پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد دیمکاری 81 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-دیمکاری-81-ص
دانلود مقاله در مورد دیمکاری 81 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 81
حجم فایل: 88 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 81 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏دیمکاری
‏کلمه دیم در اصل عربی است و در فرهنگ لغت تعریف آن این است :
‏بارانی که همیشه می بارد در آرامش ، بدون رعد و برق یا درنگ می کند 5 یا 6 روز .
‏در فارسی هم این کلمه را به شکلهای مختلف داریم . دیمی ، دیمه و .... که به کار گرفته می شوند . کلا دیمکاری به معنای زراعت خودرو یا زراعتی که از آب باران استفاده نماید و برعکس زراعت آبی آورده شده است . در اصطلاح عامیانه از کلمه دیمی در معنی بی مطالعه و الکی انجام دادن یک کار است که این معنی شاید برای اکثر دیمزارهای کشور ما نیز صادق باشد و کشاورزان هم دیمکاری را با دیمی کاری اشتباه گرفته اند .
‏در انگلیسی اصطلاحی که برای دیمکاری در نظر گرفته اند است .
‏اختلاف بین بارندگی و آب باران :
‏بارندگی کلیه نزولات آسمانی است ، برف ، بارن ، تگرگ و ... و اصطلاح آن Pereipitation‏ است .
‏باران : کلمه Rain fall‏ اصطلاح آن است و تعریف آن فقط همان باران تنهاست .
‏کل متوسط بارندگی در جهان 860 میلی متر می باشد . میانگین بارندگی سالیانه در آسیا 645 میلی متر و میانگین بارندگی سالیانه در ایران 224 میلی متر است . به آمار که توجه نماییم میانگین بارندگی ایران یک چهارم جهان بوده و جزء مناطق خشک جهان است . کل نزولات سالیانه در ایران 335 میلیارد متر مکعب بارندگی است .
‏میزان تبخیر 242 میلیاردمتر مکعب و نفوذ در خاک 21 میلیارد متر مکعب و بقیه آن هرزآب و روان آب است . هدف این است که از تبخیر جلوگیری شود که آب کمتری از دسترس خارج شود . از نظر فرسایش ایران دومین کشور در جهان بعد از اتیوپی می باشد . ( فرسایش خاکی ) این مشکل و فاجعه ای است ، چرا که خاک مدت زمان زیادی را ‏برای تشکیل شدن ‏نیاز دارد . متوسط راندمان آبیاری در کشور ما 30 درصد است و به همین دلیل دیمکاری یعنی استفاده مفید از آب باران برای ما بسیار مهم بوده و مشکل اصلی دیمکاری در ایران نحوه غلط استفاده ازآب و نزولات جوی می باشد .
‏کل اراضی قابل کشت در ایران 3/26 میلیون هکتار است . کل اراضی کشت آبی حدود 7/11 میلیون هکتار و کل اراضی کشت دیم 6/14 میلیون هکتار است . از این مقدار کل اراضی زیر کشت رفته 6/15 میلیون هکتار می باشد . اراضی آبی زیر کشت 8/6 میلیون هکتار و اراضی دیم زیر کشت رفته 8/8 میلیون هکتار است . کل اراضی آیش 9 میلیون هکتار و باغات 7/1 میلیون هکتار است.
‏2
‏در دیم کاری در ایران ، گندم و جو در درجه اول کشت می شوند . حبوبات مثل نخود و عدس و هندوانه ، زیره سبز ، آفتابگردان و .... در رده های بعدی هستند . کمترین مقدار عملکرد دیم گندم در بندر بوشهر به میزان 250 کیلوگرم در هکتار گزارش شده است ، در حالیکه متوسط عملکرد دیم در استرالیا 2000 کیلوگرم در هکتار است .
‏براساس میزان بارندگی سالیانه اقلیم ها را تقسیم بندی نموده اند . به شرح زیر :
‏1 ‏–‏ مناطق خشک : متوسط بارندگی سالیانه کمتر از 250 میلی متر .
‏2 ‏–‏ مناطق نیمه خشک : متوسط بارندگی سالیانه بین 250 میلی متر تا 500 میلی متر .
‏3 ‏–‏ مناطق نیمه مرطوب : متوسط بارندگی بین 500 تا 700 میلی متر .
‏4 ‏–‏ مناطق مرطوب : متوسط بارندگی بیش از 700 میلی متر .
‏بر اساس همین تقسیم بندی در ایران 74 درصد مساحت کل آن در مناطق خشک ، مثل کویر مرکزی و ... 17 درصد مساح‏ت کشور جزء مناطق نیمه خشک است ‏مثل خراسان و 6 درصد مساحت آن جزء مناطق نیمه مرطوب است مثل قسمتی از حاشیه دریای مازندران طرف شرق و حاشیه کوههای زاگرس و 3 درصد مساحت کشور جزء مناطق مرطوبند ، که در حاشیه دریای مازندران هستند . با بارندگی کمتر از 200 میلی متر هیچ محصولی شانس موفقیت نداشته و عملیات دیمکاری در مناطقی که میانگین بارندگی بین 250 تا 500 میلی متر باشد انجام می گیرد .
‏( پشت صفحه 1 : بارشها براساس مدت طبقه بندی می کنند . بطور کلی بارشها به انواع کوتاه ، متوسط و دراز مدت تقسیم می شوند . بارانهای کمتر از 6 ساعت کوتاه مدت ، بین 6 تا 24 ساعت بارانهای با مدت متوسط و به بارانهایی که بیش از یک روز دوام داشته باشند دراز مدت گفته می شود )
‏دلایل و علل پیدایش مناطق خشک در جهان :
‏1 ‏–‏ دور بودن از دریاها و اقیانوس ها
‏2 ‏–‏ وجود موانع فیزیکی مثل کوهها که اجازه نمی دهند ابرهای باران زا به قسمتهای دیگر کشور بروند .
‏3 ‏–‏ وجود بادهای گرم که باعث خروج توده های هوا از منطقه می شوند .
‏4 ‏–‏ وجود توده های خشک و پایدار هوا که مانع از جریانهای کنوکسیون می شوند .
‏در کشور ما دو عامل اول از موانع اصلی اند .
‏رطوبت نسبی : میزان رطوبت ‏موجود در هوا تقسیم بر میزان حداکثر رطوبتی که همان حجم هوا در یک درجه حرارت ثابت می تواند داشته باشد .
‏نقطه شبنم : وقتی که ظرفیت رطوبت هوا به حدی کاهش می یابد که مقداری از بخار آب موجود در آن به صورت قطرات آب ریزش کند می گوییم هوا به نقطه شبنم رسیده است .
‏3
‏به کوههای مانند البرز که در مجاورت مناطق مرطوب آبی باشند و از حرکت توده های هوا اشباع از بخار آب به مناطق پشت خود جلوگیری کنند سایبان بارندگی گفته می شود .
‏خصوصیات بارندگی در ایران :
‏پر باران ترین مناطق ایران در شمال و غرب کشورمان است . پر باران ترین منطقه کشور بندر انزلی با میانگین سالیانه 2000 میلی متر در سال و کم باران ترین منطقه کشور کویر مرکزی با میانگین بارندگی سالیانه کمتر از 50 میلی متر است . هرچه از طرف غرب به طرف شرق برویم از میزان بارندگی کاسته می شود و هر چه از شمال به سمت جنوب حرکت کنیم باز هم بارندگی کمتر می گردد . مناطق شمالی کشور دارای ثبات بارندگی بیشتر هستند .
‏ضریب تغییر :‏ ‏
‏ضریب تغییر بارندگی در شمال چیزی حدود 15 درصد می باشد ولی در مناطق دیگر حدود 45 درصد است . هرچه این ضریب کمتر باشد به بارندگی بیشتر اعتماد پیدا می کنیم و هرچه مقدار cv‏ بیشتر شود اعتماد به بارندگی کمتر است . مثل تغییرات بارندگی در بندر انزلی که بین 1700 تا 2300 میلی متر است .
‏پس cv‏ کمتر ثبات بارندگی بیشتر و cv‏ بیشتر ثبات بارندگی کمتر که در بندر انزلی cv‏ آن 300 میلی متر است .(300 تا 2000 )
Cv‏ هرچه کمتر میزان تغییرات بارندگی از یک سال به سال دیگر کمتر و هرچه cv‏ بیشتر باشد تغییرات بارندگی از یک سال به سال دیگر بیشتر است .
‏بارندگی چهار خصوصیت دارد :
‏1- مدت بارندگی 2 ‏–‏ مقدار بارندگی 3 ‏–‏ شدت بارندگی 4 ‏–‏ احتمال وقوع بارندگی
‏1 ‏–‏ مدت بارندگی : عبارت است از شروع بارندگی تا پایان بارندگی ( شروع تا اتمام یک بارندگی )
‏2 ‏–‏ مقدار بارندگی : مقدار‏آب نازل شده طی مدت بارندگی را مقدار آب بارندگی م‏ی گویند . (برحسب mm‏)
‏3 ‏–‏ شدت بارندگی : مقدار ارتفاع بارش به مدت زمان بارندگی :
‏4
‏شدت بارندگی خصوصیت مهم یک بارندگی است . حال این شدت تا چه مقداری مناسب است یا تا چه مقدار نامناسب‏ ‏؟‏ ‏اگر شدت بارندگی کمتر یا مساوی نفوذ آب در خاک باشد مناسب ولی اگر بیشتر شد باعث فرسایش یا روان آب می شود . (منحنی توضیح داده شود)
‏4 ‏–‏ احتمال وقوع بارندگی : برآورد احتمال وقوع مقدار مشخصی بارندگی در یک منطقه بر حسب درصد را احتمال بارندگی گویند .باید دید محصولی را که دیم می کاریم با چه درصدی می شود روی آن حساب کرد و با چه درصدی نمی شود . حال باید برآورد کنیم که در مشهد در فروردین ماه چقدر باران خواهد بارید .
‏در 19 سال مثلا بارندگی فروردین مشهد را به ترتیب از بیشترین به کمترین مرتب می کنیم :
‏1- 86 11- 68 ‏ تعداد سالها = n
‏2- 85‏ 12- 68 ‏احتمال وقوع بارندگی = P
‏3- 84 13- 66 ‏ ‏تعداد سالهای استفاده شده از باران =
‏4- 79 14- 64
‏5- 78 15- 60
‏6- 78 16- 60
‏7- 76 17- 59
‏8- 75 18- 59
‏9- 74 19- 58
‏10- 74
‏مثلا میخواهیم بدانیم احتمال اینکه 79 میلی متر یا بیشتر در مشهد باراندگی داشته باشیم چقدر است ؟
‏ پس احتمال 20% خواهد بود .
‏استفاده از احتمال وقوع بارندگی این است که می توانیم گیاهی را مناسب با میزان آبی که در مشهد به صورت بارندگی موجود است بکاریم . مثلا گیاه ما باید گیاهی باشد که با احتمال 75% بتواند با 60 میلی متر آب بسازد . ( در دیمکاری بهتر است که احتمال 75 % درصد را در نظر بگیریم یعنی 75 سال موفقیت و 25 سال شکست ) .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد