پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تعریف جوشکاری

تحقیق-تعریف-جوشکاری
تحقیق تعریف جوشکاری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 448 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مقدمه:
‏بشر از ابتدای تمدن سعی می کرد که با اتصال دادن اجسام برخی از نیازهای خود را برطرف کند. این اتصالات از به هم بستن شاخه های درختان و دوختن تکه های پوست حیوانات ‏شروع شد و با گذشت زمان، فن اتصال اجسام مختلف پیشرفته تر شد. کشف فلزات و همبسته های آنها یعنی آلیاژها، با خواص متنوع نیاز بشر را در متصل کردن قطعات فلزی بیشتر و روشهای تازه ابداع شد. از جمله اتصالاتی که بیش از دو قرن پیش مورد استفاده بوده می توان پرچ، پیچ . ج‏وش‏کاری کوره ای را نام برد. بناهای تاریخی ‏متعددی که در آنها از این نوع اتصالات استفاده شده ایت و کماکان ‏زیبایی و استحکام خود را حفظ کرده اند در کشورهای مختلف وجود دارد؛ از ‏ج‏مله می توان ‏: برج ایفا در فرانسه، تاوربریج در انگستان، گلخانه کاخ شن برون در اتریش و ‏پ‏ل معلق اهواز در ایران را نام برد. البته اتصالات فوق جوابگوی خواسته های انسان ‏صنعتگر و پیشرو را مرتفع تکرد و تلاش برا‏ی‏ ابداع روشهای بهتری ادامه یافت . استفاده از حرارت ناشی از سوختن و ذوب موضعی محل اتصال قطعات فلزی باعث تحول بزرگ در این فن شد و بر این اساس روشهای جوشکاری زیادی بوجود آمد.
2
‏جوشکاری را می توان جزء صنایع مادر به حساب آورد زیرا کمتر کارخانه یا موسسه تولیدی و صنعتی را می توان یافت که در آن حداقل یک کارگاه جوشکاری فعالی وجود نداشته باشد سرعت عمل، ارزانی، کیفیت خوب ، اتصال در مقایسه ‏با پرچ و پیچ‏ سبکی اتصال تمام شده و سادگی اجرای اتصال باعث پیشرفت و گسترش ‏روزافزون صنعت جوشکاری شد.
‏صاحبان صنایع با برخورد ار تنوع در تکنیک جوشکاری امکان یافتند تحول شگرفی در تولیدات ‏صنعتی به وجود آورنده ‏و فرآورده های فلزی را با سرعت ‏بسیار ‏زیادی تولید کننده.
‏امروزه در بسیاری از صنایع ، نظیر ‏صنایع هوا‏پیمایی، صنایع ‏برودتی و حرارتی، صنایع فضایی و هسته ای گروه های جوشکاری به کار ‏اشتغال دارند و ضرورت دارد، که از دانش وسیعی برخوردار شوند، تا به طور مؤثر، و با کارایی بیشتر ایفای نقش کنند.
3
‏تعریف جوشکاری
‏تاکنون تعاریف زیادی برای جوشکاری بیان شده است، ولی به طور کی حذف فاصله و ایجاد جاذبه مولکولی یا کریستالی بین قطعات گوناگون را جوشکاری گویند. برای تحقق این امر روشهای زیادی به ذهن می رسد که اکثراً عملی شده است و نتایج کارآئی آنها در ارتباط با وسایل و تجهیزات مورد لزوم به لحاظ سادگی و پیچیدگی موردمطالعه قرار گرفته است. عملیات جوشکاری که امروزه در صنایع به کار گرفته می شوند عبارتند از:
‏جوشکاری فشاری
‏جوشکاری ذوبی
‏هر کدام تقسیم بندیهای گوناگون و گسترده ای دارد که تاکنون بیش از 85 روش در جوشکاری و برشکاری ابداع شده است و اجراء می شود؛ بعضی از روشها نیز منسوخ شده، جای خود را به روشهای نوین جوشکاری داده اند.
‏جوشکاری فشاری
4
‏تعریف : ‏جوشکاری فشاری فرآیندی است که در آن لبه های مورد اتصال، تحت فشار، و با استفاده از حرارت یا بدون آن در هم ادغام میشوند و قطعات به هم اتصال می یابند.
‏جوشکاری آهنگری یا پتکه ای ، جوشکاری مقاومتی، جوشکاری اصطکاکی، جوشکاری مافوق صوت (اولتراسونیک) و جوشکاری سرد از آن جمله اند.
‏جوشکاری آهنگری: ‏یکی از فرآیندهای قدیمی جوشکاری است و روش کار چنین است که قطعات مورد جوشکاری را درکوره ای تا مرحلة خمیری شدن گرم می کنند. سپس آنها را از کوره خارج و اکسیدها را از سطح مورد اتصال پاک می کنند. آنگاه آنها را رویهم روی سندان قرار می دهند و با ضربات پتک دستی یا برقی می کوبند تا دو قطعه در هم ادغام شوند و جوش بخورند.
‏جوشکاری مقاومتی: ‏جوشکاری مقاومتی یکی از روشهای جوشکاری فشاری است که در شاخه های مختلف صنعت خصوصاً در صنایعی که با ورقها و مفتول فلزی سر و کار دارند کاربرد فراوان دارد. در این روش سطوح اتصال با اعمال حرارت و فشار بهم جوش میخورند.


 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد