بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 201 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
فصل اول – هنر و معماری اسلامی
– خلاقیت و هنر : هنر خلقی بدون خلاقیت نمی تواند صفت بودن را برخود محل کند. خلاقیت در دو بعد مصراح است ، شکل و معنا (صورت و معنا ) . افلاطون به نظام معنایی تاکید می کرد و آنچه را به عالم معقول مربوط بود زیبایی دانست و ارسطو به نظام بها می داد و زیبایی را در ترکیب و عناصر اجزاء می دانست.
1-2 – هنر و هنر دینی : موسس مباحث نظری در باب هنر ، افلاطون بوده است ، اما در حقیقت مفصل ترین مباحث عقل نظری یونانی در باب هنر را در آثار ارسطو می توان مشاهده کرد. اراء ارسطو در باب هنر ، تفصیل آراء افلاطون و باز اندیشی در مبادی متافیزیک یونانی است .
هنر دینی را می توان محاکات وابداع امر عیبی و تجلیات حق تعالی در صورت خیالی دانست که در قرب و نسبت بی واسطه با حق حاصل می شود.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
گنبد
گنبد : آسمان، سقف یا ساختمان بیضی شکل که غالبآ با آجر بر فراز معابد، مساجد، قبور یا آرامگاه ها می سازند.
گنبد یا آسمانه همانطور که از نامش بر می آید، شباهتی رمزی با آسمان و عرش را بیان می کند. گنبد مظهر آسمان و فضای مکعبی شکل زیر آن مظهر زمین و ماده ، و قوس مقرنس کاری شده آن همچون حلقه واسط زمین و آسمان تلقی می گردد. حضرت رسول در روایت معراج، گنبد عظیمی را وصف می کند که از صدف سفیدی ساخته شده و بر چهار پایه در چهار کنج قرار گرفته و بر این چهار پایه ، این چهار کلام «بسم الله الرحمن الرحیم» از فاتحة الکتاب را نوشته اند و چهار جوی آب، شیر، عسل و شراب طهور که مظهر سعادت ابدی و سرمدی است از آنها جاری است.
پوشش گنبد در ایران سابقه ای دیرینه دارد و به دوره اشکانیان می رسد . کمبود چوبهای استوار و کشیده که در حقیقت عنصر اصلی پوشش مسطح تخت است، سبب شده است که پوشش سغ و گنبد رواج پیدا کند و به خصوص در دهانه های وسیع تر جای پوشش تخت را بگیرد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 29 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
مقدمه
برش گنبد کلیسای جامع فلورانس
معماری یا مهرازی یعنی ارائه بهترین راه حل، چه استفاده از راهحلهای گذشته، چه آفریدن راهحل جدید برای رسیدن به هر هدفی.
معماری هنر و دانش طراحی بناها و سایر ساختارهای کالبدیست. تعاریف جامع تر، بیشتر معماری را شامل طراحی تمامی محیط مصنوع از طراحی شهری و طراحی منظر تا طراحی خرد جزییات ساختمانی و حتی طراحی مبلمان میدانند.
طراحی معماری در اصل استفاده خلاقانه از توده، فضا، بافت، نور، سایه، مصالح، برنامه و عناصر برنامه ریزی مانند هزینه، ساخت و فناوری است به منظور دستیابی به اهداف زیباشناختی، عملکردی و اغلب هنری. این تعریف، معماری رااز طراحی مهندسی که استفاده خلاقانه از مصالح و فرمها با بهره گیری از ریاضیات و قواعد علمی است، متمایز میکند.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
بازاریابی خدماتی............................................................................................. & 2
نقطه
در هنر تجسمی وقتی از نقطه نام برده می شود، منظور چیزی است که دارای تیرگی یا روشنی، اندازه و گاهی جرم است و در عین حال ملموس و قابل دیدن است. از این نظر در ظاهر تشابهی میان این مفهوم از نقطه با آن چه که در ریاضیات به نقطه گفته می شود، وجود ندارد. در ریاضیات موضوعی ذهنی است که در فضا یا بر صفحه تصور می شود، بدون اینکه قابل دیدن و لمس شدن باشد. نقطه در زبان هنر تجسمی چیزی است کاملاً ملموس و بصری که بخشی از اثر تجسمی را تشکیل می دهد و دارای شکل و اندازه نسبی است. به عنوان مثال وقتی از فاصله ی دور به یک تک درخت در دشت نگاه می کنیم. به صورت یک نقطه تجسمی دیده می شود. اما وقتی به آن نزدیک می شویم یک حجم بزرگ می بینیم که از نقاط متعدد ( برگ ها) و خطوط ( شاخه ها) شکل گرفته است. بنابراین محدوده ی فضا یا سطح که همان کادر است نقش تعیین کننده ای در تشخیص دادن نقطه ی تجسمی و معنا پیدا کردن آن دارد. در صورتی که اندازه لکه یا عنصر بصری نسبت به کادر به قدری کوچک باشد که به طور معمول نتوانیم جزئیات آن ها را به صورت سطح یا حجم تشخیص بدهیم، می توانیم به آن نقطه تجسمی یا بصری بگوییم.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 29 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
نور طبیعی در معماری و معماری داخلی
ازدید همگان نور"جزء اساسی و ضروری در ساختمان است . که کار آن روشن کردن فضا به منظور قابل رویت ساختن آن است .در هنر ساختمان سازیی یا به عبارتی معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصرو مفاهیم دیگر از قبیل ساختار" نظم فضایی "مصالح" رنگ و .... مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفاکند . ولی واقعیت این است که در بسیاری از موارد در ساختمان سازیو معماری های داخلی به نور بیشتر از یک عامل روشن کننده که باعث کاهش مصرف نور مصنوعی و در نتیجه کاهش مصرف برق ! می شود " نمی نگرند و فقط به مواردی از قبیل این که نور جنوبی و شمالی بر نور شرقی و غربی ارجحیت دارد و در مواقع ناچاری نور شرقی از نور غربی بهتر است "توجه می شود و معماران به صورت کلیشه ای و از روی عادت آن را رعایت می کنند و اگر در ساختمان سازی نیازی به نور پردازی و ایجاد مفاهیم و تاکید هایی توسط نور باشد منحصرا به استفاده از نور مصنوعی می پردازند و با انواع درجات و رنگ های نور مفهوم و طرح خود را اجا می کنند .
در صورتی که با نگاهی به تاریخ معماری گذشته ( تقریبا هر نوع معماری تاریخی ) نور به عنوان یک عنصر مجزا به کار گرفته شده و به نتایج بسیار زیباییهم رسیده اند .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
بررسی تاثیر معماری بر سینمای اکسپرسیونیست
معماری و سینما هر دو به ایجاد فضا و روح زندگی میپردازند و در فرآیند ادراک فضا، هر دو هنر به اصول مشترکی پایبندند. مصالح معماری عموما مادی و واقعی است و مصالح سینما صوری و خیالی … اگرچه در معماری های اخیر نیز مواردی از قبیل فرا سطح ، فرا فضا و واقعیت های مجازی ، معماری نیز زاه پر پیچ و خم خیال و تصور را به سختی می پیماید و وجوه مشترک معماری و سینما در استفاده از ابزار نوین دیجیتالی برای عینیت بخشیدن به تصورها و تجربه های ما از فضای شهری نیز بر هیچ کس پوشیده نیست.
وقتی معماری به عنوان عام ترین شکل هنر با سینما ارتباط برقرار میکند، جذاب ترین پیوند هنری رخ می دهد.
در گروهی از فیلم های اکسپرسیونیستی ، معماری تاثیری عمیق و موشکافانه داشته است و در گروهی دیگر از قبیل متروپلیس و دونده روی تیغ تصاویر خیالی شهرها ، فیلم را تشکیل داده اند و سینما تحت تاثیر عظیم و شگرف معماری قرار دارد. معماری با ایجاد فرمهای غیر عادی، راهروهای پیچ در پیچ، فضاهای بغرنج، پله های ترک خورده ، بازی با نور و نقاشی های گوناگون، در ایجاد هیجان در فیلم های اکسپرسیونیستی تاثیر شگرفی داشته است. نوشتار فوق به بررسی و معرفی اکثر فیلم های اکسپرسیونیست آلمان و تاثیر معماری بر آنها و همچنین به بررسی تعداد معدودی از فیلم های بعد از سینمای اکسپرسیونیست آلمان که تا حدودی ریشه های اکسپرسیونیستی دارند، می پردازد.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
به نام خدا
موضوع تحقیق :
عدد
رشته:
معماری
فهرست
عنوان
صفحه
پیشگفتار
1
شمردن
3
عددها و نوشتن
13
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
عنوان پروژه :
در جستجوی معماری بومی
نگارش : فضه هراتی-مهرنازمشایخی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
رمانتیسم، چیستی و چگونگی آن در هنر ومعماری
علی رغم تعاریف افراد مختلف از رمانتیسم، ارائه تعریفی مشخص از آن دشوار می نماید گاهی آن را چنان با احساس و عاطفه آمیخته می دانند که به هر چیز که برانگیزاننده احساس باشد؛ خواه متعلق به امروز باشد و یا دیروز "رمانتیک" قلمداد می کنند و گاه آن را عشق و علاقه افراطی به قرون وسطی و گاه به قول روسو بازگشت به طبیعت.
ای.بی. بورگام نیز در سال 1941 در مجله کنیون دیویو چنین نوشت :" کسی که در صدد تعریفی از رمانتیسم برآید به کاری مخاطره آمیز دست زده که بسیاری را ناکام گذارده است. اما آنچه واضح می نماید اینست که هر تعریفی که از رمانتیسم ارائه گردیده است یکی از ویژگیهای آنرا بارز ساخته است و در واقع مجموعه ای از همه تعاریف کاملترین تعریف از رمانتیسم را ارائه خواهد داد".
رمانتیسم جنبشی است که در اواخر سده هیجدهم و اوایل سده نوزدهم میلادی شکل گرفت و عموما به عنوان آنتی تز کلاسیسم شناخته می شود. این جنبش هر چند در نخستین گام قاطع خود یک انقلاب ادبی را بوجود آورد اما بستر فکری تاثیر گذاری را فراهم کرد که در تمامی عرصه های هنر تاثیر گذارد. آنچه در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت روشن ساختن مفاهیم کلی این جنبش است که در فلسفه فیخته و شلینگ نمود داشت و لذا برآنیم تا بنیانهای معرفت شناختی رمانتیسم و تاثیر آنها را در هنر و معماری بررسی نماییم؛ چرا که اساس شناخت شناسی رمانتیسم بستر مناسبی را برای ظهور اندیشه مدرن فراهم کرد و از این حیث نقطه عطف مهمی در تاریخ فلسفه و زیباشناسی محسوب می گردد.
2- "من" محور کلیدی شناخت شناسی رمانتیسم
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 5 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
گذری بر تاریخچه معماری در ایران
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
معماری بیمارستان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
وزیر با تدیبر خود خواجه نظام الملک ، آثار و بناهای بسیاری را در گستره ایران زمین آن روز که از آسیای میانه کنونی شروع و تا آسیای صغیر و آناتولی (ترکیه ) ادامه داشت ، یا عملکرد گوناگون ساختند .
در این دوره طرحهای متنوع بسیاری احداث شدند . طرحهای دایره ، هشت گوش ، شش گوش ، چهار گوش ، .... و مربع و مربع مستطیل ، در بناهای این دوره مورد استفاده قرار گرفت . میلهای (شبیه تک مناره ها و بلند تر از آنها هستند ) راهنما که بعضی از آنها محل دفن بانی آن نیز بوده ، تبدیل بناهای مساجد شبستانی به بناهای چهار ایوانی نیز در این دوره صورت گرفت .
2- گنبد های نظر شکل به سه دسته زیر تقسیم می شوند .
الف ) گنبد هایی که بدنه آنها انحنا دارد و به نام گنبد نار معروف است مانند گنبد حرم حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس
ب ) گنبد هایی که در جنوب ایران متداول بوده و تعداد آنها محدود است به نام گنبد اورچین . این گنبد ها شکل پله پله دارند مانند گنبد نبی (ع) در شوش
ج) گنبد های که به شکل هرم یا مخروطند که به نام گنبد گنبد رک معروفند مانند گنبد اکثر امامزاده ها و برجهای مقبره ای مثل گنبد قابوس .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 44 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
1- ویژگیهای معماری ایران :
شناخت ویژگیها و عناصر بارز و برجسته معماری ایرانی. از غیر مادی ترین مسائل معماری یعنی نور، ملموس ترین آنها یعنی فضا و مکان در اندک صفحات این رسانه نمیگنجد. لذا در این پروژه به ویژگیهایی اشاره میشود که به نوعی با مبانی نظری و روند طراحی من در خانة معماران ایران ارتباط نزدیکتری دارند.
«معماری ایران مجموعهای را شامل میشود که در دورههای مختلف تاریخی و جغرافیایی دستخوش تغییراتی شده است. - گامران افشار نادری، معماری ایران ص 90
»
چنانچه هدفمان بررسی مشخصههای این معماری باشد، ناگزیر هستیم آثار را به ایدههای تشکیل دهندة آنها تجزیه کنیم. این ایدهها که خاصیت الگویی دارند به طور مستقل قابل بررسی هستند. الگوی سازماندهی چهار ایوانی، حیاط مرکزی و شیوههای خاص تقسیم هندسی سطوح و .. از جملة این الگو هستند.
مقولههای فوق دستاوردهای معماری ایران هستند که در هر اثر به گونهای منحصر به فرد تبلور مییابند. هر بنا گذشته از آنکه در کلیت خویش به عنوان «اثر» قابل بررسی است حاوی نکاتی است که آنرا به آثار دیگر مربوط میکند.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 29 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
مقدمه
در بررسی آثار معماری در ادوار مختلف تاریخ میتوان به رابطهی مستقیم و عمیق بین نحوهی نگرش و ایدئولوژی بشر نسبت به هستی و اعتقادات او و به طور کلی آن چه را فرهنگ مینامیم و آنچه که به عنوان اثر معماری عرضه مینماید پی برد.
به این معنی که نحوه ی تفکر و تفسیرانسان از هستی در شکلگیری معماری او به شدت تأثیرگذار بوده است. به عبارت دیگر آن چه به عنوان کالبد معماری شکل میگیرد، متأثر از کیفیات روحی است، که خالق آن اثر مدنظر داشته است درست به مثابهی نقاشی کودکی که از روی آن میتوان به نحوه تفکر و حالات روانی کودک در هنگام خلق نقاشیاش پی برد.
مقارن با تحولات عظیمی که در چند قرن اخیر در حوزهی تفکر صورت گرفته است، معماری نیز دستخوش دگرگونیهایی گردیده که باز خورد آن را میتوان در تعدد سبکها مشاهده کرد. به این معنی که، این معماری است که آن تفکرات را توصیف میکند.
هر تفکر جدید و یا نظریه ی علمی تازه باعث ایجاد سبکی نو در معماری شده است.
مطالعه حاضر، که به عنوان تحقیق درس «آشنایی با معماری معاصر» صورت گرفته است در نهایت چنین نتیجهی کلی را استنباط نموده است.
در این مطالعه، ابتدا مقدمات فلسفی مرتبط با موضوع بررسی شده، آنگاه در بخش دوم و سوم به تعریف سبکهای دیکانستراکشن و فولدینگ در معماری پرداخته شده و بخش چهارم به مقایسهی این دو سبک اختصاص یافته است.
در بخش پنجم نیز نتیجهگیری و جمعبندی موضوعات مورد بحث درج گردیده و نهایت آن که فهرست منابع مورد استفاده در پایان آورده شده است.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
پیش از آنکه حضرت رضا (ع) در سال 203 هجری قمری شهید و در این محل مدفون شوند و نام مشهد پیدا شود در مجاور آن شهری قدیمی به نام نوغان وجود داشت که مرکز ولایت تاریخی و مهم توس بود . بدان سبب والیان توس در نوغان مستقر می شدند . حمید بن قحطبه از والیان توس در سال 159 قمری درگذشت امّا کاخ و باغ وی همچنان دایر و آباد بود تا اینکه خلیفه هارون الرشید در سال 193 هجری به هنگام سفر به خراسان در آن مستقر شد و درگذشت چون جسد هارون الرشید را درباغ حمیدبن قحطبه دفن کردند قبّه و بقعه ای بر روی مدفن وی ساخته شد که به بقعه هارونی شهرت یافت . ده سال پس از مرگ هارون نیز حضرت رضا (ع) توسط مأمون در نوغان شهید شد و به امر و صلاح دید وی در همان بقعة هارونی به خاک سپرده شد . از آن پس به محل مزبور مشهد گفته شد . بدین سان هستةاولیة شهر کنونی مشهد درسال 203 قمری در مجاور شهر قدیمی نوغان شکل گرفت . بنابراین هرچند مشهد با این نام قدمتی هزارودویست ساله دارد امّا شاخه ای نورسته از ریشةقدیمی به نام نوغان است که عمر آن به مراتب بیش از هزار و دویست سال است . اگر دو واقعة مرگ هارون الرشید و شهادت حضرت رضا (ع) در نوغان توس روی نمی داد نوغان به مشهد کنونی تبدیل نمی شد و شاید دومین شهر کشور نمی گردید . حال باید دید مقر شهر مشهد شایستگی احداث شهری چنین بزرگ را داشته است . این شهر در دشتی حاصلخیز میان دو رشته کوه پرآب به نامهای هزارمسجد ( در شمال ) و بینالود ( در جنوب ) در کنار رودخانه ای به نام کشف رود واقع شده است . دشت مزبور که حدود هفده هزار کیلومتر مربع وسعت دارد حوضةآبریز کشف رود را تشکیل می دهد و از دیرباز به ولایت توس شهرت داشته است . سرچشمةکشف رود درکنایش رادکان واقع در 70 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد . کشف رود از حدود یک فرسنگی شمال مشهد می گذرد و در محل پل خاتون واقع در جنوب شرق سرخس ، به فاصلة تقریباًصدو پنجاه کیلومتری مشرق مشهد ، به هریود می پیوندد .
بنابراین مشهد در بدو امر در حاشیة رودخانه ای پرآب واقع بوده ، امّا به سبب آنکه بستر کشف رود در ارتفاعی کمتراز مقر مشهد جریان دارد . دسترسی به آب آن برای اهالی شهر به سادگی مقدور نبوده است . بدین سبب اغلب روستاهای مجاور شهر و هم خود نوغان و مشهد از آغاز تا اوایل قرن حاضر عموماً با قنات مشروب می شده اند . این امر سبب شده است تا پس از پیدایش مشهد و روی آوردن سادات و شیعیان به سوی آن با کمبود آب روبرو شود و در نهایت مرکزیت توس را از اوایل سدةچهارم هجری از دست بدهد . در قرون بعد نیز هرگاه جمعیت شهر به سببی رو به افزایش گذاشته اولین معضل آن کمبود آب بوده است که اکنون نیز یکی از مهمترین کمبودهای مشهد آب شرب آن است . امّا از نظر سلامت هوا ، مشهد دارای چنان آب و هوایی بوده که عوماً گفته می شده است در این شهر طاعون شیوع نخواهد یافت . همچنین از نظر زلزله ، مشهد در محلی امن و بدون گسل قرارگرفته به گونه ای که در عمر 1200 ساله آن تنها یک زلزله نسبتاً مهم در آن روی داده که مرکز آن هم شهر نیشابور بوده است .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
معماری پیدایش
کیهانی – غیر خطی
معماران سبک دیسکانستراکشن که در اوایل دهة نود میلادی به سمت مکتب فولدینگ گرایش پیدا کردند، بر این نظریه نیز خود را پایبند ندیدند. آنها در روند شکل گیری موضوعات علمی و فلسفی جدیدتر، حرکت علمی – فلسفی جدید در معماری را که از اواخر دهة 1970 با مبحث دیکانستراکشن شروع شد ادامه دادند. در حال حاضر این معماران به دنبال ارائه شکل کالبدی از مفروضات و شناخت انسان از خود و محیط پیرامون خود می باشند.
در نیمه اول قرن بیستم، جهان مکانیکی قرن نوزدهم به یک جهان ارگانیک تبدیل شد در آن فضا – زمان و اجسام به صورت متحول، فعال ، سیال، درگیر با یکدیگر و در ارتباط غیر خطی هستند.
لذا دانشمندان جهت تبیین جهان امروز، دیگر اتکا به علوم قرن نزوده و قطعیت جهان بینی ریاضی گون مدرن ندارند، بلکه مباحثی همچون آشفتگی (chaos)، هندسة نااقلیدسی، نظریة پیچیدگی و فیزیک غیر خطی – جهانی متفاوت از گذشته در مقابل انسان بست مدرن گشوده است.
نظریة آشفتگی
ادوارد لارنز، استاد علوم هواشناسی در دانشگاه M.I.T در آمریکا نظریه آشفتگی را در دهة هفتاد میلادی مطرح کرد . وی در سال 1972 مقاله ای به نام «آیا حرکت بال پروانه باعث به وجود آمدن گردبادهای عظیم در تگزارس می شود؟
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 11 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
معماری چیست؟
به ندرت دانشجویی یافت میشود که بتواند به روشنی معماری را تعریف کند. تعریف معماری در فرهنگ لغت عبارت است از: هنر و علم طراحی و بنای ساختمانها.
معماری به عنوان اجتماعیترین هنر بشری با فضای اطراف انسان مرتبط است. حضور فضا، بنا و شهر از گذشته تا امروز و در آینده، لحظهای از زندگی روزمره آدمیان غایب نبوده و نخواهد بود. شهرها پر از ساختمانهایی هستند که با استفاده از هنر و مهارتهای علمی و ریاضی طراحی شدهاند. این مهارتها در ترکیب با هم عناصر زیبایی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
13
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ..........................................................................................1
معماری کاروانسراها ...................................................................6
کاروانسراهای مدور....................................................................10
کاروانسراهای چند ضلعی حیاط دار..........................................11
کاروانسرای دو ایوانی.................................................................11
کاروانسرها با تالار ستوندار........................................................12
کاروانسراهای چهار ایوانی.........................................................12
کاروانسراها با پلان متفرقه.........................................................12
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 74 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
1
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 5 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
نقش آینه کاری در معماری
آینه کاری را باید واپسین ابتکار هنرمندان ایرانی در این گروه هنرهای زیبا دانست که ایرانیان در معماری داخلی و تزیین درون نما به کار گرفته اند . اجراکنندگان این شاخه از هنر که به دقت، ظرافت و حوصلهٔ بسیار در کار نیازمند است از زمان پیدایش تاکنون همواره هنرمندان ایرانی بوده و هستند.
آینه کاری را باید واپسین ابتکار هنرمندان ایرانی در این گروه هنرهای زیبا دانست که ایرانیان در معماری داخلی و تزیین درون نما به کار گرفته اند . اجراکنندگان این شاخه از هنر که به دقت، ظرافت و حوصلهٔ بسیار در کار نیازمند است از زمان پیدایش تاکنون همواره هنرمندان ایرانی بوده و هستند . آینه کار با ایجاد اشکال و طرحهای تزیینی منظم و بیشتر هندسی از قطعات کوچک و بزرگ آینه در سطوح داخلی بنا فضائی درخشان و پرتلالو پدید می آورد که حاصل آن بازتاب پی در پی نور در قطعات بی شمار آینه و ایجاد فضائی پر نور ، دل انگیز و رؤیایی است .
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 24 اسلاید
معماری و تزئینات بناها و ساختمان های قدیمی
بنام یکتای بی همتا
شکوه و زیبایی معماری ایرانی به خصوص در دوره اسلامی به تزئینات ان بستگی دارد.این تزئینات در تمامی ادوار اسلامی رواج داشته و در هر دوره ای با امکانات ان روزگاران پیشرفت نموده است.بناهای با قیمانده از دوران اسلامی دارای تزئینات گوناگون است که معرف اهمیت این هنر در ادوار مختلف است.تزئینات معماری توسط ایرانیان تکامل هنری عمده ای یافته است و در بسیاری از کشورهای اسلامی توسط هنرمندان ایرانی بناهایی با تزئینات مختلف انجام گرفته است.
تزئینات در معماری اسلامی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
بنام خدا
1
مروری بر معماری سازمانی با تاکید بر چارچوب DoDAF
2
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 46 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بررسی معماری دوران نو سنگی
مقدمه :
تقسیمات دوران باستان، تاریخ زندگی بشر به سه دوران باستان ، میانی و جدید تقسیم شده بود. امروزه باستان شناسان ، زندگی بشر را از آغاز به دو دوران تقسیم کرده اند: 1) پیش از تاریخ ؛ 2) تاریخی . 1) دوران پیش از تاریخ ، بیش از نود و نُه درصد از تاریخ زندگانی انسان را شامل می شود و به همین دلیل ، خود به چهار عصر تقسیم شده است : الف . پارینه سنگی ، از آغاز پیدایش بشر بر روی زمین (ح 000 ، 500 ، 3 سال قبل ) تا شانزده هزار سال قبل (رجوع کنید به نمودار تطبیقی دوران باستان )؛ ب . میانسنگی ، از فاصلة زمانی شانزده تا دوازده هزار سال قبل ، در خاورمیانه و خاورنزدیک ، که از ویژگیهای مهم این عصر، پیشرفت در ساختن ابزارهای سنگی بود (رجوع کنید به نمودار تطبیقی دوران باستان )؛ ج . نوسنگی ، که در ابتدا کاربرد «سنگ صیقلی »، ایجاد سفالینه ها و تنوع در ساختن ابزار سنگی ، از مشخصه های بارز این دوره محسوب می شد. ولی بعدها رویدادهای اقتصادی ـ اجتماعی بنیادی ، این عوامل را تحت الشعاع قرار داد. در این عصر، کشاورزی (کاشتن گندم و جو) و دامپروری (اهلی کردن حیواناتی چون بز و گوسفند در خاورمیانه ) به وجود آمد وانسانِ مصرف کننده برای اولین بار به تولید مواد غذایی پرداخت . اهمیّت این رویداد بدان حدّ بود که چایلد آن را انقلاب نوسنگی یا اولین دگرگونی بنیادی در تاریخ بشری نامید (ص 90)؛ د. مس ـ سنگی ، که در آن علاوه بر مصنوعات سنگیِ رایج ، نخستین بار از افزار مسی استفاده شد. این عصر از لحاظ زمانی بین دو عصر نوسنگی و مفرغ (برنز) قرار دارد ( > فرهنگ دورة پیش از تاریخ
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید
تحقق پذیری معماری ایرانی- اسلامی با تاکید بر ایجاد هویت در شهرهای جدید
به نام خداوند مهرآفرین
- از طریق علوم انسانی و وابسته به مکتب فکری و اعتقادی
( از لطیف ترین و عمیق ترین علوم انسانی است )
- با ایده ها و ایده آل های هنرمندان و مخاطبان سر و کار دارد .
