بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 43 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بسم الله الرحمن الرحیم
www.pickcad.com
موضوع : مقایسه معماری زیگورات چغازنبیل با نمونه های مشابه در بین النهرین
www.pickcad.com
مقدمه دراین مجموعه سعی شده است با مطالعه کتابها مقالات متعدد به معرفی مقایسه معماری زیگورات چـغازنبیل با نمونه های مشابــه در بین النهرین پـرداخته شود در مورد فلسفه پیدایش زیگورات ها در ایران و بین النهرین توضیحاتی داده شده اسـت که زیگورات چه نوع بنایی است و هـدف از ساخـت ایـن نوع ساختمانها یـا معابد چیـست . چغازنبیل در دوره عیلام میـانی در قرن 13 قبل از میلاد ، توسط اونتاش گال در شهر دور اونتاش ساخـته شـده اسـت . دور اونتاش یک شهر مذهبی اسـت و در دوره شکوفـایی و تـولد دوباره عـیلامی ساخته شده است و قبل از پایان یافتن سلسله خاندان پادشاهی تحـت ضـربات دشمـن رنـگ میبازد. در ایـن مجـموعه بـه مـعـرفی بـناهای داخل حـصارهای چغازنبیل و معماری انها و مواد ومصالح به کار رفته ونوع ساختار چغازنبیل پر داخته شده است.و همچنین چند نمونه از زیگوراتهای بین النهرین معرفی شـده ، در مـورد نـوع ساخـتار انهـا وطبـقات ومـواد مصـالح و پلـکانهای توضـیحاتی داده شده است .
www.pickcad.com
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt سبک های معماری سیستم
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 50
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
انواع Style های معماری
موارد استفاده
اهداف
معماری
الگوریتم معماری
معماری یک و دو لایه
معماری سه لایه
زیرساخت لایه میانی
انتخاب یک Style معماری
اشتراک منابع
عملیات واحد و کیفیت
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt مبانی معماری نرم افزار
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 72
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
مقدمهای بر معماری
معماری نرمافزار چیست؟
چرخه کاری معماری
ساختارها و دیدها
و...
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت: ppt معماری پایگاه داده تحلیلی
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 48
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
ساختار کلی پایگاه داده تحلیلی
پاک سازی داده ها
داده کاوی و تحلیل داده های موجود
معماری پایگاه داده تحلیلی
مسیر حرکت داده ها
مراجع
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt معماری مدرسه جهانگیرخان
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 24
ppt کامل و آماده ارائه
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt معماری ایران در دوره اسلامی
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 24
ppt کامل و آماده ارائه
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt طراحی و معماری مراکز داده
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 41
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
مرکز داده به عنوان انباره ی داده
مرکز داده به عنوان LOB
مرکز داده به عنوان مرکز گواهی هویت
مراکز اطلاعات در آمریکا
برون سپاری و مراکز داده
مشخصات یک Data Center
نحوه در اختیار گرفتن یک سرور وب
معیارهای طراحی مراکز داده
ساختار و اجزاء
سرویسهای زیرساخت
سرویس های هوشمند شبکهای
سرویسهای مدیریتی
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt اعداد و معماری
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 25
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
رابطه انسان با اعداد
مفاهیم کلی اعداد
نسبت طلایی در ایران
و...
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt معماری روم
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 55
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
معماری روم
پر شماری گونه های معماری
گستردگی حجمی بنا
فنون اولیه ساختمان
معماری روم باستان
بناهای تاریخی ایتالیا
نمایی از میدان سن پیترو در واتیکان
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt معماری بومی و اقلیم مناطق کوهستانی
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 22
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
حدود تقسیمات چهارگانه ایران
اقلیم سرد
ویژگی های معماری بومی مناطق سرد
اصول کلی در معماری بومی این مناطق
مقایسه دو اقلیم گرم و خشک و سرد
فرم ساختمان در اقلیم سرد
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt معماری کتابخانه اسکندریه مصر
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 38
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
مقدمه
کتابخانه جدید اسکندریه
معماری وطراحی کتابخانه
ساختمان های کتابخانه
ساختمان مرکزی کتابخانه
مرکز آرشیو اطلاعات اینترنتی
کتابخانه نابینایان یا کتابخانه طه حسین
کتابخانه کودکان
کتابخانه رشد
کتابخانه کتب کمیاب
واحدموزه ها
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 52 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری سبز
آشنایی با معماری معاصر
عنوان پروژه:معماری سبز(پایدار)
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt تاریخ معماری رومانسک (رومی وار)
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 18
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
پیشینه تاریخی
معماری رومانسک -رومی وار
سبک رومانسک در فرانسه
کلیسای سن فوی
سبک رومانسک در ایتالیا
معماری رومانسک در انگلستان
و...
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt معماری خانه روکو
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 33
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
خانه و معماری
معماری و اقلیم
معماری و فرهنگ
معماری و زیبایی
معرفی معمار
معرفی مجموعه
روکو و اقلیم
روکو و فرهنگ
و...
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt معماری خانه های ایرانی
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 23
ppt کامل و آماده ارائه
بخشی از متن:
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt تحلیل معماری مسجد جامع ورامین
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 18
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
تعریف مسجد
نقش آن در جامعه اسلامی
آشنایی با مسجد جامع ورامین
ویژگی های بنا
گنبد و گنبد خانه مسجد جامع
محراب
و...
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt زیبایی از منظر معماری
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 27
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
تعاریف زیبایی از صاحب نظران
مقدار زیبایی
زیبایی در معماری
زیبایی فرمال
زیبایی سمبلیک
معیارهای اصلی زیبایی در معماری
خانه ی راکوفسکی
و...
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt بررسی زیبایی شناسی در معماری
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 43
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
مقدمه
زیبایی شناسی
عوامل موثر بر فرآیند احساس زیبایی
خصوصیات معماری آلتو
اشاره به طبیعت
کفپوش
استفاده زیاد از پنجره های وسیع
رنگ بنا در زمینه ی طبیعی
اتاق موسیقی
منابع
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt بنای شمس العماره در معماری قاجار
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 16
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
تزئینات دوره قاجار
معماری قاجار و بنای شمس العماره
تاریخچه آینه کاری
تاریخچه گچبری
اولین کاخ اروپایی ایران
و...
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt رابطه بین روانشناسی و معماری
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 15
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
معماری و محیط
حس مکان
روانشناسی و معماری
طراحی و معماری
نوع رنگ
میزان نور
طراحی دکور
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt نگاهی بر تاریخ معماری تزئینی
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 26
فهرست مطالب:
معماری شبه مدرنیستی ایران
تحول طراحی مسکن
معماران نسل دوم
ساختمان های دولتی
فرهنگسرای نگارستان (موزه قرآن)
ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی
بناهای مذهبی
مسجد دانشگاه تهران
و...
