ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 20 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بسمه تعالی
بازاریابی بنادر
در بررسی حمل و نقل دریایی،توجه به سه بخش زیر ضروری است:
شناور : بعنوان وسیله حمل و نقل.
کالا : آنچه که باید حمل شود.
بندر : واسط بین حمل و نقل دریایی و زمینی.
رابطه ای که همیشه بین شناور و کالا وجود دارد این است که، یا شناور بدنبال کالا است ویا آنکه کالا در جستجوی شناور.و بندر هم واسط بین حمل و نقل دریایی است.
بنادر دریک محیط کاملا رقابتی فعالیت می کنند و از این رو اهمیت بازاریابی در مدیریت و توسعه بندر در اغلب بنادر دنیا شناخته شده است.رقابت فزاینده بین بنادرمختلف،به جهانی شدن حمل و نقل و ارتباطات مرتبط می شود.
: مقدمه
بازاریابی،فرآیند برنامه ریزی مفاهیم،قیمت،ترویج و توزیع کالاها و خدمات است که منجر به تغییراتی در اهداف فردی و سازمانی می شود.بازاریابی در بنادر مانند سایر بخش های اقتصادی شامل فعالیت های مرتبط با تحقیق در بازار و تحقق بازار می باشد.فعالیت های تحقیقی امکان تجزیه و تحلیل بازار،تعیین استراتژی و تنظیم اهداف بنادر را فراهم می نماید پس از آن در مرحله تحقق، از ابزارهای بازاریابی برای رسیدن به اهداف استفاده می شود.
هدف 1 :جمع آوری اطلاعات بمنظور تشخیص موقعیت بندر در محیط تجاری و صنعتی.
جمع آوری اطلاعات.
انجام تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت( swot ).
انجام تجزیه و تحلیل تجاری و صنعتی داخل و خارج بندر.
تشخیص بازار.
تعیین وضعیت بندر در بازار.
تجزیه وتحلیل وظایف و کارکردهای مربوط به بازاریابی:
هدف 2 :تعریف استراتژی بازاریابی
انتخاب و تثبیت وجهت گیری استراتژی بازاریابی.
انتخاب بازارهای موجود و بالقوه.
ارائه استراتژی جدید به مشتریان.
پیش بینی تغییرات(سیاست بازدارنده).
هدف 3 :انتخاب مناسب ترین ابزار بازاریابی با توجه به محدودیت های مالی و کارایی مورد نیاز.
داشتن دانش و ابزارهای مختلف ترویج.
چگونگی استفاده مطلوب و بودجه بندی ابزارهای مختلف در زمینه کارایی مورد نیاز.