پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

دانلود دانلود مقاله در مورد زعفران ( تولید و صادرات ) 25 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-زعفران-(-تولید-و-صادرات-)-25-ص
دانلود مقاله در مورد زعفران ( تولید و صادرات ) 25 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .DOC
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 194 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏0
‏زعفران ( تولید و صادرات )
‏مقدمه‏:‏
‏زراعت زعفران از ویژگیهای خاص برخوردار است . نیاز اندک آن به آب، امکان بهره برداری محصول به مدت‏ ‏7‏ سال ،سهولت در امر نگهداری محصول زعفران ، حمل و نقل آن و نیز عدم نیاز مراحل کاشت ، داشت و برداشت محصول به ماشین آلات زراعی سنگین و اشتغالزایی و بازده اقتصادی بالا از پتانسیل های زراعت زعفران محسوب می شود . افزایش مصارف صنعتی دارویی و غذایی زعفران می تواند در امر افزایش سطح زیر کشت این محصول که به طلای سرخ ایران معروف می باشد بیانجامد . افزایش قیمت زعفران توجیه اقتصادی این محصول را بدنبال دارد.
‏ ‏ ‏ ( عظیمی . علی اکبر.1383 . مقاله زعفران)
‏زعفران از جنبه های مختلف غذایی ،دارویی ، زینتی و صنعتی اهمیت دارد . این محصول یک ماده غذایی مقوی است که مردم از آن به منظور خوشرنگ و خوشبو کردن انواع غذاها استفاده می کنند . زعفران محصولی است که از آن استفاده های دارویی فراوانی می شود . دلیل آن نیز وجود در صدی رو غن در زعفران است . از زعفران به عنوان ماده ای رنگزا و خوشبو کننده در صنعت داروسازی ، پنیر سازی ، شیرینی سازی و تهیه انواع شربت و بستنی استفاده می شود . در صنایع دیگر از جمله رنگ آمیزی کاغذ و ابریشم نیز از زعفران استفاده می کنند . در گذشته های دور از زعفران به عنوان مرکب برای نوشتن و نقاشی استفاده می شده است . ‏‌‌‏
‏1
‏ (مجله صالحین روستا . 1383)
‏نمای شماتیک گیاه زعفران
‏3
‏مشخصات گیاهشناسی :
‏ ‏زعفران گیاهی است علفی، چند ساله ، بدون ساقه که از طریق غیر جنسی و توسط پیاز آن تکثیر می شود.تعداد گونه های زعفران بین 80 تا 100 گونه است‏.‏ پیاز زعفران از نوع توپر به قطر تقریباً 3تا5 سانتیمتر و پوششی قهوه ای رنگ داردو هر پیاز زعفران شش تا نه برگ چمنی مانند و نیزه ای شکل بوجود می آورد. گل زعفران دارای سه گلبرگ و سه کاسبرگ تغییر شکل یافته و به رنگ بنفش با سه پرچم ‏ که طول میله پرچم دو برابر بساک است .‏ حاوی یک تخمدان است و ‏از قسمت تخمدان خامه باریکی خارج می شود این خامه طویل و کشیده بوده و به رنگ زرد کمرنگ است که ب‏به سه کلاله شفاف قرمز رنگ سه شاخه بطول 20 تا 30 میلی متر منتهی می گردد ، که پس از خشک شدن به عنوان زعفران تجارتی مورد استفاده قرار می گیرد . ‏زعفران خیلی مرغوب قسمت کلاله گل یعنی قسمت انتهایی خامه است و میله خامه ، زعفران درجه دو و نامرغوب را تشکیل می دهد .
‏ ( عظیمی . علی اکبر .1383. مقاله زعفران)
‏زیستگاه :
‏گیاهی است بومی هند و مدیترانه شرقی و در ایران ، اسپانیا ، هند ، فرانسه ، ایتالیا و خاور میانه کشت می شود .
