بخشی از متن:
عنوان ppt : مقرنس در معماری ایران
حجم : 2.25 MB
تعداد اسلایدها :46
.
مُقَرنَس آهو پا، آهو پای، پاآهو، پای آهو. یکی از عناصر تزئینی معماری اسلامی و ایرانی است[۱] که گونهای پیش کردگی یا تاقچهبندی آذینی در زیر گنبدها یا نیمگنبدهای روی ایوانها و درگاهها، با آجر یا گچ و کاشی است که در آن هر رده از تاقچهها از رده زیرین خود پیش مینشیند تا درگاه به هم آید.[۲] در طاقچهها برجستگیها و تورفتگیهایی همراه با نگارههای گوناگون درآورده میشود.
مقرنس یکی از عناصر تزیینی معماری است که در زیباسازی بناهای ایرانی به ویژه مساجد و آرامگاهها نقش مهمی دارد. مقرنسها به شکل طبقاتی که روی هم ساخته شده برای آرایش دادن بناها و یا برای آنکه به تدریج از یک شکل هندسی به شکل هندسی دیگری تبدیل شود، به کار میروند. مقرنسها را میتوان ازجمله عناصر موثر در ساختن گنبدها دانست، که بعدها کاربرد اولیه را از دست داده و بیشتر برای تزیین به کار رفته است
.
.
بخشی از متن:
ppt معرفی سبکهای معماری مدرن در41 اسلاید و به صورت قابل ویرایش ارائه شده است که در آن به معرفی سبکهای معماری،معماران برتر هر سبک و آثار مهم در هر سبک پرداخته شده است سبکهای آمده در این فایل عبارتند از
رنسانس
باروک
مدرن
مکتب شیکاگو
نهضت هنرنو
مدرن متعالی
معماری ارگانیک
مدرن متاخر و
....
شما می تواندی با هزینه ای اندک ppt معرفی سبکهای معماری مدرن را خریداری کرده و دانلود نمایید.
بخشی از متن:
انجام پروژه های درخواستی ppt پذیرفته می شود.به قسمت ثبت سفارش (در سمت راست بالا) مراجعه فرمایید.
ما به شما پیشنهاد می کنیم این ppt زیبا را دریافت کنید و مطالبی به آن اظافه یا کم کنید و استایل یا رنگ و افکت های دلخواه خود را روی آنها اعمال کنید و نام خود را وارد کنید و با خیالی آسوده پروژه خود را تحویل دهید و بهترین نمرات را کسب نمایید.
دسته بندی : انسان طبیعت معماری
شامل :
موضوع : معماری پایدار.........ppt حرفه ای و بسیار زیبا
تعداد صفحات : 86
حجم فایل اصلی : 15 mb
انیمیشن و افکت تصویری : دارد
عکس هایی از ppt موجود
بخشی از متن:
پاور پوینتی شامل 36 اسلاید در مورد سبک بروتالیسم و معماران وبناهای معروف این سبک و مکانهایی که این سبک به اوج خود رسیده است
آغاز بروتالیسم هم به انگلستان و به یک زن و شوهر معمار به نامهای آلیسون و پیتر اسمیتسون نسبت داده شده است و هم به لوکوربوزیه .
در سال 1951 در خانه های ژایول اثر لوکوربوزیه و سال 1952 در خانه سوهو اثر اسمیتسونها سبک بروتالیسم به وجود آمد .
واژه brut که tی آن در فرانسه تلفظ نمیشود ، هم در این زبان و هم در انگلیسی به معنی خشن و نخراشیده است و از جمله معرف مصالحی است که در معماری بروتالیسم به کار گرفته می شد. فی المثل ،بتن طوری به کار گرفته می شد که دانه های شن و ماسه در آن به دیده آید و صافکاری نمی شد یا سطح بتن از سر قصد شیار داده می شد تا خشونت یابد. احتمالا ایجاد چنین کیفیتی در بتن از آنجا آغاز شد که بتن ماده ای سرد و بی روح است نه گرمی آجر را دارد و نه سر زندگی طبیعی چوب را .
بخشی از متن:
مهمترین سرفصلهای معماری پایدار
معماری اکوتک،معماری سبـز،توسعه پایـدار
اکوتک سبک معماریای است که طراحی در این سبک بر این اصل استوار است که ساختمان جزئی کوچک از طبیعت پیرامونی است و باید به عنوان بخشی از اکوسیستم عمل کند و در چرخه حیات قرار گیرد. معماری اکوتک طراحی است مردمی و لذا کیفیت فضاهای داخلی ساختمان اهمیت ویژهای
مییابند.
سردمداران معماری اکوتک:در سال ۱۹۷۱، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نامهای ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعهای از دودکشها، آبگردانها، لولههای تأسیساتی و ستونها، تیرها، بادبندها، راه پلهها و مسیرهای رفتوآمد تشکیل میداد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نامهای تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید. در معماری مطرح شد.
تعداد اسلاید:18 اسلاید
حجم:23mb
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اگر بناها باعث جدایی ما از طبیعت می شوند تا از سویی ما را از بعضی
عوامل طبیعی حفظ کنند و از سوی دیگر در جای خود گویای قلمرو انسانی تر
باشند و اگر این خصوصیت باعث می شود تا کالبدمان در یک شکل ثانوی و
بیگانه قرار گیرد که گر چه مطلوب نظرمان بوده است ، اما کیفیتی سرد و
مصنوعی دارد . این جاست که عنصر آب با نقش حساس خود ما را دوباره به
طبیعت پیوند می زند . انواع متنوع آب نماها ، فواره ها و نهرهای آب ، ظرایف
معماری را چون حلقه های یک زنجیر در یک شبکه ارتباطی به یکدیگر پیوند می
زنند و در هم منعکس می کنند ، گویی پل ارتباطی بین قطعات از هم جدایی است
که معماری پدید آورنده آن هاست . در همه ادوار ، معماران ما آب را در
مجموعه های خود وارد می آردند
تعداد اسلاید:83
حجم:10mb
بخشی از متن:
نورشفافترین ،نرمترین ، آسانترین وارزانترین مواد ساختاری موجود در تولیدکیفیت ها واشیای موردنیاز محیط انسانی است. چیزی است که امکان شخصیت سازی وحیات بخشیندن به فعالیتهای روزمره وبازنمائی زندگی درتصورات وحالات روانی متغیررا فراهم می سازد .
نور نه تنها نقش مهمی درارزش گذاری بر عناصر معماری دارد بلکه یکی ازعوامل مهم تعیین کنندة فضا نیز محسوب می شود. نوردر دگرگونی ماهیت فضایی وکالبدی تاثیری بسیار دارد.
حجم:10mb
تعداد اسلاید:73
بخشی از متن:
بخشی از متن:
نمی دانم ایا شما نام کندوان روستای صخره ای ایران را شنیده اید ؟! دهکده سحرامیز که فاصله آن تا تبریز 62 کیلومتر است. در این به بررسی معماری همساز با اقلیم در این روستا می پردازیم تا بتوانیم عوامل تاثیر گذار اقلیمی که به طراحی مسکن این روستا و کران های موجود درآن دخیل بوده اند شناسایی نماییم، برای آشنایی بیشتر از روستای کندوان بازدید و با اهالی آن صحبت نموده ایم و همچنین از منابع مختلف استفاده کرده ایم و عوامل کالبدی محیط زیست انسان روابط آن با اقلیم وآسایش مردم مورد بررسی قرار داده ایم.
تعداد اسلاید 81
حجم 41mb
بخشی از متن:
فهرست:
بحران طبیعت
انواع ارتباط بین انسان و طبیعت
ارتباط غیرسامانه ای یا سامانه ای گسسته
ارتباط سامانه ای پیوسته ( ارگانیک )
ارتباط فرا سامانه ای
رابطه معماری و طبیعت
نحوه توجه مکاتیب معماری به طبیعت در دو سطح کالبدی و وجودی
طبیعت ستیز
رویکرد به طبیعت
طبیعت گریز
رویکرد به طبیعت
طبیعت گرا
رویکرد به طبیعت
طبیعت ساز
رویکرد به طبیعت
رویکرد های گوناگون درباره رابطه انسان ، طبیعت و معماری بر پایه جهان بینی های گوناگون
باغ ایرانی
باغ های مینیاتوری
باغ سازی فرانسوی
باغ سازی انگلیسی
باغسازی چینی
باغسازی ژاپنی
آندو
رایت
فرانک گری
فرای اوتو
کالاتراوا
عنوان: طبیعت و باغ در معماری
فرمت: پاورپوینت
حجم: 15.2 MB
صفحات: 39 اسلاید
ارائه شده در فروشگاه سازه برتر
.
تصویری از محتوای اسلایدها:
.
بخشی از متن:
برای آموزش و مطمئن شدن از فایل های قرار گرفته در این سایت ویدیو های پایین سایت را مشاهده کنید
ppt بسیار زیبای انسان طبیعت معماری
شامل :
موضوع : تکنولوِژی در معماریبام سبزپنجره های عایقخانه های هوشمندسیستم گرمایش از کفعملکرد چیلرهای جذبی و پنلهای هوشمند خورشیدیتکنولوژی در آثار معماران بزرگ
تعداد صفحات : 117
حجم فایل اصلی : 11.4 mb
انیمیشن و افکت تصویری : ندارد
عکس هایی از ppt موجود
بخشی از متن:
پروژه آماده با موضوع معماری پایدار بومی به صورت فایل ppt قابل ویرایش متناسب با دروس رشته معماری از قبیل : انسان طبیعت معماری، تنظیم شرایط معماری، درک و بیان محیط و ... تنظیم و گردآوری شده است.
برخی از مشخصات این پروژه آماده به شرح زیر می باشد :
- اراپه در فایل ppt قابل ویرایش
- ویراستاری شده
- دارای قالب زیبا و شکیل
- دارای تصاویر مربوط به مطالب
- صفحه آرایی منحصر به فرد
- پویا نمایی در اسلاید ها
- بیش از ۲۰ اسلاید با محتوا کامل و ....
بخشی از متن:
فهرست:
- مقدمه
- تاریخ پست مدرن معماری
- عمدتا دیدگاه پست مدرن در دو مورد کلی خلاصه می شود
- مبانی نظری پست مدرن ها
- نظریات پست مدرنیسم
- چارلز جنکس
- مبانی نظری
- دو کار مهم در کار پست مدرن ها
- هفت پارادایم مطرح معماری
- الگوهای مکانیکی
- معماری ارگانیک
- معماری مبتنی بر کامپیوتر
- معماری حباب گونه
- معماری مبتنی بر اشکال زمین
- معماری کیهان شناختی
- الگوواره دال معماگونه
- منتقدان چارلز جکنز
- پست مدرن سفید
- گستره ی معماری پست مدرن در جهان
- معماری پست مدرن در ایران
- میدان ایتالیا
عنوان: مبانی نظری معماری پست مدرن
فرمت: پاورپوینت
حجم در حالت فشرده: 23.4 MB
صفحات: 40 اسلاید
ارائه شده در فروشگاه سازه برتر
اسلایدهای ppt مبانی نظری معماری پست مدرن:
بخشی از متن:
این فایل ppt دارای ۱۴۸ اسلاید میباشد.
گائودی در سال ۱۸۵۲ میلادی در ناحیه توراگونا در کاتالونیای اسپانیا به دنیا آمد هر چند محل تولد گائودی به روشنی مشخص نیست و در این مورد میان مورخان اختلاف نظر وجود دارد اما مسلمان است که او یک روز پس از تولد در کلیسای رئوس غسل تعمید یافت . پدر گائودی آهنگر بود و او کوچکترین فرزند در میان پنج فرزند خانواده بود. گائودی از همان نخستین سالهای کودکی به خاطر ابتلاء به بیماری رماتیسم قادر به بازی با دیگر کودکان همسالان خود نبود و به خاطر درد شدید پاهایش هر بار که قصد خروج از خانه را داشت باید از قاطر استفاده می کرد . این بیماری همچنین موجب می شد تا او قادر به حضور در بسیاری از کلاسهایش نباشد و گائودی به این ترتیب از همان نخستین سالهای کودکی فرصت مشاهده و تعمق در طبیعت و طراحی های طبیعت را پیدا کرد . به گمان کارشناسان تاریخ هنر بر خورد نزدیک گائودی با طبیعت در این سالها به شکل گیری دو ویژگی مهم او که بعدها نقش کلیدی در آثارش ایفا کرد- یعنی مشاهده و تحلیل طبیعت – کمک فراوانی کرد .
برای دانلود نسخه غیر قابل ویرایش این ppt کلیک کنید. همچنین می توانید با هزینه اندکی نسخه قابل ویرایش این ppt را از همین بخش دریافت کنید.
عنوان: آثار معماری آنتونی گائودی
فرمت: پاورپوینت
حجم: 32MB
صفحات: 148 اسلاید
ارائه شده در فروشگاه سازه برتر
بخشی از متن:
فهرست:
مختصری درباره تاریخچه و جایگاه مقرنس در معماری ایران
وجه تسمیه و معنی لغوی مقرنس
انواع مقرنس
مقرنسهای جلو آمده
مقرنسهای روی هم قرار گرفته
مقرنسهای معلق
مقرنسهای لانه زنبوری
الهام از طبیعت یا ابتکار؟
اشکال و تعاریف
آلت های مقرنس
اشکال و مدول های بکار رفته در ایجاد مقرنس
سابقه مقرنس در بناهای پیش از اسلام
مقرنس در بناهای اسلامی
شیوه اجرای مقرنس
اجرای مقرنس آجری ( دستپوش )
اجرای مقرنس های معرق ، گچی و آینه کاری
کاربرد در معماری مدرن
نمونه های موفق استفاده از نماد مقرنس در بناهای مدرن
موضوع: مقرنس در معماری ایرانی و اسلامی
فرمت: پاورپوینت
حجم: 1.97MB
صفحات: 47 اسلاید
ارائه شده در فروشگاه سازه برتر
برای مشاهده تصویر تمام اسلایدهای این ppt روی عکس زیر کلیک کنید
بخشی از متن:
فهرست:
معماری منظر
- تعریف
- تقسیم بندی معماری منظر
معرفی فضای سبز
- تعریف فضای سبز
- توجه به درختان وگیاهان در ائین های مختلف
- فضای باز _ فضای سبز
- فضای سبز از واحد ویلایی تا واحد آپارتمانی
- روان شناسی فضای سبز
- فرهنگ فضای سبز
- تاثیرات فضای سبز
احداث فضای سبز
- قابلیت ها ومحدودیت های سایت
- هماهنگی فضای سبز با اقلیم
- بستر فضای سبز
- انتظارات از فضای سبز
- تاسیسات فضای سبز
- زمان بندی احداث فضای سبز
- هزینه احداث فضای سبز
- معرفی گونه ها وکاربری ها
- ملاک های موثر در انتخاب نوع گیاه
مدیریت فضای سبز
- مدیریت فضای سبز
- نگهداری ورسیدگی فضای سبز
- مالکیت فضای سبز
- هزینه های فضای سبز
فضای سبز و مجتمع مسکونی
- تاثیر متقابل طراحی مجتمع مسکونی و فضای سبز
- کیفیات فضایی
- عوامل گزینش گیاهان برای استفاده در مجتمع های مسکونی
- استانداردهای فضای سبز
- ترازهای فضای سبز
مطالعات موردی
- نمونه های خارجی
- نمونه های داخلی
- مجتمع مسکونی آ.اس.پ تهران
- مجتمع مسکونی اکباتان تهران
- مجتمع مسکونی آتی ساز تهران
- مجتمع مسکونی شهرک غرب تهران
- مجتمع مسکونی زیتون اصفهان
- مجتمع مسکونی معالی آباد شیراز
منابع
عنوان: فضای سبز برای مجتمع های مسکونی
فرمت: پاورپوینت
حجم: 9.45 MB
صفحات: 131 اسلاید (همراه با عکس های مربوطه)
ارائه شده در فروشگاه سازه برتر
برای مشاهده تصویر تمام اسلایدهای این ppt روی عکس زیر کلیک کنید
بخشی از متن:
بخشی از متن:
چکیده:
سیاه چادر نوعی چادراست که از موی بز سیاه و توسط زنان عشایربافته میشود. عشایر در ییلاق و قشلاق مکانهای معینی برای اقامت دارند که معمولاً در زیر این سیاه چادرها زندگی و استراحت میکنند. دلیل استفاده از موی بز در سیاه چادر؛ مقاوم بودن آن در مقابل سرما و گرما، کِشش آسان، عدم جذب رطوبت و ثابت بودن رنگ آن می باشد. موی بز بر خلاف بقیه مواد در گرما منقبض و در سرما منبسط می شود و این به کاربرد ممتاز آن در سیاه چادر کمک کرده تا در تابستان منافذ سیاه چادر باز شده و هوای داخل سیاه چادر خنک شود و در زمستان منافذ آن بسته تا از ورود سرما و باران جلوگیری شود. علاوه بر این، موی بز که نیازی به رنگرزی ندارد دارای رنگی ثابت است. «دوار*» درابتدای بارش باران ترشحات آب باران را به داخل راه می دهد، اما بعد از خیس شدن کاملا قطع می شود، ضمن آن که موی بز مانع ورود حشرات گزنده نیز می باشد. سیاه چادر با توجه به نوع بافت و ساختار آن، در موقع کوچ به آسانی جمع و حمل و نقل می شود چادرها ی بافته شده از موی بز این خاصیت را دارند که خود را متعادل نگه دارند و زمین لرزه و طوفان نمیتوانند کوچکترین صدمهای به آنها بزنند. دلیل این امر وجود طنابهای بلندی است که سبب میشوند شیب پوشش چادرها بسیار کم شود و در اختیار باد قرار نگیرد. «طناب بلندی که با میخ چوبی فرو رفته در زمین بسته شده و با زمین زاویه حادهای را به وجود آورده است، حالت کشش موربی را به وجود میآورد، به نحوی که این کشش نمیتواند میخ را از زمین بیرون بکشد
تعاریف واژگان
سیاه چادر دارای معماری واقعی،هوشمندانه،ابتکاری و اصیل بوده و به عنوان یک معماری بومی پذیرفته شده است.عشایر سنگسری به سیاه چادر "گوت*" وبه محل بر پایی آن "گوت ک مال*" میگویند.همچنین به مقداری از چادرهای عشایری که در کنار هم برپا شده اند خیل می گویند. مسکن ییلاق عشایری که از چادر استفاده می نمایند از دو قسمت کلی تشکیل شده است.
یک قسمت که به منزله قرارگاه یا عرصه است که محل بر پاکردن چادر بوده و سنگسری ها به آن خیل مال و الیکایی ها* یا یوردمال می گویند.قسمت دوم نیز به منزله عیان بوده و خود چادر را شامل می شود.
از لحاظ معماری ،سیاه چادر به چند جز تقسیم بندی می شود.طرفین دو گوت که به آن ورگوتون گویند جلوی آن پرون گوتون و انتهای آن کون پر و پشت آن کون گوتون و درگاه را برگافه می نامند گاهی یک ورودی یا درگاه دیگر هم در وسط گوت قرار می دهند. کوچکترین سیاه چادرها سه ستون"شه استونه*" و بزرگترین آنها چهارده ستون دارد.
پس از گسترانیدن سیاه چادر که تا حدی تخصصی و نیاز به مهارت و تجربه دارد در گرداگرد سیاه چادر(حد فاصل زمین و سیاه چادر)بوته داز(گون*)می گذارند تا روزنه ها گرفته شود. جلو کارگه)پرونین کارگه) به محل نشیمن مردان و فرزندان ذکور خانواده اختصاص دارد.این قسمت دارای یک یا دو تخت یکی بزرگتر (مس تخت)و دیگری کوچکتر(کس تخت)است.هنرنمایی زنان سنگسری در این قسمت تجلی می یابد که به تزیینات این قسمت می پردازند. ککه داری معماری بسیار ساده ،دیوارهایی از جنس سنگ وگل و سقف چوبی پوشانده شده با گون است.ککه های عشایر سنگسری در ییلاق ساخته می شوند و در آغاز هر سال استقرار در ییلاق،توسط زنان عشایری گچاب داده می شود. کهل(حفر شده در دل کوه گاره(محل استراحت دامها بعد از چرای شبانه یا در موقع بارشهای شدید که این نوع مسکن فاقد هر گونه حصار و تاسیسات است)چفت(نگهداری گوسفند و بز در کنار هم و فصل قشلاق که دیواره هایی از جنس طاق و گز و کود دارد کمربن(در شکاف کوه) بهاربند(محوطه مقابل آغل که با کودو لاستیک و درخچه ها محصور می شود تا دامها از آغل خارج نشوند و نیز محل شیر دادن بره ها وبزغاله هایشان است) «لت» نواری بافته شده از موی بز سیاه است. در حقیقت «لت» تکهای از سیاه چادر است. زنان «لت»ها را که به شکل یک نوار بافته شدهاند را به وسیله دستگاهی سنتی در محل زندگی خود میبافند. به نوع زندگی عشایریی زیر سیاه چادرها اصطلاح «ئه زبیه وانه» اطلاق میشود که «ئه زبیه» به معنای سیاه چادر و «وانه» پسوند مکانی است که خود مترادف واژه «یانه» به معنای منزل و محل سکونت میباشد در اطراف سیاه چادرها نیز آغله «ئاخل و په چپه» برای نگهداری احشام ساخته میشود. به هر چند سیاه چادر یک «قورنگ» یا «کوررنگ»و یا «سه ر په چیه» گفته میشود که به معنای محله است. «دیواخان»: قسمت مردانه ی سیاه چادر و مکان پذیرایی از میهمانان است، که به وسیله نمد و گلیم های خوش نقش و نگار تزیین شده است.
زمگه»: سیاه چادر زمستانی ایل کلهر و تدبیری برای مقابله با «وشکه زغم» (سرمای استخوانی) گرمسیر است برای برپا کردن «زمگه»، به ارتفاع تقریبی ۵/۱-۱ متر خشکه چینی انجام میشود.
گورک»: در گذشته خانواده هایی که از لحاظ مالی و احشام ضعیف بودند، کانالی حفر کرده و آن را با استفاده از نی و خار و خاشاک می پوشاندند، و از آن به عنوان محل زندگی خود و احشام شان استفاده می کردند. اکنون نیز دیگر آثاری از آنها دیده نمی شود.
فهرست مطالب
عنوان صحفه
طرح مسله................................................................................................................................1
بیان مسله................................................................................................................................2
تعاریف واژگان.........................................................................................................................3
مقدمه.....................................................................................................................................4
سیاه چادر................................................................................................................................5
بررسی مسکن عشایر و انواع ان...................................................................................................7
ساختمان سیاه چادر....................................................................................................................8
(1-1)تقسیم بندی فضای داخلی سیاه چادر........................................................................................9
(2-1)حریم سیاه چادر
مردانخان(مردیکه-متیکه)..........................................................................................................10
چگونگی بافت سیاه چادر...........................................................................................................11
وظیفه مردان و زنان در تهیه چادر.................................................................................................16
سیاه چادر زمستانی..................................................................................................................17
مقایسه سیاه چادر زمستانی با یباه چادر تابستانی
نمای ظاهری سیاه چادر تابستانی.................................................................................................18
(1-3)گلیم بافی.......................................................................................................................19
(2-3)تاریخچه گلیم بافی
(3-3)دار گلیم و ابزار گلیم بافی
(4-3)نخ چاله و چله کشی
(1-4)قالی بافی....................................................................................................................20
(2-4)تاریخچه قالی بافی
سکونتگاهای عشایر..............................................................................................................22
نقوش روی سیاه چادر...........................................................................................................25
اندازه و شکل سیاه چادر در بین ایلات مختلف..............................................................................26
نتیجه گیری.........................................................................................................................27
منابع.................................................................................................................................28
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت ( word ) به همراه تصاویر و اطلاعات بسیار کامل و جامع و لیست منابع و کلید واژگان در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 33
بخشی از متن:
شناخت اجزاء طراحی
در یک خانه مسکونی پنج نوع عرصه وجود دارد که عبارتند از :
عرصه خانوادگی عبارتند از : غذا خوری – آشپزخانه – هال – نشیمن
عرصه خصوصی عبارتند از : اتاق خواب – حمام – اتاق کار – اتاق مطالعه
عرصه پذیرایی عبارتند از : ورودی -پذیرایی – نهارخوری
عرصه خدماتی عبارتند از : پارکینگ – موتورخانه – انبار
عرصه فضای باز عبارتند از : باربیکیو
عرصه خانوادگی :
نشیمن
محل زندگی خانواده و مهمترین قسمت خانه است . این فضــا اغـــــــلب از فضایپذیرایی مستقـــلا طراحی
میشود و حالتی خصوصی دارد . باید رو به آفتــــاباشد و ارتباط راحتـــی با بالکن و حیاط داشته باشد و
بایـــد به نحوی طراحی شودکه فعالیتهای مختلفی مانند ؛ صحبت کردن – نشستن – تماشای تلویزیون
– بازیبچـــه ها و مطــالعه جزئی در این فضا امکانپذیر و از وسعت خوبی برخوردار باشد .انـــدازه ایــن
فضـــا با توجه به نوع فعالیت ها و ابعاد مبلمـــان و لوازم مورداستفــاده مشخص می شود .ابــعاد آن
بین 15 الی 35 متر متغییر است . باید با ورودی آشپزخانـــه غذاخـــوری و بالکن ارتبـــاط نزدیک
داشته باشد وضـمن ارتباط با اتاق خواب مستقل ازاتــاق خواب طراحی می شود .همچنین ازنـورو چشم انداز
مناسبی برخوردار باشد
ارتباط فضایی نشیمن
نشیمن مکانی است که مورد استفاده روزانه همه افراد خانواده قرار می گیرد. با توجه به این نقش و
مقدار زمان زیاد حضور در آن و کارکردهای مختلفی که بخود می گیرد بعنوان کانون فعالیت های خانوادگی
و منبع تولید انرژی و گرما در خانه محسوب می گردد. با توجه به آنچه گفته شد ارتباط این فضا از یک
سمت با فضاهای عمومی خانه (مهمانخانه و غذاخوری) و از سمت دیگر با فضاهای خصوصی (خوابها)
می بایستی تأمین گردد. امکان جوابگویی به عملکردهای مختلف درون فضا و بکارگیری سیر کولاسیونی
دقیق، لازم و ضروری است.
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : صفحه نخست و متن اصلی می باشد وبه صورت ppt با فرمت ( ppt ) به همراه تحلیل نمونه خارجی (خانه شرودرو خانه داگلاس) و نمونه داخلی (ویلای مسکونی کیانی ) نمونه موردی با تصاویر واطلاعات کامل (نما پلان و ....)در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها: 115
بخشی از متن:
انسان از بدو پیدایش تاکنون در طبیعت به کندوکاو مشغول است، در طبیعتی که همواره برای او ناشناخته و پر رمز و راز بوده است. زمانی او بتدریج از دل طبیعت واژه های تک+نو+لوژی را بیرون کشید وآنها را برای ترکیب در ذهن خود پرواند و حاصل آنرا طی قرنها به زبانهای مختلف باز گو کرد، او روزی با یک کشف جدید حیرت دنیا را برانگیخت و روز با یک برخورد ناگهانی در افکار، اختراعی را آماده ثبت نمود و به این ترتیب تکنولوژی پا گرفت و تکامل نه فقط از مغز انسان بلکه در پیش چشمان او از طبیعتی که خداوند در اختیارش گذاشته است میتراود.
امروز هر جا سخن از تکنولوژی به میان می آید، انواع ماشینها، کامپیوترها، ساختمانهای بزرگ، وسایل ارتباط جمعی و دیگر ابزار و آلات موجود در صنایع و نقش موثر آنها در اقتصاد و فرهنگ جامعه، در ذهن انسان تصویر می شود، طبیعی است که این وسایل همان دستاوردهای تکنولوژی است که پاسخگوی نیازهای اساسی برای انسان معاصر میباشند، امّا چنانچه به مسیر تکنولوژی بنگریم کم وبیش به منشاء برخی پدیده ها پی می بریم، به اینکه هر پدیدة صنعتی و یا ساختمانی ازکدام الگوی زنده طبیعت الهام گرفته است، شاید در آن صورت تکنولوژی جلوتر از زمان گام بردارد، بنابر این لازم است ارتباطی با اصول منطقی و علمی بین سیستمهای ماشینی و سیستمهای زنده پدیدار شود.
«بیونیک» در واقع دانشی است که مسایل فنی را از راههای زیستی حل میکند، در بیونیک، تحقیق فقط به یک رشته خاص علمی محدود نمیشود، اگر چه خود بیونیک هنوز بعنوان یک علم نوپاست، امّا فعالیت بیونیکوانان را میتوان در حوزه «علوم کاربردی» مطرح کرد که همچون رابطی پدیدههای گوناگون را با الگوهای زنده مقایسه میکنند، بعبارتی دیگر برای هر پدیده، الگوی زندهائی مییابند.
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : فهرست مطالب و متن اصلی می باشد وبه صورت ppt با فرمت ( ppt) به همراه تصاویر و مثالهای مربوطه در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها:51
بخشی از متن:
این ppt دارای 44 اسلاید بوده و در آن برای درک بهتر از نمودارها و تصاویر در کنار متن و توضیحات استفاده شده است. ppt مسجد برای درس آشنایی با معماری اسلامی تهیه شده که در ادامه بخشی از آن را برای مطالعه قرار داده ایم و با خرید این ppt به تمام مطالب آن دسترسی خواهید داشت.
بخشی از ppt مسجد:
مساجد از نظر کارکردی به سه دسته تقسیم می شود:
مسجد: فضای کوچکی برای انجام فرایض روزانه
مسجد جامع: فضای عبادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که با گسترش جهان اسلام شکل می گیرد.
مصلی یا عیدگاه: محل اقامه نماز در فضای باز در خارج از شهر که به هنگام اعیاد و دیگر مناسبتهای ویژه نماز جماعت برگزار می شود
واژه شناسی مسجد:
مسجد از ریشه سجده گرفته شده است و در قرآن به معنای خود را به خاک انداختن به کار رفته است و در معنای وسیع کلمه کنایه از مکان عبادت است.
فهرست:
مساجد از نظر کارکردی به سه دسته تقسیم می شود
واژه شناسی مسجد
آغاز معماری اسلامی با ساخت مساجد اولیه
ویژگی های ساختاری مساجد اولیه
خاستگاه مسجد
جایگاه اجتماعی مسجد در جهان اسلام
جایگاه اجتماعی مسجد در جهان اسلام
محراب
منبر
مقصوره
گنبد بالای محراب
اجزای مسجد
مسجد مدرسه
کاربردهای مذهبی افزون بر معمول
مساجد عربی
مساجد مهم دوران امویان
مسجد دمشق
بیت المقدس
مسجد مدینه
مساجد دوران عباسیان
تغییر شکل شبستان مسجد
مساجد مغربی
ویژگی های مساجد یمن
مساجد ستون دار آناتولی
تحولات مساجد آناتولی
مساجد مصر
مساجد ایرانی
مساجد سلجوقیان
مساجد ایلخانی
مساجد دوران تیموریان
مساجد دوران صفویان
سنت ترکی
جمع بندی معماری عثمانی پیش از سال 857 ه.ق
سبک پیشرفته عثمانی
جمع بندی معماری عثمانی
خصوصیات طرح مسجد
انعطاف پذیری
بی تفاوتی نسبت به نماهای خارجی
تاکید بر داخل
تزیینات
عنوان: ppt مسجد برای درس معماری اسلامی
حجم: 20.1MB
صفحات: 44 اسلاید
بخشی از متن:
در ایران از قدیم، زورخانه مرکز فعالیتهای ورزشی محلات و شهرها بود. در آنجا، ورزشکاران به انجام انواع ورزشها و نرمشهای باستانی می پرداختند. زورخانه به مکانی اتلاق می شودکه درآن،انواع ورزشهاونرمشهای باستانی بارعایت تمامی سنتها و آداب آن اجرا می شود.وبه طورکل به هرمکانی گفته می شود که عملیات ورزش زورخانه ای درآن انجام می گیرد
چنانچه در تواریخ مذکور است،زورخانه حدودا 700سال پیش بوسیله محمود بن ولی الدین معروف به پوریای ولی که ظاهرا از مردم خوارزم بوده و گویا در سال 772 ه.ق درگذشته، به صورت امروزی تجدید سازمان شده است.بدین جهت بی شک انچه پیش از ان بوده میتواند حداقل در کشور ما تاریخ بسیار کهن داشته باشد. زیرا ملت ایران که از اغاز تاریخ خود به پهلوانی و کشتی گیری و قدرت بدنی نیاز مبرم داشتند تا به دستور زرتشت پیغمبر باستانی اش خود را برای یاری اهورامزدا در چالش با اهریمن نیرومند سازد ، همواره ضعف و زبونی را مذموم شمرده اند
بعضی پیدایش زورخانه را به قرن اول هجری و تصرف ایران توسط اعراب نسبت می دهند و معتقدند چون ایرانیان از داشتن اسلحه محروم بودند با ابزار و روش زورخانه ای که مشابه جنگی است ، تمرین می کردند
برخی نیز زمان پیدایش این ورزش را دوره ی مغول می دانند، ایرانیان مبارز بطور زیرزمینی و ابزاری که از الات جنگی اقتباس شده بود، به ورزش و امادگی نظامی مشغول می شدند. ولی جامع ترین تحقیقی که درباره ی ورزش زورخانه ای انجام شده،قدمت این ورزش را به قبل از اسلام و حتی به دوران مادها می رساند.
شباهت معمارى زورخانه ها با معابد
زورخانه های ما شباهت های بسیار با معابد مهری دارند. زورخانه ها همیشه با پلکانی طولانی از زیرزمین به سطح خیابان می رسند. همه زورخانه ها که به آئین ساخته شده اند، در زیر زمین قرار دارند و معمولاً در زیر بناهای دیگر، این زورخانه های کهن نوری اندک دارند.
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : متن اصلی می باشد و به صورت ppt با فرمت ( ppt) به همراه تصاویر مربوطه و همچنین تشریح یک نمونه سالن ورزشی خارجی در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 92
بخشی از متن:
ورودی
فضای ورودی شما اولین فضایی است که در بدو ورود در معرض دید دوستان و آشنایان قرار می گیرد وبا دیدن ورودی خانه ذهنیت انها شکل می گیرد از این رو اهمیت دکوراسیون فضای ورودی بسیار زیاد است.
1) توجه به سقف
درهنگام دکوراسیون باید به سقف توجه کرد
اگر ورودی نزدیک نشیمن است کاغذ دیواری برای تفکیک فضا مناسب است
ایوان ها نقش بسزایی را در خانه ها و سرپناه ها ایفا میکند که از طریق آنها وسالنهای ورودی، هوا (سرد و گرم) وارد محیط خانه میشود.
آنها باید تا حدمکان طوری طراحی شوند که در جهت بادهای غالب محلی باشند.
اتاقهای اصلی با بیشترین سطح گردش هوا، به ویژه راه پله ها، می بایست ازراه سالن دسترسی داشته باشند
مثلاً یک طرح مؤثر میتواند سالنی باشد که ارتباط مستقیمی با آشپزخانه، پله ها و سرویس بهداشتی دارد.
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : صفحه نخست و متن اصلی می باشد وبه صورت ppt با فرمت ( ppt) به همراه تصاویر رنگی و توضیحات بسیارکامل و جامع به همراه نمونه های ویلاهای مسکونی داخلی و خارجی در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 162
بخشی از متن:
مقدمات طراحی در معماری:
تفکر ، تجسم و تخیل ، محصول ( بنا )
طراحی : فرایندی است از تفکر شروع و به یک محصول ( بنا ) ختم می شود .
عوامل موثر بر طراحی :
هدف
سایت – توپوگرافی – شکل زمین – همجواری
عوامل فرهنگی اجتماعی
عوامل جغرافیایی
عوامل موثر بر شرایط آب و هوایی
طراحی برنامه فیزیکی طرح
خواسته کار فرما
مقیاس انسانی
بررسی مصالح و تکنولوژی ساخت بنا
ابعاد انسانی و فضاهای معماری ( حرایم )
الزامات تاسیساتی
نظر دکتر پیرنیا (پدر معماری اسلامی)
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد وبه صورت ppt با فرمت ( ppt ) به همراه تصاویر مربوطه در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها:74
بخشی از متن:
عرصه
به تعدادی از عملکردهای سازگار که با هم وابستگی دارند گفته می شود
پنج نوع عرصه در یک خانه مسکونی
۱)عرصه زندگی خانوادگی
شامل : فضاهای خصوصی از قبیل نشیمن خانوادگی و آشپزخانه و غذاخوری می باشد که امکان دور هم بودن رافراهم می سازد و بدون شک این عرصه مهم ترین بخش خانه و قلب زندگی خانوادگی می باشد
2)عرصه زندگی خصوصی و فردی :
شامل : اتاق های خواب و حمام و کتاب خانه است و شرایط لازم برای زندگی شخصی افراد خانواده را فراهم می کند که این فضا دور از فضای پذیرایی مهمان طراحی می گردد .
3)عرصه پذیرایی و مراسم :
شامل : اتاق پذیرایی و اتاق ناهار خوری و فضای ورودی است و برای برقراری ارتباط با فامیل و دوستان کاربرد دارد
4)عرصه خدمات :
شامل : انباری و پارکینگ و.... می باشد وتسهیلات لازم را در اختیار سایر بخش های خانه قرار می دهند
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد وبه صورت ppt با فرمت (ppt)به همراه تصاویر مربوطه در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 72
بخشی از متن:
ppt مناره برای درس آشنایی با معماری اسلامی آماده شده که دارای 34 اسلاید می باشد. این ppt برای آموزش کاربرد بسیار خوبی دارد و استفاده از آن بخصوص برای دانشجویان معماری توصیه می شود. در ادامه بخشی از ppt را قرار داده ایم.
مناره های اولیه:
مناره، صومعه و مأذنه سه واژه ای هستند که مشترکاً استفاده می شوند.
مناره دارای چند عملکرد است.
معنی اصلی آن مکانی از روشنایی و یا آتش است.
در دوره پیش از اسلام عربستان برای مکان بلندی که از آنجا علائمی با نور و یا دود داده می شد به کار می رفت.
الگویی برای فانوس های دریایی بعدی را دارد.
مناره در مفهوم تابلوی راهنما، سنگهای مرزی و برج دیده بانی به کار برده می شود.
مناره نماد ساختمان اصلی در محافل اسلامی است.
فهرست:
صومعه
شکل مناره های اولیه
تقسیم بندی مناره
مناره دمشق
مناره قیروان
مناره های الموحدون
مناره های غرب آفریقا
مناره های عراق
ویژگی مناره مژده
ویژگی مناره سامره
مناره در ایران
مناره دوره سلجوقی
ظهور مناره های دوگانه
سه شکل راه پله در همۀ مناره های سلجوقی
مناره دوره ایلخانی
مناره دوره تیموری
مناره دوره صفویه
مناره دوره قاجار
مناره های هند و پاکستان
مناره قطب
مقایسه مناره جم و مناره قطب
مناره های متأخر در هند
مناره مسجد ییولی
مناره های عثمانی
مناره های مصر
عنوان: ppt مناره
حجم: 3.61MB
صفحات: 34 اسلاید
منبع: سازه برتر (www.saze20.ir)
بخشی از متن:
از اواخردهه 1970 مبحث دیکانستراکشن با موضوعات علمی و فلسفی جدیدتر شروع شد
چارلز جنکز
شخصی بود که این نظریه ها را وارد حوزه معماری کرد.
به عقیده ی او:
اگر در جهان سنت فرم تابع سنت است در جهان مدرن فرم تابع عملکرد بوده است ، در جهان کنونی فرم تابع دیدگاه جهانی باید باشد
معماران این سبک معتقدند:
معمارا جهت حفظ حضور خود در ورطه تمدن امروز جهان باید با علم تکنولوؤی و فلسفه روز آشنایی کامل داشته باشد.
محیط مصنوع را با استفاده از موارد فوق به صورت خلاق و هنری نشان دهد
به طور کلی در کیهان گسترش و پیدایش به صورت مستمر در یک مسیر خطی نمی باشد بلکه به صورت غیر خطی و پرشی است بدین معنی که گسترش در هر مرحله نهایتاً به نقطه بحران و هرج ومرج و متلاشی شدن نظم آن ختم می شود
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : متن اصلی به همراه تصاویر و اطلاعات و فهرست منابع مربوطه به صورت پاورپوینت و با فرمت ( ppt) در اختیار شما قرار می گیرد.این فایل آماده جهت ارایه می باشد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها: 26
بخشی از متن:
مسجد مهم ترین بنا در تاریخ معماری سرزمین ماست و مساجد جامع از اهمیت زیادی برخوردارند. وجود مسجد جامع در شهر ، حاکی از مدنیت آن بوده است. مسجد ،معبد و میعادگاه مردو مسجد جامع قلب و مرکز شهر است.
مسجد جامع جایگاه عبادت مردم ،محل اجتماع افکار و درس و بحث و منزلگاه غریبان ومسافران محلی برای هنر آفرینی هنرمندان و معماران است
مسجد جامع نایین:
نصرت الّله مشکوتی در کتاب فهرست بناهای تاریخی و اماکن باستانی ایران ، ساختمان اصلی بنا را متعلق به قرن چهارم هجری قمری می داند.
حسین زمرشیدی درکتاب مساجد در معماری ایران این مسجد را متعلق به اواخر قرن 3 و اوایل قرن 4 می داند
استاد محمد کریم پیرنیا در کتاب سبک شناسی معماری ایرانی این مسجد را متعلق به سال 349 هجری قمری می داند.
اس فلاری در کتاب مسجد نایین ، جامع نایین را از آثار نیمه دوم قرن 3 ه. ق دانسته است.او تزیینات این مسجد را با تزیینات چند بنای دوره عباسیان مقایسه کرده و وجود این تزیینات را نشان دهنده یک مرحله پیشرفت در تاریخ هنر اسلامی دانسته است و می گوید :((مسجد نایین جلوه گاه یک مرحله ، یک پیشرفت راستید در تاریخ هنر اسلامی است
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : متن اصلی به همراه تصاویر و توضیحات کامل و جامع در مورد مسجد جامع نایین و آثار تاریخی شهر نایین وبه صورت ppt با فرمت ( ppt) در اختیار شما قرار می گیرد.این فایل آماده جهت ارایه می باشد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها: 50
بخشی از متن:
دال ها :
دال ها عنصری خمشی هستند که بارها را به صورت افقی به یک یا چند جهت درون یک سطح توزیع میکنند
تفاوت نیروی وارده بر دال و تیر:
اگر در مجموعه ای از تیر های مستقل بار نقطه ای بر یک تیر وارد شود تنها تیری که نیرو بر آن وارد می شود تحت اثر خمش قرار میگیرد ولی در سیستم دال به دلیل یکپارچگی سیستم نیرو در تمامی اعضا پخش می شود.
انواع دال:
دال ها ار نظر نوع و محل قرارگیری تکیه گاه به دو گروه دالهای یک طرفه و دو طرفه تقسیم میشوند
دال های یک طرفه:
دال های یک طرفه به طور ممتد به وسیله دو تکیه گاه موازی نگاه داشته میشود این نوع دال در یک جهت خمش پیدا میکند در نتیجه بار کف را در یک جهت انتقال میدهد.
این فایل شامل : متن اصلی می باشد به همراه جداول و تصاویر مربوطه به صورت ppt و با فرمت (ppt) در اختیار شما قرار می گیرد و قابل ارایه می باشد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها: 24
بخشی از متن:
بیشتر با داشتن دستگاه و تقارن دو طرفی بعد از طی مراحل جنینی ، مشخص میشوند. بیشتر جانوران دارای تقارن دو طرفی ، این نوع تقارن را حفظ میکنند، اما در چند گروه مانند ستاره دریایی ، در حین تغییر شکل و تبدیل شدن به به حالت بالغ ، صاحب تقارن شعاعی ثانویه میشوند. پنج یا بیش از پنج بازو که از بخش مرکزی بدن این ماهی بیرون زدهاند، تقارنی شعاعی را در بدن را این جانور بوجود آوردهاند. در حقیقت گفته میشود که بدن نیاکان ستاره ماهیها تقارن دو طرفهای داشتهاند که ستارههای دریایی امروز هم بقایایی از همان ساختار بدنی را حفظ کردهاند. چنین جانوران بالغی همانند جانوران دارای تقارن شعاعی ، کم تحرک ، ساکن و بدون سر میشوند.
معمار: زاها حدید معمار پروژه : فلیپ اینو سنتی
این پروژه در سایتی در باریکه ساحلی شهر رجیو کالابریا حد فاصل ایتالیلا و سیسیل اجرا شده است.
بخشی از این موزه به معرفی افراد مشهور برخاسته از این منطقه مانند جیانی ورساک اختصاص یافته.
هدف پروژه مشخص کردن شهر به عنوان پایتخت فرهنگی مدیترانه با دو ساختمان موزه و هنرهای نمایشی است.
موزه با الهام از ستاره دریایی طراحی شده و به تقارن گردشی بنا کمک میکند تا تناسبی بین اجزای موزه ایجاد شود.
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : توضیحات کامل در مورد ستاره دریایی، پروژه فیلیپ اینوسنتی به طراحی زاها حدید و متن اصلی می باشد و به صورت ppt با فرمت ( ppt) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها: 42
بخشی از متن:
این ورزشگاه شامل اسکلت خارجی به وزن 42000 تن از آهن می باشد که سه بار سنگین تر از استادیوم لندن 2012 می باشد. و پوسته داخلی آن از پلاستیک 2 لایه تشکیل شده است که در استادیوم را در برابر باد و باران مراقبت میکند و محافظی در برابر امواج ماوراء بنفش نیز می باشد.
طراحی آن برای 100 سال آینده جواب گوست و در برابر زلزله 8 ریشتری نیز مقاوم می باشد.
کارشناسان معماری معتقدند که این ورزشگاه تا دهه های بعد استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات را دارا میباشد
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : فهرست مطالب و متن اصلی می باشد وبه صورت ppt به همراه تصاویر و اطلاعات کامل و جامع با فرمت (ppt) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها: 62
بخشی از متن:
چند مورد تاثیر گذار در معماری خانه های قدیمی شهر بابل:
1- شرایط اقلیمی 2- نقش عمده آن در تجارت استان
3- رسوخ اعتقادات مذهبی در جمیع جهات زندگی مردم
4- اضافه شدن تراز در دوره پهلوی برای زیباتر شدن نما
5- رطوبت نسبی و بارندگی زیاد
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : تاریخچه، معماری بناها و متن اصلی می باشد وبه صورت پاورپوینت) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها: 29
بخشی از متن:
فضای ورودی
هر واحد معماری به عنوان یک فضای واحد از اجزایی تشکیل می شود.برخی از این اجزا را نیز می توان به عنوان یک واحد کوچکتر و مجموعه ای شامل اجزای دیگری در نظر گرفت.
عوامل بسیار گوناگونی از جمله مصالح و امکانات فنی،شیوه معیشت،فرهنگ،نیازها وخواسته های استفاده کنندگان یا سازندگان در شکل دادن به هر فضای معماری نقش دارند.
فضای ورودی نسبت به سایر فضاها و اجزای هر واحد معماری از ویژگی ها و امتیازات خاصی برخوردار است.زیرا علاوه بر کارکرد اصلی آن به عنوان یک فضای ارتباطی ، از لحاظ بصری نیز فضایی رابط بین یک بنا با فضاهای شهری است و غالبا معیاری برای تشخیص ارزش و هویت معماری و اجتماعی هر بنا به خصوص در شهرهای دارای بافت پیوسته و متراکم به شمار می آمده است.
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت ( pptx) و به صورت ppt به همراه تصاویررنگی در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها : 32
بخشی از متن:
معمار محقق و استاد معماری در سال 1950 در بغداد به دنیا آمد . در سال 1972 از دانشگاه آمریکایی بیروت در رشته ی ریاضی فارغ التحصیل شدواز سال 1972 در مدرسه ی انجمن معماران انگلیس در لندن مشغول به تحصیل بود ودر دوران تحصیل در این دانشگاه از آموزه های اساطیری چون "الیازنگلیس" و "رم کولهاس" بهره برد .
جهان بینی زاها حدید
ازلحاظ فلسفی هنر ویژه زاها حدید برآمدن طرح از زمینسارو کار با زمین است و این شیوه ی جدید را با کمک گرفتن از تعابیری مانند " میدان های نیرو " ،" تراز بندی " ،"زمینسار"ونظایر آنها بیان می کند.
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت (ppt) و به صورت ppt به همراه تصاویر رنگی دراختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 39
بخشی از متن:
این پروژه به صورت ( pdf )ودر 51 صفحه به همراه تصاویر زیبا تهیه و تنظیم شده است. موضوع هندسه و تناسب از جمله موضوعاتی است که با معماری رابطه تنگاتنگ دارد.از آنجا که در تمام هستی کهکشان و موجودات زنده و انسان هندسه به وضوح دیده می شود و به همین علت ذات ناخودآگاه ما با این تناسبات انس گرفته و هر طرحی بر این اساس بیننده رامجذوب خواهد کرد.
بخشی از متن:
فایل ppt شامل 32 صفحه معرفی سبک گستره آن دوره ها و ویژگی های هریک به همراه معرفی وتحلیل بناهای آن به همراه یک پاورپینت 25 ص به زبان انگلیسی که به نگاه به جزییات اجرایی و نکته های ظریف معماری گوتیک پرداخته که در منابع فارسی کمتر مورد توجه قرار گرفته است
بخشی از متن:
دانلود ppt نقش طبیعت در سازه های معماری نقش طبیعت در سازه های معماری (بررسی موضوع در کارهای اتو) فهرست: پیشگفتار بررسی برخی از سازه های معماری با الهام از طبیعت بررسی کارهای فرای اتو (سازه های چادری و کابلی با الهام از طبیعت) پیشگفتار: پیدایش معماری بوسیله ی انسان به روشنی مشخص نیست انسان که زندگی را از غار آغاز کرد و بر اثر چه عواملی به فکر ایجاد سر پناه برای خویش نائل گردید جای سوال دارد. از غاری که زندگی می کرد الهام گرفت یا از درختی که سایبانی مناسب در فصل گرما بود . بهرحال انسان پیش از تاریخ به هر نحو که بود موفق به ایجاد آثار معماری گردید. آنچه که مسلم است الهام از ساختارهای طبیعی در سازه های معماری نقش اساسی دارد. در این ppt بصورت تصویری با عناصری از طبیعت که از آنها در معماری الهام گرفته شده است آشنا خواهید شد. بخش های مهم این پاورپونت شامل موضوعات زیر می باشد: سازه های معماری تحت تاثیر سازه های طبیعی نمونه هایی شاخص از سازه ها در طبیعت ترکیب ساختار طبیعت و معماری هماهنگی ساختمان و طبیعت فرایند تشکیل سازه های نرم و مایعی شکل در این ppt همچنین با فرای اتو و آثار او آشنا خواهید شد. بیو گرافی فرای اتو: فرای اوتو شناخته شده ترین معمار و مهندس آلمان غربی در سازه های کابلی و سقفهای معلق سال تولد: 1925 فارغ التحصیل: دانشگاه فنی برلین در سال 1952 فرای اتو ، دارنده مدال طلای RIBA 2005 ، که به واسطه سازه های چادری و کششی خلاقانه اش در سطح بین المللی شناخته شده ، با بهره گیری از تکنولوژی مدرن و تحقیقات در زمینه فرم های طبیعی ، به یک پیشرو در زمینه سازه های سبک و ساختمان های اکولوژیک تبدیل شده است . اولین بررسی جامع از کارهای کامل وی همانند غرفه آلمان غربی در نمایشگاه مونترال 1967 و سقف ورزشگاه المپیک مونیخ 1972 می باشد . این ppt برای درس انسان طبیعت معماری آماده شده است.
==========
ppt آماده برای درس انسان طبیعت معماری ppt آماده برای ارائه ، ویژه دانشجویان معماری ، قابل ویرایش ، تنها کافیست نام خود را بعنوان تهیه کننده وارد کنید.
========== فرمت: ppt حجم: 23.3 MB صفحات: 64 اسلاید ==========
بخشی از متن:
معماری های - تک (ریچارد راجرز) “ساختمان ها صرفاً کالا نیستند. آنها مانند پرده ای پشت صحنه زندگی ما را در شهر می سازند. معماری هنر شکل دادن به آن چیزی است که ما مرتباً در آن به نمایش میپردازیم، چرا که به خلق محیطی میپردازد که تمامی جزئیات روزانه زندگی ما در آن اتفاق می افتد.” «ریچارد راجرز» زنــدگـی نـامـه : ریچارد راجرز در سال 1933 در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد و تحصیلات معماری را در مدرسه ی Association Architectural (A A) لندن و سپس در دانشگاه ییل آمریکا به پایان رساند. او اولین تجربیات ساخت و ساز خود را بین سال های 1963 تا 1967 انجام داد. در آن زمان گروه (Team 4) را همراه نورمن فاستر و همسر خویش بنیان کرد. در آغاز علاقه ی راجرز به نهضت ساخت گرایی constructivism همراه با هویت شکلی صنعتی آشکار شد. در سال 1970 راجرز،همکاری با معمار جوان ایتالیایی رنزو پیانو را آغاز نمود. آنها با هم در مسابقه ی مرکز ژورژ پومپیدو شرکت کردند و طرح آن ها مقام اول را کسب کرد. مرکز پومپیدو اولین وشاخص ترین دیدگاه ساخته شده ی نهضت هنرمندانه «های - تک » است. پس از دریافت این ppt با عقاید ریچارد راجرز زمینه های فکری ریچارد راجرز آرمان های معماری های-تک نظریه پردازی و نقد معماری پست مدرن طرح های اجرایی ریچارد راجرز توضیح کامل طرح های اجرایی ریچارد راجرز بررسی مشکلات اجرای طرح ها و ... آشنا خواهید شد که هر کدام بصورت کامل توضیح داده شده است. راجرز در مورد ساختمان های آینده چنین می نویسد : جهت برآورده نمودن احتیاجات ساکنان و حداکثر استفاده بهینه از انرژی ،بهترین ساختمان های آینده به صورت پویایی با اقلیم مجاور خود ارتباط پیدا می کنند .در معماری میکرو الکترون ها ی پنهان از چشم وبیوتکنولوژی جایگزین سیستم های مکانیکی خواهندشد . ساختمان ها ،شهر و اهالی آن همانند یک سیستم ارگانیک جدا ناپذیر ،در زیر چارچوب متحرک و متحول که کاملا دقیق و به اندازه طراحی شده قرار می گیرد.به جای تیرها ، ستون ها و پل ها وسایر المان های سازه ای ،یک پوسته ممتد و به هم پیوسته جایگزین خواهد شد.این روبات های متحرک ،با استفاده از سیستم های الکترونیک و بیوتکنولوژی ،بسیاری ازخصوصیات ارگانیسم های زنده را خواهند داشت.در مورد سازه های معماری ، سیستم های انعکاسی با استفاده ازدستگاه عصبی الکترونیک،تغییرات محیطی را احساس خواهند کرد و همانند ماهیچه های بدن با منقبض و منبسط کردن خود ، بار و نیروهای وارده را به قسمت های مختلف کالبد بنا منتقل می کنند.امروزه خلبان های اتوماتیک می توانند تمام قسمت های مختلف هواپیما را به صورت بسیار دقیق و با عکس العملی در ظرف چند صدم ثانیه کنترل کنند.این خلبانان الکترونیک با توجه به شرایط دایما متغییرخارج و داخل هواپیما ،مستمرا شرایط ایده آل پرواز هواپیما و آسایش مسافران را فراهم می کنند.آینده فرا رسیده و تاثیر آن بر معماری آغاز شده است. ========== ppt آماده برای درس معماری معاصر ppt آماده برای ارائه ، ویژه دانشجویان معماری ، قابل ویرایش ، تنها کافیست نام خود را بعنوان تهیه کننده وارد کنید. ========== فرمت: ppt حجم: 11.1 MB صفحات: 77 اسلاید ==========
بخشی از متن:
دانلود ppt معماری های - تک تاریخچه معماری "های - تک" High-Tech معماری (High-Tech) یا معماری با فناوری پیشرفته، سبکی از معماری است که در دهه 1970 در اروپا و آمریکا ظهور کرد . این معماری، برای به تصویر کشیدن هرچه بیشتر نقش و جایگاه تکنولوژی و صنعت ،از فن آوری و صنعت پیشرفته روز دنیا در طراحی ساختمان استفاده میکند. از دید معماران های تک، ساختمانهای امروزی باید نمایش دهنده عصاره فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد. بنابراین، یکی از اهداف روشن و بارز این معماری، زیاده روی در اجزای صنعتی ساختمان با در معرض دید قرار دادن آنها بود، که به نظر آنها خلق کننده زیبایی ساختمان هستند. دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نامهای ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین 681 شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعهای از دودکشها، لولههای تأسیساتی و ستونها، تیرها، بادبندها، راه پلهها و مسیرهای رفت و آمد تشکیل میداد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نام های ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید. در معماری مطرح شد. اصول فکری و طراحی این سبک را میتوان در ده مورد ذیل خلاصه کرد: 1. بینش خوشبینی به علم و پیشرفت علمی و تکنیکی؛ 2. نمایش تکنولوژی به عنوان عصاره و دستاورد عصر جدید؛ 3. نمایش پروسه ساخت؛ 4. شفاف نمودن، لایه لایه کردن و نمایش حرکت درساختمان؛ 5. نمایش ساختار و اجزاء درون بنا در نمای ساختمان؛ 6. استفاده از رنگهای روشن وساده؛ 7. سازه و ساختار به عنوان تزئینات؛ 8. استفاده از اجزاء کششی سبک؛ 9. جدا کردن بخشهای سرویس دهنده از قسمتهای سرویس شونده؛ 10. طراحی بام ساختمان به عنوان نمای پنجم ساختمان. ========== ppt آماده برای ارائه ، ویژه دانشجویان معماری ، قابل ویرایش ، تنها کافیست نام خود را بعنوان تهیه کننده وارد کنید. ========== قمیت: 10000 تومان فرمت: ppt حجم: 5.91 MB صفحات: 27 اسلاید ==========
بخشی از متن:
دانلود ppt معماری دیجیتال معماری دیجیتال: امروزه با استفاده از فضای دیجیتالی به خوبی میتوان تمام جزئیات تصور شده یک طرح را پیشاپیش به تصویر کشید. کاری که در گذشته تقریبا غیرممکن بود. فرم در فضای کامپیوتر ترسیم میشود. خلاقیت شکل میگیرد. بیمهابا مشکلی توسط دستی رقم میخورد در فضایی که نه چندان آشناست اما این فضا یار دیرین است. این همان فضای کامپیوتری و عرصهایی برای خلق نوآوریهاست. معماری به همراه فضای دیجیتال طرحها را تحتالشعاع قرار میدهند طرحهایی که اعجاز معماری دیجیتال را نمایانگر است. در این بین این سئوال پیش می آید که " آیا معماری، در حیطه شکلگیری خود تنها به تفکر معمار وابسته است یا ممکن است به ابزاری نیز وابسته باشد؟ " معماری عبارت است از ساخت یک فضا که بتواند به زندگی انسان هویت بخشد. هر چیزی که بتواند هویت را، با در نظرگیری خواسته شخص به بهترین وجه ارایه دهد، باید برای آن احترام قائل شد. نتهای جاری شده در فضا تنها در صورتی شناخته میشوند که ابزار آنها وجود داشته باشد؛ پس یک آلت موسیقی پلی است بین احساس هنرمند و مجموعه نتهایی که هویتی را معرفی میکند. استفاده از ابزار نیز وقتی جایز است که پیشرفت و تکامل انسان را سبب شوند و با دید ضد ارزش نباید به آنها نگاه کرد زیرا ابزار پیشرفته خواه ناخواه در زندگی امروزی، نیاز به شمار میآیند. در این بین تکنولوژی مدرن در حوزه معماری که تولد آن سبکی آزاد و نامحدود است، شاید بیرحم مطرح شود ... بخش های مهم این ppt عبارتند از: 1- تعریف معماری دیجیتال 2- واقعیت مجازی و معماری 3- معرفی چند معمار بزرگ
==========
ppt آماده برای درس انسان، طبیعت و معماری ppt آماده برای ارائه ، ویژه دانشجویان معماری ، قابل ویرایش ، تنها کافیست نام خود را بعنوان تهیه کننده وارد کنید.
========== فرمت: ppt حجم: 2.67 MB صفحات: 32 اسلاید ==========
بخشی از متن:
قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشین ایشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در زیر پرچم امپراطور روم گرد آورد .که به گفته مورخ بزرگ روم « انقلابی پدید آورد که تا ابد در یاد ها خواهد ماند ،و امروز نیز ملتها آ« را احساسا می کنند.» در واقع اگر در بررسی امروزمان می بینیم که نبوغ یوناننین با تابش هر چه بیش تر در عرصه هنر ،علم ، فلسفه ، تاریخ، و به طور کلی در قلمرو عقل و تخییل می درخشید نبوغ رومی در عرصه فعالیتهای دنیوی حقوق و کشورداری پر تو افکنی می کند 15 .و به اعتقاد بسیاری دیگر هنر رومی از هنر یونانیان متولد گردید . هنر رومی به واقع انتشار دهنده میراث هنر یونانیان بوده است. و هر چند عده ای اعتقاد بر این دارند که معماری رومی ریشه در معماری اتروریایی داشته است اما در واقع دارای خصوصیاتی یو نانی مآبی بوده است .
بخشی از متن:
پیشینه تاریخی: دیوکلسین، قلمرو وسیع امپراتوری روم را به دو بخش شرقی و غربی بین خود و فرماندهان همطرازش تقسیم نمود، و عملاً اضمحلال امپراتوری قدرتمند روم را نادانسته پی ریزی نمود. پس از آن کنستانتین شهر باستانی بیزانس را دوباره ساخت و کنستانتینوپل (قسطنطنیه) نام گرفت. این شهر به طور شگفت انگیزی در سرنوشت شهر (روم) مرکز امپراتوری مؤثر واقع شد و با تضعیف قدرت امپراتوری روم، کشور روم به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد، و بدین طریق امپراتورزی روم شرقی (بیزانس) شکل گرفت. فرمانروایی بیزانس به دست امپراتور آرکادیوس افتاد که شهر بیزانس (استانبول امروزی) را با همان نام قدیمی اش پایتخت خود قرار داد
بخشی از متن:
عنوان: معماری خانه های قاجار
قالب بندی: WORD
تعداد صفحات: 55
این تحقیق در مورد معماری خانه های قاجار می باشد و به طور کامل به بررسی ویژگی خانه های این دوره پرداخته و تعدادی از خانه های معروف دوره قاجار را معرفی نموده و مورد بحث قرار می دهد.. این تحقیق به دانشجویان رشته های معماری، عمران، هنر و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.
مقدمه
در دوران قاجار، نظام کهن زیست تحت تاثیر عواملی که بیشتر خاستگاه جهانی داشت دستخوش تحول و دگرگونی شد و جنبه های نوینی ار زندگی شهری با سلسله مراتب خاص پدیدار گردید.
تحت تاثیر این تحولات تهران نیز به عنوان پایتخت، بستر اساسیترین و عمیقترین تحولات و تغییران کالبدی شد تا جایی که سبک جدیدی بنام سبک تهران پا به عرصه گذاشت.
در این دوره برای اولین با در ایران، ساختمان سازی با تهیه نقشه مرسوم شد. همچنین طراحی و ساخت، برخلاف نظام استاد-شاگردی به فرد واگذار گردید و تدریس معماری با حضور معلمان اروپایی در دارالفنون برقرار شد.
معماری دوره قاجار را معماری خانهسازی و یا معماری خانههای مسکونی نامیدهاند. چرا که بیشترین ساخت و سازها در این دوره به علت افزایش جمعیت شهرنشین معطوف به ایجاد سرپناه و خانه برای مردم مهاجر و تازهوارد به شهر گردید. کثرت ساخت و ساز به همراه شرایط نامساعد اقتصادی مانع از پویایی و ایجاد تحول چشمگیر در نظام فضایی و ساختاری خانهها بود.
خانه های عوام برا طبق همان بافت محلهای و در تبعیت از ضوابط الگوی متداول خانه ایرانی ساخته میشد. این خانه ها دارای حیاط مرکزی، اتاقهای سه دری و پنج دری با ارسی بود و فضاهای ورودی نیز شامل هشتی و دالان دهلیز میشد.
در این میان تنها خانههای اشراف و طبقات مفرح در محلات شمال شهر مشابه با کاخها و عمارتهای سنتی ساخته میشد.
فهرست مطالب
مقدمه
تزئینات بکاررفته در خانه های قاجار
ویژگیهای کالبدی فضاها
معماری در دوره قاجار
دوره های معماری قاجار
ویژگیهای معماری قاجار
هنر گچبری دوره قاجار
بنای شمس العماره
اساسا به چه نوع معماریی، معماری دوره قاجار گفته می شود.؟
معماری دوران قاجار با معماری دوران زندیه چه تفاوت هایی داشته است؟
معرفی خانه های تاریخی استان تهران
خانه اتحادیه
خانه امیربهادر
خانه امام جمعه
خانه شقاقی
عمارت موقوفه فاضل عراقی
عمارت باغ فردوس
عمارت و باغ فرمانیه
خانه شهید مدرس
خانه مشیر الدوله پیرنیا
خانه وثوق
برخی دیگر از خانه های دوره قاجاریه در تهران
خانه های قدیمی تبریز در دورۀ قاجار
برخی از مشهورترین خانههای تاریخی تبریز
بخشی از متن:
ppt بررسی شیوه معماری پارسی - 24 اسلاید
بهرهگیری از پایه ستون و سرستون. آرایش سرسرتونها با جزئیاتی که برای بارگذاری فرسب (تیرچه)های چوبی کاملاً متناسب و منطقی باشد.
آرایش درگاهها و سردرها با بهرهگیری از زغرهها و پتکانهها؛
آرایش فضاهای درونی با کاشی لعابدار؛
آرایش تارمی پلکانهای کوتاه و مالرو با نقشهای برجسته و کنگرههای زیبا.
تاکنون تصور میشده است که در ساختمان های شیوه پارسی نورگیری فقط از میان درگاهها انجام میشده، ولی با توجه به ساختمانهای ایران دوران اسلامی (بخصوص مساجد چوبی مراغه و بناب، کوشکهای اصفهان، قزوین و کاشان) که در بالای درگاهها روزنههای مشبک دارند، میتوان فرض کرد که روشنایی بناهای پارسی هم به گونهای همانند آنها تامین میگردیده است و...
بخشی از متن:
نام محصول : ppt معماری پایدار
فرمت : PPT
حجم : 1 مگابایت
تعداد اسلاید : 43
زبان : فارسی
سال گردآوری : 1400
مقدمه :
صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از چالش های مهم جهان امروز است .
در سال های اخیر، افزایش نگرانی ها در خصوص تبعات زیست محیطی مصرف انرژی و گرم شدن کره زمین، اهمیت این موضوع را دو چندان کرده است . از سوی دیگر سهم بخش ساختمان در مصرف انرژی کشورها قابل توجه است .
در کشور ما نیز ساختمان حدود 40 درصد از کل مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهد . بدیهی است که تداوم این وضعیت، تبعات اقتصادی و زیست محیطی جبران ناپدیری برای کشور به دنبال خواهد داشت.
انرژی از مهمترین کار مایه و اصلیترین نیروی اساسی زندگی بشری محسوب گشته و تاریخ و تمدن بشری بر بنیاد ابداعات و کشفیات در جهت تبدیل انرژیهای مختلف به یکدیگر شکل گرفته است. انرژی از ارکان تمدنهای بشری و در نتیجه اساس تولیدات اجتماعی به شمار میرود. انقلاب صنعتی که بر تمامی عرصهها و فعالیتهای اقتصادی ـ اجتماعی بشری تأثیر به سزایی داشت، در نتیجه بکارگیری و بهرهبرداری از اشکال مختلف انرژی به وقوع پیوست. اینک بشریت با کارگیری انواع انرژیهای مختلف فسیلی و غیرفسیلی در آستانه هزاره سوم قرار گرفته است وسعی بر محدود کردن انرژیهای به دست آمده از سوختهای فسیلی داشته و درصدد به کارگیری نوعی از انرژی به منظور صرفه جویی در انرژیهای دیگر است.
بخشی از متن:
ppt تحلیل بررسی معماری ساختمان پردیس تئاتر تهران اثر آرش مظفری 74 اسلاید
فهرست مطالب
گروه طراحی
مساحت
موقعیت
کانسپت پردیس تئاتر تهران
وضعیت سایت پردیس تئاتر تهران
هدف پردیس تئاتر تهران
کانسپت پردیس تئاتر تهران
جانمایی فضاها پردیس تئاتر تهران
چیدمان دکور پردیس تئاتر تهران
بررسی نما پردیس تئاتر تهران
مقطع پردیس تئاتر تهران
نما پردیس تئاتر تهران
مصالح و ساختار پردیس تئاتر تهران
تقسیم بندی فضاها پردیس تئاتر تهران
بررسی ورودی و لابی پردیس تئاتر تهران
بررسی سازه پردیس تئاتر تهران
پلان طبقات پردیس تئاتر تهران
و....
بخشی از متن:
بررسی معماری یخچال های سنتی ایران در دقالب دو فایل 69 اسلاید
فهرست مطالب
مقدمه
بخش اعظم ایران در منطقه گرم و خشک
سَموئل متیوس
نحوه تهیه یخ و برف
سِرجان شاردن
بیزور
آب مورد نیاز یخچالها
میزان یخ زدن آب
نحوه حفظ یخ
یخچال گنبدی
پوسته قطور گنبد
ارتفاع بسیار بلند یخچال
یخچال زیرزمینی
مناطق غرب و شمال غرب کشور
نمونههای یخچالهای زیرزمینی
اغلب یخچالهای زیرزمینی
اغلب خانهها در تهران
یخچال بدون طاق
در سواحل دریای خزر
یخچالهای گنبدی و زیرزمینی
یخچال مؤیدی
منابع
فهرست مطالب
قسمتهای مختلف یخچال
دیوار طویل سایه انداز
حوضچه های تولید یخ
مخزن یخ
انواع یخچال
یخچالهای با مخازن گنبدی
یخچالهای با مخازن تونلی
یخچالهای زیرزمینی
یخچالهای بدون طاق
بخشی از متن:
ppt بررسی معماری کلیسای سرکیس مقدس تهران - 50 اسلاید
فهرست
معرفی کلیسای سرکیس مقدس تهران
کلیسای سرکیس مقدس تهران کجاست
تاریخچه کلیسای سرکیس مقدس تهران
مراسم کلنگ زنی به دست خیران
معماری کلیسای سرکیس مقدس تهران
سرکیس مقدس کیست؟
گنبد کلیسا به چه شکل ساخته شده است؟
خلیفهگری ارامنه تهران
معرفی کلیسای سرکیس مقدس تهران
پلان کلیسای سرکیس مقدس تهران
نقاشیها کلیسای سرکیس مقدس تهران
نماها کلیسای سرکیس مقدس تهران
پنجرهها و بازشوها کلیسای سرکیس مقدس تهران
گنبد کلیسای سرکیس مقدس تهران
برجهای ناقوس کلیسای سرکیس مقدس تهران
جنبههای سمبولیک و نمادین بنا
کلیسا از سه قسمت تشکیل شده است
جایگاه اقدسالقدوس
گنبد کلیسای سرکیس مقدس تهران
مدت ساخت کلیسای سرکیس مقدس تهران
و.....
بخشی از متن:
ppt بررسی معماری موزه علم و هنر شهر والنسیا اثر کالاتراوا - 113 اسلاید
فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات کلی موزه علم و هنر شهر والنسیا
طرح معماری موزه علم و هنر شهر والنسیا
تبدیل شدن به سمبلهای شهر والنسیا
بزرگترین آکواریوم اروپا
تحلیل سازهای شهرک علوم و فنون والنسیا
کانسپت طراحی موزه علم و هنر شهر والنسیا
فضاهای موزه علم و هنر شهر والنسیا
معمار پروژه موزه علم و هنر شهر والنسیا
مفهوم خاص پروژه
شهرک علوم و فنون والنسیا
پس از فاجعه
طرح مجموعه شهری در دل شهر
دسترسی ها و ورودی شهر هنر و علم
بررسی بخش های مجموعه و ویژگیهای معماری
چتر سازهای طویل
فضاهای شهر هنر و علم
مصالح بکاررفته
باغ سرپوشیده
فضای مدرسه افسری
ساختمان Hemisferic
پارک اقیانوس شناسی Oceanografic
برج مخابرات
غرب تفرجگاه
ورودی شهر علم و هنر
آغاز کار ساخت این مرکز علمی و فرهنگی
افلاک نما
نمای فلزی این بخش
موزه علمی پرینسی فلیپ
اقیانوس نما (L’Oceanográfic)
خانه اپرا
ساختمان بزرگ و با شکوه Palau de las arts
ساختمان اپرا
تصاویرفضاهای داخلی موزه علم و هنر شهر والنسیا
تصاویرنماهای بیرونی موزه علم و هنر شهر والنسیا
تصاویرخام ازروند طراحی وشکل گیری حجم پروژه
تصویر هوایی موزه علم و هنر شهر والنسیا
سایت پلان موزه علم و هنر شهر والنسیا
نقشه های موقعیت قرارگیری
پلانهای معماری موزه علم و هنر شهر والنسیا
مقاطع معماری موزه علم و هنر شهر والنسیا
نمای معماری موزه علم و هنر شهر والنسیا
تصاویر قسمت های مختلف از مجموعه
منابع