات می‏‌‏کنند.
‏اهداف تحقیق
‏هدف کلی:
‏چنانچه قبل از این مطرح شد هدف این پژوهش، تأثیر بررسی سلامت روان و ارتباطات اثربخش بر بهره‏‌‏وری در یک کارخانه ساخت نوشیدنی گازدارد در شهر مشهد است.
‏که در راستای تحقق این هدف دستیابی به اهداف جزئی زیر مد نظر است:
‏بررسی تأثیر ارتباطات اثر بخش بر بهره‏‌‏وری کارکنان یک کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در مشهد می‏‌‏باشد.
‏بررسی تأثیر سلامت روان بر بهره‏‌‏وری کارکنان یک کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در مشهد می‏‌‏باشد.
‏اهمیت موضوع تحقیق
‏بررسی فوق به احتمال بسیار زیاد بر تصمیم‏‌‏گیری مدیران در رابطه با ک‏ارهای آموزشی بر روی بهره‏‌‏وری می‏‌‏شود این پژوهش پس از مشورت با مدیران و به علت نیاز مدیران به سلامت روان و اطلاعات مربوط به ارتباطات اثربخش کارکنان و تأثیر این متغیرها بر بهره‏‌‏وری کارکنان انجام می‏‌‏شود.
‏از طرف دیگر متغیرهای سلامت روان و ارتباطات اثربخش متغیرهای مهمی هستند که به علت فشارهای موجود در جامعه و رابطه‏‌‏گرایی موجود در جامعه ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است و چه بسا به این علت مدیران مربوط نظر مثبت به ‏این پروژه داشته اند.
‏فرضیه های تحقیق
‏سلامت روانی بر بهره‏‌‏وری کارکنان در یک کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار تأثیر دارد.
‏ارتباطات اثرب‏خش بر بهره‏‌‏وری کارکنان در یک کار‏خانه ساخت نوشیدنی گازدار تأثیر دارد.
‏سلامت روان و ارتباطات اثربخش بر بهره‏‌‏وری کارکنان در یک کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار تأثیر دارد.
‏تعریف مت‏غیرها
‏تعریف نظری سلامت روان
‏سلامت روانی:‏ ‏حالت روانی که ویژگی بارز آن سلامت و بهبود هیجانی و عاطفی و نداشتن اضطراب و نشانگان مختل‏‌‏کننده زندگی و ظرفیت ایجاد رابطه حسنه و رضایت‏‌‏بخش با دیگران و مقابله مناسب با تنیدگی‏‌‏ها و تناقض‏‌‏های زندگی است(کورسینی‏ . Corsini
‏،1999)
‏تعریف عملیاتی سلامت روان:
‏سلامت روانی در این تحقیق براساس نمره فرد که از پرسش‏‌‏نامه SCL-90-R‏ ‏کسب می‏‌‏نماید، مشخص می‏‌‏شود.
‏تعریف نظری ارتباطات اثربخش
‏ارتباطات :‏ کلیه فعالیتهای گفتاری، نوشتاری و کرداری (حرکتی) که برای انتقال معنی و مفهوم و یا اثرگذاری و نفوذ بر دیگران به کار گرفته می‏‌‏شود.(فرهنگی، 1376‏)
‏ارتباط موثر آن ارتباطی است که فرستنده بتواند منظور ‏خود را به گیرنده برساند به عبارت دیگر محرکی را به عنوان آغازگر و مورد نظر فرستنده با محرک مشهود گیرنده که از خود بروز می دهد در یک راستا قرار دهد و آن دو را به گونه ای نزدیک به هم مورد توجه قرار دهد( حقیقی، 1380، ص 244)

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد