ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 14 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خدا
فصل 3:فرایند (= روش) شناخت علمی
مدل علم هدایت:
( نیاز کشش بازار): Need pull م دل
تحقیقات پایه ای تحقیقات کاربردی توسعه تجربی نوآوری
تقاضای بازار تحقیقات کاربردی توسعه تجربی نوآوری
نقش فرایند تحقیق در فرایند تصمیم سازی و اجرا:
داده های اولیه
پردازش اولیه کاربردی داده ها
فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری
فرایند اجرای تصمیم
بسوی تحقق هدف
تحقیق :
- فرایند ثبت عینی، تجزیه و تحلیل نظام مند داده هاست که در نهایت به ارایه قوانین کلی اصول ،نظریه ها برای پیش بینی و کنترل نهایی پدیده ها منجر میشود.
- برسی نظام یافته،کنترل شده،تجربی و انتقادی پدیده هااست که روابط احتمالی میان این پدیده ها به وسیله فرضیه های بر امده از نظریه ها هدایت میشود.
تحقیق از نگاه نگارنده:
مجموعه فعالیت های منطقی منظم و منسجم و هدفمندی است که در آن پژوهشگر در پی دستیابی به یک یا ترکیبی ازخواسته های زیر به صورت فردی یا گروهی انجام میگیرد :
1-ارضای حس کنجکاوی معرفتی (تحقیق بنیادی)
2-توصیف یک شرایط ،یا تشریح نگرش عده ای از افراد درباره موضوعی خاص (تحقیق پیمایشی همبستگی)
3-جستجوی پاسخ و راه حل برای یک مساله و مشکل واقعی (تحقیق کاربردی) با ازمودن نظریه ای تایید شده (نظریه ازمایی) و یا طراحی و ارایه نظریه ایی جدید (نظریه ازمایی)