پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تغذیه از نظر قرآن کریم 9ص ( ورد)

تحقیق-تغذیه-از-نظر-قرآن-کریم-9ص-(-ورد)
تحقیق تغذیه از نظر قرآن کریم 9ص ( ورد)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 6
حجم فایل: 15 کیلوبایت
قیمت: 8500 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 6 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏تغذ‏ی‏ه‏ از نظر قرآن کر‏ی‏م
‏خداوند‏ کر‏ی‏م‏ در قرآن مج‏ی‏د‏ برا‏ی‏ بهتر و سالم ماندن جسم انسان ها دستورات‏ی‏ فرموده و بوس‏ی‏له‏ پ‏ی‏امبر‏ گرام‏ی‏ اش محمد مصطف‏ی‏ (ص) به بشر‏ی‏ت‏ ارزان‏ی‏ شده است.
‏قرآن‏ کر‏ی‏م‏ در سوره عبس آ‏ی‏ه‏ 24 چن‏ی‏ن‏ م‏ی‏ فرما‏ی‏د‏:
‏«‏ فَلْ‏یَ‏نظُرِ‏ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ »
‏ی‏عن‏ی‏ آدم‏ی‏ با‏ی‏د‏ به غذا‏ی‏ش،‏ خوراکش و به آنچه م‏ی‏ خورد توجه داشته باشد که از هر نظر پاک و تم‏ی‏ز‏ ، حلال، مباح و قابل خوردن باشد و از نظر بهداشت و سلامت‏ی‏ با‏ی‏ست‏ی‏ دقت کاف‏ی‏ مبذول دارد که آنچه م‏ی‏ خورد سالم باشد و چه از نظر ظاهر و چه از نظر باطن آلوده نباشد. حق کس‏ی‏ را ‏نخورد‏ و توجه داشته باشد که چه م‏ی‏ خورد و به اندازه کاف‏ی‏ بخورد و آ‏ی‏ا‏ آنچه م‏ی‏ خورد، خوردن‏ی‏ است؟
‏و‏ ن‏ی‏ز‏ بنگرد که آفر‏ی‏نش‏ چقدر در به وجود آمدن ا‏ی‏ن‏ غذا از عناصر و عوامل مختلف استفاده کرده است و چه ن‏ی‏روها‏یی‏ بکار رفته تا ا‏ی‏ن‏ غذا به صورت کنون‏ی‏ درآمده است.
‏و‏ ن‏ی‏ز‏ در سوره اعراف آ‏ی‏ه‏ 31 م‏ی‏ فرما‏ی‏د‏:
‏«‏ ‏یَ‏ا‏ بَنِ‏ی‏ آدَمَ خُذُواْ زِ‏ی‏نَتَکُمْ‏ عِندَ کُلِّ مَسْجِدٍ وکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ ‏یُ‏حِبُّ‏ الْمُسْرِفِ‏ی‏نَ‏ »
‏ا‏ی‏ فرزندان آدم ز‏ی‏نت‏ و آرا‏ی‏ش‏ خود را نزد هر مسجد‏ی‏ (در هر نماز‏ی‏) فرا گ‏ی‏ر‏ی‏د‏ (بهتر‏ی‏ن‏ و پاک‏ی‏زه‏ تر‏ی‏ن‏ جامه ها‏ی‏ خود را بپوش‏ی‏د‏) و بخور‏ی‏د‏ و ب‏ی‏اشام‏ی‏د‏ و در خوردن و آشام‏ی‏دن‏ ز‏ی‏اده‏ رو‏ی‏ نکن‏ی‏د‏ که خدا آنان را که اسراف و ز‏ی‏اده‏ رو‏ی‏ م‏ی‏ کنند دوست ندارد.
‏باز‏ قرآن کر‏ی‏م‏ برا‏ی‏ برقرار‏ی‏ بهداشت و مح‏ی‏ط‏ سالم در آ‏ی‏ه‏ 168 سوره بقره چن‏ی‏ن‏ م‏ی‏ فرما‏ی‏د‏:
‏«‏ ‏یَ‏ا‏ أَ‏یُّ‏هَا‏ النَّاسُ کُلُواْ مِمَّا فِ‏ی‏ الأَرْضِ حَلاَلاً طَ‏یِّ‏باً‏ وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّ‏یْ‏طَانِ‏ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِ‏ی‏نٌ‏»
‏ا‏ی‏ مردم از آنچه خدا در رو‏ی‏ زم‏ی‏ن‏ از حلال ها و پاک‏ی‏زه‏ ها آفر‏ی‏ده،‏ بخور‏ی‏د‏ و از گام ها (آثار و نشانه ها)‏ی‏ ش‏ی‏طان‏ پ‏ی‏رو‏ی‏ نکن‏ی‏د‏.
‏در‏ آ‏ی‏ه‏ 172 سوره بقره باز چن‏ی‏ن‏ م‏ی‏ فرما‏ی‏د‏:
‏2
‏«‏ ‏یَ‏ا‏ أَ‏یُّ‏هَا‏ الَّذِ‏ی‏نَ‏ آمَنُواْ کُلُواْ مِن طَ‏یِّ‏بَاتِ‏ مَا رَزَقْنَاکُمْ وَاشْکُرُواْ لِلّهِ إِن کُنتُمْ إِ‏یَّ‏اهُ‏ تَعْبُدُونَ »
‏ا‏ی‏ن‏ آ‏ی‏ه‏ ن‏ی‏ز‏ دستور م‏ی‏ دهد که از غذاها‏ی‏ پاک و پاک‏ی‏زه‏ و حلال ها و قابل خوردن‏ی‏ ها استفاده کن‏ی‏د‏ و شکر نعمت ها‏ی‏ خدا را به جا‏ی‏ آور‏ی‏د‏.
‏آ‏ی‏ات‏ قرآن‏ی‏ انسان را از تصرف خائنانه در غذاها، خراب کردن مواد غذا‏یی‏ مردم و آلوده کردن آنها، مواد خوب و بد را مخلوط کردن برا‏ی‏ سودجو‏یی‏ شخص‏ی‏،‏ گران فروش‏ی‏ و ظلم و ستم بر مردم بازداشته و نه‏ی‏ فرموده است و آن را از زشت‏ی‏ ها و پل‏ی‏د‏ی‏ ها م‏ی‏ داند که در ا‏ی‏ن‏ باره آ‏ی‏ه‏ 81 س‏وره‏ طه چن‏ی‏ن‏ م‏ی‏ فرما‏ی‏د‏:
‏«‏ کُلُوا مِن طَ‏یِّ‏بَاتِ‏ مَا رَزَقْنَاکُمْ وَلَا تَطْغَوْا فِ‏ی‏هِ‏ فَ‏یَ‏حِلَّ‏ عَلَ‏یْ‏کُمْ‏ غَضَبِ‏ی‏ وَمَن ‏یَ‏حْلِلْ‏ عَلَ‏یْ‏هِ‏ غَضَبِ‏ی‏ فَقَدْ هَوَى»
‏ی‏عن‏ی‏ از غذاها‏ی‏ پاک‏ی‏زه‏ که روز‏ی‏ اتان کرد‏ی‏م‏ بخور‏ی‏د‏ و در آن طغ‏ی‏ان‏ نکن‏ی‏د‏ و از حد و اندازه تجاوز ننما‏یی‏د‏ (حلال آن را به حرام مبدل نکن‏ی‏د‏). سپاس گزار باش‏ی‏د‏ و اسراف و ز‏ی‏اده‏ رو‏ی‏ نکن‏ی‏د‏ که غضب و خشم من بر شما فرود م‏ی‏ آ‏ی‏د‏ و غضب و خشم من بر هر که فرود آ‏ی‏د‏ محققاً هلاک و ‏تباه‏ خواهد شد.
‏برا‏ی‏ به دست آوردن غذاها‏ی‏ پاک‏ی‏زه‏ و برا‏ی‏ بدست آوردن سالم تر‏ی‏ن‏ غذاها در محل سکونت انسان ها (هم از نظر پاک‏ی‏ ظاهر‏ی‏ و هم از نظر پاک‏ی‏ معنو‏ی‏) آ‏ی‏ه‏ 19 سوره کهف چن‏ی‏ن‏ م‏ی‏ فرما‏ی‏د‏:
‏«‏... فَابْعَثُوا أَحَدَکُم بِوَرِقِکُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِ‏ی‏نَةِ‏ فَلْ‏یَ‏نظُرْ‏ أَ‏یُّ‏هَا‏ أَزْکَى طَعَامًا فَلْ‏یَ‏أْتِکُم‏ بِرِزْقٍ مِّنْهُ...»
‏ی‏عن‏ی‏ با ا‏ی‏ن‏ پول ها‏ی‏تان‏ که دار‏ی‏د،‏ ‏ی‏ک‏ی‏ را از م‏ی‏ان‏ خود به شهر بفرست‏ی‏د‏ تا دقت کند و خوب بنگرد که غذا‏ی‏ کدام‏ی‏ک‏ از فروشندگان پاک‏ی‏زه‏ تر است و از آن غذا‏ی‏ پاک‏ی‏زه‏ برا‏ی‏ شما ب‏ی‏اورد‏.
‏از‏ ا‏ی‏ن‏ آ‏ی‏ات‏ قرآن‏ی‏ چن‏ی‏ن‏ بر م‏ی‏ آ‏ی‏د‏ که خداوند متعال و اسلام مب‏ی‏ن‏ برا‏ی‏ بهداشت و سلامت‏ی‏ آدم‏ی‏ان‏ دستورات بس گرانبها‏یی‏ داده و خاطر نشان ساخته است که انسان ها با‏ی‏ست‏ی‏ از آلودگ‏ی‏ ها‏ی‏ غذا‏یی‏ ، خوراک‏ی‏،‏ زندگ‏ی‏،‏ آموزش‏ی‏ و به طور کل‏ی‏ از همه زشت‏ی‏ ها و پل‏ی‏د‏ی‏ ها دور‏ی‏ گز‏ی‏نند‏ و دو‏ر‏ ناروا‏یی‏ ها نگردند.
‏از‏ رسول گرام‏ی‏ و ائمه اطهار دستورات بهداشت‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ رس‏ی‏ده‏ است. از جمله کتاب ها‏ی‏ بهداشت‏ی‏ پزشک‏ی‏ ائمه، کتاب طب النب‏ی‏،‏ طب الصادق و طب الرضا را م‏ی‏ توان نام برد.
‏3
‏غذا‏ی‏ انسان در قرآن کریم
‏خداوند‏ متعال در قرآن کریم برا‏ی‏ بندگان خود از سر لطف نعمت ها‏ی‏ پاک و طیب خود را ارزان‏ی‏ داشته است.
‏چرا‏ از نعمت ها‏ی‏ خوب خدا بهرمند نم‏ی‏ شوید؟ چرا این همه به غذاها‏ی‏ غرب‏ی‏ رو‏ی‏ آورده اید؟ مگر در قرآن کریم سوره مبارک مومنون آیه (51) مطالعه نکردید که اعمال و کردار پیامبر اکرم در گرو غذائ‏ی‏ است که م‏ی‏ خورد!
‏پس‏ شما چرا از او پیرو‏ی‏ و اطاعت نم‏ی‏ کنید؟ آیا تا کنون فکر کرده اید که چرا ائمه اطهار صلوات الله علیهم قرآن ناطق هستند، برا‏ی‏ اینکه از ضایعات و خبائث تناول نم‏ی‏ کنند و از پاکان قرآن هستند! خداوند اراده کرده است که پاک شوند! ما نباید دنباله رو آنان شویم؟ این مس‏اله‏ را م‏ی‏ توانید در سوره مبارک احزاب آیه (33) مورد مطالعه قرار دهید.
‏با‏ توجه به قرآن کریم و استفاده از آن بصیرت ما باز خواهد شد و به حقایق آفرینش پ‏ی‏ خواهیم برد.
‏خداوند‏ رحمان و رحیم در قرآن کریم این نوع مواد غذائ‏ی‏ را برا‏ی‏ انسان تعیین کرده اند که به اختصار بیان م‏ی‏ شود.
‏مهمترین‏ و بیشترین مواد غذائ‏ی‏ انسان را گیاه م‏ی‏ شمارد. (بسیار‏ی‏ از مواد غذائ‏ی‏).
‏دو‏ آیه در مورد غذاها‏ی‏ د‏ر یائ‏ی‏ بیان م‏ی‏ کند. (سوره فاطر 12 و نحل 14).
‏گوشت‏ قرمز که در این مورد (6) آیه داریم. (سوره حج 28، 34 و 36) (یس 72) (غافر 79) (مومنون 21).
‏توجه‏: خداوند تبارک و تعال‏ی‏ بیشترین اهمیت را به غذاها‏ی‏ گیاه‏ی‏ در قرآن کریم اختصاص داده است، از جمله کرامت را به غذاها‏ی‏ گیاه‏ی‏ داده، بعنوان مثال:
‏سوره‏ شعرا (آیه 7)
‏سوره‏ لقمان (آیه 10)
‏سوره‏ صافات آیه (42)
‏4
‏سوره‏ دخان آیه (26)
‏اما‏ این نوع غذا ها را خداوند متعال به افراد خاص‏ی‏ عنایت م‏ی‏ کند از جمله:
‏سوره‏ انفال آیه (4) غذائ‏ی‏ که در بهشت به مومنین م‏ی‏ دهند.
‏سوره‏ انفال آیه (74) غذائ‏ی‏ است، به کسان‏ی‏ که در راه خدا تلاش و کوشش م‏ی‏ کنند.
‏سوره‏ اسراء آیه (70) این نوع غذا موجب کرامت انسان‏ی‏ م‏ی‏ شود.
‏سوره‏ حج آیه (50) این غذا را به کسان‏ی‏ م‏ی‏ دهند که عمل صالح‏ی‏ را انجام م‏ی‏ دهند.
‏توجه‏: خداوند در قرآن کریم به غذاها‏ی‏ حیوان‏ی‏ کرامت‏ی‏ را عنایت نفرموده اند!
‏اما‏ غذاها‏ی‏ گوشت‏ی‏ (گوشت قرمز)، همان طور که بیان شد (6) آیه در این مورد وجود دارد و بهتر است که به همین نسبت در غذا‏ی‏ روزانه استفاده شود. بیش از (100) مورد آیه داریم که در باره غذاها‏ی‏ گیاه‏ی‏ است.
‏همچنین‏ خداوند رزق حسن را به گیاهان نسبت داده و از آن ها تعریف و تمجید م‏ی‏ کند!
‏آیا‏ انصاف است که در ماه مبارک رمضان به جا‏ی‏ این که با زرق حسن افطار کنیم با مواد‏ی‏ مانند: چا‏ی‏،‏ زولبیا و بامیه و امثال آن افطار م‏ی‏ کنیم!
‏مگر‏ بیان نکردیم که در ماه مبارک رمضان هدف تعال‏ی‏ انسان به سو‏ی‏ خداست، نه تنزل و هبوط به اسفل اسافلین، ممکن است خوانندگان گرام‏ی‏ از این حرف ناراحت شوند، بنده عرض م‏ی‏ کنم که تحمل داشته باشید و ناراحت نشوید در ماه مهمان‏ی‏ خدا، انسان نباید ناراحت شود به جا‏ی‏ ناراحت‏ی‏ تفکر کنید، همان گونه که خداوند تبارک و تعال‏ی‏ در قرآن کریم بارها بیان فرموده اند. مثال‏ی‏ از قرآن برا‏ی‏ شما بیاورم.
‏سوره‏ مبارک بقره آیه (35) گفتیم ا‏ی‏ آدم خود و همسرت در این باغ سکونت گیرید و ار هر کجا‏ی‏ آن که م‏ی‏ خواهید بخورید ول‏ی‏ به این درخت نزدیک نشوید که از ستمکاران خواهید شد. مگر شما دوست عزیز بالاتر از حضرت آدم هستید که ناراحت م‏ی‏ شوید و با خوردن چنین غذاها‏ی‏ ب‏ی‏ محتوائ‏ی‏ به خود در این ماه عزیز ظلم و ستم م‏ی‏ کنید، مهمتر این که برا‏ی‏ خوردن این نوع مواد غذائ‏ی‏ به صف ایستاده و م‏ی‏ خورید.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نرم افزار های بازاریابی فایل سیدا

نرم-افزار-های-بازاریابی-فایل-سیداشامل دو نرم افزار بازاریابی و فروش فایل های سیدا می باشد


دانلود فایل

دانلود طرحواره درمانی دانلود پیشینه تحقیق دانلود گزارش کارآموزی فروشگاه ساز فایل رایگان همکاری در فروش با پورسانت بالا دانلود پرسشنامه
دانلود تحقیق دانلود مقالات اقتصادی مقاله در مورد ایمنی چارچوب نظری تحقیق خرید کاندوم خرید ساعت مچی مردانه
دانلود افزونه وردپرس دانلود تحقیق آماده سایت دانلود پاورپوینت مقالات مدیریتی میزان درآمد همکاری در فروش فایل کسب درآمد دانشجویی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد