ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 16 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
استاندارد حسابرسی شماره 22 کنترل کیفیت کار حسابرسی
کلیات
• دریک موسسه حسابرسی، کنترل کیفیت شامل سیاستها و روشهای مورد عمل برای حصول اطمینان از برآورده شدن مسئولیتهای حرفه ای در قبال صاحبکاران و دیگر اشخاص ثالث است.
• اگر چه کنترل کیفیت ارتباط نزدیکی با استانداردهای حسابرسی دارد، اما کاملاً از آن متفاوت است.
• در واقع، موسسات حسابرسی، سیاستها و روشهای کنترل کیفیت را بکار میگیرند تا از رعایت استانداردهای حسابرسی در هر کار حسابرسی اطمینان حاصل نمایند.
• بنابراین، کنترلهای کیفیت بر کل موسسه حسابرسی، و به تبع آن، در سطح هرکارحسابرسی حاکم می شوند، در حالی که استانداردهای حسابرسی متناسب با هر کار حسابرسی اعمال می گردند.
ماهیت، زمان بندی اجرا وحدود
ماهیت، زمان بندی اجرا، و حدود سیاستها و روشهای کنترل کیفیت در هر موسسه حسابرسی به عواملی چون موارد زیر بستگی دارند:
اندازه موسسه حسابرسی.
ماهیت کار حرفه ای.
پراکندگی جغرافیایی.
ساختار سازمانی.
ملاحظات منفعت - هزینه.
هدف بخش 22 استانداردهای حسابرسی، ارائه استانداردها و راهنماییهای لازم در باره کنترل کیفیت در هر دو مورد زیر است:
•• سیاستها و روشهای موسسه حسابرسی در باره کارهای حسابرسی، به طور کلی.
•• روشهای مربوط به واگذاری کار به اعضای گروه حسابرسی در هر کار حسابرسی.
هدف
تفاوت سیاستها و روشهای کنترل کیفیت
سیاستهای کنترل کیفیت، اهداف این کار (کنترل کیفیت) را تعیین می کند، در حالیکه روشهای کنترل کیفیت، چگونگی دستیابی به اهداف را نشان می دهد.