بخشی از متن:
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت: ppt معماری خانه بروجردی های کاشان
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 24
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
تاریخچه
شرح موارد
شرح پلان
نور
نشیمن
مصالح
و...
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt معماری در اقلیم سرد
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 17
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
شرایط اقلیمی و خصوصیات آب و هوایی
خصوصیات کلی فرم بنا
ساختمان های درون گرا با حیاط مرکزی
استفاده از ایوان و حیاط کوچک در بنا
پلان ، فرم بنا و نحوه ی قرار گیری آن
اتاق های کوچک با ارتفاع کم
بازشو های کوچک
دیوارهای نسبتا قطور
بام های مسطح
نوع مصالح
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt معماری مسجد رحیم خان اصفهان
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 46
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
موقعیت و اقلیم استان اصفهان
مشخصات اقلیمی اصفهان
باد غالب اصفهان
تاریخچه مسجد
پلان سیر کولاسیون
مسیر دسترسی
پلان شیب بندی بام و حیاط
پلان فضا ها
مکان یابی عکسها
اجرای قوس به روش رومی
مصالح استفاده شده
رطوبت صعودی
احداث کانال یا ناکش در پای دیوارها
آسیب های انسانی
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt هندسه در معماری اسلامی
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 27
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
نمادها در معماری اسلامی
دایره
مربع
مثلث
کاربرد هندسه در مساجد
هندسه در گنبد ارامگاه شیخ زاهد گیلانی
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt آشنایی با معماری پارادوکس دو قلو های انیشتین
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 11
ppt کامل و آماده ارائه
چکیده محتوای فایل
این معما که به معمای ساعتهادوقلوها ویالانژون معروف است رو اقای انیشتین در سال 1905 در سن 26 سالگی مطرح کرد و قدیمی ترین معمای نسبیتی است که انیشتین به آن پاسخ داده است.
خود انیشتین برای توضیح این مسئله مثال دو ساعت را مطرح می کند یکی ساکن و دیگری در حال حرکت است. طبق قوانین فیزیک نسبیت عقربه های ساعتی که با سرعتی نزدیک به سرعت نور در حرکت است کندتر از ساعتی که ثابت است پیش می رود، به بیان ساده تر سرعت نور سبب کندی زمان می گردد...
بخشی از متن:
عنوان پاورپوینت:ppt کاربرد اعداد در معماری
فرمت: ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: 64
ppt کامل و آماده ارائه
فهرست مطالب:
رابطه انسان با اعداد
استفاده از عدد پی در معماری پارسه
عدد طلائی
تعریف
عدد طلائی و طبیعت
عدد طلائی از دیدگاه کپلر
بخش طلایی در معماری
نسبت طلایی در ایران
و...
بخشی از متن:
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 8 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
فراهویت در معماری
همانطور که میدانید تحقیق ما درباره فراهویت در معماری است. و این فراهویت نه رسیدن به همه هویتهای مشترک میان انسانها بلکه پاسخگویی به ماهیت انسان است .
در این روند ابتدا باید بدانیم انسان کیست که طی این شناخت هم در پی یافتن
وجه مشترک همه انسانها هستیم .
سپس به بررسی نظر کریستوفر الکساندر تحت عنوان کیفیت بینام که در همه
انسانها مشترک است میپردازیم .
کریستوفر الکساندر معتقد است این کیفیت در بناها به وسیله طرح الگوهای زنده و
ایجاد زبان مشترک در همه میتواند تلاشی برای رسیدن به هویت جاودانه برای فضایی خاص باشد . و بعد به بیان دیدگاههای موافق و مخالف با این روند و حتی نیاز انسان به جاودانگی میپردازیم و در نهایت باید بگوییم که هدف ما رسیدن به نتیجه خاصی نیست .
فطرت
به گفته شایگان هر هویت ابا واجدادی و ارثی با هر خاستگاهی که داشته باشد از
بیرون تحمیل میشود و ما آن را تصاحب میکنیم بیآنکه فرصت انتخاب داشته باشیم هویت حقیقی نوعی آفرینش است .
ما میراثی داریم که سرچشمه آن خارج از چهارچوب فرهنگی است ارثیهای که
از طبیعت و از آنچه ما به مثابه موجود زیستی با دیگر انسانها اشتراک داریم به ما رسیده است .
با تکیه بر این هویت حقیقی انسانها دارای یک ماهیت مشترکندکه از آن تعبیر به فطرت میشود.
در فطرت وجوه اصلی بر چهار قسم است:
2
1- حقیقتجویی که به علم منتهی میشود.
2- نیایشگری که به دین منتهی میشود.
3- ایثارگری که به اخلاق منتهی میشود.
4- زیباییشناسی که به هنر منتهی میشود.
حال هنر یا زشت است یا زیبا اخلاق یا خوب است یا بد علم یا درست است یا
نادرست .
با توجه به این دانشها که از پس نیازها به وجود آمدهاند آیا ما میتوانیم معماری
بوجودآوریم که هم درست باشد هم زیبا هم خوب ؟ اگر بتوانیم به این معماری دست یابیم این معماری پاسخگو به انسان میباشد.
البته بایست بگوییم که دیدگاه ما بر اساس این اصول و معیارهای اولیهای است
که اعتقاد داریم همه ما بر آن متفقیم .
تعریف واژگان
فرا : حرکت از درون به بیرون ورا : حرکت در خارج
فراهویت : منظور مشترک بودن تمام هویتها نیست بلکه به ماهیت و سرشت انسانها
که در بین همه مشترک است اشاره میکند .
معماری فراهویت : معماری که در فرازمینه و فرازمانه خودش بتواند پاسخگوی نیاز
باشد.
فرازمینه: نه تنها به زمینه خود پاسخ دهد قابلیت حرکت به خارج از آن زمینه و
پاسخگویی به آن برتر را داشته باشد.
3
تعریف زمینه :
روح تاریخی و فرهنگ جامعه و مناسبات اجتماعی
روح هنرمند و طراح به عنوان یک عامل عصری با قابلیت فراعصری
ابزارتولید و زیربنای اقتصادی
نظام ساخت و فنآوری
سرزمین و اقلیم
فرا زمانه: قابلیت حرکت با زمانه را بایستی داشته باشد .
حال به بیان دیدگاه کریستوفر الکساندر در رابطه با این فراهویت میپردازیم و روند رسیدن به هویت جاودانه را بررسی میکنیم.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
69
معماری بیزانسی (روانا )
گذار هنر مسیحیت آغازین به هنر بیزانسی ، نه ناگهانی است نه قطعی و به بیان درست تر ، تعریف دقیق آن میسر نیست . قابهای دو لوحی تقریباً همزمان میکائیل و آناستاسیوس هر دو آفریده کنده کاران شرقی اند و می توان آنها را بی هیچ مشکلی در ردیف آثار بیزانسی طبقه بندی کرد ولی میکائیل همچنان ریشه ای محکم در سنت یونانی – رومی دارد ، حال آنکه در قابهای آناستاسیوس با
70
317- مریم ولادیمیر ، سده یازدهم . ابعاد اصلی قاب تزیینی تقریباً 50*70 cm . موزه دولتی تاریخ
مسکو
نمونه ای از قاب تزیینی دعایی ، نقاشی معروف مریم دلادیمیر است که احتمالاً در سده یازدهم توسط هنرمندی در بیزانس نقاشی شد ، به شهر ولادیمیر روسیه صادر شد ، و سپس در سال 1395 میلادی به مسکو برده شد تا این شهر را از حملات مغولان در امان نگه دارد . از آنجا که این شمایلها سریعاً در اثر دود بخور و دود شمعهای نذری که در برابرشان روشن می کردند سیاه می شدند ، بارها رنگ آمیزی می شدند ، آنهم به دست نقاشان فرودست . در تابلوی مورد بحث ما فقط چهره ها اصل هستند ، ولی نقاشی از لحاظ ترکیب بندی چهره مریم با آن بینی دراز و مستقیم و دهان کوچکش و از لحاظ فراگیری تزیینی خط کرانی پیوستهای که هر دو پیکره را در خود محصور کرده و سایه نیمرخ نمای تختی بر یک زمینه طلایی پدید آورده است . سجایای بیزانسی اش را حفظ کرده است . شمایلها که به راحتی قابل حمل و نقل بودن و در همه جا از آنها نسخه برداری می شد ، سبک بیزانسی را در سراسر منطقه بالکان و روسیه اشاعه دادند و در روسیه ، شمایل نگاری تا چند سال رونق داشت و بر عمر این سبک تا مدتها پس از سقوط امپراتوری بیزانس در سال 1453 میلادی افزود .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
معماری بیمارستان
در حالی که بیمارستانها در گذشته آگاهانه جهت مصارف پزشکی، جراحی طراحی میشدند امروزه میتوان شاهد تغییر جهت به سوی انسانگرایی در امکانات بیمارستانی بود. بیمارستانهای امروزی بیشتر به هتل شبیه هستند. وجود فضای اقامتی دارای اهمیت بیشتری نسبت به طرحهای سرد بهداشتی در بیمارستانهای گذشته است. مدت زمان بستری و اقامت بیمار به طور پیوسته کوتاهتر میشود و علاقه به اتاقهای یک تختی یا دو تختی (در خصوص بیمارهای خصوصی) بیشتر شده است.
1 قسمت بندی و تعین محدوده
2 انواع بیمارستانها
2.1 بیمارستانهای دانشگاهی
3 مفهوم طرح ریزی
4 مسیریابی
5 اتاقهای جراحی اصلی
5.1 اتاق بیهوشی
6 داروخانه
7 آبریزگاه
8 رعایت نکات ایمنی در جراحی
9 استریلسازی مرکزی
10 بخش مراقبتهای ویژه
11 بخشهای مراقبت
12 دپارتمانهای مراقبت
2
13 منابع
قسمت بندی و تعین محدوده
یک بیمارستان عمومی به بخشهای مراقبت، معاینه و درمان، انبار و محل نگهداری موقت زباله، اداری و فن آوری تقسیم میشود. قسمتهای اقامتی و احتمالا بخشهای آموزشی و پژوهشی و همچنین بخشهای حمایتی برای عملیاتهای خدماتی نیز در یک بیمارستان عمومی وجود دارند.
انواع بیمارستانها
بیمارستانها را میشود به گروههای زیر تقسیم کرد: کوچکترین (تا 50 تخت)، کوچک (تا 150 تخت) استاندارد (تا 600 تخت) و بزرگ. حمایت کنندگان مالی بیمارستانها ممکن است دولت، بنیادهای نیکوکاری یا خصوصی یا ترکیبی از اینها باشند. بیمارستانها را میتوان از جهت نوع فعالیت به بیمارستانهای عمومی، تخصصی و دانشگاهی تقسیم کرد.
بیمارستانهای دانشگاهی
بیمارستانهای دانشگاهی با بیشترین ظرفیت خدماتی را میتوان برابر با دانشکدههای پزشکی و بیمارستانهای عمومی بزرگ دانست. آنها امکانات تشخیص و درمانی گستردهای دارند و به طور اصولی پژوهش و آموزش را به پیش میبرند.سالنهای سخنرانی و اتاقهای تشریح بایستی طوری گنجانده شوند که فعالیت بیمارستان توسط ناظرین مختل نشوند. بخشها باید بزرگ باشند تا هم ملاقات کنندگان و هم ناظران را در خود جای دهند. امکانات و نیازهای ویژه بیمارستانهای پزشکی ایجاب میکند اتاقها به صورت ویژهای طراحی شوند.
مفهوم طرح ریزی
3
موقعیت: محل پروژه باید دارای فضای کافی برای بخشهای اقامتی مستقل و دپارتمانهای مختلف بیمارستان باشد. بایستی در منطقه آرام باشد و در آینده نیز احتمال ساخت و ساز در اطراف آن وجود نداشته باشد مگر اینکه توسط محلهای مجاور تفکیک و مستثنی شده باشد. تجهیزات نبایستی بر اثر مه گرفتگی، باد شدید، گرد و غبار، دود، بو و حشرات آسیب ببیند. زمین نباید آلوده باشد و برای گسترش فضا، زمینهای آزاد اطراف نیز در نظر گرفته شوند.
جهت:
بهترین جهت برای اتاق درمان و جراحی بین شمال غربی و شمال شرقی است. نمای بخش پرستاری در جهت جنوب به جنوب شرقی مناسب است آفتاب صبحگاهی دلپذیر، گرمای کم، مزاحمت کم نور آفتاب (احتیاج به تاریک کردن اتاق نیست)، هوای ملایم در عصر ها، اتاقهایی که رو به شرق و غرب هستند به نسبت دارای آفتاب گیری بیشتر هستند اگر چه از آفتاب زمستانی بهره کمتری میبرند. جهت بخشهای بیمارستان که دارای اقامت متوسط کوتاهی هستند مهم نیست برخی مقررات انظباطی تخصصی حکم میکنند که بیماران در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند که اتاقهای رو به شمال برای آنها مناسب است.
تصویر:
یک بیمارستان قرار است گسترش یابد، طراحی آن شامل چهار فاز سازندگی میشوند یک محیط بسته بزرگ که شامل یک پارک ساخته خواهد شد که پنجرهها بتوانند رو به آن باز شوند بدون آنکه صدا مزاحمت ایجاد کند.
اشکال ساختمانی درمانگاه بیماران سرپایی:
محل درمان بیماران سرپایی دارای اهمیت ویژهای است. جداسازی مسیر بیماران سرپایی و بیماران بستری شونده باید در اوائل برنامه ریزی مد نظر قرار گیرد.با این حال راه دسترسی به دپارتمانهای پرتو ا
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
از مهمترین یادگارهای گرانقدر معماری ایران کاروانسرا است که پیدایی و موجودیت آن در سرزمین پهناور ایران، از گذشتة بسیار دور آغاز شده و طی قرون متمادی به دلایل گوناگون اقتصادی، سیاسی، نظامی و مذهبی به تدریج تکامل یافته است.
در کشور ایران، به علت قرار داشتن در شاهراه بازرگانی شرقی- غربی و نیز گستردگی خاک، از دیر باز به ایجاد راههای بازرگانی و نظامی و همچنین ساختن پلهای متعدد و تامین امنیت کاروان و کاروانیان به دیدة عنایت نگریسته شده است. بر اسا شواهد مبتنی بر اسناد تاریخی، ایران در احداث جاده و کاروانسرا و ایجاد سیستم ارتباطات خبررسانی پیشقدم بوده است. به عقیدة محققین، ایجاد و توسعة ساخت و کاروانسرا در ایران از مهمترین دستاورهای معماری ایرانی بویژه در دورة ایران اسلامی است که مطالعه و بررسی ویژگیهای گوناگون و متفاوت آن موید این نظریه است.
تنوع ویژگیهای کاروانسراهای ایران شگفتی برانگیز و اعجاب آور است، بطوری که با بررسی و مطالعه می توان دریافت که هر یک از این کاروانسراها با نقشة خاص ساخته شده است و دو کارونسرا با نشقة واحد و مشابه مشاهده نمی شود.
بنیاد کاروانسرا در دورة ایران اسلامی بخش مهمی از معماری ایران را شامل بوده و کاروانسراهای متعددی با سبک و ویژگیهای متفاوت در شهرها، جاده های کوهستانی و حاشیة کویرها احداث شده است. آنچه مسلم است، این پدیده با ارزش معماری در رابطه با رونق تجارت شکل گرفته و عوامل دگیر نظیر کاربرد نظامی، اطلاع رسانی و ... در توسعه و تکامل آن نقش داشته اند.
به هر حال، احداث کاروانسرا در ایران سابقه ای طولانی داشته و ساخت آن در جاده های کاروانی به منظور استراحتگاه و سرپناه، در ادوار مختلف بویژه دورة اسلامی، از اهیمت خاصی برخوردار بوده است. در این دوره، معماری کاروانسراها از دیدگاه سبک و تنوع نقشه ها به اوج شکوفائی رسید و در مسیر شهرها و روستاها، معابر کوهستانی و نواحی کویری، کاروانسرا و رباطهای برونشرهی و در مراکز اقتصادی و راسته بازارها، کاروانسراهای درونشهری با ویژگیهای متفاوت کاربردی احداث شدند.
2
کاروانسراهای ایران، علاوه بر ارزش هنری، از دیدگاه مسایل اجتماعی نیز حایز اهیمت فراوان بوده و شایسة مطالعه ای گسترده است. بسا که طی قرون سپری شده، کاروانسراهای درونشهری و برونشهری که بارانداز و استراحتگاه کاروانها و کاروانیان اقصی نقاط معموری آن روزگاران به شمار می آمده، محل تعاطی و اندیشه ها و تبال و تقابل آداب و رسوم اقوام شگرف بر زندگی مردم این مرز و بوم کهنسال داشته است.
نیاز انسان به سر پناه و مامن، نه تنها در حضر بلکه در سفر هم از روزگار باستان مورد توجه بوده است. در ایران زمین، از گذشتة بسیار دور آثار و مظاهری از این گونه پناهگاهها و استراحتگاههای بین راهی دیده می شود که بسیاری از آنها را می توان از نظر شیوة ساختمانی از شاهکارهای معماری و هنری عصر خود به حساب آورد. در دوران اسلامی ایجاد این گونه بناها با ویژگیهای گوناگون، در شهر و روستا، جاده های حاشیة کویر و معابر کوهستانی با نامهای مختلف چون رباط و کاروانسرا رو به توسعه و گسترش نهاد. احداث کاروانسراها در ایران سابقه ای بس قدیمی داشته و طبق منابع تاریخی، این کشور در احداث کاروانسراها و همچنین سیستم ارتباطات مبتکر و پیشقدم بوده است.
بطور کلی، تحول و گسترش کاروانسراهای ایران در ادوار مختلف بستگی به وضعیت اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و ... داشته و شکل یافبی و توسعة آن با موارد یاد شده در ارتباط بوده است.
عملکردهای گوناگونی که در گذشته کاروانسرا به عهده داشته، باعث گردیده نامهای متفاوتی برای این گونه بناها در فرهنگ لغت جای گیرد، از جمله: کاربات، رباط، ساباط و خان.
این بناها، در واقع دارای عملکرد و وظایفی مشابه کاروانسرا بوده ولی از نظر ویژگیهای معماری، تفاوتهایی داشته اند. بنابراین، دلایل و علل بنیاد و پیدایش این گونه بناها را می توان نیاز مبرم کاروان و کاروانیان به حمایت در طول سفر دانست.
4
نام «کاروانسرا» ترکیبی است از کاروان (کاربان) به معنی جمعی مسافر که گروهی سفر می کنند، و سرای، به معنی خانه و مکان. هر دو کلمه مأخوذ از پهلوی ساسانی است.
منابع تاریخی حکایت از آن دارند که بنیانگدار احداث بناهای مورد بحث ما، هخامنشیان بودند. هرودت، مورخ، یونانی، در کتاب پنجم از خود منزلگاههایی گفتگو می کند که توسط هخامنشیان بین شوش و سارد ساخته شده بود. این مورخ از 111 بنای شبیه کاروانسرا (چارپارخانه) نام می برد که در طول حدود 2500 کیلومتر فاصلة بین پایتخت هخامنشی و بابل ساخته شده و کاروانیان سه ماهه آن را طی می کردند. گر چه نمونه ای از بناهای یاد دشه از عهد هخامنشی به جای نمانده، ولی روشن است که در آن زمان نیاز وافری به ایستگاههای بین راه و امنیت و رفاه کاروانیان و بالاخره پیکهای مخصوص احساس می شده است.
در دوره اشکانی، همانند عهد هخامنشی، توسعة راهها و ایجاد ایستگاههای بین راه و حمایت از کاروانیان اهیمت فوق العاده ای یافت و در مسیر اغلب جاده ها، بویژه در مسیر معروف جادة ابریشم، ساختمانهائی شبیه کاروانسرا ایجاد شد.
در معماری و توسة کاروانسراهای پیش از اسلام، عصر ساسانی را باید یکی از ادوار مهم دانست. در این دوره، به علت اقتصاد وسیع و گسترده، ایجاد راهها و همچنین امنیت کاروانیان اهمیت داشته و در نتیجه، کاروانسراهای بسیار در مسیر جاده ه8ا و گذرهای اصلی بنا شد.
در اوار اسلامی عوامل متعددی در شکل یابی، توسعه و گسترش کاروانسراها دخالت داشته که اهم آن عوامل مذهبی، نظامی و اقتصادی است، و در این ارتباط، انواع کاروانسراها از نظر نقشه به وجود آمد.
همانند دیگر ابنیه دورة اسلامی، اطلاعات دربارة دربارة کاروانسراهای اوایل اسلام اندک است. در سفرنامه ها و کتب جغرافیای تاریخی مانند ابن حوقل و ناصر خسرو اطلاعاتی در مورد ایجاد کاروانسراها در ارتباط با تجارت و زیارت دیده می شود. سلسله های اوایل اسلام ایران مانند، آل بویه، سامانیان و آل زیار به ایجاد بناهای عام المنعفه چون کاروانسراها و آب انبارها اهیم تفوق العادی می داند. و رباط چاهه یا ماهی در کنار جادة مشهد- سرخس که به صورت چهار ایوانی بنا گردیده، از جمله یادگارهای آن زمانست.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
مهندسی معماری :
مقدمه :
معماری در لغت به معنای علم بنائی و آباد سازی آمده و معمار به معنای بسیار عمارت کننده و کسی است که در آبادانی جهان می کوشد.
قدمت معماری به عنوان یک فن برای ایجاد سرپناه، به قدمت تاریخ بشر می رسد اما معماری امروزه در جهان ترکیبی از صنعت ساختمان سازی به علاوه هنر، فلسفه، جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی، اخلاقی، اقتصاد، جغرافیای طبیعی و انسانی، برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و علوم طبیعی نظیر زیست شناسی و محیط زیست است.
از این رو می توان گفت که رشته مهندسی معماری به دلیل این خصلت و به ویژه با توجه به ماهیت هنری و نقش مهمی که خلاقیت هنری در آن ایفا می کند اساساً با سایر رشته های مهندسی متفاوت است.
دروسی مانند ترکیب ها، طراحی ها، دروس نظری معماری دروس خاصی هستند که عموماً به شیوه آتلیه ای یا کنفرانس های دانشجویی برگزار می شود و از نظم و قاعده مشخصی پیروی نمی کنند. مفاهیمی که در این دروس وجود دارد برپایه طرز تفکری کاملاً متفاوت با دروس دبیرستان بوده بدین رو موفقیت فرد در دوره دبیرستان و کنکور تضمینی برای اقبال فرد در این دروس به شمار
2
نمی رود. داشتن استعداد هنری و به کار گرفتن عنصر خلاقیت در روند طراحی لازم موفقیت است. و نکته دیگر آنکه از دست دادن آینده شغلی برای فرد اهل ذوق رابطه ای با عدم توفیق در تحصیلات آکادمیک معماری ندارد چه بسا همین فرد بتواند یک مهندسی ناظر خوب، مدیر پروژه، برنامه ریز شهری بشود، رشته معماری برحسب کمبود ظرفیت قبولی اش بسیار مشکل است.
درسهای رشته :
ردیف
نام دانشگاه
کاردانی
کارشناسی
ارشد
دکترا
1
آزاد- آزاد شهر
2
آزاد- استهبان
3
آزاد- بجنورد
4
آزاد- بردسیر
5
آزاد- بم
6
آزاد- بندر لنگه
7
آزاد- بیرجند
8
آزاد- بیضاء
9
آزاد- پیشوا
10
آزاد- تبریز
11
آزاد- تفت
3
12
آزاد- تفرش
13
آزاد- تهران
14
آزاد- تهران مرکزی
15
آزاد- تویسرکان
16
آزاد- خرم آباد
17
آزاد- خنج
18
آزاد- داراب
19
آزاد- دورود
20
آزاد- زنجان
21
آزاد- ساری
22
آزاد- سپیدان
23
آزاد- سواد کوه
24
آزاد- شهر بابک
25
آزاد- شهرکرد
26
آزاد- شوشتر
27
آزاد- شیراز
28
آزاد- علوم و تحقیقات تهران
29
آزاد- علی آباد کتول
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
آشنایی با معماری صدر مسیحیت
مقدمه
مسیحت همانند بسیاری از کیشهای خاور زمین دینی بود که ادعای نجات بشریت را داشت ،توفیق بی مانند این دین در گروانندن جمعیت های انبوه شهرهای بزرگ روم در عصر امپراتوران به خود ، توجه مقامات رومی را به آن جلب کرد مسیحیان چون از به رسمیت شناختن دین دولتی یا کیش پرستش امپراتور سر باز می زدند و همچنین از شرکت در مراسم سهل انگارانۀآن خود داری می کردند خرابکار سیاسی به شمار میرفتند و شدیداً تحت پیگرد قرار می گرفتند تاسیتوس ضمن بحث در بارۀ گرایشهای روزگار خویش ، مسیحیان را معتقدان به یک آیین فاسد و عمل کنندگان به مراسمی گمراهی آور و زشت می نامید ، که به عقیدۀ وی از ویژگیهای دین های خاور زمین به شمار می رفتند. سوتفاهم بنیادین میان رومی معتقد به دین روم و رومی معتقد به دین مسیح، می تواند بازتاب ژرف تری از جهان نگری های انها پنداشته شود به بیان دیگر و به گفتۀ فردیناند لات :«میان انسانهای عصر جدید و انسانهای روزگار باستان ،دیگر فکر مشترکی وجود نخواهد داشت » تضاد بنیادن بین روح شرقی و غربی آنچنان که در کتاب زکریای نبی اعلام شده -«حال که پسرانت را ،ای صهیون ،بر ضد پسرانت پرورانده ام »-یک بار دیگر خشمگینانه در کلام ترتولیانوس مسیحی که پیش از197 میلادی به مسحیت گروید چنین طنین افکن می شود :«چه وجه مشترکی بین آتن و اورشلیم وجود دارد ؟چه وجه مشترکی بین آکادمی (افلاطون)و کلیسا وجود دارد ؟» با آنکه همۀ مسحیان به هیچ وجه خصومت مطلق ترتولیانوس را نداشتند ،خصومت بین خاور زمین سامی کهن و دنیای هلنی که آن را به تصرف دراورده بود ،اجتناب ناپذیر بود. ناتورالیسم و خرد گرای یونانی به
2
جزء لاینفک فرهنگ دنیای روم غربی تبدیل شده بود و در همان حال زمان تماس با تمدن کهن خاور میانه دگرگونی های پیدا کرده بود . کیشهای سری ، با آن مراسم سری ملهم از بد گمانی ، خدایان نجات دهنده، پیام های رهایی بخش ،افسانه های خورشید شدیداً تحت تاثیر فرهنگ سرزمین های چون مصر ، بابل ، ایران و حتی هند بودند و لو آنکه بسیاری از عناصر خود را از دستگاه فکری فلسفه هلنی گرفته بودند این دستگاه را به یک دستگاه رمزی تبدیل کرد
مسیحیت با آنکه بر تعالیم و سنتهای یهود مبتنی بود و با بسیاری از کیشهای خام که رومیانی چون تاسیتوس با آن در امیختند تفاوت داشت در واکنش طولانی و تاریخی خود علیه غرب هلنی –هم علیه جهان نگری آن هم علیه مظهر مادی آن یعنی امپراتوری پیوسته ستمگر شوندۀ روم –با همان کیشها متحد شد.در نظر مسیحیان ، امپراتوری با آن اخاذیها ،قساوت ها ، جنگ ها ، و خدایان دروغینش «قلمرو امپراتور ،یا قلمرو شیطان »نامیده می شد . ولی وقتی کنستانتین در سال 325 میلادی به مسیحیت گروید و آن دین رسمی کشور اعلام کرد ،امپراتوری روم برای مسیحیان به ارث گذاشته شد .
در سدۀ هجدهم ،گیبون در کتاب عظیمش به نام زوال و سقوط امپراتوری روم، مسیحیت را علت اصلی آن تا زمان خودش اعلام کرد.امروزه ما معتقد نیستیم که مسیحیت چنین نقشی داشته است، بلکه در اوایل سدۀ پنجم میلادی اوگوستین کتاب شهر خدای خود را برای دفاع از کلیسا در برابر این اتهام معتقدان به دین روم نوشت که میگفتند غارت شهر روم (سال 410به دست گوتها )مجازاتی بوده است که خدایان باستانی به دلیل مسیحی شدن این شهر بر آن نازل کرده بودند. فرو پاشی امپراتوری ،که با تجزیه اسمی آن به امپراتوری های شرقی و غربی در اواخر سدۀ سوم آغاز شد ،نمی توان گناهش را به پای مسیحیان یا بربر ها
3
–قبایل سلت ،ژرمن ، اسلاو ، و دیگر ملتهای که از هزاران سال پیش در جهت دست یابی به حوزه دریای مدیترانه به حرکت در آمده بودند –نوشت
به هر حال ، از اواخر سده سوم به بعد ، بخش هایی از امپراتوری ، یعنی نه ان امپراتوری یکپارچه بلکه بقایای تکه تکه شدۀ آن تدریجاً به تصرف قبایل پیش گفته در می آمد .غلبه روحی و ایده ئولوژیک مسیحیان به شکل گرایش تودۀ مردم به دین مسیحی ، به موازات رخنه و اسکان تدریجی« بربر ها» یی پیش می رفت که از این لحاظ ، مدتها پیش در ساخت اداری و نظامی و تصرف رسمی سر زمین های امپراتوری حاظر شده بود ند. امپراتور ی روم شرقی با نام امپراتور ی بیزانس به راه ناگسسته خویش ادامه می دهد و به سنتهای یونانی که خاور معاب تر شده بود بر می گردد دنیای بیزانس ادامۀ امپراتور ی کهن و مسیحیت اولیه است . توجه به مطالب گفته شده می توان دوره مسیحیت آغازین را به دو دوره تقسیم کرد. الف:دورۀ پیگرد –از تاسیس نخستین اجتماعات در سده نخست میلادی ب:دوره باز شناسی- از 325 میلادی یعنی وقتی کنستانتین مسیحیت را دین رسمی امپراتور روم قرار داد ،تا حدود 500 میلادی یعنی وقتی ایالتهای غربی امپراتوری به دست شاهان بربر تقسیم شد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 55 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
عنوان ارائه :
معماری روم
معماری روم
قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشین ایشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در زیر پرچم امپراطور روم گرد آورد .که به گفته مورخ بزرگ روم « انقلابی پدید آورد که تا ابد در یاد ها خواهد ماند ،و امروز نیز ملتها آ« را احساسا می کنند.» در واقع اگر در بررسی امروزمان می بینیم که نبوغ یوناننین با تابش هر چه بیش تر در عرصه هنر ،علم ، فلسفه ، تاریخ، و به طور کلی در قلمرو عقل و تخییل می درخشید نبوغ رومی در عرصه فعالیتهای دنیوی حقوق و کشورداری پر تو افکنی می کند 15 .و به اعتقاد بسیاری دیگر هنر رومی از هنر یونانیان متولد گردید . هنر رومی به واقع انتشار دهنده میراث هنر یونانیان بوده است. و هر چند عده ای اعتقاد بر این دارند که معماری رومی ریشه در معماری اتروریایی داشته است اما در واقع دارای خصوصیاتی یو نانی مآبی بوده است .
اما آنچه که معماری رومی را متمایز از معماری اقوام دیگر همچون یونانیان میکنند را شاید بتوان به صورت ذیل توجیح کرد . که در واقع تمرکز قدرت های نظامی مالی و اداری روم باستان، دیر تر با تمرکز توان علمی و فرهنگی همراه شد و چنان که دانسته شده است، مدتی، توانمندترین شخصیتهای زبده، دانش و هنر زمان، را از دور و نزدیک جذب خود کرده است .و این امر تا آنجا که به تولید فضای معماری و به ویژگیهای آن باز می گرداند دارای پیاوردهایی به شرح ذیل است:
-توان اجرایی متکی بر ثروتهای مادی با یا بی ( رشادتهای که به رومیان نسبت داده شده است) بر سایر تلاشها مقدم بوده و رشد دهنده و بر انگیزاننده تولید در زمینه های دیگر است .
- آنچه پیشتر در جهان یا از حوزه پر تحرک مدیترانه شقی با فراست و ظرافت ساده پرداخته شده بود و به همراه دستا آوردهای اتروسکها تنها فضاهایی را به شمار می آورد که می توانستند مورد بهره ورداری سریع حکومت تازه به قدرت رسیده قرار گیرند . شور و ذوقی که از تحرک اجتماعی و از امکانات مادی و اجرا بهره می برد و از اینها منبعث می نمود به تدریج به تولیدات تازه ای در معماری ، مجسمه سازی، نقاشی، موسیقی ، نمایش، رقص و شعر منتهی شد که دارای اصالت بودند و توانستند بپایند .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بسم الله الرحمن الرحیم
عنوان درس:طراحی پایدار در معماری نام درس:انسان.طبیعت.معماری نام استاد:آقای مهندس مسعود فلاح نام دانشجو:علی خدابخشی ترم1 کارشناسی معماری تاریخ:89/10/4 نام دانشگاه:آزاد اسلامی آیت الله آملی آمل
طراحی پایدار در معماری
مبانی طراحی پایدار در راستای اهداف توسعه پایدار
چکیده :
این مقاله کوششی است هدفمند برای معرفی یکی از جریانهای مهم معماری معاصر . جریانی که عکس العملی منطقی در برابر مسائل و مشکلات بوجود آمده عصر صنعت به شمار م یرود. توسعه پایدار که بعنوان مبانی ریشه ای در این مقاله مورد نظر است، تئوری جام عنگر نسبت به تمامی امور زندگی همانند اقتصاد، اجتماع و محیط است که بستر شکل گیری بحث طراحی پایدار را بوجود آورده است . روند پژوهش این گفتار از جمع بندی تعاریف آغاز شده است و با اصول، مبانی و نظریات گوناگون پیرامون طراحی پایدار بسط پیدا کرده است .
.
کلمات کلیدی : توسعه پایدار، طراحی پایدار، معماری پایدار
چارلز جنکز در آخرین فصل کتابش این مسئله را خاطر نشان میسازد که نابودی زمین توسط ما منجر به نابودی 27000 گونه زیستی در یکسال میشود یعنی هفتاد و چهار انقراض در یک روز و یا سه نابودی در یک ساعت! مدارک جدیدتری براساس مجله تایم مورخ 31 ژانویه 2000، این تعداد را بالاتر نشان میدهد یعنی صدها انقراض در یک روز! گرم شدگی کره زمین، نازک شدن لایه ازن بعلت استفاده از انواع آلاینده ها، افزایش آلودگی محیط زیست و انقراض گونههای زیستی همه و همه با هم میآمیزند تا ضرورت بوم شناسی
.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 16 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
به نام خدا
تنظیم شرایط محیطی
نام پروژه:معماری پایدار
معماری پایدار
کاربرد مفاهیم پایداری و اهداف توسعه پایدار در جهت کاهش اتلاف انرژی وآلودگی محیط زیست در معماری،مبحثی به نام «معماری پایدار»را به وجود آورده است.در این نوع معماری،ساختمان نه تنها با شرایط اقلیمی منطقه خود را تطبیق می دهد،بلکه ارتباط متقابلی با آن برقرار میکند.بطوریکه بر اساس گفته ی ریچارد راجرز، «ساختمان ها مانند پرندگان هستند که در زمستان پرهای خود را پوش داده وخود را باشرایط جدید محیط وفق میدهندو بر اساس آن سوخت و سازشان را تنظیم میکنند»
مهمترین سرفصلهای معماری پایدار راعناوین "معماری اکو - تک"، "معماری وانرژی" و "معماری سبز" تشکیل میدهد .
مفاهیم: توسعه پایدار چیست؟
معماری پایدار - که در واقع زیرمجموعه طراحی پایدار است - را شاید بتوان یکی از جریانهای مهم معاصر به حساب آورد که عکسالعملی منطقی در برابر مسایل و مشکلات عصر صنعت به شمار میرود. برای مثال، ۵۰ درصد از ذخایر سوختی در ساختمانها مصرف میشود که این به نوبه خود منجر به بحرانهای زیست محیطی شده و خواهد شد. بنابراین، ضرورت ایجاد و توسعه هرچه بیشتر مقوله پایداری در معماری بخوبی قابل مشاهده است.
معماری پایدار، مانند سایر مقولات معماری، دارای اصول و قواعد خاص خود است و این سه مرحله را در برمیگیرد:
صرفه جویی در منابع، طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی و طراحی برای انسان که هرکدام آنها استراتژیهای ویژه خود را دارند.
شناخت و مطالعه این تدابیر، معمار را به درک بیشتر از محیطی که باید طراحی آن را انجام دهد، میرساند.
مرحله صرفه جویی در منابع ( Economy of Resources ):
مفاهیم: انرژی تجدیدپذیر چیست؟
مانندسوختهای فسیلی، در جهت کاهش مصرف این اصل از یک سو به بهرهبرداری مناسب از منابع و انرژیهای تجدیدناپذیر میپردازد و از سوی دیگر به کنترل و به کارگیری هرچه بهتر منابع طبیعی به عنوان ذخایری تجدید پذیر و ماندگار توجه جدی دارد.به عنوان مثال، یکی از منابع سرشارو نامیرا، انرژی حاصل از نور خورشید است که امروزه توسط تکنولوژی فتوولتاییک برای فراهم کردن آب و برق مصرفی در ساختمان، از آن استفاده میشود.برای کنترل منابع، سه نوع استراتژی میتواند مورد توجه قرارگیردکه شامل حفظ انرژی، حفظ آب و حفظ مواد است. همان گونه که مشاهده میشود، تمرکز براین سه منبع، به دلیل اهمیت آنها در ساخت و اداره ساختمان است.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 14 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
آشنایی با تاریخ معماری تزئینی
معماری پهلوی
معماری پهلوی
هرج و مرج و آشفتگی
مکاتب فکری مختلف
جریانهای عقیدتی ـ سیاسی :
سنت گرایان
غرب گریان
ملی گرایان
سبک های رایج معماری :
تداوم معماری اواخر قاجار
سبک معماری اوایل مدرن
سبک ملی
معماری سبک ملی:
معماری قبل از دوران اسلام
استفاده از تکنولوژی مدرن غربی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 93 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
آشنایی با معماری اسلامی
شیوه خراسانی (صدر اسلام)
Beginning Islamic Architecture
We are studying about this part of the world
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 45 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
مکتب معماری شیکاگو
پروژه ی درس :
آشنایی با معماری معاصر
استاد ارجمند :
جناب آقای مهندس انصاری
ارائه دهندگان :
علیرضا صالحی پور
محمدمهدی آزادی
پاییز1389
تکوین آسمانخراش
شیکاگو امروزی
حوادث و بداقبالی ها خود بارها سبب ساز انگیزش های مهم برای تحول تاریخ معماری و ساخت جوامع شده اند . آتش سوزی روم در سال 64 پیش از میلاد، حریق بزرگ لندن و هامبورگ به ترتیب در سالهای 1666 و 1842 ، زمین لرزه و آتش سوزی سانفرانسیسکو در سال 1909، همگی حوادثی بودند که علاوه بر تراژدیِ خسران های جانی و ویرانی ها، منجر به بازسازی وسیع شهرها، مطابق با آخرین استانداردها و لذا نوآوری های معماری شد .
در امریکای سده ی نوزدهم، گذشته از کلان شهرهای ساحل شرقی، شیکاگو مرکز خطوط راه آهن وچهارراه پراهمیتی برای تجارت و تردد بین ساحل های شرقی و غربی بود و از این رو یکی از شهرهایی بود که سریع ترین و بیشترین رشد را در ایالات متحده تجربه کرد. رونق اقتصادی شیکاگو، مردم بسیاری را به این شهر کشاند و بین سالهای1850 و 1870 شاهد انفجار جمعیتی از کمتر از 30/000بیش از300/000 نفر بود که آن را به بزرگترین شهر ایالات متحده در آن هنگام بدل ساخت. همچنین این شهر مرکز تجاری مهمی به شمار می آمد و از سال 1885 میلادی، فعالیت شدید اقتصادی و به تبع آن اجرای ساختمان های تجاری و اداری آغاز شده بود.
آغاز معماری شیکاگویی
هرچند حریق بزرگ سال1871 که تقریبا تمام بناهای شهر را به خاکستر و ویرانه بدل کرد، همچون فاجعه ای عظیم بر شهر نازل شد؛ اما زمینه را برای تحولات جدید آماده نمود.
شیکاگو، بعد از آتش سوزی بزرگ سال 1871 میلادی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 22 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بسم الله الرحمن الرحیم
هنر
هنر آینه ایست از واقعیت های موجود در جهان، از طبیعت تا زندگی آدمی.
هنر ابزاریست که انسان برای تسکین خود و برای رسیدن به ارامش انتخاب می کند. لذا دریک اثر هنری، هنرمند و مخاطب به دنبال ارامش هستند.
انچه در هنر اهمیت دارد زیباییست، اگرچه در ادوار متفاوت این امر به گونه های متفاوت در هنر به نمایش گذاشته می شود.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 59 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
مقدمه:
روانشناسی رنگ:
تاثیر رنگ بر افراد و واکنش افراد نسبت به رنگ
من هیچگاه از نگاه کردن به آسمان آبی خسته نمیشوم
ویست وان گان) )
آبی
آبی همواره مناسب ترین رنگ برای سرویس های بهداشتی محسوب می شود.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 19 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
معماری کامپیوتر
2
بخشی از متن:
برای نخستین بار در سال 1986 توسط کمیته جهانی گسترش محیط زیست تحت عنوان (رویارویی با نیازهای عصر حاضر بدون به مخاطره انداختن منابع نسل آینده برای مقابله با نیازهایشان) مطرح شد و هر روز بر ابعاد و دامنه آن افزوده می شود تا استراتژی های مناسبی پیش روی جهانیان قرار گیرد. در حقیقت اصل معماری پایدار بر این نکته استوار است که ساختمان، جزئی کوچک از طبیعت اطراف است و باید به عنوان بخشی از اکوسیستم عمل کرده و در چرخه حیات قرار گیرد.
بخشی از متن:
مزایای استفاده از ابزارهای مدل سازی و معماری
مقایسه ابزارهای مختلف مدلسازی معماری
معرفی مشخصات و قابلیتهای بسته نرم افزاری SA
ارائه نمونه خروجیهای معماری سازمانی
بخشی از متن:
اصول توسعه ساخت و ساز پایدار برای ایجاد تعادل میان سطوح تنوع زیستی، سه اصل توسعه صنعت ساخت وساز پایدار که در جهت و حفظ تنوع زیستی در شهر باید رعایت شوند، به شرح زیر است:
• استفاده پایدار از منابع زیستی
• استفاده از منابع تجدید ناپذیر
• حفاظت از تنوع زیستی
بخشی از متن:
در طول تاریخ، بشر ابزارهایی را طراحی کرده تا در انجام امور مختلف
کمک وی باشد و برای این کار از مقیاس هایی استفاده کرده که طبق
اندازه بدن خویش بوده است. تقریباً تا همین امروز، اندام بشر به عنوان
مقیاس اندازه گیری مورد استفاده قرار گرفته است. حتی امروز هم
بسیاری از مردم زمانی درک بهتری از اندازه هایی خواهند داشت که مثلاً
به آنها گفته شود فلان چیز به اندازه چند نفر است، چند قدم طول دارد،
چند فوت عریض است و یا چیزی چند برابر سر آدمی است. تمامی موارد
فوق مفاهیمی هستند که از بدو تولد با ما همراه شده اند و اندازه آن ها
جزوی از طبیعت ما به شمار می آید. با این وجود، معرفی ابعاد متریک
خط پایانی برای به تصویر کشیدن مقیاس های زندگی بود.
با استفاده از سیستم متریک، معماران بر آن شدند تا تصویری ذهنی خلق
کنند که پر وضوح و کاملاً دقیق باشد. مصرف کنندگان نیز هنگام اندازه
گیری فضاها و یا تصور ابعاد در دنیای واقعی از همین روش بهره می
گیرند. معماران باید به خوبی بر اندازه فضا و اشیاء داخل آن واقف باشند تا
بدین ترتیب بتوانند ابعاد واندازه های واقعی مبلمان، فضا و ساختمانهایی
که در دست طراحی دارند، را به خوبی به تصویر بکشن
بخشی از متن:
پروپوزال کامل و آماده
فرمت ورد قابل ویرایش
نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع نویسی داخل متن و پاورقی
تعداد صفحات: 20
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق: اهدف اصلی و فرعی
سوالات تحقیق: سوالات اصلی و فرعی
فرضیات تحقیق: فرضیات اصلی و فرعی
روش تحقیق
جامعه، نمونه ی آماری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
جدول زمانبندی شده انجام پایان نامه
منابع فارسی کامل
منابع انگلیسی کامل