‏قسمتهای مورد استفاده گیاه :
‏کلاله و خامه
‏ترکیبات شیمیایی :
‏زعفران حاوی یک اسانس مرکب از ترپنها ، الکلهای ترپنیث و استر ها ، گلیکوزید های تلخ (شامل کروسین ) ، کارتنوئید ، ویتامینها ، پیکروتین و پیکروکروسین .
‏(‏ مواد معطر (اسانس ) که مهم ترین ترکیب آن سافرانال می باشد که گاهی تا 1درصد زعفران را تشکیل می دهد ‏)
‏ ( زارع زاده .عباس. 1378 .گزارش طرح تحقیقاتی )
‏خواص مهم دارویی گیاه :
‏این گیاه جهت درمان اسهال خونی ، تب ، یرقان ، بزرگ شدن طحال ، عفونتهای ادراری،پایین آورنده قند خون و گاهی جهت درمان ناراحتیهای پوستی استفاده می شود . زعفران مقوی ، مفرح ، محرک اعصاب ، نشاط آور و مفید برای دستگاه تنفسی است . در طب گیاهی چینی کلاله زعفران جهت درمان گرفتگی سینه ، تحریک عادت ماهیانه و برطرف کردن دردهای شکمی مورد استفاده قرار می گیرد. زعفران به علت دارا بودن مواد تلخ موجبات سهولت هضم غذا را فراهم می سازد و از طرف دیگر به علت داشتن اسانس اثر محرک اعصاب دارد .از نظر درمانی دارای اثر مسکن روی اعصاب سطحی بدن است .
‏3
‏ ‏(زارع زاده . عباس .1378. گزارش طرح‏ تحقیقاتی‏ )
‏زعفران برای درمان بی خوا بی نیز مفید است . شب قبل از خواب نیم قاشق چایخوری از پودر زعفران با کمی عسل میل شود . روغن زعفران باعث سر باز کردن دمل و کورک است . دم کرده 15 گرم در یک لیتر آب اختلالات قاعدگی را برطرف می کند . ضماد زعفران برای جلو گیری از رطوبت و آبریزش چشم و تسکین قرمزی آن سودمند است .
‏ ‏ ‏( جانزاده.علی 1377. اعجاز گیاهان دارویی‏)
‏زعفران در فارماکوپه ی اروپا (کتاب رسمی داروسازی) قید شده و به شکل تنطوری با نام OpiiCrocata‏ Tinctura‏ ‏وجود دارد . ‏هم چنین عصاره ی آن به صورت محصولی به نام Bitters‏ Swedish‏ توسط کارخانجات مختلف تهیه و جهت مصارف دارویی مختلف عرضه می شود . بر حسب آزمایش هایی که در اروپا انجام شده است ، زغفران خاصیت کاهش چربی و کلسترول خون و افزایش نفوذ اکسیژن در پلاسما را در موش آزمایشگاهی از خود نشان داده است . در طب عوام نقاط مختلف جهان ، زعفران به عنوان آرام بخش ، ضد اسپاسم ، اشتها آور و مقوی معده استفاده می شود . در کشور آلمان زعفران به عنوان آرام بخش ، درمان درد معده و شکم و آسم مصرف می شود .
‏طرز استفاده :
‏از زعفران می توان به شکل های مختلف استفاده کرد ‏:
‏دم کرده ‏دم کرده زعفران یا چای زعفران‏
‏2گرم زعفران را در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت نیمساعت روی آتش بسیارملایم بگذارید تا دم بکشد .
‏تنطور زعفران‏:
‏ یک گرم زعفران‏ را سائیده و با 10 گرم الکل سفید 80 درجه مخلوط کزده و در شیشه ریخته و در آنرا ببندید . این شیشه رادر جای تاریکی گذاشته و هر روزه آنرا تکان دهید پس از دو هفته آنرا صاف کرده و از آن استفاده کنید .
‏گرد زعفران‏ :

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد