ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
بنام خدا مراحل اخلاقی از دیدگاه پیاژه:به نظر وی تحول قضاوت های اخلاقی کودکان با خودمحوری شروع میشود._درابتدا کودک نمیتواند به همکاری و هماهنگی با دیگران باشد._هیچگونه قانونی بر فعالیت های او حاکم نیست._رابطه ی کودک یک جانبه است و فاقد همکاری و مبتنی بر اطاعت صرف است._بجای روابط متقابل،رابطه ی یطرفه با بزرگسالان دارد.کیزی(1975)تحقیقاتی را مرور میکند که د ر تایید یافته های پیاژه، در مورد اطاعت و توجه به قصد و نیت در قضاوت است.در مرحله ی اول((خودمحوری))ویژگی های اخلاقی کودک با ویژگی های شناختی او ترکیب میشود و،واقع گرایی اخلاقی را بوجود می اورد.مثال:برای کودک(خوبی)به معنای اطاعت از قواعد،قوانین،دستور بزرگترهاست بنابراین از قوانین،بدون کم و کاست اطاعت میکند._کودک به روح قوانین کمترین توجهی ندارد._نسبت به قوانین احترام همراه با ترس است.نکته:در این مرحله کودک نمیداند که اعمال افراد ناشی از انگیزه و نیت انهاست.بامطالعه کودکان 2تا8 سال (سن خودمحوری) میتوان دریافت که: _محدویتهای شناختی انها موجب می شود که قوانین را تغییر ناپذیر و با منشا بیرونی بدانند و نتوانند قوانین را وسیله ای برای اهداف و ارزش های انسانی تلقی کنند._در این مرحله کودک قوانین را اموری مقدس و همیشگی و منشا ان بزرگسالان هستند می دانند._گرچه کودک به طور تقلیدی قوانین بازی را رعایت می کند و با هرگونه تغییر در این قوانین مخالفت میورزد._در به کار بستن این قوانین کاملا خود محور است و برداشت های شخصی خود را مد نظر قرار میدهد._از حدود 9 سالگی به بعد ((نسبی گرایی اخلاقی)) در کودک رشد می کند_ به تدریج نواقص مرحله ی قبلی برطرف می شود._در این مرحله کودک فقط به اعمال ظاهری رفتار توجه نمی کند،بلکه به انگیزه ها،نیت ها،احساسات و دیدگاها نیز توجه می کند._کودک به جای اطاعت بی کم و کاست از قوانین به عنوان اموری مطلق و بیرونی تشخیص می دهد،که افراد در ایجاد و تغییر قوانین دخیل اند.-خودش را همانند بزرگسالان محقق تغییر قوانین می داند.-پیاژه مجموع داستان های دوگانه را،که دارای معمای اخلاقی برای کودکان طراحی کرد و از انها خواست به جستوجوی راه حل بپردازد. -پیاژه از این طریق به بررسی استنباط کودک از عدالت مجازات،دروغ،تقلب و غیره می پرازد.مثال:پیاژه از کودکی میخواهد در مورد دوگناه،دو کودک قضاوت کند._یکی قصد دارد با بر کردن قلم خود نویس پدرش،به او کمک کند ولی جوهر روی میز میریزد و لکه ی بزرگی روی میز ایجاد میکند._کودک دومی میخواهد با قلم بازی کند ،ولی هنگام بازی لکه ی کوچکی روی میز پدر ایجاد میکند.نتیجه:کودک قضاوت کننده که در دوراهی واقع گرایی اخلاقی قرار دارد،به میزان خسارت توجه میکند،نه به انگیزه ی آن!مدعی است که کودکی که لکه بزرگی ایجاد کرده گناه کار تر است هرچند انگیزه اش قابل ستایش است.قضاوت کودک بر جنبه های مادی و واقعی مسئله(میزان خسارت)است.قضاوت اخلاقی او ناظر بر روح و معنی قانون نیست _قانون از نظر کودک امری مطلق است_هر عملی که در تایید قانون باشد خوب و هرچه که درتایید قانون نباشد بد،است.