ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 62 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بسم الله الرحمن الرحیم
فرایند تربیت
اندیشمندان ، صاحب نظران و کارشناسان تربیتی ، سیمای تربیت را در قالب جملات و عبارات گوناگونی به تصویر کشیده اند. تعاریف با همه گونه گونی ، تقریبـــــاً در نکات نهفتـــه در تعریف کوتاه زیـــر متّفق القول هستند :
« تربیت عبارت است از : بروز دادن و به فعلیت رساندن نیروها و استعدادهای بالقوّه ذاتی موجودات در جهت مطلوب » . اگر این نیروها بالفعل در نیاید و از وضعیت « بود » به مرحله « نمود » نرسند ، آن موجود به هویت و تمامیت خویش نمی رسد.
این تعریف بیانگر این حقایق است :
« تربیت کردن » نداریم و « تربیت شدن » داریم ؛
« تربیت » کشف می شود ، نه کسب ؛
متربّی فعّال است ، نه منفعل ؛
متربّی خلّاقیّت می کند ، نه تبعیّت؛
متربّی قوانین تربیت را از طبیعت خویش می آفریند ، نه آن که به عاریت بگیرد ؛
متربّی مطیع مطبوع است ، نه مطیع متبوع ؛ ( از طبیعت خود اطاعت می کند ، نه از فرمانروا).
باب تربیت همیشه مفتوح است ، نه مسدود ؛ گسترة تربیت « ز گهواره تا گور » است ؛
و سرانجام تربیت امری درونی است ، نه کاری بیرونی.
نکته محوری و مهم این تعریف و همه تعاریف کامل این است که : مایه ها و قوانین تربیت در درون موجود متربّی نهفته است . فعالیّت های تربیتی غنچه های نهفته را شکفته و عطر ذاتی آن را می پراکند. هدف از کلیه فعالیّت های بیرونی تربیت ، زایش و شکوفایی استعدادهایی است که در درون انسان به ودیعه نهاده شده است.