پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تعریف تذهیب 22 ص

تحقیق-تعریف-تذهیب-22-ص
تحقیق تعریف تذهیب 22 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 68 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تعریف تذهیب
‏در فرهنگهای فارسی تعریف دقیقی از تذهیب وجود ندارد‏ ‏؛ تعریفی که ما را به اصل و منشاء این هنر رهنمون باشد. در برخی از کتابهای قدیمی و اغلب تذکره ها فقط نامی از نقاشان و مذهبان آمده است که این‏ ‏،‏ ‏برای دریافت معنای تذهیب کافی نیست. در لغتنامه ها‏ ‏، تذهیب را زرگرفتن و طلا کاری دانسته اند‏ ‏، اما این ، هم تمام معنای تذهیب نیست. در دایرة‏ ‏المعارفهای فارسی نیز تعریفهایی از تذهیب آمده است که به شیوه های تذهیب‏ ‏، در یک دوره ی خاص از تاریخ‏ ‏، تعلق دارد.
‏به هر حال تذهیب را می توان مجموعه ای از نقشهای بدیع و زیبا دانست که نقاشان و مذهبان برای هرچه زیباتر کردن کتابهای مذهبی‏ ‏، علمی‏ ‏، فرهنگی‏ ‏، تاریخی‏ ‏، دیوان اشعار‏ ‏، جُـنگهای هنری و قطعه های زیبای خط به کار می برند. استادان تذهیب این مجموعه های زیبا را در جای جای کتابها به کار می گیرند تا صفحه های زرین ادبیات جاودان و متون مذهبی سرزمین خود را زیبایی دیداری ببخشند. بدین ترتیب است که ‏ ‏کناره ها و اطراف صفحه ها‏ ‏، با طرحهایی از شاخه ها و بندهای اسلیمی‏ ‏، ساقه‏ ‏، گلها و برگهای ختایی‏ ‏، شاخه های اسلیمی و گلهای ختایی و یا بندهای اسلیمی و ختایی و ... مزین می شوند.

‏مکتبهای تذهیب
‏ ‏تذهیب‏ ‏، همچون نقاشی‏ ‏، دارای مکتبها و دوره های خاصی است‏ ‏؛ چنانکه می توان از مکاتب سلجوقی‏ ‏، بخارا‏ ‏، تیموری‏ ‏، صفوی و قاجار و شعب مختلف هر مکتب سخن گفت. برای مثال‏ ‏، در مکتب تیموری ، شعبه های شیراز‏ ‏، تبریز‏ ‏، خراسان و ... را می توان تمیز داد و در واقع‏ ‏، تفاوت در رنگها‏ ‏، روش قرار گرفتن نقشها در یک صفحه تذهیب و تنظیم نقشها در مکتبهای مختلف‏ ‏، عامل این‏ ‏ تفاوت است. برای نمونه‏ ‏، تذهیب در مکتب بخارا به آسانی از تذهیب در دیگر مکتبها بازشناخته می شود. چون‏ ‏، در مکتب بخارا از رنگهای زنگار‏ ‏، شنگرف‏ ‏، سورنج و سیاه استفاده می شده است‏ ‏؛ در صورتی که در مکتبهای دیگر‏ ‏، رنگها به این ترتیب کاربرد نداشته است.
‏می توان گفت تذهیبهای دوره های مختلف‏ ‏، بیان کننده حالات و روحیات آن دوره ها هستند: تذهیب سده ‏ ‏چهارم ه.ق ساده و بی پیرایه‏ ‏، سده های پنجم و ششم ه.ق متین و منسجم
‏ ‏، سده هشتم ه.ق پرشکوه و‏ ‏نیرومند و سده های نهم و دهم ه.ق ظریف و تجملی هستند.
‏بررسی آثار تذهیب شده دردوره های گذشته‏ ‏، بر تاثیر فراوان هنر تذهیب ایران در دیگر کشورها ‏–‏ هند‏ ‏، ترکیه عثمانی و کشورهای عربی- حکایت دارد. هنرمندانی که در اوایل دوره ی صفوی از ایران به هند مهاجرت کردند‏ ‏، بنیانگذار مکتب نقاشی ایران و هند شدند و آثاری بزرگ از خود بر جا گذاردند. آثار به جا مانده از مکتب مغولی هند که در نوع خود بی مانند است ، بر این واقعیت حکایت دارد که این مکتب تداوم مکتب نقاشی ایران و هند است.
‏در ترکیه عثمانی‏ ‏،‏ ‏هنرمندان مذهّب زیاد جلوه نکردند و اگر این هنر در آن سرزمین رشدی کرد‏ ‏، به خاطر هنرمندان ایرانیی بود که با مهاجرت به ترکیه عثمانی‏ ‏، بنیانگذار مکتب هنری در آن دیار شدند. در کشورهای عربی نیز‏ ‏، به سبب بازگشت هنرمندان ایرانی از آن کشورها‏ ‏، هنر تذهیب اوجی نیافت.
‏در واقع‏ ‏، هنر تذهیب ایران در دنیا یگانه است. در اروپا‏ ‏، به نوعی از آذین و آرایش‏ ‏، تذهیب می گویند و تذهیب ایرانی را با آن مقایسه می کنند‏ ‏؛ اما تذهیب اروپایی با تذهیب به شیوه ایرانی‏ ‏، به طور کلی‏ ‏، فرق دارد. آذینهای تذهیب اروپایی از ساقه ی درختی مانند مو و برگهای رنگین تشکیل شده است و در کنار آنها
‏ ‏، گاهی پرندگان‏ ‏، حیوانها‏ ‏، صورتهای مختلف انسان و مناظر طبیعی را می توان دید.
‏پیشینه تذهیب
‏پیشینه آذین و تذهیب در هنر کتاب آرایی ایران‏ ‏، به دوره ساسانی می رسد. بعد از نفوذ اسلام در ایران‏ ‏، هنر تذهیب در اختیار حکومتهای اسلامی و عرب قرار گرفت و‏ ‏«‏ ‏هنر اسلامی‏ ‏»‏ نام یافت. اگر چه زمانی این هنر از بالندگی فرو‏ ‏ماند‏ ‏، اما مجددا پویایی خود را به دست آورد. چنانکه در دوره ی سلجوقی مذهـبان ، آرایش قرآنها‏ ‏، ابراز و ادوات‏ ‏، ظرفها‏ ‏، بافته ها و بناها را پیشه ی خود ساختند و چندی بعد‏ ‏، در دوره تیموری این هنر به اوج خود رسید و زیباترین آثار تذهیب شده به وجود آمد.
‏هنرمندان نقاش‏ ‏، صحافان و صنعتگران ، به خواست سلاطین از سراسر ایران فراخوانده شدند و درکتابخانه های پایتخت به کار گمارده شدند. بدین ترتیب‏ ‏، آثار ارزشمند و با شکوهی پدید آمد. در دوره ی صفوی‏ ‏، نقاشی‏ ‏، تذهیب و خط درخدمت هنر کتاب آرایی قرار گرفت و آثاری به وجود آمد که زینت بخش موزه های ایران و جهان است. اما

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد