پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق بررسی شیمیایی و میکروبی آب آب‌انبارهای روستایی در استان گلستان 15 ص Copy

تحقیق-بررسی-شیمیایی-و-میکروبی-آب-آب‌انبارهای-روستایی-در-استان-گلستان-15-ص--copy
تحقیق بررسی شیمیایی و میکروبی آب آب‌انبارهای روستایی در استان گلستان 15 ص Copy
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 41 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بررسی شیمیایی و میکروبی آب آب‏‌‏انبارهای روستایی در استان گلستان
‏چکیده:
‏جمع‏‌‏آوری و ذخیره آب باران برای مصارف مختلف، از جمله مصرف شرب، از دیرباز در ایران و سایر کشورهای جهان معمول بوده است. شهرستان مینودشت دارای جمعیتی بالغ بر 260000 نفر است که حدو 200000 نفر آن در روستاها سکون‏ت دارد و از 1366 آب انبار برای جمع‏‌‏آوری آب باران برای مصارف مختلف استفاده می‏‌‏کنند. لذا آنالیز شیمیای‏ی و میکروبی آب‏‌‏های جمع‏‌‏آوری شده از پشت بام‏‌‏ها در آب انبارها، برای شناسایی منابع احتمالی آلودگی، یافتن روش مناسب برای جمع‏‌‏آوری و ذخیره آب باران و بهسازی مطلوب آ‏ب انبارها ضروری به نظر می‏‌‏رسد.
‏برای انجام این تحقیق، تعداد ‏114 نمونه آب، برای آنالیز پارامترهای شیمیایی و 68 نمونه ‏آب برای آنالیز میکروبی از آب انبارهای روستاهای دهنه و صوفیان ‏در شهرستان مینودشت، در مدت 8 ماه مورد بررسی قرار گرفت.
‏نتایج نشان داد که پارامترهای شیمیایی شامل: ‏هدایت الکتریکی، قلیاییت، سختی، کلرور، نیترات و منگنز، در مقایسه با استاندارد ‏آب آشامیدنی در حد مطلوب می‏‌‏باشند، اما غلظت بعضی از پارامترهای شیمیایی از جمله آهن ‏در 9 درصد، سرب در 69 درصد و کروم در 6 درصد نمونه‏‌‏های جمع‏‌‏آوری شده، از حد مجاز بیشتر بود. از لحاظ پارامترهای ‏میکروبی در 100 میلی‏‌‏لیتر از نمونه‏‌‏ها، ‏کلیفرم ‏در 56درصد، اشرشیاکلی در 32 درصد و استرپتوکوک فیکالیس در 26 ‏درصد از نمونه‏‌‏های جمع‏‌‏آوری شده بیش از حد مجاز بود.
‏کیفیت آب تعداد قابل ملاحظه‏‌‏ای از آب انبارها، از نظر پارامترهای شیمیایی و میکروبی، به علت آلودگی برای شرب مناسب نمی‏‌‏باشد. آلودگی‏‌‏های شیمیایی و میکروبی آب انبارها، می‏‌‏تواند ناشی از نفوذ فاضلاب‏‌‏های کشاورزی، فضولات حیوانی و انسانی و همچنین استفاده از آب رودخانه می‏‌‏باشد.
‏مقدمه
‏آمارهای منتشره از سوی سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان‏‌‏های بین‏‌‏المللی، نشان دهنده این واقعیت است که آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، بیش از هر عامل دیگر در سلامتی انسان‏‌‏ها موثر است.
‏به عنوان نمونه ‏در ایالت اوتارپرادش ‏در کشور هندوستان، پس از بهسازی شبکه توزیع آب، میزان مرگ از بیماری ویا، 1/74 درصد، بیماری‏‌‏های اسهالی ‏7/42 درصد، حصبه 6/63 درصد و اسهال خونی 1/23 درصد کاهش یافت.
‏ بنابراین وجود میکروارگانیسم‏‌‏ها در آب آب انبارها، از طریق منطقه جمع‏‌‏آوری و یا ذخیره‏‌‏سازی آن است. ‏مطالعات نشان داده است که آب انبارهای ‏ضدعفونی شده می‏‌‏تواند محیط مناسبی ‏برای میکروارگانیسم‏‌‏های بیماری‏‌‏زا باشد. از حمله بیماری‏‌‏ها می‏‌‏توان از بیماری سیستم گوارشی ‏که عامل آن سالمونلا، زخم معده که عامل آن ‏هلیکوباکتر، عفونت‏‌‏های تنفسی مثل بیماری لژیونر و عفونت‏‌‏های خونی که عامل آن کورنی باکتریوم است را نام برد.
‏ ‏افزایش سریع ‏احداث و تکامل آب انبارها، در حدو یکصد سال پیش شروع شد، در حالی که ‏در تمدن‏‌‏های اروپایی باستان تامین آب مورد نیاز برا‏ی شرب، پخت و پز غذا ‏و تا حدی شست و شوی ظروف، از طریق احداث فضایی به منظور جمع‏‌‏آوری آب باران از سقف یا حیات منزل صورت می‏‌‏گرفت و منصوب به ویرانه‏‌‏های کاخ ناس مرکز عصر مفرغ در جزیره کرت می‏‌‏باشد.
‏استفاده از آب انبارها به منظور ذخیره‏‌‏ آب باران در کشور ایران، به دلیل محدودیت بارش‏‌‏های آسمانی که سالانه به طور متوسط 250 میلی‏‌‏متر در سطح کشور برآورد می‏‌‏گردد، از ‏قدیم‏‌‏الایام ‏معمول بوده است‏، به طوری که ‏احداث آب انبار را می‏‌‏توان یکی از مهمترین ‏امکانات ذخیره‏‌‏سازی آب در نقاط خشک و از جمله ‏نقاطی در شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان‏ دانست. ‏شهرستان مینودشت با جمعیتی بالغ بر 2600000 نفر که بیش از 200000 نفر آنها در روستاها زندگی می‏‌‏کنند، دارای 1366 آب انبار در سطح ‏منطقه به منظور تامین آب آشامیدنی مردم می‏‌‏باشد.
‏هدف از انجام این بررسی، عبارت است از: تعیین کیفیت شیم‏یایی و میکروبی آب جمع‏‌‏آوری شده ‏در آب انبارهای شهرستان مینودشت، بررسی و شناسایی منابع آلودگی در آب ذخیره شده
‏در آب انبارهای شهرستان مینودشت و ارائه ‏پیشنهادات ‏و راهکارهای مناسب اجرایی برای استفاده بهینه از سیستم نگهداری و برداشت آب از انبارها.
‏روش انجام تحقیق
‏در این تحقیق، تعداد 114 نمونه آب به صورت تصادفی از آب انبارهای روستاهای دهنه و صوفیان از توابع بخش ‏کلاله شهرستان مینودشت، واقع در استان گلستان، در طول مدت 8 ماه ‏که سه فصل را در بر گیرد، ‏برای آنالیزهای شیمیایی شامل: pH‏، ‏هدایت الکتریکی، قلیاییت، سختی، کلرور، نیترات، فسفات، آهن، منگنز، سرب، کرم، کادمیوم و تعداد 68 نمونه برای تعیین کیفیت باکتریولوژی‏کی شامل: کلیفرم‏‌‏ها، اشرشیاکلی و استرپتوکوکوس فیکالیس با روش استاندارد جمع‏‌‏آور‏ی شد. آزمایشگاه‏‌‏های مرکز بهداشت استان، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان، مرکز بهداشت مینودشت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم ‏پزشکی اصفهان انجام شد. ‏جمع‏‌‏آوری اطلاعات از طریق انجام آزمایش‏‌‏های میکروبی و شیمیایی انجام گردی‏د.
‏روش‏‌‏ها و دستگاه‏‌‏های مورد استفاده
‏سختی، به روش EDTA‏، قلیاییت، به روش تتراسیون با اسیدسولفوریک، کلرور، به روش مور، نیترات با استفاده از دستگاه DR-2000Hatch‏ تعیین شد.‏ فلزات سنگین به روش جذب اتمی مدل 2380 Perkin-Elmer‏،‏‌‏ آزمایش‏‌‏های میکروبی کالیرفرم‏‌‏ها، اشرشیاکلی و استرپتوکوکوس فیکالیس به ترتیب به روش تخمیر چند لوله‏‌‏ای (MPN‏)، تست‏‌‏های افتراقی و پورپلیت انجام شد. ‏نتایج حاصل با استانداردهای توصیه شده ‏برای آب آشامیدنی مقایسه گردید.
‏نتایج
‏میانگین نتایج پارامترهای شیمیایی شامل: pH‏، هدایت الکتریکی، قلیاییت، سختی، فلوئور، کلرور، نیترات، فسفات، من‏گنز، آهن، کادمیوم و سرب در 114 نمونه جمع‏‌‏آوری شده ‏و پارامترهای میکروبی شامل: کلیفرم، اشرشیا و استرپتوکوک فیکالیس در 68 نمونه ‏جمع‏‌‏آوری شده ‏از آب‏‌‏های ذخیره شده ‏در آب انبارهای دو روستای صوفیان و دهنه، از توابع ‏شهرستان مینودشت، در طول ‏مدت 8 ماه ‏تعیین گردید. خلاصه نتایج
‏حاصل از آنالیز به ترتیب شیمیایی و باکتریولوژی در جداول زیر نشان داده شده است.
‏بحث و نتیجه‏‌‏گیری
pH‏
‏تغییرات pH‏ ‏نمونه‏‌‏های مورد آزمایش از 2/7‏ تا 9/8 می‏‌‏باشد که بر اساس استانداردهای کشوری حداکثر مجاز pH‏ آب‏‌‏های قابل شرب در دامنه ‏قابل قبول بود. نتایج ‏حاصل در قبل و بعد از ‏بارندگی نیز در همین ‏دامنه ‏می‏‌‏باشد.‏ افزایش pH‏ تا حد 9/8 می‏‌‏تواند به علت افزودن آب رودخانه گرگانرود به آب انبارهای باشد.
‏هدایت الکتریکی
‏هدایت الکتریکی نمونه‏‌‏های آب مورد آزمایش، از 18 آب انبار در دامنه ‏1382-95 میکروموس بر سانتیمتر می‏‌‏باشد. ‏هدایت الکتریکی در آب‏‌‏های شیرین، از 1500-1000 میکروموس بر سانتیمتر بوده که با توجه به دامنه قید شده، کمتر از حداکثر مجاز می‏‌‏باشد.‏ حدا‏کثر ‏هدایت الکتریکی ‏نمونه‏‌‏های آب مورد آزمایش، ‏مربوط به آب انبار شماره 2، برابر 1382 میکروموس بر سانتیمتر قبل از بارندگی می‏‌‏باشد و علت آن می‏‌‏تواند ناشی از تامین آب از رودخانه ‏گرگانرود باشد. هدایت ‏الکتریکی آب در همین آب انبار، بعد از بارندگی، به 519 میکروموس ‏بر سانتیمتر کاهش یافته است. لذا با توجه به ‏نتایج حاصل، در آب انبارهایی که آب رودخانه افزوده ‏است، هدایت الکتریکی به دلایل بالاتر بودن کل جامدات محلول در آب‏‌‏های سطحی در مقایسه با آب باران معمولاً زیادتر است. نوع پوشش پشت بام منازل (حلب ‏یا ایرانیت) ‏تاثیر محسوسی بر هدایت الکتریکی نداشته است.
‏قلیاییت
‏قلیاییت کل در 18 آب انبار از تعداد 57 نمونه مورد آزمایش، در دامنه 320-37 میلی‏‌‏گرم در لیتر‏ بر حسب کربنات کلسیم می‏‌‏باشد. ‏با توجه به نتایج حاصله در آب انبارهایی که آب رودخانه افزوده شده است، قلیاییت ‏افزایش چشمگیری یافته است. ‏در غالب آب‏‌‏های نمونه‏‌‏برداری‏‌‏ شده ‏از آب انبارها، میزان قلیاییت ‏فنل فتالئین ‏صفر بود که موید قلیاییت ‏کل معادل ‏قلیاییت ‏بی‏‌‏کربناتی‏ است و همچنین pH‏ کمتر از 3/8 می‏‌‏باشد.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد