ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 13 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
قال الامام عل ی (ع) :
« مَن ْ شَاوَرَ الرِّجالَ شارَکَهَا فِ ی عُقُولِهَا »
کسی که دیگران را در امور مختلف مورد مشورت و مداخله
قرار دهد در عقل آنها مشارکت جسته است.
کلمات قصار ، شماره ١٦١
ما نمی توانیم باد را هدایت کنیم ولی می توانیم بادبان ها را در جهت باد تنظیم کنیم
چرا کارکنان کاری که از آنان در سازمان انتظار می رود انجام نمی دهند
(دلایل پنهان برای کار نکردن)
1- کارکنان دلایل و ضرورت کار را نمی دانند.
ضرورت انجام کاررا نمی دانند.فکر می کنند کار ارزش کوشیدن ندارد. نمی خواهند آن را انجام دهند.دلیلی برای انجام آن ندارند. و کار را کم اهمیت می شمارندبه علت عدم اطلاع کار را انجام نمی دهند. روش ها:
1- مدیر دلایل و ضرورت انجام کار را مشخص کند 2- هدف را مشخص سازد اگر هدف دراز مدت است آنها را در سود سازمان سهیم کند3- اخذ پیامد مثبت و منفی در مقابل عملکرد مثبت4- شفاف سازی وظایف و اطلاع رسانی به موقع
2- کارکنان چگونگی انجام کار را نمی دانند.
شیوه مطلوب عملکرد آموزش داده شود
آموزش بر اساس نیاز سنجی و تنظیم شود
برای رفتار نامطلوب دستور العمل بدهید
شبیه سازی عملکرد مطلوب
بعد از آموزش آزمون کتبی و عملی به عمل بیاورید
-کارکنان نمی دانند انجام یافتن چکاری از آنان مورد انتظار است.
مشکلات :
نمی دانند کار باید در چه زمانی شروع شود
در چه موقعی خاتمه یابد
نتیجه کار چه چیز باید باشد
تضاد در ادراک وجود دارد موضوع کامل تفهیم نشده است.
روش ها:
شرح وظایف روشن ,ساده و قابل توجیه باشد-گام های پروژه مشخص باشد
دستور مدیر باید شفاف باشد و ابهامی نداشته باشد-در مورد رفتار مورد قبول و
مطلوب با کارکنان توافق شود- برای پروژه ها برنامه زمان بندی تنظیم شود