ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 44 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خالق زیبایی ها
1
مسائل جاری نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها
شهریور 1393
2
مقدمه:
شاید در سالهای 77 و 78 که شروع اجرای نظام مدیریت مشارکتی در دستگاههای دولتی ایران بود، مثل امروز به اهمیت و حساسیت جایگاه این نوع مدیریت در نظام مدیریت کشور پی نبرده بودیم اما به مرور زمان و مطالعه بیشتر و تامل و تعمق در باره «مدیریت تغییر» جایگاه و نقش «مدیریت مشارکتی» به عنوان راه کاری علمی، مفید و سازنده بیشتر هویدا شد. زمانیکه در حال آموزش «مدیریت زمان» و استفاده بهینه از وقت هستیم «مدیریت مشارکتی» یک راه حل عمده است. در بحث «مدیریت استرس جامع» باز هم اعتقاد به نظرات کارکنان و مشارکت آنان به عنوان رکن اساسی مطرح می شود. «مدیریت مشارکتی» پایهء اساسی «مدیریت فرهنگ سازمانی» را تشکیل می دهد. در مقوله «کیفیت» و «مدیریت کیفیت جامع» تاکید بر «مدیریت مشارکتی» بعنوان رکن بحث کیفیت مطرح است و «توانمندسازی کارکنان» در نوشته های مدیریت همان مدیریت مشارکتی است و اذهان اکثریت قریب به اتفاق در خصوص این نوع مدیریت همانا مدیریت مشارکتی به عنوان نهایت و اوج تفکر سیستم مدیریت است. مشارکت دادن کارکنان در تصمیم گیری ها و گسترش فرهنگ تصمیم گیری گروهی و جمعی از پایه های اساسی نظام مدیریت است و ارتباط بین مدیریت مشارکتی و افزایش بهره وری سازمانی، غیر قابل تردید است و در نهایت آنکه در نظام و فرهنگ مدیریت مقوله ای مهم تر از مدیریت مشارکت جو، وجود ندارد . ( دکتر کردرستمی، 1384 )
3
ادامه
امروزه سیستم های نوین مدیریتی معمولا به عنوان منبع حیاتی برای بهبود مستمر، حفظ یا ارتقای جایگاه رقابت پذیری و افزایش اثربخشی و بهره وری معرفی می گردند. به عبارت دیگر هر رویه و سیستمی که ارزش آفرینی داشته باشد می تواند منشاء تغییر وتحول در سازمان باشد. از این رو علاقه و تمایل سازمان ها به یافتن راه های جدیدی که بتواند ارزش بیشتری عاید سازمان سازد و برقراری ارتباط با ارباب رجوع و مشتریان را بهبود بخشیده و برای آنان بیش از رقبا ارزش آفرینی نماید ، روز به روز افزایش می یابد . یکی از منابع بزرگ ارزش آفرینی برای سازمان ها که می تواند یاری کننده آنها در راه رسیدن به اهدافشان باشد، دانش خرد و تجربیات با ارزش افزوده کارکنان است که با فراهم آوردن زمینه های مشارکت آنان در هدف گذاری، تصمیم گیری، حل مسایل و مشکلات ، ا یجا د تغییر و تحولات سازنده قابل دسترسی است و نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها یکی از معروفترین و قویترین ابزار استفاده از این منابع سرشار از فکر، اندیشه ، مهارت، خلاقیت و نوآوری است .
4
کلید واژه ها
مشارکت
مدیریت مشارکتی
پیشنهاد
توانمندسازی کارکنان
نظام پیشنهادها
نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها
5