بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 72 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری اسلامی سبک خراسانی
مقدمه:
مسجد سجده گاه انسانی است که خود مسجود ملاَیک بوده است.
مسجد برترین جایگاه امن برای پیوند روح آدمی با خالق هستی است و محل پاکترین و صمیمانه ترین آشنایی ها و ارتباطات میان بندگان خداست.
آمیختگی صفات خدادادی این مکان شریف با هنر دستان توانمند معماران اهل دلو شوری برآمده از عمق وجودشان که ریزش بی امانش بی شباهت به حکمت نیست بنایی خلق کرده که علاوه بر حظ بصر گویی روح خسته آدمی را برای لحظاتی هر چند کوتاه از قفس تن می رهاند.
آغاز شکل گیری سبک خراسانی :
در سال ۶۲۲م.پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه مهاجرت فرمود و خانه ای برای سکونت خود و خانواده اش ساخت.مشخصات ابعاد آن خانه بیانگر آن است که صرفا سکونت گاه یک خانواده معمولی نبوده بلکه برآورنده دو منظور در ارتباط با جامعه مسلمان آن روزگار بوده است.نخست اینکه علاوه بر خانواده گنجایش و امکان پذیرش جمعی از تهیدستان بی خانمان مسلمان و مراجعین روزمره را داشته باشد و دوم اینکه صحن وسیع و باز آن خانه ظرفیت داشته باشد تا جمع کثیری از اهالی مدینه بتوانند در آن برای نماز صف ببندند.
صحن خانه پیامبر در واقع نخستین مسجد مسلمانان بود که به دست مبارک رسول خدا و یاران آن حضرت ساخته شد.و این مسجد الگویی شد برای مساجد بیشماری که در ایران و دیگر سرزمین های قلمرو اسلامی ساخته شدند.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 94 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خدایی که خالق همه ی این زیبایی هاست
در معماری ایرانی و در شکلگیری فضاهای مختلف و بخصوص فضاهای مسکونی، مسائل اعتقادی و خاص ایرانیان تأثیرگذار بوده است. یکی از این ویژگیها، احترام به زندگی خصوصی و حرمت قائل شدن برای آن است. دیگری عزت نفس ایرانیان است که این نیز به نحوی در خانههای ایرانی قابل مشاهده است.
به شهادت تاریخ معماری اسلامی، خانه هایی که مسلمانان برای خود بنا می کردند بنوعی امتداد و گسترش مسجد تلقی می شد. خانه هایی که سادگی و طهارت مسجد را استمرار می بخشید. فرش هایی که انسان با کفش هرگز بر آن پای نمی گذارد. خلوت اتاقهای عاری از هرگونه تجمل که میان خانه و مسجد پیوندی معنوی برقرار می سازد
خانه ی ایرانی
خانه همان نگینی است که روزگاری در سرزمین مان پشت به دیوارهای ستبر کاهگلی و رو به حیاطی هر چند کوچک ، در دل خویش می نمود و همه زندگی خود را - چه زیبا و چه ملال آور ، برای ساکنین خود نگه می داشت و در دل بافتی محلی، متشکل از طبقات اجتماعی مختلف ، قرار می گرفت . گرچه رو به بیرون نداشت ، اما دل در بیرون داشت . همه ضخامت آن دیوار ها نمی گذاشت اهالی محل از حال هم بی خبر بمانند و اجتماعات مردمی در مسجد و حسینیه و چارسوق های بازار شکل می گرفت .
خانه ، شکل تبلور فضای خصوصی در معماری ایران است .شکل این خانه در گذشته ، دارای خصوصیاتی مشترک در پهنه سرزمین ایران بوده است . بنای آن به صورت مجموعه ای یک تا دو طبقه ، گرداگرد حیاطی غالبا با حوضی در وسط بوده. این خانه سر به تو دارد . تمامی پنجره ها رو به حیاط باز می شوند و از زندگی پر جوش و خروش بیرون سر باز می زنند . شکل خانه نشأت گرفته از مقتضیات جوی ، زندگی خانوادگی و تعهدات دینی اسلامی است . مشکلات جوی همچون روزهای گرم تابستان و شبهای نسبتا خنک را در این خانه های سنتی با تمهیداتی مرتفع ساخته اند . قسمت های مختلف خانه برای زمان های متفاوتی از روز و سال مناسب اند . اتاق ها رو به حیاط باز می شوند و اغلب پنجره ای به بیرون خانه نیست .شکل بلند دیوارها و گودی حیاط ، میزان تابش نور آفتاب را بر آن محدود می کند . در شبهای تابستان ، آنگاه که همه بر بام خانه ها خفته اند ، هوای خنکی که در بام مسطح خانه جریان می یابد به راحتی به سوی حیاط راه می گشاید و در ساعات روز خنکای آن ، بر کف حیاط پرتو افکن گشته ، به یاری خنک شدن خانه می آید . اتاقها توسط حفاظهای مشبک و پنجره های رنگین با نوری نه تیره نه روشن تزئین شده اند .
تاریخچه
به نظر می رسد معماری در تعین بخشیدن جامع به روحیات مردم یک عصر و بیان نسبت انسان با عالم درون و بیرونش (هرچند نمادین و انتزاعی) تواناتر از هنرهای دیگر بوده و همچون آینه ای علاوه بر تجلی دادن نیازهای معنوی و مادی انسانها، کیفیت و کمیت زیست آنها را با زبانی خاص نمایانده است.
شاید بارزترین جلوه معمارانه بشر، خانه و خانه سازی باشد:
انسان پس از این که از غارها بیرون آمد و به زراعتگری پرداخت و از شکارچی سرگردان به کشاورز مستقر تبدیل شد، به ایجاد خانه اندیشید. خانه برای آدمیان در طول عصرها و نسل های متمادی، همیشه در بردارنده مفاهیمی بس والا و برین بوده است. سکونت در غار از آن روی که بشر آن را با دست های خود نساخته بود و نمی توانست وی را از بلایای طبیعی صیانت کند و ضمنأ بخشی از طبیعت ِیله و رهای پیرامون بود، هرگز تعلق خاطری برای وی ایجاد نمی کرد و انسان آن را بخشی و حصه ای از روح خود نمی دانست و نمی شمرد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 14 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
موزه آب
نقش آب در معماری
با توجه به توانایی آب در جذب حرارت و ذخیره آن در خود و پس دادن تدریجی آن و
تطبیق دادن تاثیرات محیطی اهمیت بسزایی در همسازی عوامل اقلیمی دارد .
نقشی که آب در معماری ایفا میکند :
جریان آب یکی از عوامل مهم است که در تاثیر گذاری خاص بر شرایط محیطی موثر است .
کاهش اختلاف دمای بین روز و شب
با تاثیر تابش آفتاب و ایجاد تبخیر در محیط ، رطوبت ایجاد شده میتواند به عنوان عاملی در شرایط آسایش موثر باشد .
آب به دلیل شفافیت و قابلیت انعکاس نور در کاهش یا تشدید میزان نور وارده و تعریف فضا موثر است .
آب در معماری
مجاورت آب با باز شو در بنا و امکان کنترل دما در ساعات مختلف روز متناسب با نیاز
افزایش تابش نور به داخل فضا
ایجاد رطوبت کنترل شونده توسط باز شو
ایجاد لبه شفاف در فضا
- شفافیت
- انعکاس
- جذب و دفع تدریجی انرژی
- ایجاد گستردگی فضایی
آب در معماری
ایجادزاویه مطلوب برای ورود نور به ساختمان توسط انعکاس سطحی تقریبا نا منظم
تلطیف هوای خارجی
- شفافیت
- انعکاس
- جذب و دفع تدریجی انرژی
- ایجاد گستردگی فضایی
گرفتن گرد و غبار و آلودگی هوا
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 190 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
پروژه طرح معماری 1
سازه
Skyline
Dailysun.blogfa.com
نیرو های افقی (بار های دینامیکی، باد و زلزله)
Ngdir.ir
نیرو های افقی (بار های دینامیکی، باد و زلزله)
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 28 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بسم الله الرحمن الرحیم انسان طبیعت معماری تهیه کننده: استاد مربوطه:
موضوع:رود
هررودی یک منبع ی ـ ا س ر چشمه دارد یعنی مکانی
که رود سفرش را از آن شروع می کند.
رودخانه ها از کجا شروع می شوند؟
منبع رود معمولاً در مکان های بلندی مثل قله ه ا
وکوهستانها پیدا میشود. یک رود می تواند بیشتر
از یک منبع داشته باشد .
سرچشمه های مختلف رودها عبارتند از چشمه ها :
بعضی از رودها از جایی شروع
می شوند که یک چشمه طبیعی،
آب را از زیر زمین آزاد می کند.
آب باران و ذوب برف :
بعضی از رودها از کوهستان ها یا قله ها
شروع می شوند، جایی که آب باران یا برف
ذوب شده جمع می شود و کانال ه ا یا راهاب
های کوچکی تشکیل می دهد.در ابتدا، کانالها
کوچک هستند و جویبار نامیده می شوند.
هنگامی که آب بیشتری وارد راهاب می شود
این راهاب شروع به بزرگ شدن می کند و
راهاب بزرگ تری را تشکیل می دهد. نهرها
در این راهاب ها در نهایت به قدر کافی
بزرگ می شوند تا یک رودخانه را تشکیل
دهند.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 37 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
تحلیل و بررسی فرهنگسرای
Seongdong Cultural
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 27 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
« به نام یگانه معمار هستی »
Jewish Museum
طراحی
معماری
Berlin
ماکت ساختمان
موزه یهود
برلین - آلمان
بیوگرافی معمار
شناسنامه بنا
ایده اصلی طرح
کانسبت حجم
فلسفه معنایی اثر
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 153 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
مطالعات
معماری بیمارستان
طراحی معماری4
تعریف عمومی بیمارستان و فضاهای داخلی
تعریف بیمارستان:
بیمارستان یکی از نهادهای مهم ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی است که با امکانات و تسهیلات ویژه خود در بازگشت سلامت جسمانی و روانی بیمار جامعه تحقیقات پزشکی و آموزش نیروهای ماهر مورد نیاز بخش بهداشت و درمان،نقش اساسی ایفا می کند. بیمارستان واحدی است که حداقل دارای 15 تخت با تجهیزات و خدمات عمومی پزشکی لازم و حد اقل دو بخش داخلی و جراحی همرا ه با گروه پزشکان متخصص باشد .
مهمترین عملکرد ها و وظایف بیمارستان :
پذیرش و درمان سریع بیماران
مشارکت در بهداشت جامعه
انجام فعالیت های پژوهشی در رابطه با علوم پزشکی
آموزش علوم پزشکی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 30 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
مسجد شیخ زاید،مسجدی باشکوه در کنار برجهای امارات
سومین مسجد بزرگ جهان که در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد ، نام این مسجد از «شیخ زاید بن سلطان آل نهیان»گرفته شدهاست که بنیانگذار و نخستین رئیس جمهور امارات بودهاست.
این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی ، سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار میآید. او در ۲۰ رمضان ۱۴۲۵ ه.ق (۴ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی) درگذشت و قبر وی در سمت شمال مسجد . واقع شدهاست این مسجد به طور رسمی در ماه رمضان در سال ۲۰۰۷ میلادی گشوده شد.
تصویر (کروکى) مسجد شیخ زاید بن سلطان آل نهیان
موقعیت مسجد:
این مسجد در منطقهای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد. اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثنا است.
روزانه دهها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین، بازدید میکنند که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است، آنها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوششهای اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد میشوند.
هزینهٔ ومساحت مسجد شیخ زاید:
هزینهٔ ساخت این مسجد (دو ملیار و ۱۶۷) ملیون درهم امارتی بودهاست. أولین نماز در مسجد نماز عید قربان (عید الأضحی) ، سال ۱۴۲۸ هجری قمری برابر با ماه دسامبر ۲۰۰۷ میلادی برگذار شد که هنوز أعمال بناء مسجد بطور کامل پایان نیافته بود. مساحت اجمالی مسجد (۴۱۲،۲۲) متر مربع است،
به غیر از دریاچههای اطراف خارجی مسجد. مسجد شیخ زاید ، سومین مسجد جهان است از ناحیهٔ مساحت، ودهمین مسجد جهان از لحاظ حجم وبزرگی مسجد. در سال ۱۹۹۶ میلادی، بفرمان شیخ زاید بن سلطان آل نهیان حاکم وقت امارت أبوظبی دستور بناء این مسجد صادر شد. مسجد روی تپه ای به ارتفاع . ۹ متر از سطح زمین بناء شدهاست
: قبهها ومنارههای مسجد
طبق بررسیهای صورت گرفته از سوی سازمان کنفرانس اسلامی (منظمهٔ مؤتمر اسلامی) از مرکز ابحاث تاریخ وفنون (قبه) أصلی (رئیسی) مسجد شیخ زاید ، بزرگترین و نخستین (قبه) درجهان است بأرتفاع (۸۳) متر، وقطر داخلی آن (۸ر۳۲) متر میباشد، واز لحاظ مساحت نیز مسجد شیخ زاید بعد از حرمین شریفین سومین مسجد جهان محسوب میشود.
همچنین (ارسیکا) تأکید کرده أند که وزن قبهٔ اصلی هزار تن است، و از زخارف و گچبری عجین شده با ألیاف نباتی که از شاه کارهای فنانین و اساتید مراکشی است و مخصوصاً برای مسجد تهیه وتصمیم شده ساخته شدهاست، باضافهٔ آیاتی از قرآن مجید بر روی دیوارهای آن حک شده ، وقبهٔ اصلی مسجد را تزیین نمودهاست. عدد گنبدهای مسجد (۵۷) گنبد میباشند که به حجمهای مختلف ومتفاوت است و بر سر رواقها خارجی ، ومداخل اصلی وجانبی قرار دارند، تماماً با رخام و مرمر سفید واعمال گچبری بسیار زیبایی پوشاندهاست، گنبد مسجد شیخ زاید در ابوظبی، یکی از بزرگترین گنبدهای موجود در جهان شناخته شد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 28 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
موزه هنرهای معاصر تهران
موزه هنرهای معاصر تهران
فضائ موزه:
ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران به مثابه اثر ی هنری است که هنر معاصر ایران وبخشی از تاریخ هنر مدرن جهان را نمایندگی می کند. .
معماری موزه:
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 29 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
موزه هنرهای باستانی سئول
..
موزه های خارجی
ماریو بوتا
جان نوول
رم کولهاوس
سایت پروژه، زمینی اختصاصی در یک فضای شهری آشفته و بی نظم در سئول می باشد
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 20 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
معماری در اقلیمهای مختلف
فهرست
مقدمه
مفاهیم اقلیم و محیط زیست
تعریف پایدارى
مصرف سوخت در ساختماﻧﻬاى کشور
معمارى پایدار (معمارى همسان با محیط)
نمونه هایى از معمارى پایدار در ایران
اصول اساسی معماری پایدار
نتیجه
منابع
بخاطر ذوق و سلیقه ودرایت معماران ایرانی در ایجاد یک معماری همسان با طبیعت است که پدران ما در سرزمینهای دیگران درخشیدند .( 1)
مجموعه مقالات کنگره تاریخ معماری و شهر سازی ایران جلد دوم ص 554
از دیر باز گنجینه های بسیار ارزشمندی از صرفه جویی انرژی در ساختمان ها در ایران وجود داشت. بادگیر وسیله تهویه مناسبی برای خانه ها در قلب کویر به حساب می آید به طوری که جریان هوای مطبوع را در اطاق ها تالارها و زیر زمین ایجاد می کند درواقع شهرها و روستاهای کویری با بادگیر نفس می کشند . ( 2)
مجموعه مقالات کنگره تاریخ معمارى و شهرسازى ایران جلد دوم ص 220
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری دوره اشکانیان
فهرست مطالب
معماری دوره اشکانیان (پارتیان)
آثار معماری شهر نسا
هیکاتوم پلیس (صد دروازه)
کاخ هترا
کاخ آشور
رباط سفید
معبد آناهیتا _ کنگاور
تزئینات معماری پارتیان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 39 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری دوره ساسانیان
فهرست
ساسانیان نطام اداری فرهنگ و تمدن دینهای منشعب از دین زرتشت زبان و خط معماری علت غایی آثار هنری در ایران ساسانی شاخصههای عملکردی هنرهای اسلامی ایرانی هنر حجاری و کتیبه نویسی گچ بری
طاق بستان ایوان کوچک و بزرگ نقش سوارکار دیوارهای جانبی ایوان صحنه شکارگزار سنگ نگاره دوره قاجار آتشگاه اصفهان
طاق کسری ایوان مدائن(طاق کسری) در تاریخ
دوره ساسانیان
روی کار آمدن اردشیر ساسانی
ساسان ، موبد ی از دودمان نجبا بود بر آتشکده ی آناهیتا در شهر استخر ریاست داشت . پسرش بابک در شهر خیر در کنار دریاجه ی بختگان حکومت می کرد . بابک پس از ساسان جانشین پدر شد و خود را شاه خواند (208 م ) در این تاریخ شهر استخر به دست گوچیهر شاه بازرنگی بود . بازرنگیان در نیسایه که در جهت دیوار های سفیدش در دوره ی اسلامی بیضا نام گرفت ، سلطنت داشتند . چون گوچیهر پادشاه بازرنگی در آن نواحی امیر بزرگ بود ، بابک برای پسرش اردشیر از وی منصب ارگبدی دارابگرد را بگرفت . در سال ( 212م) اردشیر بر گوجهیر قیام کرد و شهر نسا ( بیضا ) را به تصرف در آورد و او را کته و به جای وی نشست . جون بابک درگذشت شاهپور جانشین او شد . میان دو برادر یعنی شاهپور و اردشیر نزاع درگرفت. اردشیر به برادر مهتر خود حسد می برد، اما شاهپور بر اثر اتفاق بمرد و اردشیر در سال 212 میلادر به آسانی جای او نشست سپس اردشیر بر کرمان دست یافت و تا سواحل خلیج فارس پیش رفت. پس از آن شادشاهپور اصفهان را بکشت و روانه ی اهواز شد و سرانجام در جنگ سختی که بین او و اردوان پنجم در هرمزگان درگرفت ، اردوان را شکست داد و با مرگ او سلسله ی اشکانی بر افتاد ( 28 آوریل سال 224م ) پس از این نبرد پیروزمندانه به تیسفون آمد و بر تخت نشست .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 79 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
20th Century Architecture
معماری قرن بیستم
فهرست
مقدمه
ویژگی معماری
معماران معروف
مشکلات معماری قرن ۲۰
مدرسهٔ باهاوس
آشنایی با برخی معماران و آثار(لاتین)
مقدمه
پایههای معماری قرن بیستم را میتوان در قرن نوزدهم مشاهده کرد. استفاده از بتون مسلح که در قرن ۱۹ رایج شده بود، استفاده مصالح جدید مثل فولاد و شیشه (کاخ کریستال پالاس انگلستان) و معماری فولادی (برج ایفل)، در قرن ۲۰، رواج بیش تری یافت.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 59 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
معماری دیکانستراکشن و فولدینگ
فهرست مطالب
تعریف لغوی دیکانستراکشن
فلاسفه پیش از دیکانستراکشن
فلاسفه دیکانستراکشن
پیتر آیزنمن
معماری دیکانستراکشن
مرکز هنرهای بصری وکسنر
برنارد چومی : پارک لاویلت، پاریس
ظه حدید
دانیل لیبسکیند
کوپ همیل بلاو
فرانک گهری
فلسفه فولدینگ
معماری فولدینگ
برخی آثار معماران
تعریف لغوی دیکانستراکشن :
برای ” د ی کانستراکتیویسم “ اغلب سه معنا آورده شده است:
اول برهم زدن ساختار دستوری واژه های یک جمله . به عبارتی دیگر، اگر کلمات یک جمله را عوض کنید، آن جمله را د ی کانستراک ت کرده اید.
معنای دوم، معنای باز کردن و پیاده کردن است، یعنی باز کردن و پیاده کردن قطعات یک دستگاه، برای حمل آن به جای دیگر.
معنایی که ژاک دریدا بسیار به آن توجه می کند ، معنای «رفلکسیو» آن است؛ یعنی خودساختارشکنی که از خارج تحمیل نمی شود ، بلکه ساختار، خود به خود تغییر پیدا می کند .
دیکانستراکشن در فارسی به ساختار زدایی ، شالوده شکنی ، واسازی ، بنیان فکنی ، ساختار شکنی و بن فکنی ترجمه شده است . شاید این کثرت اسامی به دلیل آن باشد که دیکانستراکشن یک نگرش چند وجهی و چند معنایی به دال و مدلول و هر نوع متنی دارد .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 30 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
معماری معاصر
معماری مدرن متعالی
فهرست
معماری مدرن متعالی
Bauhaus باهاوس (خانه معمار)
گروپیوس
میس وندروهه
سبک بین الملل
کانستراکتیویسم
لوکوربوزیه
معماری ارگانیک
فرانک لوید رایت
معماری معاصر
. معماری مدرن متعالی
معماری مدرن متعالی بین دو جنگ جهانی (دهۀ 20 و 30)
نیاز شدید به ساختمان و تولید انبوه بعد از جنگ جهانی اول
توسعۀ تکنولوژی، مصالح مدرن، پیش سازی، عملکردگرایی و دوری از تزئینات
معماری مدرن، سبک آوانگارد غرب و تبدیل به سبک جهانی
گروپیوس، میس و لوکوربوزیه به دنبال تکنولوژی و عملکرد و دوری از تاریخ گرایی
رایت، آلتو و هوگوهرینگ به دنبال استفاده از تکنولوژی برای ایجاد معماری ارگانیک
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 26 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
Art deco
معماری سبک ارت دکو
فهرست
معرفی
تاریخچه
طراحان و نمونه اثار
اثار هنری در سرزمین های مختلف
تصاویر و توضیحات از اثار مختلف
رنگ های مورد استفاده در ارت دکو
خطوط طراحی
شیشه های رنگی و پنجره
مدل های مختلف شیرالات
تصاویر گوناگون
Art deco نامی است که به رایج ترین و فراگیرترین سبک طراحی و تزیینات داخلی طی دهه های 1920 و 1930 در اروپا و امریکا ، اطلاق می شد .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 38 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری پرش کیهانی
فهرست مطالب
1.روند تغییر دیکانستراکشن و فولدینگ به پرش کیهانی 2.علوم و نظریه های قبل از ایجاد 3.فلسفه ابداع و ایجاد 4.ضوابط و اصول طراحی 5.معرفی معماران برتر این سبک 6.آثار برتر
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 28 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
معماری یخچالهای کویری
مقدمه
پیشینه تاریخی
یخچال در یزد
اقسام یخچالهای کویری
یخچال درمیبد
یخچال در ابرکوه
یخچال موئدی
عناصر تشکیلدهندهی یخدانها
ویژگیهای فنی معماری
فهرست
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 28 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
(نانو تکنولوژی) Nanotechnology
فهرست
نانو از دیدگاه معماری
تاریخچه فناوری نانو
فناوری نانو از لحاظ علمی
شیشه از جنس نانو
کاربرد این شیشه ها
مزایای استفاده از این شیشه ها
دیدگاه علمی
طریقه مصرف
مقدار مصرف
نکات استفاده
نانو سیالات
نانو از دیدگاه معماری
نانو چیست؟ ، این فناوری چه کاربردی در معماری دارد؟
همان طور که میدانیم انسان های اولیه سه دوره دیرینه سنگی ، میان سنگی و دوره نو سنگی را گذراندند و سپس با اختراع خط مبنای انتقال دوران ماقبل تاریخ رو به دوران اختراع خط و خط نویسی توسط سومری ها آغاز کردند.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
عنوان : نگرش شکلی در معماری
استاد :
دانشجو :
درس: سیری در مبانی نظری معماری
نگرش شکلی در معماری
واژه شناسی
ابزار هنرمند در خلق فرم
مفهوم نگرش شکلی
سرچشمه مطالعات نوین شکل گرایان
علم زیست شناسی و معماری در قرن 18 و 19 میلادی
دویست سال تجربه آموزشی
علمی نمودن معماری از دیدگاه دوراند
گذشته برای حال و آینده : فرآیند شکلی دوراند
مراحل فرآیند شکلی دوراند
ساده نمایی اشکال برای درک بهتر
شکل گرایی در معماری معاصر
شکل و سه مقیاس محیط مصنوع
فرآیند شکلی
مقایسه دیدگاههای دوراند و کریر
گرامر و دستور زبان شکل از دیدگاه استدمن
فرآیند شکلی استدمن
ساختار شکل و معماری
محتوای ساختار شکل درمیدان نقش جهان اصفهان
نتیجه گیری
فهرست مطالب
شکل درفرهنگ لغات معین : چهره ، صورت ، روی ، سیما ، پیکر ،کالبد ، رسم و طریقه ، مانند ، شبه ، مثل ، نگاره .
فرم درفرهنگ لغات معین : شکل ، ریخت ، ترکیب ، وجه .
فرم در حوزۀ بصری : کمیتی دو بعدی یا سه بعدی با ساختاری عینی که حاصل از گسترش ابعاد و جهات مختلف آن در فضاست و از زوایای مختلف قابل دیدن میباشد .
واژه شناسی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 197 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
واژه شناسی معماری ایران پیرنیا
فهرست
آبساب
آجر پیش بر
آژند
آفتابگیر
آفتاب کور
آهیانه
آمود
آسمانه
شش گره
ازاره
ازج
اسلیمی
استودان
اسپر
اشکوب
افراز
انبسان
بخشی از متن:
معماری ژاپن شناخت مخاطب پیش از شروع طراحی است. ویژگی های فیزیولوژیکی و روانشناختی برمبنای رده سنی استفاده کننده از فضا شناخته می شود. طراحی منطبق با نیازهای جسمی و روحی، عامل مهمی در موفقیت طرحها و رضایت و آسایش استفاده کنندگان است. مبلمانی که برای انسان طراحی می شود بدون تردید هماهنگ با جسم اوست و بنابراین سن انسان نیز در آن تأثیرگذار خواهد بود.
» فهرست مطالب:
معماری ژاپن
کارکردگرایی
تطابق با تناسبات
بهرهگیری از فناوری
تلفیق با طبیعت
رابطه فرم و محتوا
فضاهای سفید و سیاه
منابع
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 27 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
موضوع :
انواع نما
مقدمه
نمای هر ساختمان در شکل دهی به مجموعه شهری که در آن حضور دارد، موثر است. اگر به نمای یک ساختمان بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان های شهر توجه شود، همگونی نمای شهری در مجموع از بین می رود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری، بررسی آماری نشان دهنده این موضوع است که در هر سال 50 میلیون نفر به جمعیت شهر نشین کشورهای در حال توسعه اضافه می شود. در ایران نیز شهر نشینی طی دهه های گذشته با شتاب فزاینده ای گسترش یافته و همچنان این روند ادامه دارد.
رشد سریع جمعیت و گرایش مردم به شهر نشینی، تقاضای فزاینده ای را برای تهیه مسکن به دنبال داشته که این موضوع در پی خود مشکلات عدیده ای در زمینه توسعه شهری بوجود آورده است. ناتوانی در پاسخگویی مطلوب و مناسب به این مساله، وضعیت نا مطلوبی را به صورت بی مسکنی، بد مسکنی و تنگ مسکنی برای بسیاری از اقشار جامعه به همراه آورده است.
مسکن به عنوان یکی از نیازهای نخستین بشر، ابتدایی ترین سوالی بوده که انسان سعی در یافتن پاسخی مناسب و معقول برای آن بوده است، اما همیشه در برنامه ریزی های ملی به مسکن نه به عنوان محلی برای آسایش ساکنان در ابعاد عینی و ذهنی، بلکه به عنوان یک مشکل اقتصادی و فقط از این بعد بر خورد شده است.
سازندگان و تولیدکنندگان مسکن آزاد به دلیل اینکه به دنبال فروش سریع و بازگشت سرمایه خود هستند، سعی در هر چه بیشتر مطرح کردن خود در محله مسکونی و نمایشی متمایز از بنای خود دارند و به همین دلیل یکی از دلایل عمده ناهماهنگی نمای ساختمان ها در سطح شهر هستند.
در رابطه با مسکن تعاونی شرایط بدتری وجود دارد. به دلیل وضعیت مالی ضعیف سازندگان و اینکه ساکنان و مالکان به دنبال فروش ساختمان نیستند، بدون انجام عملیات پایانی نظیر نماسازی مورد استفاده قرار می گیرند و یا با کمترین هزینه و بدون طراحی نما، حجم و کالبد ساختمان رها می شود. البته در سال های اخیر در شهر تهران هیچ ساختمانی بدون نماسازی نبوده است، لیکن این مساله در شهرستان ها همچنان انجام می شود.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 22 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
نقش ر ن گ در معماری
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 49 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
طراحی معماری 4 موضوع:نمونه های مشابه هتل
ارزش یابی هتلها :
ارزشیابی هتلها یک موضوع قراردادی است که هتلها رابه 5 دسته تقسیم میکند .
1- هتل یک ستاره :
میتواند اتاق خواب داشته باشد ، محوطه و غذای آن محدود است ؛ وجود خدمات غیر رسمی در هتل
دکور و وسایل موجود در هتل دارای کیفیت پایین است .
2- هتل دو ستاره :
هتلهایی که دارای 15 اتاق و کمتر هستند ؛ دارای محوطه عمومی ، دارای اتاقهایی با کیفیت بهتر از هتل یک ستاره هخستند ؛ دارای دکور و وسایلی در حد هتل یک ستاره هستند .
این هتلها اکثرا“ خصوصی هستند .
3- هتل سه ستاره :
دارای بیش از 20 اتاق میباشند ؛ و دارای کیفیت و خدمات بهتر از دو هتل مذکور میباشند .
دارای مراکز اقامتی کوچک میباشند ودارای کارکنانی با ظاهری مرتب و رسمی تر دارند .
4- هتل 4 ستاره :
ارئه سرویس و خدمات با کیفیت بالا و دارای فضای وسیعتر با مبله و وسایل عالی ؛ اتاق خوابها دارای کیفیت بالایی هستند
ارائه خدمات توسط کارکنانی مجرب و دوره دیده و یونیفرم پوش صورت میگیرد .
این هتل دارای فضاهایی مانند فضای کنفرانس ، ضیافت ، مرکز تجاری ، تفریحی و ورزشی با خدماتی خاص میباشند ؛ در این نوع هتل فضایی دیگر بجز رستوران اصلی باید وجود داشته باشند .
هتل 5 ستار:
این مراکز اقامتی با تاسیسات لوکس، بزرگ و رعایت استانداردهای بالاتر بین المللی، تسهیلات بیشتر نسبت به چهار ستاره خدمات مورد نیاز میهمانان و سرویس غذا و آشامیدنی را ارائه می نمایند.مرکز اقامتی بزرگ و لوکس مجموعه ای از تسهیلات اضافه را ارائه می دهد. خدمات عالی، توجه مشتری رابه حضور کارکنان آموزش دیده جلب میکند. وضع ظاهرهتل استانداردهای بین المللی را برای این صنعت نشان میدهد
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 60 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری معاصر
موضوع : بررسی آثار سید هادی میرمیران
پروژه ارائه شده نقد و بررسی آثار سید هادی میر میران است دلیل این انتخاب به عنوان موضوع پروژه آ شنایی با معماری اصیل ریشه دار و با هویت ایرانی است بحث تبادل نظر بین آثار معماران داخلی ما را با فرهنگ وتواناییهای داخلی خود در عرصه معماری ایرانی بیشتر آشنا می کند.
بحث در مورد فرهنگ خودی است .مطاله و بررسی آثار معماران خارجی هر چند مفید و پربار است اما آ نها در فضای زمان الگوی غیر قابل انطباق با فشا زمان درونی جامعه ما طراحی و اجرا می کنند.
معماری یک امر صرفا ً جهانی نیست بلکه دارای جنبه های جهانی و بومی است .
« ام ر ی جهانی و در عین حال بومی است»
نقادی آ ثار د اخلی به ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که در فضای خودی با فرهنگ خودی با زبان مشترک و احساس و ادراک تاریخی مشترک جریان می یابد امید است که در حد توان خود در ارتقا ی و معرفی فرهنگ معماری ایرانی کوشا باشیم.
معماری امروز باید ایده الهای گذشته را درک نموده و در تحقق وتعالی بخشیدن به آنها بکوشد.
میرمیران
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 37 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
نقد و تحلیل تصاویر
مقدمات طراحی معماری2
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 23 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
نقد و تحلیل عکس
نقد شماره 1
شناخت
2m
0.4m
0.5m
بافت مصالح
جنسیت
صاف و صیقلی با طرح چوب
سنگ
1m
1.20m
0.4m
تحلیل
استفاده از مصالح سنگی با طرح چوب که علاوه براستحکام توانسته با توجه به رنگ و بافت موجود در آن با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند و سردی محیط را کاهش دهد .
قابلیت - ایستادن
مناسب برای توقف کوتاه مدت و
مشاهده سطحی اطراف
قابلیت1- امکان استفاده از سقف
برای مشاهده دقیق تر محیط پیرامون
قابلیت2- مناسب برای نشستن کودکان
به علت ارتفاع کمتر سکوها
قابلیت1 - نشستن
مناسب برای توقف طولانی تر
قابلیت2 - حفظ ارتباط بصری به
علت ایجاد اختلاف ارتفاع سطح
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 40 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام نقش بند صفحه خاک
نهضت ورکبوند در المان
اشنایی با معماری معاصر
فهرست:
شکل گیری نهضت ورکبوند
معرفی نهضت ورکبوند
معرفی اهداف نهضت ورکبوند
اعضای اصلی تشکیل دهنده نهضت ورکبوند
پیتر بهرنس
هنری وان د ولده
هرمان موتسیوس
جوزف هافمن
تیودور فیشر
معرفی شاگردان پیتر بهرنس
والتر گروپیوس
لودویگ میس وان درروهه
لوکوربوزیه
تاثیر پذیری مدرسه باهاوس از نهضت ورکبوند
نهضت ورکبوند
شکل گیری در سال 1907 .
الگوی شکل گیری نهضت هنر و صنایع دستی در انگلستان.
هدف :
ارتقای مقام تولیدات
صنعتی
از طریق فعالیت های مشترک
هنر و صنعت
و تولیدات دستی .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 29 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
هندسه در معماری اسلامی
هر چیز، هر پدیده، و هر تصویری در طبیعت می تواند برای انسان تبدیل به نماد شود. از مادی ترین و ملموس ترین چون سنگ و چوب و برگ و حیوانات گرفته تا دور از دسترس ترین مثل ماه و خورشید و چهار عنصر مثالی. هر آنچه که اثر انسان بر زمین است؛ معماری، نقاشی، و به طور کلی آنچه که آنرا فرهنگ و تمدن می نامیم چیزی نیست جز طبیعت ناب که توسط انسان وام گرفته شده و دوباره بازنمایی شده است. اینجا انسان درست به سان تبدیل کننده ( کاتالیزور) عمل میکند
نمادها در معماری اسلامی:
دایره= آب
مربع= خاک
مثلث= آتش
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 57 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
مرجع تخصصی معماری و معماران ایران | www.memarfa.com
هنر و معماری
گوتیک
تاریخ تحولات و شکل گیری سبک گوتیک
اواخر قرون وسطی – عصر ایمان
در سده 12 م. در شهر ایل دوفرانس شکل گرفت
اوج احساسات مذهبی و ساخت کاتدرالها
رواج فرقه های مذهبی (فرانسیسیان ، دومینی – کائینی ها)
پایه گذاری دانشگاههای علوم دینی (قدیس توماس آکویناس)
تاریخ تحولات و شکل گیری سبک گوتیک
تغییر سبک زندگی (شهرنشین شدن مردم)
پایان جنگهای صلیبی و تجارت با شرق
انسجام فئودالیسم
توجه به مقام مریم مقدس نزد شوالیه ها
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 81 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
ان الله جمیل و هو یحب الجمال
«خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد»
هندسه در معماری اسلامی
مقدمه
هندسه
قدر در قرآن
هندسه در معماری اسلامی
اصول هندسه در معماری اسلامی
هندسه شهرهای اسلامی
هندسه اشکال و مفهوم آن در معماری اسلامی
تحلیل اصول هندسی در بناهای اسلامی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 23 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
موقعیت رستوان در مکان های عمومی
هتل جهانگردی
بخشی از متن:
ppt نهضت هنر نو از کتاب مبانی و مفاهیم د رمعماری معاصر غرب تالیف دکتر قبادیان
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :ppt
تعداد اسلاید : 22 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
نهضت هنر نو نهضت هنر نو ( Art Nouveau ) نام سبکی در اروپا بود که ابتدا در هنرهای تزیینی مانند طراحی پارچه ،تولید کتاب و مبلمان از دهه 1880 آغاز گردید سپس این سبک در زمینه های دیگر هنرهای تزیینی همچون گرافیک ، نقاشی ، طراحی داخلی ، پیکر تراشی و حتی عکاسی ظهور نمود . در معماری این سبک از اوایل دهه 1890 آغاز و عمدتا تا سال 1910 ادامه داشت .
هنر نو نام مغازه ای بود که طراحی داخلی آن توسط معمار بلژیکی ، وان دوولد ، انجام شده بود و در سال 1885 در پاریس گشایش یافت در این مغازه اشیاء مدرن و نو ظهور فروخته می شد نام این مغازه به سبکی تعلق گرفت که به جای تقلید از گذشته ، در پی ابداع و فرم های جدید بود .
این سبک در انگلستان به نام سبک مدرن ، در فرانسه به نام هنرنو و یا سبک گیومارد ، در آلمان به نام سبک جوان ( jungedsti ) به لحاظ مجله ای به نام نشریه جوان که مبلغ این سبک در آلمان بود ، در ایتالیا به نام سبک آزاد ( stile –Liberty ) در اسپانیا مدرنیسم ( Modernismo ) و در اتریش سبک جدایی ( Sezessionsti ) به دلیل جدایی معماران این سبک از معماران تاریخ گرا در اتریش خوانده می شد .
ویکتور ارتا: ویکتور ارتا اولین معمار معروف این سبک تلقی میشود. در خانه تاسل 93-1892 در بروکسل ارتا نه تنها ستون های آهنی را که طبقه دوم را نگه می داشتند به نمایش گذارد بلکه فرم آن را به صورت ساقه گیاهی در آورد که به انفجاری از پیچک های در هم فرو رفته در محل اتصال با عناصر سازه ای دیگر ختم می شد در راه پله این خانه هم عناصر ساختمان مانند نرده ، ستون ها ، پله ها ، لوستر ها و سطوح کف و دیوارها به صورت نرم و شاعرانه ای در حال حرکت و وزیدن هستند .
بررسی کنید : خرید و فروش فایل
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 20 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام ایزد منان
موضوع سمینار: معماری مصر
مقبره ی مصطبه ای:
مقبره ی پله پله ای زوسر:
زوسر از نمای دیگر:
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 14 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری فولدینگ
=
معماری نئو باروک ؛ کالبد بنا و سطوح مواج دیوارها انعطاف پذیر و در فولد با تکنولوژی جدید
=
معماری ارگانیک ؛ ساختمان های ساخته شده با توجه به شرایط محیطی
معماری فولدینگ فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود . فولدینگ در معماری از اوایل دهه 1990 مطرح شد .
اولین نظریه پرداز: فیلسوف فقید فرانسوی ، ژیل دلوز .
فلسفه دلوز ، یک فلسفه افلاطون ستیز و دکارت ستیز است و عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب مردود می داند . از نظر دلوز ، هستی از زیر بناهای عقل ریاضی استخراج نشده است . وی در کتاب معروف خود ، ضد ادیپ سرمایه داری و اسکیزوفرنی ( 1972) خرد مدرن را مورد پرسش قرار داد . از نظر دلوز ، خرد هر جایی است . زیر بنا و روبنا وجود ندارد . دلوز در کتاب خود به نام ، فولد ، لایبنیتز و باروک ( 1982 ) جهان را چنین تبیین می کند : " جهان به عنوان کالبدی از فولدها و سطوح بی نهایت که از طریق فضا ، زمان فشرده شده ، در هم پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است . " دلوز هستی و اجزاء آن را همواره در حال شدن می بیند .
بحث ریزوم:
دلوز به همراه یار همفکر خود ، فیلیکس گاتاری ، مقاله ای به نام " ریزوم " در سال 1976 در پاریس منتشر کرد . این موضوع در کتاب هزار سطح صاف ( 1980) به صورت کامل تر توسط این دو مطرح گردید . رزیوم گیاهی است بر خلاف سایر گیاهان ، ساقه آن به صورت افقی و در زیر خاک رشد می کند . برگ های آن خارج از خاک است . با قطع بخشی از ساقه آن ، این گیاه از بین نمی رود ، بلکه از همانجا در زیر خاک گسترش می یابد و جوانه های تازه ایجاد می کند .
این دو متفکر با مطرح نمودن بحث ریزوم ، سعی در بنیان فکنی اندیشه غرب کردند و اصول اولیه آن را زیر سوال بردند . از نظر آنها ، عقلانیت غرب به صورت سلسله مراتب عمودوار ، درخت گونه و مرکز مدار است .
فولدینگ به دنبال تعدد است و می خواهد سلسله مراتب را از بین ببرد . هیچ اندیشه ای بر دیگری ارجحیت ندارد ،، به عبارت دیگر فولدینگ می خواهد منطق دو ارزشی را دیکانستراکت کند و کثرت و تباین را جایگزین آن کند . فولدینگ هم مانند دیکانستراکشن در پی از بین بردن مبناهای فکری تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و ریاضی گونه مدرن است .
فولدینگ ، افقی گرایی را مطرح می کند . فولد یعنی چین و لایه های هزار تو ، یعنی هر لایه در کنار لایه دیگر ، همه چیز در کنار هم است ، از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یکدیگر است .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 44 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
طراحی با طبیعت
مقدمه
معماری ارگانیک یکی از شاخه های معماری مدرن می باشد بدنه اصلی معماری مدرن،علم و تکنولوژی می باشد ولی معماری ارگانیک،طبیعت و تلفیق نمودن ساخته دست بشر با طبیعت را به عنوان ایده اصلی قلمداد میکند.
نظریه معماری ارگانیک ریشه در فلسفه قرون هجدهم و نوزدهم در غرب دارد. عقاید فلاسفه رمانتیک اروپا وآمریکا بالاخص نظرات آنها در مورد طبیعت و قوانین طبیعی زیربنای فکری معماری ارگانیک را تشکیل می دهد.
معماری ارگانیک در آمریکا در قرن19 توسط فرانک فرنس و لویی سالیوان شکل گرفت اوج شکوفایی این نظریه را میتوان در نیمه اول قرن گذشته در نوشته ها و طرح های فرانک لویدرایت مشاهده کرد.
در ایران نیز از نیمه دهه 1960 میلادی ساختمان ها و محوطه هایی به سبک ارگانیک احداث شد،معماری سنتی ما خصوصا در روستاها در هماهنگی و همگونی با طبیعت خود ساخته شده است.
معماری ارگانیک در ایران-سابقه تاریخی
روستای ماسوله در استان گیلان یکی از بهترین نمونه های معماری ارگانیک در ایران میباشد.
کالبد روستا که در دامنه های کوههای طالش قرار دارد به صورت یک سری ساختمانهای ردیفی به هم چسبیده به موازات خط تراز زمین گسترش یا فته است. کلیه بناها پشت به شیب زمین ورو به آفتاب،دره و رودخانه دارند.
برای اجرای ساختمانها در ماسوله از مصالح بومی مانند سنگ،خشت،تیرچوبی،شاخه درختان و کاهگل استفاده شده است.
معماری ارگانیک در ایران-سابقه تاریخی
ماسوله
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 117 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
”طراحی معماری و عوامل طبیعی“ موضوع بحث : معماری سبز علت : بررسی رابطه ی طبیعت و ساختمان
من آرزوی عمری طولانی دارم که بتوانم ریتمهای این طبیعت را کشف کنم . ”فرانک لوید رایت ”
معماری سبز
دلایل شکل گیری:
معماری سبز برخاسته از معماری پایدار و توسعه پایدارمی باشد که این نیز ناشی از نیازانسان امروز در مقابل پیامد های سوء جهان صنعتی و مصرفی عصر حاضر است.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 34 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خداوند بخشنده مهربان
مقدمات طراحی معماری 2
موضوع :
(( اتاق خواب ))
مرحله اول : شناخت
جنس
تحلیل
المان و عناصر
چوب و چرم
قابلیت حرکت به جلو وعقب را دارد.
مبل ( 1)
چوب و چرم
فاقد تکیه گاه بوده -نشستن برای مدت کوتاه
مبل ( 2)
پارچه
مبل راحتی و نشستن برای مدت زیاد
مبل ( 3)
چوب و پارچه
----------
تخت خواب
مبل ( 2)
مبل ( 3)
مبل ( 1)
مرحله دوم : تجزیه و تحلیل
مرحله سوم : نتیجه گیری
قرار گیری تخت خواب در فرورفتگی دیوار محرمیت لازم را به وجود آورده و مناسب است.
وجود پنجره در کنار فرو رفتگی دیوار علاوه بر داشتن روشنایی کافی – از لحاظ موقعیت قرار گیری محرمیت لازم را برای فضای خواب بوجود آورده است.
امکان نشستن های مختلفی را به شخص می دهد.
فرو رفتگی دیوار برای قرار گیری تخت خواب
مبل کنار تخت
مبل راحتی
مبل انفرادی
موضوع :
(( آشپزخانه ))
مرحله اول : شناخت
تحلیل و مکان قرارگیری
ابعاد تقریبی
جنس
المان و عناصر
در مرکز آشپزخانه وایجاد تفکیک فضایی
پایین cm 90
وسط cm 80
فلزو چینی
المان عمودی آشپزخانه
بین فضای آشپزخانه و مسیر حرکت در پشت آن
150*150 cm
چوب و نئوپان
کتابخانه
کنارکتابخانه وایجاد تفکیک بین آشپزخانه ونشیمن
100 * 60 cm
چوب و نئوپان
قفسه ظروف
در قسمت بالایی المان آشپزخانه وداخل کلاهک
------
-----
هود
پشت فضای آشپزخانه ودر محل نشیمن
ارتفاع : cm 30
چرم
مبل نشیمن
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 56 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
موضوع پروژه: خفاش و معماری
انسان طبیعت معماری
فهرست مطالب
معماری بیونیک
شناخت خفاش
چرا خفاش ها وارونه اند
رادار خفاش
کنترل جمعیت حشرات توسط خفاش ها
راسته خفاش ها
معرفی گونه هایی از خفاش
ایده گرفتن از خفاش ها
معماری خفاشی
معماری بیونیک
بناها در معماری بیونیک یا معماری طبیعی یا با استفاده از مواد شکننده و نا پایدار ساخته می شوند و یا از یک مکان طبیعی که در زمین یا صخره شکل گرفته استفاده می شده است.یکی از این مکان های طبیعی ، غارها هستند. معماری غاری که معمولا جنبه ای ازمعمهری مقابر ، است از عصر باستان وجود داشته و از بارزترین نمونه های این سبک معماری می توان به معابر کاتوکومب رم و ناپل و مقابری در لبنان اشاره کرد
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 31 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خدا
انسان طبیعت معماری
عنوان: معماری دیجیتال
1-تعریف معماری دیجیتال
2-واقعیت مجازی و معماری
3-معرفی چند معمار
امروزه با استفاده از فضای دیجیتالی به خوبی میتوان تمام جزئیات تصور شده یک طرح را پیشاپیش به تصویر کشید. کاری که در گذشته تقریبا غیرممکن بود. فرم در فضای کامپیوتر ترسیم میشود. خلاقیت شکل میگیرد. بیمهابا مشکلی توسط دستی رقم میخورد در فضایی که نه چندان آشناست اما این فضا یار دیرین است. این همان فضای کامپیوتری و عرصهایی برای خلق نوآوریهاست. معماری به همراه فضای دیجیتال طرحها را تحتالشعاع قرار میدهند طرحهایی که اعجاز معماری دیجیتال را نمایانگر است
معماری دیجیتال :
در این بین این سئوال پیش می آید که " آیا معماری، در حیطه شکلگیری خود تنها به تفکر معمار وابسته است یا ممکن است به ابزاری نیز وابسته باشد؟ "
معماری عبارت است از ساخت یک فضا که بتواند به زندگی انسان هویت بخشد. هر چیزی که بتواند هویت را، با در نظرگیری خواسته شخص به بهترین وجه ارایه دهد، باید برای آن احترام قائل شد.
نتهای جاری شده در فضا تنها در صورتی شناخته میشوند که ابزار آنها وجود داشته باشد؛ پس یک آلت موسیقی پلی است بین احساس هنرمند و مجموعه نتهایی که هویتی را معرفی میکند. استفاده از ابزار نیز وقتی جایز است که پیشرفت و تکامل انسان را سبب شوند و با دید ضد ارزش نباید به آنها نگاه کرد زیرا ابزار پیشرفته خواه ناخواه در زندگی امروزی، نیاز به شمار میآیند. در این بین تکنولوژی مدرن در حوزه معماری که تولد آن سبکی آزاد و نامحدود است، شاید بیرحم مطرح شود.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 48 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بسم الله الرحمن الرحیم
درس 16
هنر و معماری
هنر و معماری، نه فقط جلوه گاه ذوق و ظرافت و حس زیبایی شناسی هنرمندان است، بلکه مُعَرِّف اندیش هها، باورها و ارز شهای مورد قبول جامعه نیز هست. در این درس، شما با بررسی وضعیت هنر و معماری ایران در عصر باستان، ویژگی های برجستۀ آن وخلاقیت ها و ابتکارات ایرانیان در این عرصه را شناسایی و ارزیابی می نمایید.
از دورۀ مادی ، آثار هنری مختلفی به دست آمده که نشان می دهد هنرمندان مادی در فلزکاری، جواهرسازی و سفالگری مهارتِ درخورتوجّهی داشته اند.بدون شک، هنر مادی متکی بر تجربیات ودستاوردهای هنری بومیان غرب فلات ایران بوده است که قر نها پیش از مادی هادر این منطقه می زیسته اند و صاحب تمدن درخشانی بوده اند.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری
ایران
معاصر
بعد از
اسلام
قبل از
اسلام
دوره
سلوکیان
اشکانیان
ساسانیان
دوره
ایلامی
دوره
مادها
دوره
قاجار
دوره
افشاریه
وزندیه
دوره
صفویه
دوره
تیموریان
دوره
حمله
مغول
دوره
سلجوقیان
آغاز
عصر
اسلامی
بعد از
انقلاب
دوره
پهلوی
دوره
هخامنشیان
پهلوی
اول
پهلوی
دوم
مفهوم معماری ایران بعد از اسلام
حرکت اسلام و معماری ایران به سمت کمال گرایی دو جانبه
نگرش ذهنی معمار ایرانی:
میراث معماری کهن ایران
تعالیم اسلام
معرفی آثار چند بنیانی
ترکیب روح اسلام با یک معماری دیرینه
مسجد به عنوان نماد و سمبل معماری اسلامی
مساجد در معماری اسلامی ایران
مساجد مهمترین بناهای مذهبی هر شهر وروستا
استفاده از عناصر تزئینی گوناگون در آراستن مساجد
انواع مساجد
شبستانی
یک ایوانی
دو ایوانی
چهار ایوانی
چهار طاقی
معانی نمادین مکان ها در مساجد
درگاه ،استقبال از زائران
محراب،درخشش پرتوی الهی
گنبد ،رمز اتحاد بین آسمان وزمین
کاشیکاری ایجاد آرامش روح وروان
کتیبه عامل دفع شیطان
حوض تمثیلی از نهرهای بهشتی
معماری ایران در اغاز عصر اسلامی
سردرگمی در معماری ایران
ساده و مردم وار بودن
تاثیر معماری کهن ایرانی همگام با معماری بیزانس
استفاده از معابد کهن یعنی آتشکده ها ومهرابه ها وتلفیق واختلاط آن با فضای شبستان مسجد
کثرت در ساخت مساجد
پرهیز از بیهودگی
استفاده از مصالح بوم آورد
پرهیز از گستردگی وارتفاع وتزئینات
ساختن مساجد و مناره ها برای دعوت به اسلام و نماز
آثار مهم این دوره: مسجد فهرج وتاریخانه دامغان وپلانهای
اولیه مسجد جامع اصفهان
تاریخانه دامغان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 22 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
·I¿]
معماری
uºIvºn
معماری
معماری رنسانس به معماری اروپا در سدههای ۱۵ و ۱۶ میلادی (دورهٔ رنسانس ) اطلاق میشود که از مشخصههای آن، نوزایی عناصر فرهنگی روم و یونان باستان بود.
معماری رنسانس
زمانی
معماری رنسانس آغازین ۱۲۰۰-۱۴۰۰ م
معماری رنسانس میانی ۱۴۰۰-۱۵۰۰ م
معماری رنسانس پیشرفته ۱۵۰۰-۱۶۰۰ م
دورههای
با وجود اینکه در تاریخ هنر، آغاز رنسانس به اموری همچون سال فتح قسطنطنیه در سال 1453 به وسیله سلطان محمد فاتح و تشکیل حکومت عثمانی به جای دولت بیزانس، یا پایان یافتن بیماری طاعون و اموری از این قبیل نسبت داده شده است؛ اما در نزد مورخان هنر این امر یقینی است که رنسانس هنری از ایتالیا آغاز شده، بدین ترتیب که هنرمندان ایتالیایی بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی حاضر نشده بودند به سبک گوتیک در معماری تن دهند و حتی این مفهوم را به صورت طعن و استهزا برای این سبک به کار میبردند و علیه سبک گوتیک عصیان نموده و به سوی سبک جدید حرکت کردند .
-آلبرتی :از کارهای مشهور او کلیسای سن آندئا -سن فرانچسکو و ویلای روچلای است .او 20 الی 30 اثر مشهور دارد که یکی دیگر از آثار او کلیسای سانتانوولا می باشد.
2-فیلیپو برونلسکی :اولین ساختمان مربوط به رنسانس را ساخته و حرفه اصلی او طلاسازی است. ولی قشنگترین گنبد دوره رنسانس را درست کرده که دومین گنبد بزرگ دنیاست .(گنبد بزرگ کلیسای کاتدرال یا جامع فلورانس که خود کلیسا مال دوره گوتیک است ولی گنبد آن در دوره رنسانس ساخته می شود و اولین سازه رنسانس است .اسم این کلیسا سانتا ماریادلافیوره است که الگو و نماد شهر فلورانس است که گنبدی 8ضلعی به رنگ سفید و آجری است .خود گنبد آجری است و زه های آن سفید رنگ است .دهانه ی این گنبد 42 متر است که بعد از پانتئون که 43 متری است بزرگترین گنبد ساخته شده در جهان بود )
از کارهای دیگر برونلسکی ساخت بیمارستان برای کودکان یتیم است و همینطور ساخت نمازخانه ای به نام پاتزی pazzi chapel
این 3 مورد از بهترین کارهای برونلسکی است .کارهای او کاملا شبیه کارهای روم و یونان است و در کارهای او طاق و قوسهای زیادی وجود دارد او در ساخت کلیسا از سنتوری بزرگ و یک قوس بزرگ در ورودی استفاده می کند
این 3 مورد از بهترین کارهای برونلسکی است .کارهای او کاملا شبیه کارهای روم و یونان است و در کارهای او طاق و قوسهای زیادی وجود دارد او در ساخت کلیسا از سنتوری بزرگ و یک قوس بزرگ در ورودی استفاده می کند
رنسانس
معماران
مشهور
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 51 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
پروژه درس انسان طبیعت معماری ( 2 )
موضوع پروژه :
آشنایی با معماری پایدار
و
معماری سبز
مقدمه
معماری چیه ؟
معماری چیست؟
معماری با الهام از طبیعت معماری پایدار
خانه مسکونی در "دازایفو”
معماری سبز یا پایدار
فهرست مطالب :
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 52 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خالق زیبایی ها
موضوع پروژه:
طراحی معماری
نام معمار: زاها حدید
نام معمار: زاها حدید
معماری تجسم عینی و کاربردی کردن هنر در زندگی روزمره است.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 71 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
موضوع :
معرفی وتحلیل انواع سازمان های فضایی درمجموعه های معماری
مقدمه
طراحی شهری و شهرسازی ، به منظور ایجاد محیط مناسب جهت زندگی انسان و نظام دادن ( واقعی ـ عملکردی) به فضای زیست او ، انجام می گیرد. همچنین جهت دستیابی به استفاده بهتر از فضای زیستی به عملیاتی به منظور ایجاد فرمی مناسب با عملکرد مناسب نیاز داریم و به مناسبت همین مباحث به دو عامل ظاهری و عملکردی بر می خوریم.
ـ رابطۀ انسان با محیط زیست او که فرم شهر (فضایی که فعالیتهای گوناگون شهری اعم از اقتصادی و اجتماعی و استخوان بندی شهر در آن شکل می گیرد و نمایانگر زندگی تمام شهر است) را در بر دارد. عامل ظاهری است و معیاری که متناسب با آن مطرح می گردد هنری و ذهنی است . ( شهرسازی هنر است و علم است و تکنیک)
ـ عامل شکل دهندۀ محیط زیست دربردارندۀ فعالیتهای شهری است که عامل عملکردی گفته می شود و روشی که متناسب با آن اعمال می گردد علمی و گاه هنری و ذهنی است.
فرم شهر می تواند در حس جهت یابی ، راحتی، امنیت ، راندمان و شکل دادن به سیمای شهر مؤثر واقع می گردد.
معمولاً فرم شهر را بر اساس شبکه ها و شریانهای ارتباطی تعریف می کنند، شهر می تواند دارای فرمی ، شطرنجی، خطی و ... باشد البته فرم شهر از نظر معیارهای دیگر از قبیل جغرافیایی، اقلیمی، اقتصادی و ... نیز ممکن است مطرح شود مثلاً مجتمع زیستی واقع در اقلیم گرم و خشک با توجه به معیارهای خاص خود ممکن است دارای فرم و بافتی متراکم باشد و یا شهری از نظر جغرافیایی فرم و یا بافت پلکانی داشته باشد، یا ...
تعریف فرم
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 23 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
جهان
معماری دوره ی روم باستان
معماری
باستان
باستان
(300ق.م نا 400بعد از میلاد)
رومیها ادامه دهنده و تکمیل کننده تمدن یونان هستند.و با استفاده از پوزولانا توانایی ساختن طاق و گنبد را پیدا می کنند.در ساختمان پنتئون یک معماری رومی را می بینیم که پلان مربع شکل و در پشت آن یک گنبد است .دهانه آن خدود 43مترو ارتفاع از سطح زمین نیز 43 متر می باشد که بزرگترین گنبد ساخته شده با مصالح ساختمانی است و یک نورگیر 9متری دارد که برای نورگیری است.
تمدن
روم
روم
معماری روم
قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشین ایشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در زیر پرچم امپراطور روم گرد آورد .که به گفته مورخ بزرگ روم « انقلابی پدید آورد که تا ابد در یاد ها خواهد ماند ،و امروز نیز ملتها آ« را احساسا می کنند.» در واقع اگر در بررسی امروزمان می بینیم که نبوغ یوناننین با تابش هر چه بیش تر در عرصه هنر ،علم ، فلسفه ، تاریخ، و به طور کلی در قلمرو عقل و تخییل می درخشید نبوغ رومی در عرصه فعالیتهای دنیوی حقوق و کشورداری پر تو افکنی می کند
هنر اتروسک هنر رومی رومیان(امپراتوری پیشین«معماری و طرحهای عمرانی») یکی از بهترین و سالم ترین یادمانهای رومی، خود شهر رم است و یکی از پرآوزه تری و پر نفوذترین بناها در تاریخ معماری، معبد پانتئون است (تصویرهای 237 تا 239)؛ این معبد در حدود 125 میلادی ساخته شد و تأثیر فضای درونیش بسیار پر مخافت است. مخصوصاً به این علت که از نمای بیرونش چنین مخافتی احساس نمی شود. پانتئون معبدی گرد و گنبد دار است، در جلویش رواقی مستطیلی دارد که به نظر می رسد آنچنان که باید و شاید با ساخت گردوار اولیه آن تناسبی ندارد و احتمالاً بعدها برآن افزوده شده است. تأثیر اولیه حاصل از مشاهده این بنا احتمالاً با تأثیر امروزیش متفاوت بوده است، زیرا پانتئون در آغاز یک بنای مستقل نبود بلکه به یک باسیلیکای قدیمی تر متصل بود و امتداد آن یالهای جانبی پانتئون را می پوشانده است. گذشته از این، در جلوی رواق معبد یک حیاط ستون بندی شده قرار داشت که بخشی از رواق نیز جزو آن بود و در آغاز تنها بخش قابل رؤیت ساختمان از روبرو بود. این حیاط که در دوره هادریانوس ساخته شد، احتمالاً از طرحهای همین امپراتور تنوع طلب بوده است. بنای پانتئون از گونه ای سادگی پرهیبت در مقیاس بزرگ برخوردار است. برفراز اندرون مدورش گنبدی نیمکره وار به قطر 43 متر زده اند که فاصله نوک گنبد از کف پانتئون نیز 43 متر است