پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد مدیریت آموزشی ، اصول و کاربرد آنها

دانلود-مقاله-در-مورد-مدیریت-آموزشی--اصول-و-کاربرد-آنها
دانلود مقاله در مورد مدیریت آموزشی ، اصول و کاربرد آنها
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 79
حجم فایل: 78 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 79 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بخش 1
‏تشخیص مفاهیم
‏تشخیص مفاهیم : سر فصل اصلی
‏مدیریت‏ ، مدیریت آموزشی ، اصول و کاربرد آنها :‏‌‏ سر فصل فرعی
‏ ‏مدیر Administraton‏
‏طبق فرهنگ لغت‏، مدیر یعنی فرد اداره کننده ، گرداننده .
‏طبق نظر دکتر علاقه بند‏، مدیریت یک فن و هنر قدیمی است که در گذشته توسط پادشاهان ، فرماندهان ، وزیران و روحانیان انجام می شده و در حال حاظر توسط مدیران در یک اداره یا شرکت انجام می شود .
‏ تعریف دیگری از مدیریت از آقای گریفین در کتاب دکتر علاقه بند ، آمده است که می گوید : فراگرد تصمیم گیری ، برنامه ریزی ، سازماندهی ، رهبری و کنترل منابع انسانی ، مالی ، مادی ، و اطلاعاتی سازمان به منظور تحقق اثربخش و کارآمد هدفهای آن .
‏ طبق این تعریف ، مدیریت یک پروسه‏،‏ است و پروسه یا فراگرد یا فرآیند یعنی سری وقایعی و روابطی پویا ، جاری ، مستمر و در حال تغییر .
‏یعنی مدیر باید روندی شامل : تصمیم گیری ، برنامه ریزی ، سازماندهی ، رهبری و کنترل را طی کند تا بتواند روی عوامل انسانی ، مالی ، مادی و اطلاعاتی مدیریت داشته باشد .
‏آقای صافی‏ ‏در کتاب خود می پرسد : آیا مدیریت علم است یا هنر ؟ و جواب می دهد که نظری که مورد تایید قرار گرفته این است که مدیریت علم است و در بخش علوم کاربردی قرار دارد .
‏در واقع می توان گفت : که مدیریت هم همانند همة علم های دیگر جهان هم نیاز به استعداد دارد ،‏‌‏ هم نیاز به تجربه دارد و هم نیاز به دانش و علم دارد ، فرد مدیر ،‏‌‏ هیچوقت تنها با تکیه بر استعدادش نمی تواند موفق شود ، یا تنها با جمع آوری دانش و اطلاعات ، نمی تواند یک مدیر موفق شود یا تنها بر تکیهبر تجربه شخصی یا عمومی ،
‏‌‏ نمی تواند مدیر موفقی شود بلکه مدیری موفق است که این سه عامل را با هم و در کنار هم داشته باشد ، بی شک تجربه مدیریت در تک تک انسانها وجود دارد به ‏نظرم‏ حتی کودکی که تازه راه رفتن را آموخته ، تجربة مدیریت را دارد چرا که او برای مدیریت زندگیش و اینکه چگونه از گرسنگی نمی میرد یا از تشنگی تلف نشود یا دچار بی محبتی پدر و مادر خود نشود ، به طور ذاتی و تجربی میداند که باید گریه کند یا خودش را برای خانواده اش لوس کند با خندیدن اخم کردن یا هر عکس العملی که بتواند توجه اطرافیان خود را جلب کند ، تا بتواند زنده بماند .
‏در واقع مدیر برای ارائه مدیریت درست از خود می پرسد :
‏1- چه کند؟
‏2- چگونه کار را انجام دهد؟
‏3- تقسیم کار چگونه باشد؟
‏4- انجام کار را دست چه کسانی باید داد؟
‏5- وسایل انجام کار چیست؟
‏6- زمان انجام کار چه مدت است؟
‏7- کیفیت انجام کار چگونه باشد؟
‏8- آیا کیفیت لازم رعایت می شود؟
‏که این پرسشها همان مراحل برنامه ریزی ، سازمان دهی ، فرمان دهی ، هماهنگی و کنترل است یعنی تا مدیر برنامه ای نداشته باشد و نتواند آن برنامه را برای افراد و منابع لازم سازمان دهد و نتواند آن افراد را جهت انجام کار هماهنگ کند و منترل روند کار را نداشته باشد ، نمی تواند مدیر موفقی باشد . حالا می خواهد این پرسشها در یک اداره بزرگ باشد یا یک شرکت کوچک یا یک آموزشگاه ،‏‌‏ در هر حال مدیر یعنی مسئول همة اعمال انجام شده در یک بخش .
‏بنابر این مدیر ویژگیهایی باید داشته باشد :
‏1- تقسیم کار کند ، چون شخصا همة کارها را نمی تواند به تنهایی انجام دهد .
‏2- اختیار در مسئولیت داشته باشد یعنی برای انجام مسئولیت مدیریت اختیار لازم را داشته باشد تا طبق نظر خود و سعی خود برای گرفتن بهترین تصمیم ، اختیار داشته باشد .
‏3- انضباط داشته باشد ، یعنی احترام به افراد و قوانین مورد نیاز را رعایت کند .
‏4- فرماندهی کند یعنی کل زیر دستان را به این مسئله که مدیر باید حرف اول را بزند متوجه کند ولی این به معنای ‏عقیده‏ سالاری و روحیه خشن و خشک نیست بلکه در عین لطافت باید صلابت هم داشته باشد .
‏5- اگر بخش های زیردستی مدیر زیاد باشد باید در هر بخش مدیری با توانائیها و اختیارات کوچکتر قرار دهد .
‏6- مدیر به هیچ وجه منافع خاصی را فدای منافع عمومی نکند یعنی مدیر کل عوامل را در نظر بگیرد و صلاح کل آنها را بخواهد .
‏7- مدیر در دادن مزد زیردستان ، بسیار منصف باشد تا تشویقی برای عوامل باشد تا سعی به بهتر انجام دادن کارها کنند .
‏8- مدیر باید در واقع مورد نیاز در تصمیم خود ، تمرکز داشته باشد و در مواقعی که لازم به تصمیم گروهی است تمرکز در تصمیم گیری را به گروه بدهد .
‏9- مدیر باید در انجام تصمیم ها و اهداف ‏مجموعه مراتب‏ را در نظر بگیرد و از بالا به پائین بداند که چه رده ای و چه بخشی چه عملی را باید انجام دهد .
‏10- مدیر باید منظم باشد تا این نظم در کل ‏مجموعه‏ برقرار شود (یعنی مدیر باید مشخص کند که هر کس و هر بخش چه وظیفه ای دارد و تفکیک بین وظیفه ها را انجام دهد .‏)
‏11- رفتار مدیر با مجموعه باید توام با انصاف و روشن فکری و خوش بینی باشد .
‏12- مدیر باید در عمل خود ، ابتکار به خرج دهد و در مجموعه ایجاد ابتکار را جا بیاندازد و نیز مدیر باید کل مجموعه را توجه کند نه جزعی از آن را .
‏ مدیر آموزشی : Edu cational administration‏
‏طبق نظر آقای میرکمالی، مدیریت آموزشی یعنی : به کار بردن تکنیکها و روش های اداره سازمانهای تربیتی با در نظر گرفتن هدفها و سیاست های کلی تعلیم و تربیت .
‏در واقع یک مدیر آموزشی وظیفة دشوارتری نسبت به یک مدیر در بخش های دیگر دارد زیرا مدیر آموزشی وظیفة تربیت و تعلیم انسانها را به عهده دارد چه این تعلیم و تربیت در مدرسه باشد چه در آموزشگاهی کوچک تر یا بزرگ تر ، به هر حال پرورش و بالا بردن سطح دانش انسانها وظیفه ای بس بزرگ و خطیر است که از عهدة هر کسی بر نمی آید بنابر این مستلزم داشتن مدیری کوشا و دانا است .
‏یک مدیر آموزشی باید بتواند به مربیان در جهت آموزش بهتر و نیز ارتباط بهتر با فراگیران ، مشاوره بدهد ، در جهت استفاده درست و بهینه از منابع مورد دسترس ، کنترل کند ، در روابط مربیان با یکدیگر ، جهت بالا بردن سطح آرامش و محبت درون آموزشگاه ، کنترل کند .
‏طبق نظر آقای علاقه بند ‏1‏، هدف های آموزشی شامل : رشد فرد ، انضباط فرد ، انتقال میراث فرهنگی جامعه به فرد و ارتقای نیازهای حیاتی جامعه است .
‏یعنی مدیر آموزشی باید توجه لازم به رشد افراد تحت آموزش خود از نظر فکری ، شخصیتی ، عاطفی و ذوقی داشته باشد و نیز افراد را از نظر انضباط فردی کنترل کند ، این انضباط هم شامل انضباط ذهنی می شود و هم شامل انضباط رفتاری یعنی یک مدیر مسئول رفتار و ذهن فراگیران خود می باشد ، انضباط ذهنی یعنی روش تفکر و استدلال فرد را به بهترین صورت ارتقا دهد .
‏در جایگاه انتقال میراث فرهنگی جامعه به فراگیران ، مدیر باید بتواند بهترین تاثیر را روی عملکرد فراگیران بگذارد چه با انتخاب بهترین مربیان ، چه با کمک بهترین عوامل و منابع کاری و آموزشی یعنی فراگیر باید میراث فرهنگی جامعه خود و ارزشهای اخلاقی جامعه خود را به بهترین صورت بشناسد و به آن افتخار کند و از نظر نیازهای حیاتی جامعه نیز مسئولیت مدیر این است که برای رفاه علمی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی فراگیران ، بهترین انتخاب ها را داشته باشد ، به هر صورت فراگیران زمانی از وقت خود را در آموزشگاه صرف می کنند پس باید برای لحظه لحظه آن برنامه ریزی شود و مدیر این برنامه ریزی را انجام می دهد و سپس هماهنگی عوامل مختلف شامل مربیان ، منابع آموزشی و وسایل مورد نیاز را صورت دهد و سازمان دهی لازم برای انجام برنامه ریزی صورت گرفته شده را به کار گیرد و بتواند مربیان و فراگیران را به طور جمعی و صحیح فرماندهی کند و رهبری آنها را به عهده گیرد تا آموزش به صورت درست پیش برود .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد