بخشی از متن:
با بررسی تاریخ اقوام گذشته و دیگر پیامبران الهی که بخشی از آن در قرآن کریم آمده است، به خوبی می توان چهره شهرها را در تاریخ انبیا تبیین کرد . . از مجموع آیات الهی چنین بر میآید که شهر اسلامی از تقدس خاصی برخوردار است و باید درجهت گسترش واعتلای شهر و حفظ امنیت شهروندان آن ازهر نظر کوشید. پیامبر اکرم(ص) در حدیثی میفرمایند زمین مادر شماست. انسان با مادرش چگونه رفتار میکند؟ این حدیث حفاظت از محیط زیست ، آمایش سرزمین در شهرسازی و توسعه، برنامهریزی و سازمان دادن به نحوه اشغال فضا، تعیین محل سکنای انسانها، محل فعالیت و کنشهای بین عوامل گوناگون نظام اجتماعی ـ اقتصادی را در خود دارد.
چیستی و چگونگی " شهر" و " شهر اسلامی
هنر تزئینی واهمیت هنر خوشنویسی در معماری بناها
مسجد
بازار
ارگ ...
مناطق مسکونیی دارای ویژگیهای زیربوده است :
...
بخشی از متن:
این پروژه در 189اسلاید به معرفی سانتیاگو کالاتراوا یکی از معماران بنام جهان پرداخته است.عناوین اصلی مطالب این پروژه به شرح زیر است :
بیو گرافی،معرفی کالاتراوا وافکار او،
معرفی آثار از جمله : المپیک 2004 آتن، موزه هنر میلواکی،برج مخابراتی، شهر علم و هنر،ایستگاه نور، ابستگاه راه آهن استدل هافن
فرودگاه سوندیکا،ایستگاه لیون،اپرای تنریف،برج ترنینگ تورسو،برج مخروطی فورد ها،طراحی سقف،ایستگاه برلین،پل الامیو
برخی پل های طراحی شده توسط کالاتراوا،اسکیس های کالاتراوا
بخشی از متن:
این پروژه در 173 اسلاید به بررسی و تشریح معماری همساز با اقلیم پرداخته فهرست مطالب به شرح زیر است :
بخشی از متن:
ppt آماده و تخخصصی دانشجویان معماری با عنوان معماری پایدار
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل .ppt : ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 68 اسلاید
در پایان خرید ، لینک نمایش داده می شود و به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد.
قسمتی از متن .ppt :
اصطلاح پایداری ( Sustainable)
( رویارویی با نیازهای عصر حاضر بدون به مخاطره انداختن منابع نسل آینده برای مقابله با نیازهایشان )
ساختمان، جزئی کوچک از طبیعت اطراف است و باید به عنوان بخشی از اکوسیستم عمل کرده و در چرخه حیات قرار گیرد.
اصطلاح پایداری ( Sustainable)
چارلز جنکر
نابودی های زیست محیطی توسط انسان
نابودی 27000 گونه زیستی در یک سال
هفتاد و چهار انقراض در یک روز
سه نابودی در یک ساعت
مفاهیم کلیدی توسعه پایدار چیست؟
1- مرحله صرفه جویی در منابع (Economy of Resources )
بخشی از متن:
عناوین مطالب
جریانهای عقیدتی -سیاسی
سبک های رایج معماری
معماری سبک ملی
کاخ شهربانی
بانک ملی
آرامگاه فردوسی
آرامگاه سعدی
آرامگاه حافظ
موزه ایران باستان
و...
بخشهایی از متن
جریانهای عقیدتی ـ سیاسی :
-سنت گرایان
-غرب گریان
-ملی گرایان
سبک های رایج معماری :
-تداوم معماری اواخر قاجار
-سبک معماری اوایل مدرن
-سبک ملی...
نـوع فایـل : PowerPoint
تعداد صفحات : 15
حجم فایل : 7.3 مگابایت
بخشی از متن:
این پروژه شامل فایل ppt 56 اسلایدی بوده که به معرفی و بررسی معماری سبز، تعاریف، تاریخچه و دلایل شکل گیری، دیدگاه ها و نظرات صاحب نظران این سبک از معماری و معرفی معماران پیشرو در این سبک ،اهداف و اصول معماری سبز،صرفه جویی در مصرف انرژی و توجه به منابع انرژی تجدید شونده و….. پرداخته شده و نمونه هایی از پروژه های بنام انجام گرفته در دنیا به سبک معماری سبز معرفی و مورد تجزیه و تحلیل واقع شده اند.
بخشی از متن:
ppt هنر و معماری دوره صفویه - 57اسلاید
فهرست:
مقدمه
زمینه سیاسی
کمیت و توزیع بناها
سبک معماری دوره صفویه
هنر دوره صفویه
بنای مسجد امام
عالی قاپو
مسجد شیخ لطف الله
کاخ چهلستون
قصر هشت بهشت
تالار اشرف
مدرسه چهارباغ
افشاریه و زندیه
قاجاریه و معاصر
از عمارات دوران صفوی در مقایسه با بناهای دورانهای دیگر ایران، تعداد بیشتری باقی ماندهاست. با این وجود معماری دوران صفوی نسبت به معماری سلجوقی، ایلخانی و تیموری ناشناخته مانده است. چند عامل به تعیین این تناقض کمک میکند. یک عامل، عامل پیش پا افتاده تعصب و پیشداوری است. عمارات زیبای دوران صفوی پیوسته تحسین بی چون و چرا در پی داشته، از این رو به سادگی در زمره طبقهبندی ناخوشایند جذابیتهای توریستی قرار گرفته و به همین دلیل تعدادی از آنها به صورت جدی ارزیابی مفصل و محققانه نشده است. از طرف دیگر، میتوان مستندات ناقض و ناکامی معماری صفوی را نیز ذکر کرد: یعنی کمبود نسبی مقاله ها، طراحی ها و رسالات علمی در این زمینه به جستارهای عموما شتابزده انجامیده است. عامل مهم دیگر، بی حفاظی و در دسترس همگان بودن معدودی از بناهای مهم اصفهان است که این امکان دسترسی به آنها باعث شده که در مقایسه با آثار غیر غابل دسترس اردبیل، ماهان، کرمان و مشهد بطور غیر منصفانه نا شناخته باقی بمانند. معنای این غفلت متناقض از آثار خلاقه و غنی این دوره، در ایناست که اصطلاح صفوی بهمنظور کاربرد آن در زمینه معماری چندان وافی به مقصود نیست. هنوز نمی توان نوع خاصی از پلان کف، سازمانبندی فضایی، ترکیب بندی نمای پیشین، مقرنس، نیمرخهای قوسی و یا طاقبندی را بدان اطلاق کرد.
.
بخشی از متن:
عنوان پروژه: 5 معمار
5 Architects
فهرست مطالب:
1- جان هیداک (معمار-پژوهشگر)
یک خانه و نیم 1966
خانه الماس - 1967
خانه برنستاین - 1968
خانه بای (دیوار) – 74-1972
2- پیتر آیزنمن (معمار-فیلسوف)
خانه شماره 1 - 1967
خانه شماره 2
3- ریچارد مهیر (معمار-معمار)
خانه اسمیت - 1965
ساختمان آنتئوم – 79-1975
کلیسای سال 2000
4- چارلز گواثمی (معمار-سازنده)
خانه و کارگاه گواثمی - 1966
5- مایکل گریوز (معمار-نقاش)
خانهی هانزلمان
معماری پست مدرن
پروژه پروئیت ایگو
خانه وانا ونتوری – 64-1962
میدان ایتالیا – 78-1974
فیلیپ جانسون
خانه شیشه ای
ساختمان AT&T – 84-1978
قصر PPG
ساختمان پورتلند
اشتاتس گالری جدید...
نـوع فایـل : PowerPoint
تعداد صفحات : 50
حجم فایل : 5.5 مگابایت
بخشی از متن:
این ppt زیبا را دریافت کنید و مطالبی به آن اضافه یا کم کنید و استایل یا رنگ و افکت های دلخواه خود را روی آنها اعمال کنید و نام خود را وارد کنید و با خیالی آسوده پروژه خود را تحویل دهید و بهترین نمرات را کسب نمایید.
............................
برای خرید این محصول به پایین مراجعه کنید.
............................
............................
دسته بندی : برداشت از بناهای تاریخی
............................
شامل :
موضوع : ppt معماری ایران از اواخر دوره قاجار
تعداد صفحات (پاور) : 24
حجم فایل اصلی : 3.40 mb
...........................
عکسی از فایل موجود
عکس را در سیستم خود ذخیره کنید تا با کیفیت اصلی مشاهده نمایید.
بخشی از متن:
این پروژه در 58 اسلاید به معرفی و بررسی مسئله پست مدرنیسم در معماری پرداخته و با بیان تعاریف ، نگاهی به تاریخ شکل گیری و بیان نظرات فیلسوفان و صاحب نظران این امر داشته و نمونه هایی از پروژه های اجرا شده در این حیطه فکری نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است.در زیر لیست فهرست مطالب ارائه شده آمده است :
در آمد ،تعاریف
تاریخ پست مدرنیسم ، مدرن چیست
فلسفه پست مدرن
ویژگی های مدرن
جدول تمایز مدرنیسم و پست مدرنیسم
فلسفه پست مدرنیسم
اشتراک در کاربرد واژه پست مدرن
ویژگی های پست مدرنیسم
معماری پست مدرن
پست مدرنیسم از دیدگاه ونتوری
پست مدرنیسم از دیدگاه چارلز جنکس و چارلز مور
بخشی از متن:
این تحقیق در مورد کاروانسرا و معماری کاروانسرا در ایران در 35 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش شامل مقدمه، کاروانسرا و معماری کاروانسرا در ایران،کاروانسراهاکاروانسرای عباسیمعماریمعماری کاروانسراهاانواع کاروانسراهای ایرانمعماری تاریخی کاروانسرا،و .....می باشد.
فهرست
به طور کلی میتوان کاروانسراها را به دو دسته اصلی تقسیم کرد: 9
کاروانسراهای ایران را میتوان به گروههای زیر تقسیم بندی کرد: 15
کاروانسراهای حیاط دار به انواع مختلف تقسیم بندی میشوند: 15
لیست کاروانسراها به شرح زیر می باشد : 15
کاروانسرای دوره ی ساسانیان.. 21
طرح و نقشه کاروانسرا در دوره صفوی.. 22
کاروانسراهای حیاط دار مرکز ایران.. 25
کاروانسراهای چند ضلعی حیاط دار 25
کاروانسراهای با تالار ستون دار 26
کاروانسراهای با طرح متفرقه. 26
کاروانسرای مادرشاه اصفهان.. 29
کاروانسراهای میان دشت – شاهرود. 30
کاروانسرای مادرشاه (مهمانسرای عباسی) 32
مقدمه
عملکردهای گوناگون کاروانسراها در گذشته باعث گردیده نامهای متفاوتی برای این گونه بناها در فرهنگ لغات جای گیرد : کاربات، رباط، ساباط و خان و در واقع عملکرد و وظایف مشابهی مانند کاروانسراها داشتند، ولی از جهت یادگیری معماری متفاوت بودند.نیاز انسان به سرپناه و مأمن حاضر از روزگار باستان مورد توجه بوده است در ایران زمین از گذشته بسیار دور ، آثار و مظاهری از این گونه پناهگاه ها و استراحتگاه های بین راه دیده می شوند که بسیاری از آنها را می توان از نظر شیوه ساختمانی از شاهکارهای معماری و هنری عصرخود به حساب آورد در دوران اسلامی ایجاد این گونه بناها با ویژگیهای گوناگون شهرها و روستاها ، در جاده های حاشیه کویر و معابر کوهستانی – با نامهای مختلف چون رباط و کاروانسرا رو به توسعه و گسترش نهاد احداث کاروانسراها در ایران سابقه ای بس قدیمی داشته طبق منابع تاریخی این کشور در احداث کاروانسراها و همچنین سیستم ارتباطات مبتکر و پیشقدم بوده است
کاروانسرا یا تیم ترکیبی است از کاروان (کاربان) به معنی گروهی مسافر که گروهی سفر می کنند؛ و سرای، به معنی خانه و مکان. هردو واژه برگرفته از زبان پهلوی است. شیوه ی ساختمان و معماری کاروانسرا به صورت باره بند ها و اتاق هایی است که پیرامون حیاط محصور ساخته میشود.
در زمان های قدیم مقیاس راهها پرسنگ بوده (که معادل حدودا 6 کیلومتر است) و به مسافت هر 4 پر سنگ یک کاروانسرا یا ایستگاه استراحت وجود داشته است. در کاروانسراها اطاق های مسافران معمولا پیرامون حیاط ساخته میشده و پشت ان ها اصطبل قرار داشته که درب ورودی اصطبل ها در چهار گوشه داخلی بنا قرار داشته و گاهی داخل ایوان ورودی حیاط باز میشده است.
کاروانسرا های تجاری داخل شهر ها دو طبقه بودند. در دو طرف دروازه ی ورودی اتاق هایی برای کاروانسرادار ساخته میشده است. معمولا کاروانسرا دارای چاه اب یا اب انبار بوده است. اب انبار ها به اشکال مختلفی ساخته می شدند مثلا در کاروانسرا های خلیج فارس اب انبار ها بیرون بنا و در مناطق مرکزی در داخل قرار داشته است.
کاروانسرا در ادبیات ایران
بخشی از متن:
فرمت فایل : ( ورد )
( قابلیت ویرایش و چاپ )
قسمتی از متن پروژه …
موضوع تحقیق :
بادگیر
فهرست مطالب:
عنوان
صفحه
بادگیر
2
بلندترین بادگیرجهان در یزد قرار دارد
4
بادگیر های ایران
5
باز گشایی عمارت بادگیر کاخ گلستان
8
سازمان ملل هم بادگیرهای ایرانی را عربی خواند
10
منابع
12
بادگیر
بادگیر، یک روش ابداعی ایرانی برای ایجاد فضای خنک در داخل منازل گرم کویری است . این دستگاه تهویه مطبوع ، سالیان درازی از روزگاران دور ، فضای زندگی مردم ایران را قابل تحمل کرده است . بادگیرها معمولاً برجکهای کوچکی به صورت چهارضلعی یا چند ضلعیهای منتظمند که ساختار مثلث در آنها به هیچ وجه دیده نمیشود. بادگیر تشکیل شده است از برجکی تقریباً مرتفعتر از جاهای دیگر خانه در روی بام. عموماً بادگیرها بر روی قسمتی از خانه های کویری به نام حوضخانه بنا میشدهاند. حوضخانه ایوانی کوچک بوده است که در انتهای اتاقهای تابستانی هر عمارت قرار داشته است اتاقهای تابستانی تشکیل شدهاند از اتاقهایی با ابعاد بزرگ و درهای زیاد ــ گاهی اوقات تا 5 در ــ به دلیل جریان یافتن هوا در آنها که در انتهای آنها حوضخانه بود. حوضخانه به شکل فضای رابط میان حیاط خانه و اتاقهای تابستانی است. در میان این فضا، حوض کوچکی بود و دلیل نامگذاری این فضا نیز به علت وجود این حوض در میان این فضا بود. بادگیرها دقیقاً در بالای این حوض قرار دارند، ولی از طریق منافذی که دارند جریان هوا را به روی آب حوض هدایت میکنند. بادگیرها عموماً از خشت وگل ساختهمیشدهاند و برای محکم بودن آنها در مقابل وزش باد از تیرهای چوبی در ساختمان استفاده میشده است. بادگیر به صورت تزئینی با آجرهای نقشدار آراسته میشد. بادگیرها دارای منفذهای ورودی به صورت قوسهای زیبایی بودهاند.
نحوة کارکرد بادگیرها به صورت کولرهای آبی امروز کار میکردهاند، به این صورت که باد از منافذ بادگیر به آن وارد شده و به صورت مجمع به روی حوض آب هدایت میشد، پس از برخورد بر روی آب حوض عمل تبخیر انجام میگرفت. عمل تبخیر عملی است گرماگیر که موجب سرد شدن باد وارد شده از دهانه بادگیر میشده است و سپس باد سرد وارد اتاقهای تابستانی شده و باعث سرد شدن هوای درون اتاقها میشده است. در بعضی از عمارتهای قدیمی که متعلق به افراد ثروتمند بود، حوضخانه فضای دربستهای بود و اتاقهای تابستانی منافذ و دالانهایی داشت ــ مانند کانالهای کولر ــ که باد خنک از این دالانها وارد اتاقهای خانه میشد و این امر در صورتی بود که اتاقهای تابستانی تعدد داشت. از استفادههای دیگر بادگیرها به عنوان سردکردن فضای سرداب برای نگهداری مواد غذایی و نیز خنک نگهداشتن آبِ آب انبارها بود.
بیشترین تعداد بادگیرها را در دشتهای خشک و سوزان کاشان، یزد، جهرم، طبس، اروند و کرانههای خلیج فارس میتوان مشاهده کرد . در ساخت بادگیرها از تواناییهای معماری ایرانی به خوبی بهره گرفته شده؛ به گونهای که بادگیرها علاوه بر آن که اهداف زیست محیطی را برآورده میکنند، جزیی از ساختمانهای زیبای چشمگیر نیز به شمار میآیند. رهگذران با عبور از کوچههای شهر، با تماشای بادگیرهای متنوع، از لذت بینایی نیز بهره میگیرند . بادگیرها انواع مختلفی دارند، اما یک نوع از آنها منحصر به فرد است به نام بادگیر چپقی که در حال حاضر یک نمونه از این نوع بادگیر در سیرجان باقی مانده است
برخی از بادگیرهای مشهور عبارتند از: بادگیر عمارت بروجردیها در کاشان، بادگیر عمارت عباسیون (عباسیها) درکاشان، این بادگیر پائینتر از سطح حیاط بود، بادگیر عمارت طباطبایی در کاشان، بادگیر عمارت دولتآباد در یزد که با ارتفاع 18 متر بلندترین بادگیر موجود است. بادگیرهای آب انبار شیش بادگیری در یزد که همانطور که از نام آنها پیداست 6 عدد میباشد.
عمارت بادگیر، نگین مجموعه کاخ گلستان، بنایی متعلق به دوران سلطنت فتحعلی شاه که در ضلع جنوبی باغ گلستان ساخته شد و در زمان ناصرالدین شاه با تصرفات عمدهای که در آن انجام گرفت به شکل امروزی درآمد. وجه تسمیه این بنا به علت وجود برجهای بادگیر به منظور تولید هوای خنک، مطبوع و انتقال آن به داخل عمارت حوضخانه و تالار اصلی بوده است. در زیر تالار و عمارت مزبور حوضخانه وسیعی وجود دارد
« متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است »
بخشی از متن:
توضیحی کوتاه در مورد پروژه:
________________________________________________________________________________
فهرست مطالب پروژه شامل :
مشخصات پروژه :
عنوان: پروژه ppt با موضوع اندیشه در معماری
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) و (آماده ارائه )
تعداد صفحات: 12 صفحه ppt
شماره پروژه: AP285
حجم فایل: 1 مگابایت
________________________________________________________________________________
توجه:
پروژه به صورت کامل در قالب فرمت ppt و قابل ویرایش با قیمتی ناچیز در اختیارشما دانشجویان عزیز معماری قرار گرفته است.
قبل از خرید و دانلود لطفا فهرست مطالب را مطالعه نمایید.
بعد از خرید علاوه بر لینک دانلود یک نسخه از فایل به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
این پروژه توسط تیم ideallhome برای شما دانشجویان معماری تهیه شده.
________________________________________________________________________________
چند تصویر از پروژه:
بخشی از متن:
طراحی شهری و شهرسازی ، به منظور ایجاد محیط مناسب جهت زندگی انسان و نظام دادن ( واقعی ـ عملکردی) به فضای زیست او ، انجام می گیرد. همچنین جهت دستیابی به استفاده بهتر از فضای زیستی به عملیاتی به منظور ایجاد فرمی مناسب با عملکرد مناسب نیاز داریم و به مناسبت همین مباحث به دو عامل ظاهری و عملکردی بر می خوریم.
ـ رابطۀ انسان با محیط زیست او که فرم شهر (فضایی که فعالیتهای گوناگون شهری اعم از اقتصادی و اجتماعی و استخوان بندی شهر در آن شکل می گیرد و نمایانگر زندگی تمام شهر است) را در بر دارد. عامل ظاهری است و معیاری که متناسب با آن مطرح می گردد هنری و ذهنی است . ( شهرسازی هنر است و علم است و تکنیک)
ـ عامل شکل دهندۀ محیط زیست دربردارندۀ فعالیتهای شهری است که عامل عملکردی گفته می شود و روشی که متناسب با آن اعمال می گردد علمی و گاه هنری و ذهنی است.
تعریف فرم
فرم مرکزی
تعدادی از فرم های ثانویه در اطراف فرم های اصلی مادر که در مرکز هستند، قرار می گیرد.
فرم خطی
یک سری از فرم های متوالی و پشت سر هم که در یک ردیف واقع شده اند.
فرم شعاعی
ترکیبی از فرم های خطی ، که نسبت به فرم مرکزی به صورت شعاعی و به سمت بیرون ، گسترده شده اند. ...
فرم عناصرمعماری
فرم مرکزی
شبکه ارتباطی درطراحی شهری
شهر خطی
شعاعی ستاره ای
شبکه ارتباطی شهرمشهد(سیستم شعاعی)
شبکه ارتباطی شهرهمدان(حلقوی)
تارعنکبوتی
شهرهای اقماری و موازی
فرم محوری
شبکه ارتباطی شهرایلام(شطرنجی)
شبکه ارتباطی شهرکرد(شطرنجی)
معایب -محاسن
چند نمونه ازطراحی شبکه دسترسی
طراحی شبکه دسترسی یک منطقه مسکونی:
راهنمای نقشه
نکاتی در مورد طراحی شبکه دسترسی...
منابع
بخشی از متن:
تحقیقی جامع و کامل در قالب 5صفحه فایل word و قابل ویرایش همراه باعکس و مطالب غنی که به بررسی تاریخچه حرم امام رضا و معماری آن میپردازد
بخشی از متن:
.
دانلود ppt با موضوع معماری سبک هایتک
در قالب ppt ودر20اسلاید، قابل ویرایش
برشی از متن تحقیق:
تعریف معماری هایتک
تغییر بافت برای گریز از تغییر مقطع در ارتفاع بی شک تنها راه پیش روست
خوب با این حساب تعریف معماری هایتک چه می شود ؟
با کمی درنگ به این می رسیم که همان سوال دوم می تواند تعریف جامعی را به ما ارئه کند.آری تر کیب شیشه و فولاد و یا ساخت خانه های پلاستکی و یا چوبی همه و همه به نو عی از باز آرایی و حل مسائل قدیمی به شیوه امروزی حکایت می کنند
بخشی از متن:
در این بخش ppt معماری هایتک و اکوتک در 18 اسلاید برای دانلود قرار داده شده است. در ذیل پیشنمایشی از آن آورده شده است.
بخشی از متن:
در این بخش ppt معماری پستمدرن در 21 اسلاید برای دانلود قرار داده شده است. در ذیل پیشنمایشی از آن آورده شده است.
بخشی از متن:
در این بخش ppt انسان، طبیعت، معماری با موضوع معماری سبز؛ بام سبز در 29 اسلاید برای دانلود قرار داده شده است. در ذیل پیشنمایشی از آن قرار داده شده است.
بخشی از متن:
تحقیق زیر دارای 51 اسلاید می باشد که به توضیح دال بتنی ، انواع آن (پیش تنیده ، کوبیاکس ، پیش ساخته و نیمه پیش ساخته ، دال یک طرفه ؛ دال دو طرفه ، دال تخت ، دال تخت قارچی ) و توضیحات کامل راجع به هر کدام و مراحل اجرا و هم چنین تفاوت های آنها و پتانسیل های آنها به صورت مرحله به مرحله می پردازد این تحقیق یکی از تکمیل ترین کارهای فروشگاه می باشد حجم تحقیق مذکور 80 مگابیت می باشد.
بخشی از متن:
پاورپوینت بررسی معماری بادگیرهای مدرن-41 اسلاید
پیش از عصر صنعت مردم نواحی گرمسیر برای تهویه و خنک سازی خانه های خود تنها به عامل طبیعی باد متکی بودند. ملکف را که معنای تحت اللفظی اش گیرندۀ باد است مصریان باستان در حدود ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساختند.
این سازه بر مبنای اختلاف فشار موجود در اطراف ساختمان و همرفت ناشی از اثر دودکشی بر جابه جایی هوا عمل میکرد. بادگیر( شکل اصلاح شده ملکف) در ایران و دیگر کشورهای حوزۀ خلیج فارس هزاران سال است که رواج دارد و مؤثرترین عنصر معماری برای کاهش دما بوده.
و....
فهرست مطالب
مقدمه
باد، ساختمان و بادگیرها
مشکلات استفاده از بادگیر در ساختمانهای امروزی
بادگیرهای مدرن
نحوه کارکرد
امنیت
انتقال صدا:
استفاده در فصول مختلف و آتش سوزی
شکل و طراحی
انواع بادگیر
بادگیر های دوطرفه
بادگیر سه جناحی – سه طرفه
بادگیرهای چهار طرفه
بادگیرهای چند وجهی
بادگیر چپقی
مصالح ساختمانی بادگیرها
بادگیر تهویه مطبوع خانه های کویری
ارتباط بادگیرها با آب و هوای منطقه
ارتباط بادگیر در خانه و تعین و تشخص صاحب خانه
بادگیرها و تناسب و زیبایی در معماری شهری
بخشی از متن:
دانلود پاورپوینت با موضوع بادگیر، شاهکار معماری ایران،
در قالب ppt و در 40 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
باد
بادگیر چیست؟
انواع بادگیرها
بادگیرهای یک طرفه
طرز کار بادگیر
قسمت های مختلف بادگیر
مصالح ساخت بادگیرها
شیوۀ ساختن بادگیر
جایگاه معماری سنتی در عصر مدرن
آب و هوا و کنترل گرمایی
سالن نمایش مدرسه گریشام
ساختمان کوئینز، دانشگاه مونت فورت
بخشی از متن:
در این بخش ppt آشنایی با معماری جهان با موضوع معماری روم در 23 اسلاید برای دانلود قرار داده شده است. در ذیل پیشنمایشی از آن آورده شده است.
بخشی از متن:
در این بخش ppt معماری دیکانستراکشن و فولدینگ در 20 اسلاید برای دانلود قرار داده شده است. در ذیل پیشنمایشی از آن آورده شده است.
بخشی از متن:
فهرست مطالب
تعریف اقلیم
شناخت عناصر اقلیمی
بادها در شهر مشهد
باد های مطلوب مشهد
بادهای نا مطلوب مشهد
بادغالب مشهد
بادهای غالب مشهد
اقلیم و انسان
اقلیم و ساختمان
تاثیر باد بر ساختمان
بارندگی شهرمشهد
حوزه های اقلیمی ایران
تقسیمات اقلیمی و تیپولوژی معماری در اقلیم سرد
تقسیمات اقلیمی از نظر طراحی ساختمان
انتخاب مصالح ساختمانی در مناطق سرد
رنگ و جنس مصالح ساختمانی مناسب اقلیم مشهد
فرم مطلوب ساختمان در اقلیم سرد
تعیین فرم ساختمان های بزرگ
تهویه در اقلیم سرد
تاثیر جهت پنجره بر دما
انتخاب جهت قرارگیری ساختمان
نمونه های اقلیمی بناهای این منطقه
خانه ملک اواخر قاجاریه و اوایل پهلوی
نوع مصالح:
خانه داوودی
خانه اقبال
خانه سبزواری
خانه اقیلیان
منابع
بخشی از متن:
ppt معماری پل -63 اسلاید
فهرست مطالب:
مقدمه/ تاریخچه شکل گیری پل
معماری پل ها
مصالح ساختمانی پل ها
پل در دوره های مختلف
موارد استفاده از پل
آسیب پذیری پل ها
منابع
بخشی از متن
کتیبه ها :در برخی پل ها کتیبه ای سنگی ،تاریخ ساخت یا تعمیرات پل را نشان می دهد و خطاطی و سنگ تراشی آن ،خود
عنصری تزیینی در پل تبدیل شده است.
تزئینات : به صورت آجر کاری و کاشیکاری
دیده می شود.
تاسیسات مربوط به پل :
احداث قلعه ، ساخت اتاق و کاروانسرا ، دیواره سازی
طاق دهانه ها : در مورد طاق ها اشاره ای کوتاه به نقش طاق ها ، قدمت ، شکل و فرم و طرز اجرای آن داریم .
نقش طاق ، انتقال فشار بار وارده به آن، به پایه های پل است.
در مورد قدمت می توان آن را به دوره ساسانی نسبت داد.
فرم طاق ها در دهانه یل ها :
1- طاق هلو چین یابیز : هلو چین تند / هلو چین کند / هلوچین کفته.
2 -طاق های تیزه دار:
الف) طاق پنج او هفت / طاق پنج او هفت تند / طاق پنج او هفت کند
طاق پنج او هفت کفده
منابع :
– کتاب پل های قدیمی ایران
تحقیق و تالیف :محمد علی مخلصی
– مجله معمارشماره ۴۷
(پل و معماری پل / سرمقاله : احمد عظیمی بلوریان )
(پل های تاریخی ایران / فرامرز پارسی )
بخشی از متن:
ppt معماری و درختان دیر زیست - 55 اسلاید
بخشی از متن
درک و شناخت و تعریف جامعه انسانی که در کناراین درخت حضور پیدا کرده از آن چیست ؟
این شناخت از گذشته تا کنون دسخوش تغییراتی شده است که نشان دهنده تغییر در ارزشها و دید گاه بشر است
در گذشته مقدس بوده و علت و انگیزه وجود حیات در اطرافش
در ابتدا تنهانقطه سبز منطقه و بسیار عمیق بوده است و قابلیت ها و پتانسیل هایی را در آن محل ایجاد کرده است
اما امروز بها و ارزش آن برای انسان تغییر کرده است امروز از چوب آن استفاده کرده و زمینه نابودی ان را فراهم می کنیم
تا ثیر درختان کهنسال در محیط اطراف
این گونه درختان تاثیر بسزایی در تشکیل و تولید روستا ها داشته اند
محیط اطراف این درختان به این دلیل اینکه یک اکوسیستم کامل را در اطرافش دارد و موجودات اطرافش دارای تنوع می باشند محل مناسبی برای تشکیل حیات انسان و گونه های دیگر بوده است.
این درختان محل تجمع گرد هما یی و برخوردهای اجتماعی بوده اند.
اعمال تغییرات در این درختان سبب تغییر در محیط اطرافش می شود
درختان کهنسال به عنوان یک اکو سیستم طبیعی کامل
این درختان در درون خود در طبقات مختلف بالا و پایین و در پوسته خود و شاخه و برگها و ریشه تنوع بسیار زیادی از انواع موجودات گوناگون پرنده حشره و غیره را دارند که عملکدشان بر هم و بر درخت تاثیر می گذارد و تنها انسان نیست که از آن بهره می برد.
فهرست مطالب
درختان کهنسال نمود چه هستند ؟
طزرجان
آب یخ چشمه ی شیر کوه توسط کانالی از زیر درخت عبور می کند
تاثیر مداخلات انسانی در سیستم طبیعی (طبیعت)
مقایسه ای بین بافت قدیم وجدید در منطقه طزرجان
چنار کهن سال چکچک
درخت کهنسال و معبد
سردر ورودی معبد
داخل معبد چکچک
داخل معبد
داخل معبد چکچک
سرو کهن سال چکچک
معماری خارجی معبد
چنار اسلامیه
درخت تک پایه
تاثیر مداخلات انسانی در سیستم طبیعی (طبیعت)
دکه کفاشی
ورودی کفاشی
سرو کهن سال مبارکه
همجواری درخت
مداخلات غیر طبیعی
تغییر ارزش ها و تغییربنیادین در دیدگاه ما نسبت محیط
بخشی از متن:
ppt معماری آشپزخانه - 43 اسلاید
آشپزخانه
انواع فضاهای موجود آشپزخانه
ابعاد انواع مبلمان موجود در آشپزخانه
نمونه های مبلمان آشپزخانه
تاثیر رنگ در آشپزخانه
رنگ در آشپزخانه
رنگ آمیزی
مهمانی رنگ ها در آشپزخانه
تاثیر
آبی و صورتی در آشپزخانه
دیگر رنگها
محیط صمیمانه آشپزخانه
تصاویر
خانه پور سیدی کرمان
دهکده خانوادگی خلیلی.مازندران.معمار سهراب رفعت وهمکاران
منزل مسکونی گل به شیراز
پلان منزل مسکونی گل به شیراز
منزل مسکونی یک معمار تهران.معمار نگین معتمد
ویلای شماره ا مازندران . معمار سهراب رفعت
پلان ویلای شماره ا مازندران . معمار سهراب رفعت
ویلای گیلاوند دماوند . معمار علی کرمانیان
منابع
بخشی از متن:
دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره معماری پایدار روستای ابیانه(ویونا)
30اسلاید
چکیده محتوای فایل:
معماری پایدار
روستای ویونا
مفاهیم پایدار
همانطور که می دانیم بقای پایدار انسان و محیط انسانی وابسته به حفظ تعادل و تداوم جهان زیستی است که این خود پذیرش نقش و مسئولیت اخلاقی سرپرستی انسان بر منابع بوم شناختی و عملکردی آگاهانه و هوشمند را در تنظیم رابطه وی با محیط طبیعی می طلبد.
رویکرد معماری پایدار در پاسخ به این عملکرد آگاهانه و ملاحظات رو به گسترش نسبت به پیامدهای فعالیت های انسانی بر محیط؛ به عنوان نگرشی بازبینی شده به معماری مطرح شده است.
بنابراین مفهوم معماری پایدار- چه به عنوان عملی در راستای خلق فضای انسانی و تنظیم رابطه انسان و محیط فیزیکی و چه به عنوان محصول این فرآیند- همواره با محیط پایدار در آمیخته و در یک چهارچوب کلی می توان آن را به معنی "خلق محیط پایدار انسان ساخت" تعبیر نمود.از این رو قبل از تعریف معماری پایدار به مفهوم محیط پایدار پرداخته می شود .
محیط پایدار
شرط اساسی در نیل به پایداری محیطی برقراری تعادل پویا میان نظامهای مختلف محیط است. این شرط از دیدگاه عملی دستیابی همزمان به پایداری نظام بوم شناختی؛ نظام اجتماعی؛ فرهنگی و نظام اقتصادی را ایجاب می کند و از منظر اخلاقی به برقراری و تداوم رابطه همزیستی میان تمام عناصر و ارگان محیط (انسان و غیر انسان) تفسیر می شود.
الف- از منظر بوم شناختی:
کارکرد سامانه های زیستی اصلی محیط و نیز سلامت آنها در محیط پایدار تداوم و ارتقاء می یابد. این کارکردهای اصلی برای فعالیت های انسانی عبارتند از: تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن؛ جذب پسماندها و آلودگی ها؛ تنظیم شرایط محیطی (درجه طول و اندازه رطوبت و ...) تولید منابع طبیعی تجدید پذیر: مواد غذایی و مواد خام اولیه محصولات فرآورده های تولیدی؛ تأمین آسایش و سلامت روان شناختی و فیزیکی
ب- از منظر اجتماعی- فرهنگی:
در محیط پایدار؛ همزیستی متعادل میان جامعه انسانی و محیط زیست طبیعی در راستای بهره مندی توأمان اجتماعی و اقتصادی برقرار گردیده است. در چنین محیطی به منظور نیل به پیشینه منفعت جمعی؛ فعالیت ها و مسیرهای توسعه ای دنبال می شود که در آنها از قابلیت های بوم شناختی- فرهنگی مکان توسعه بهره گرفته شده است
الف- از منظر بوم شناختی:
کارکرد سامانه های زیستی اصلی محیط و نیز سلامت آنها در محیط پایدار تداوم و ارتقاء می یابد. این کارکردهای اصلی برای فعالیت های انسانی عبارتند از: تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن؛ جذب پسماندها و آلودگی ها؛ تنظیم شرایط محیطی (درجه طول و اندازه رطوبت و ...) تولید منابع طبیعی تجدید پذیر: مواد غذایی و مواد خام اولیه محصولات فرآورده های تولیدی؛ تأمین آسایش و سلامت روان شناختی و فیزیکی
ب- از منظر اجتماعی- فرهنگی:
در محیط پایدار؛ همزیستی متعادل میان جامعه انسانی و محیط زیست طبیعی در راستای بهره مندی توأمان اجتماعی و اقتصادی برقرار گردیده است. در چنین محیطی به منظور نیل به پیشینه منفعت جمعی؛ فعالیت ها و مسیرهای توسعه ای دنبال می شود که در آنها از قابلیت های بوم شناختی- فرهنگی مکان توسعه بهره گرفته شده است.
براین اساس ون درین و کلتروپ محیط پایدار انسان ساخت را این گونه جمع بندی می کنند.
"یک محیط کالبدی پایدار انسانی در طول زمان کمترین مشکلات روان شناختی و فیزیکی را وارد می کند به طور مثال عدم تناسب فضاها با نیازها؛ خواست و یا الگوهای رفتاری کاربران؛ نیاز به تعمیر؛ تعویض و نگهداری پر هزینه؛ عدم تأمین شرایط مطلوب محیطی و ... کمترین میزان منابع زمین؛ آب؛ و خاک و سوخت (انرژی تجدید ناپذیر) را از محیط فراگیر خود طلب می کند و در نتیجه کمترین ضرر را به محیط خود وارد می آورد.
توضیحات ابیانه
ابیانه روستایی از دره سر سبز برزرود با آب و هوای معتدل کوهستانی در 40 کیلومتری شمال باختری نطنز و در 20 کیلومتری باختر جاده نطنز – کاشان قرار دارد. طول جغرافیایی روستا °5136 و عرض جغرافیایی °3335 و ارتفاع آن از سطح دریا 2220 متر است.دره برزرود 350 متر عرض و 35 متر عمق دارد. ابیانه، روستای کمیابی است که هنوز توانسته یکپارچگی و وحدت خود را چه از نظر فرمهای زیبای معماری و چه از نظر فرم لباس، زبان، گویش و آداب و رسوم حفظ کند. این همه بخاطر باروری فکر و آگاهی مردم این خطه از تاریخ خود و پایداری آنان در حفظ یادگارهای نیاکانشان است. ایران صاحب موزه سرخی است که به شکل طبیعی ایجاد شده و توانسته گردشگران کنجکاو زیادی را به خود جذب کند. این مکان دیدنی در امتداد سرسبز و با صفایی قرار دارد که روستای ابیانه نامیده میشود.
ابیانه در زاویه شمال غرب کوه کرکس و منتهیالیه رودخانه برز واقع شده است. فاصله آن تا جاده نطنز کاشان ۲۲ کیلومتر است. خانههای این روستا بر روی دامنه شمالی دره با شیبی تند و سرسبزی که از سنگهای رسوبی سبزرنگ است واقع شدهاند.
بخشی از متن:
ppt معماری عالی قاپو اصفهان - 23 اسلاید
بخشی از مطلب
حقیقتیست بی منکر که در طبع بی آلایش ایرانی ، هنر نقش بند یست فطری. از دل و ذهن می طراود و همگان را مبهوت معجزه خود میکند. بطوریکه آوازه هنروران ایران زمین ازهر کجا به سمع می رسد ،و عاشقان و شیفتگانش رادر حیرانی این بلوغ معنوی وامی گذارد.در سماء ستبر و پر کوکب هنر این سرزمین، کهن اختری وجودش ثبات و فروغش جلوه ای دگر دارد و ایرانی را به داشتن و پاسداری و تعهدش بسی مباهات است. مهرازی (معماری)، دیرین هنریت که با اندیشه پاک و قریحه والای مردمان این دیار به هم آمیخته و آثاری جاودان را برعرصه باقی گذارده.ابنیه ای که خشت وگل آن با تار و پود مهرازش پیوندی نا گسستنی دارد و تا به امروز پایدار و استوار باقی مانده است و می ماند. امید است مکتوبه پیش رو بهانه ای باشدتا از خاطرمان نرود که میراث دار چه هستیم. و کاش بتوانیم پاسداری شایسته برای گوهری که در امانتمان است باشیم.
در غرب میدان امام و روبروی مسجد شیخ لطف الله عمارتی سر بر افراشته که به عنوان یکی از مهمترین شاهکارهای معماری اوائل قرن یازدهم هجری از شهرتی عالمگیر برخوردار است.
با توجه به منابع و مأخذ موجود درباره سلسله صفوی و همچنین با در نظر گرفتن بررسی های انجام شده در مورد این ساختمان زیبا و رفیع چنین استنباط می گردد که کاخ عالی قاپو دروازه مرکزی و مدخل کلیه قصرهائی است که در دوران صفویه در محدوده میدان امام احداث شده اند.
در حقیقت این بنا به مثابه یک ورودی بزرگ و با شکوه میدان امام را به مجموعه دولتخانه و عماراتی مانند رکیب خانه، جبه خانه، تالار تیموری، تالار طویله، تالار سرپوشیده و کاخ چهلستون و دیگر عمارات مربوط می کرده است.
و....
بخشی از متن:
این پروژه در 38 اسلاید به معرفی و بررسی تمدن مایا پرداخته ونگاهی به موضوعاتی همچون : معرفی تمدن مایا از لحاظ سرزمینی،هنری،سیاسی و علمی و نیز تاثیر طبیعت بر معماری و تمدن مایاها داشته است.
بخشی از متن:
این پروژه در 117 اسلاید به معرفی و بررسی تکنولوژی در معماری پرداخته ونگاهی به موضوعاتی همچون :
بام سبز(مزایا-معایب)
پنچره های نافس-پنجره های عایق(دوجداره)
خانه های هوشمند
سیستم گرمایش از کف
عملکرد چیلر جذبی وپانلهای هوشمند خورشیدی
تکنولوژی در آثار معماران بزرگ
داشته است.
بخشی از متن:
در سال 1971، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نامهای ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین 681 شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعهای از دودکشها، آبگردانها، لولههای تأسیساتی و ستونها، تیرها، بادبندها، راه پلهها و مسیرهای رفت و آمد تشکیل میداد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نام های ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید. معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهمترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم میدانند. از نظر آنها، عصاره و مشخصه هر عصر در معماری آن دوره شکل کالبدی یافته است. به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان است و بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها میباشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهده ی قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است. به همین ترتیب، ساختمانهای امروز می باید نمایش دهنده عصارة فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد. نظریات و مبانی معماری مدرن و های ـ تک در اصول، بسیار به یکدیگر نزدیک است و میتوان گفت که معماریهای ـ تک فرزند خلف معماری مدرن است. ولی از نظر شکلی تفاوتهای بین این دو مکتب معماری مشاهده میشود. به طور کلی میتوان بیان کرد که آن سادگی و بیپیرایگی که در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تک ملاحظه نمیشود و اگر معماران مدرن در طرحهای خود ماشین را به نمایش میگذارند، معماران های ـ تک داخل ماشیین و اجزاء آن را نشان میدهند.
ریچارد راجرز در سال 1933، در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. پدر او پزشک بود و مادرش علاقه زیادی به طراحی مدرن داشت. خانواده راجرز در سال 1938، همزمان با پدیدارشدن نشانههای آغاز جنگ جهانی دوم، به انگلستان بازگشتند. او در مدرسه AA لندن به تحصیل در رشته معماری پرداخت و مدرک فوقلیسانس خود را از دانشگاه Yale دریافت کرد. راجرز در این دانشگاه به همراه نورمن فاستر، همکلاسی خویش، از محضر بزرگانی همچون پل رودلف که رئیس مدرسه معماری بود و جیمز استرلینگ بهره جست.
ریچارد راجرز که از سال 1996، با کسب مقام اشرافی، به لرد راجرز ملقب گشته، در طول سالهای متمادی زندگی حرفهای خویش، موفق به دریافت تعداد زیادی از جوایز معتبر معماری شده است که از جمله مهمترین آنها میتوان به مدال طلای انستیتو سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) در سال 1985، و شیر طلایی 2006 ونیز اشاره کرد.
ریچارد راجرز همواره با طراحی ساختمانهایی همگام و سازگار با محیط زیست و بهرهمند از تکنولوژی روز، در خط مقدم جنبش معماری پایدار بوده است. توجه به نور طبیعی و تغییرات اقلیمی و خلق ساختمانهایی که تا حد امکان از حداقل انرژی و نیز انرژی پاک استفاده کنند، مهمترین دغدغههای او در این معماری محسوب میشوند.
سقف با نوارهای bamboo بامبو مزین شده .این نوارها یک ظاهر صاف و یکپارچه ای را ایجاد میکنند و در تضاد با آنها،سازه های درختی رنگ شده قرار گرفته است. این سازه درختی به منظور خلق یک چشم انداز یک کیلومتری، رنگ شده اند.طبقه پایین تر ساختمان، فضای انبار وجابجایی باراست که یک تضاد برجسته ای را به همراه فضای سبک و شفاف در بالا به نمایش می گذارد. سقف بزرگ ترمینال برای جریان دادن نورطبیعی به داخل، گویی پانچ شده است. این هدایت نور به دقت کنترل شده است.
رنزو پیانو
رنزو پیانو در جئونا در ایتالیادر 14 سپتامبر سال 1937 متولد شد در سال 1964 از دانشگاه معماری در میلان فارغ التحصیل شد و به عنوان یک دانش آموز در زیر نظر یک گروه مهندسی در فلورانس شروع به کار کرد .معماری پیانو به سوابق او بستگی دارد چرا که پدری معمار داشت و با طرز قرار گرفتن ساختمان ها آشنا بود او پسری خجالتی بود که در منطقه پیکی زندگی می کرد در آنجا منظره ای از طبیعت وجود نداشت و آفتاب سوزان هم آنها را دچار مشکل می کرد لذا تصمیم گرفت تا سایبانی از برگ در امتداد باد به طور ثابت درست کند و این اولین کار او در راستای معماری بود .
«پیانو»مهندسی معماری را در دانشگاه «فلورانس» و «پلیتکنیک میلان» سپری کرد و بعدها در سال 1964 فارغ التحصیل شد . بعد از پدرش ، « فرانکو آلبینی » اولین الگو و کار فرمای او شد . پیانو با « آلبینی » به مدت دو سال کار کرد . این همکاری زمانی بود که آلبینی مشغول کار برای تبدیل یک موزه در جنوا بود .
شاید « پیانو » بیشترین تجربه ی خود را در سفر هایی بدست آ ورد که آ خر هفته ها از منزل به
« جنوا » می رفت .
پیانو فهمید که متد طراحی آلبینی ( که الان متد پیانو می باشد ) مبنی بر حذف کردن قسمتهای غیر ضروری است بدون اینکه آسیبی به سیستم برسد .
نورمن فاستر در سال 1935 در منچستر انگلیس در خانواده ای فقیر به دنیا آمد.
در سن 21 سالگی او بورس تحصیلی را در معتبر ترین مدرسه معماری جهان مدرسه معماری یل(Yale University) به خود اختصاص داد تا با رفتن به سرزمین آمال سپید ایالات متحده گام در راهی نهد که آینده ان روشن بود مدرسه معماری یل جایی بود که بیشترین تاثیر را در دیدگاه نورمن گذاشت البته مدرسه ای که شاید چندان خاطرات خوشی را مرد طلایی ریبیا (RIBIA ) امروز در خاطر نداشته باشد . نورمن جوان منچستری در یل بود که با ریچارد راجرز فلورانسی آشنا شد او به همراه وندی و سوزی گروهی را در یل درست کردند به نام گروه 4.
نرمن فاستر در باره این طرح می گوید این ترکیب بهترن نمونه برای ترکیب ساختارهای دنیای قدیم با جدید است که نوایی دو نفره را به شکل تاریخی و مدرن اجرا میکنند .
ارتفاع هر طبقه 4 متر است و ار تفاع کلی برج 182 متر است و مساحت فضاهای داخلی برج حدود 67000متر مربع است .
بخشی از متن:
فرمت فایل : ppt قابل ویرایش تعداد اسلاید: 32
قسمتی از ppt :
تعریف
تقارن symmetry یعنی یکی شدن تصویر یک شئ با خود آن شئ وقتی یک تبدیل روی آن صورت می گیرد.
به عبارتی اگر یک شئ با انجام یک تبدیل به خودش تبدیل شود می گوییم نسبت به آن تبدیل تقارن دارد.
انواع تقارن
تقارن در واقع یک ویژگی هندسی اجسام است. البته در نگاه اول! هنگامی میگوییم چیزی متقارن است که وقتی یک تبدیل روی آن انجام میدهیم، مثلاً آنرا میچرخانیم باز هم همان شکل یا جسم قبلی باشد.
سه دسته تقارن اصلی داریم:
تقارن انعکاسی
تقارن دورانی
تقارن انتقالی و ...
تقارن انعکاسی: در تقارن انعکاسی در واقع جسم در دو طرف یک محور خاص کاملاً یکسان است و فقط منعکس شده یعنی اینکه انگار نیمی از جسم تصویر نیم دیگر جسم در آینه است بنابراین به این تقارن تقارن آینه ای نیز میگویند.
تقارن دورانی: در این نوع تقارن در واقع اگر جسم را حول یک نقطه بچرخانیم دوباره مثل خودش میشود مثلاً یک مثلث را در نظر بگیرید یک مثلث متساوی الاضلاع ... اگر آنرا حول نقطه وسط آن 60 درجه بچرخانیم دوباره خودش میشود...
تقارن انتقالی: این تقارن شاید کمی بنیادی تر باشد و در خیلی جاها از ریاضی و فیزیک ظاهر میشود . در واقع جسمی را تحت انتقال متقارن میگوییم که اگر آن را مقداری خاصی جابه جا کنیم یا بر روی آن مقدار خاصی جابجا شویم هیچ چیزی عوض نشود
جنین جانوران دارای تقارن شعاعی
جنین همه جانوران دارای تقارن شعاعی یعنی به صورت کرهای توپر و یا توخالی و متشکل از تعدادی سلول است. بعضی از گروههای جانوری مانند عروس دریایی این تقارن شعاعی را تا مرحله بلوغ حفظ میکنند، اما در بقیه پس از مدتی جنین تقارن شعاعی ثانویه (مانند ستاره دریایی) و یا تقارن دو طرفی مییابد.
تقارن های هندسی آشنا ترین تقارن ها هستند. در این این گونه تقارن ها شئ مورد نظر یک فرم هندسی (یک مجموعه نقطه) است و تبدیل نیز یک تبدیل هندسی (تبدیل نقاط در یک فضای مختصات) است. مثلا یک خط مستقیم دارای تقارن جابه جایی است که تبدیل تقارن در آن جابه جایی به اندازه ی محدود است. در چنین حالتی می گوییم شئ مورد نظر یعنی خط مستقیم نسبت به تبدیل یعنی جابه جایی همگن است، یا در واقع فرقی نمی کند خط را کجا قرار داده باشیم.
اگر به جای خط مستقیم یک شکل متناوب مانند خطوط راه آهن را در نظر بگیریم تبدیل هایی که شکل را به خودش می نگارند محدودتر می شود. دقیق تر این که فقط به ازای بعضی جابه جایی ها با اندازه ی مشخص شکل به خودش تبدیل می شود ولی شکل هنوز متقارن است و تقارن متناوب دارد.
بخشی از متن:
این پروژه در 76 اسلاید به معرفی و بررسی معماری روستای ابیانه پرداخته ونگاهی داشته به موضوعاتی همچون :
معرفی روستا
جغرافیا
وجه تسمیه
تاریخچه ابیانه
دلایل استقرار در منطقه
موقعیت و نحوه استقرار
تاثیر محیط طبیعی بر اقتصاد مردم
فرهنگ و سنت
آثار تاریخی
بناهای مسکونی
استفاده اهالی از گیاهان منطقه
نقش طبیعت در معماری ابیانه
ویژگیهای زمین شناسی منطقه
مخروط افکنه
سنگها
عناصر تشکیل دهنده قطعات بافت
نحوه اجرای ساختمان
نحوه اجرای دیوارها
نحوه اجرای سقف
ویژگی نما در ساختمانها
نقش خاک در ساختمانهای ابیانه
ویژگی دربها
ویژگیهای بدنه خانه
بررسی یک نمونه از خانه های ابیانه
چگونگی گردش و نمود آب در روستا
برخی از باورها و اعتقادات مردم درباره طبیعت
نگاهی به وضعیت کنونی روستای ابیانه
بخشی از متن:
دانلود پروژه ppt معماری با موضوع :عناصر چهارگانه در معماری(آب،آتش،باد،خاک)
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 78 اسلاید
مفاهیم نمادین دایره، مربع، و مثلث و ارتباط آن با عناصر چهارگانه
اعتقادات کلاسیک یونان و عناصر چهار گانه
آیین زرتشت
فلسفه آتش در کیش زرتشت
آب در فرهنگ ایرانیان
آیین میترائیسم و مهرابه ها
انواع آب انبارها
الگوهای باغهای ایرانی
انواع بادگیر
روستای نیاسر تجلی گاه عناصر چهارگانه
و ……
بخشی از متن:
این پروژه در 109 اسلاید به معرفی و بررسی مسئله عرفان در معماری پرداخته ونگاهی داشته به موضوعاتی همچون :
کلیت عرفان
عرفان و انسان ،عرفان و طبیعت،عرفان و معماری
عرفان شرقی،عرفان ایرانی،
عرفان برهمایی،عرفان بودایی
نقش عناصر طبیعی در عرفان
اصل وحدت و معماری قدسی در اندیشه سید حسین نصر
بررسی عرفان در بناها وشهرها
بخشی از متن:
این پروژه در 134 اسلاید به معرفی و بررسی مسئله هندسه در معماری پرداخته ونگاهی داشته به موضوعاتی همچون :
تعریف هندسه(اقلیدسی،نا اقلیدسی)
هندسه در معماری(اقلیدسی،نااقلیدسی)
معماری هندسه گرا
هندسه و شبکه در معماری
هندسه اقلیدسی شامل:
هندسه ی مساجد اسلامی
هندسه ی باغهای ایرانی
برج های دوقلوی پتروناس
هندسه نااقلیدسی شامل:
گائودی معمار زوایا(کلیسای معروف خاندان مقدس)
آتلیه معماری لب(سوهو شانگ جو در چین)
پل موزه ی زندگی
موزه ی هنر میلواکی
ایستگاه قطار TGV
و …………….
بخشی از متن:
این پروژه در 43 اسلاید به معرفی و بررسی مسئله معنا و محتوا در معماری پرداخته ونگاهی داشته به موضوعاتی همچون :
تعریف محتوا،صورت یا فرم، تعریف زیبایی شناختی فرم، رابطه فرم و محتوا ، رابطه فرم و محتوا در معماری هندو ،رابطه فرم و محتوا در معماری کلیساها ، رابطه فرم و محتوا در معماری اسلامی،معنا در هنر معماری ، بسیار دورتر از Concept و …..
بخشی از متن:
فراکتال :
*واژه ی فراکتال مشتق از واژه ی لاتینی فراکتوس – به معنی سنگی که به شکل نامنظم شکسته و خرد شده است – در سال 1975 اولین بارتوسط بنوت مندل بروت مطرح شد . فراکتال fractals ساختارهایی اند که خود را در مقیاس کوچکتر تکرار می کنند .
*فراکتال ها شکل هایی هستند که برخلاف شکل های هندسه اقلید سی به هیچ وجه منظم نیستند . این شکل ها اولا سرتاسر نامنظم اند ثانیا میزان بی نظمی انها در همه ی مقیاس ها یکسان است .
فهرست مطالب
-اقلیدسی
-هندسه
-تفاوت هندسه اقلیدسی و هندسه فرکتال :
-منطق فازی
-ماندلبروت پدر فرکتال
-خصوصیات فرکتال ها
-خاصیت خود متشابهی در فرکتال ها
-عدم بعد صحیح
-منحنی کخ
-مثلث سر پینسکی
-مجموعه ژولیا
-فرکتال در مناظر طبیعی
-فرکتال در مناظر طبیعی
-فراکتال در انسان
-مشخصات ویژه فراکتال
-فرکتال در هنر
-فرکتال در نقاشی
-فرکتال در معماری
-فرکتال در معماری بومی
-فرکتال در معماری اسلامی
-فرکتال در معماری پانتئون
-فرکتال در معماری گوتیک
بخشی از متن:
فرمت:پاور پوینت تعداد اسلاید:63 قابل ویرایش و آماده چاپ
لینک خرید و دانلودپایین صفحه
قسمتی از متن اسلاید:
بخشی از متن:
فرمت:پاور پوینت تعداد اسلاید:16 قابل ویرایش و آماده چاپ
لینک خرید و دانلودپایین صفحه
قسمتی از متن اسلاید:
عمر هنر در ایران به قدمت تاریخ است و معماری از کهن ترین هنرها است. رونق و اعتلای معماری در ایران از دوران باستان گواه آن است که این سرزمین از کانون های نخستین شهرسازی و نیزسدسازی و مهندسی بوده است که نمونه آن بناهای مختلف و سدهای باستانی و دهکده های متعدد در جای جای خاک این کشور است. آثاری که جسته و گریخته از میان نوشته های باستان شناسی و شرق شناسان به دست می آید روشنگر آن است که هنر و معماری از ۵۰۰۰سال قبل در این مرز و بوم ریشه دوانده است.
بخشی از متن:
این پروژه در 64 اسلاید به معرفی و بررسی نیروهای کیهانی در اهرام مصر پرداخته ونگاهی داشته به موضوعاتی همچون :
مقدمه
نگاهی گذرا به معماری مصر
اهرام مصر
چگونگی ساخت اهرام
تعریف هرم و خواص آن
اثرات نیروهای کیهانی در داخل هرم
تاثیر نیروهای ناشناخته درون هرم بر جامدات
نیروهای کیهانی در ارتباط با درمان بیماریها
راز و رمز جوانی و طول عمر
ساختمان هرم ( چگونه هرم بسازیم )
حجم های پیشنهادی برای کاربریهای مختلف با حجم هرم
بخشی از متن:
این پروژه شامل فایل ppt 79 اسلایدی بوده که به معرفی و بررسی معماری پایدار، تعاریف، تاریخچه شکل گیری، دیدگاه ها و نظرات صاحب نظران این سبک از معماری و معرفی معماران پیشرو در این سبک ،اهداف و اصول معماری پایدار،صرفه جویی در مصرف انرژی و توجه به منابع انرژی تجدید شونده و….. پرداخته شده و نمونه هایی از پروژه های بنام انجام گرفته در دنیا به سبک معماری پایدار معرفی و مورد تجزیه و تحلیل واقع شده اند.
بخشی از متن:
این پروژه در 141 اسلاید به معرفی و بررسی نقش نجوم در معماری ایران و جهان باستان پرداخته ونگاهی داشته به موضوعاتی همچون :
بخشی از متن:
این پروژه در 41 اسلاید به معرفی و بررسی رنگ در معماری پرداخته ونگاهی داشته به موضوعاتی همچون :
بخشی از متن:
این پروژه در 57 اسلاید به معرفی و بررسی نقش طبیعت در معماری مساجد از جمله آب در معماری مساجد،نور و رنگ در معماری مسجد و ….پرداخته که لیست موضوعی پروژه به صورت زیر می باشد :
آب در معماری مساجد
باغ در مساجد
نور و رنگ در معماری مسجد
فرم های نمادین
نقوش تزیینی
پیوند با طبیعت در مساجد ابیانه
بررسی مساجد اقلیم خزری…
بخشی از متن:
بخشی از مطلب
بینش معماریارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک دارد . رمانتیسم یک جنبش فلسفی ، هنری و ادبی در اواخر قرن هجده و نوزده میلادی در شمال غربی اروپا بود که به سایر نقاط اروپا و آمریکا سرایت کرد
در آثار رمانتیک بر انگیختن احساس و هیجان ، ایجاد ابهام و توهم و مناظر تماشائی طبیعی مورد نظر است. کلا سیک به دنبال سلطه بر طبیعت است در حالی که رمانتیک در پی تحسین طبیعت است .
فردریش ویلهم شیلینگ که یکی از بنیانگذاران مهم فلسفه رمانتیک محسوب می شود ، معتقد بود که طبیعت جزئی از خود انسان است و بین انسان و طبیعت جدائی نیست .
با خلق شیوه های نوین معماری بسیاری از معماران بر ان شدند که با تلفیق تکنیک های ساختمان سازی و الهام ازطبیعت معماری طبیعی را بنیان گذاری کنند.
لوئیس سالیوان در مورد طبیعت تحقیقات بسیاری انجام داد که نتیجه ی آن اصول نقشه کشی این شیوه ی معماری بود. فرانک لوید رایت به وضع دستور العمل هایی در خصوص چگونگی فضا های داخلی و خارجی بنا و استفاده از مصالح ساختمانی سازگار با طبیعت پیرامون پرداخت.
فهرست مطالب
مقدمه
اصل و مبدا معماری طبیعی
کلبه های نخستین با الهام از طبیعت
سازمند گرائی
سازمند گرائی رایت و سالیوان و …
رایت و الهام از طبیعت
اصول نه گانه معماری ارگانیک
دو گونه معماری ارگانیک
ساز و کار معماری ارگانیک ( الگوئی از موجود زنده )
معرفی آثار فرانک لوید رایت
بخشی از متن:
این پروژه در 40 اسلاید به معرفی و بررسی معقوله نور در معماری اسلامی،مطالعه نقش نور در بناهای اسلامی و بررسی نور در ادیان الهب و دیدگاه قرآن درباره آن پرداخته و در نهایت نقش نور در ساختمان مساجد و اهداف استفاده نور در بنای مساجد را مورد تحلیل قرار داده است . لیست اهم موضوعات پروژه به شرح زیر است :
ادبیات موضوع (معرفی موضوع)
اهمیت مبحث نور
نقش نور در معماری
نور در ادیان الهی (پیش از اسلام)
پس از اسلام ( از دیدگاه قرآن)
نور از دیدگاه دانشمندان اسلامی
نور در حکمت سهروردی
نقش نور در معماری مسجد
اهداف استفاده از نور در بنای مساجد
مسجد شیخ لطف الله
جمع بندی
بخشی از متن:
فهرست مطالب:
تعداد اسلاید: 16 اسلاید