ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 12 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خالق دانا
ارتباطات و امپریالیسم فرهنگی
ارتباطات و امپریالیسم فرهنگی
مبتنی بر روابط فرادستی و فرو دستی در سطح جهان میان کشورهای صاحب ثروت و قدرت
از یک طرف و کشورهای توسعه نیافته و فاقد ثروت و قدرت از طرف دیگر .
نظم اقتصادی جهانی :
به روش های صلح آمیز و خشونت آمیز وارد شبکه بازار و مناسبات کالایی میکند و به اعمال کنترل اقتصادی و سیاسی کشورهای صاحب ثروت و مناطق وسیعی از جهان مبادرت می ورزد
امپریالیسم نتیجه طبیعی سرمایه داری تلقی میشود
مد و سبک زندگی:
این الگوها بر ارزش ها و آرمانها و رویه های غربی مهر تایید می زند و باعث سیطره فرهنگ غربی و سرمایه داری به فرهنگ محلی میشود
ارتباطات و رسانه یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای نهادی هستند که این فرایند را تسریع و سازماندهی می کنند
نظام سرمایه داری به قول مارکس : جهان را به صورت خویش ساخت
ژاک آتالی فرانسوی
سه نظم:
یک.نظم آیینی اسطوره ها
دو.نظم امپراتوری قدرت
سه.نظم سوداگری اشیا و کالا
والر اشتاین
نظام نوین سرمایه داری
یک.ارتباطات به عنوان مجاری مستقیم سلطه (کشتیرانی.چاپ.راه آهن....)
محصول پیشرفت سرمایه داری و در عین حال ابزارها و امکاناتی برای گسترش سرمایه داری
دو.ارتباطات به عنوان مجاری غیر مستقیم سلطه :نقش محتوا و مضامین ارتباطی در انتقال ارزش ها و هنجارها و سبک زندگی در فرهنگ سرمایه داری
هربرت شیلر
امپریالیسم فرهنگی را نوعی نفوذ اجتماعی میداند که از طریق آن کشوری اساس تصورات ارزش ها معلومات و هنجارهای رفتاری و همچنین سبک زندگی خود را به کشورهای دیگر تحمیل میکنند.در این فرایند تاثیرگذاری و نفوذ اجتماعی مضامین و محتوای رسانه ای چون فیلم های سینمایی سریال های تلویزیونی و ماهواره ای و تبلیغات تجاری و... بیشترین نقش را دارند.
امپریالیسم فرهنگی از طریق ارتباطات پدیده ای اتفاقی و اضطراری نیست بلکه برای کشورهای امپریالیستی امری حیاتی است
امپریالیسم فرهنگی مجموعه ای از فرایندهای اقتصادی و فرهنگی است