نمودار شماره 1 - تعریف اجمالی و کلی از معماری
معماری
هنر ساختمان
مهندسی ساختمان
از طریق علوم تجربی
( حواس + آزمایش های تکراری + استقراء عقل )
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
مدرسه
تاریخ نخستین گونه
مدرسه را به طور خلاصه می توان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده می شود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بناهای اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدن های همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنت های هزار ساله دنیاهای کلاسیک و خاور نزدیک کهن از طریق امپراطوری های بیزانس و به روی معماری مسجد، مناره و مقبره بر جا گذارده بودند. ولی مدرسه، پاسخی به نیازهای معینی از جامعة اسلامی بود؛ مدرسه طراحی شده بود تا در خدمت یک نهاد کاملا ابداعی قرار گیرد. افزون بر آن، مدرسه مخلوق تمدنی خودباور، شکل یافته و نزدیک به اوج توفیق خود بود: نخستین مدارسی که از آنها در متون یاد می شود مدارس قرن دهمی خاور ایران است.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..PPT) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 50 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..PPT) :
معماری سبز
معماری سبز
. فرآیند سبز در معماری فرآیندی کهن میباشد، برای مثال از هنگامی که انسان های غار نشین برای اولین بار پی به این مسئله بردند که انتخاب غاری رو به جنوب از لحاظ دمای محیط بسیار مناسب تر از غاری می باشد که دهانه آن به سمت شمال است. موضوع جدید درک این مهم است که معماری سبز برای محیطهای مصنوع و انسان آفرینش بهترین فرآیند برای طراحی ساختمان هاست؛ به گونه ای که تمام منابع وارده به ساختمان، مصالح آن، سوخت یا اشیا مورد استفاده ساکنان، نیازمند پدید آوردن یک معماری پایدار هستند. بسیاری از ساختمان های موجود حداقل یکی از ویژگی های متعدد و قابل تشخیص معماری سبز را درون خویش دارند، با این حال،تنها تعداد اندکی از این بناها کل این فرآیند کامل را دارا می باشند.
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 17 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری سرویس دهنده پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی کشور
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 43 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام یگانه معمار جهان
آشنای با معماری جهان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 56 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
معماری روم باستان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 73 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بنام یگانه معمار هستی
معماری بیونیکی
Bionic architecture
موضوع:
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 308 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام یگانه معمار هستی
معماری اسلامی
دوره صفویه
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 64 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
1
ppt جامع بررسی معماری قاجار و تاثیر مدرنیته بر معماری ایران
2
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 54 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
معماری بیزانس ( روم شرقی )
بهار 87
بخشی از متن:
در واقع معماری بیونیک، رویکردی است که برای خلاقیت و نوآوری در طراحی های معماری از طبیعت الهام می گیرد و مسائل فنی معماری را از طریق الگوگیری از طبیعت حل می کند. این جنبش در اوایل قرن 21 میلادی شروع به بلوغ کرد، و بنابراین در طراحی های اولیه، پژوهش ها بر عمل گراپذیری تاکید داشت.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 31 اسلاید
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 30 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
معماری داخلی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 35 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
عنوان : شاهکار معماری مدرن ” میلائو ”
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 37 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
نقش آب در معماری
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
ریتم در معماری
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 43 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
معماری رومانسک
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 14 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام دانای توانا
معماری فناوری اطلاعات در سازمان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 73 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
معرفی وتحلیل انواع سازمان های فضایی درمجموعه های معماری
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..PPT) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 14 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..PPT) :
معماری فولدینگ
=
معماری نئو باروک ؛ کالبد بنا و سطوح مواج دیوارها انعطاف پذیر و در فولد با تکنولوژی جدید
=
معماری ارگانیک ؛ ساختمان های ساخته شده با توجه به شرایط محیطی
معماری فولدینگ فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود . فولدینگ در معماری از اوایل دهه 1990 مطرح شد .
اولین نظریه پرداز: فیلسوف فقید فرانسوی ، ژیل دلوز .
فلسفه دلوز ، یک فلسفه افلاطون ستیز و دکارت ستیز است و عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب مردود می داند . از نظر دلوز ، هستی از زیر بناهای عقل ریاضی استخراج نشده است . وی در کتاب معروف خود ، ضد ادیپ سرمایه داری و اسکیزوفرنی ( 1972) خرد مدرن را مورد پرسش قرار داد . از نظر دلوز ، خرد هر جایی است . زیر بنا و روبنا وجود ندارد . دلوز در کتاب خود به نام ، فولد ، لایبنیتز و باروک ( 1982 ) جهان را چنین تبیین می کند : " جهان به عنوان کالبدی از فولدها و سطوح بی نهایت که از طریق فضا ، زمان فشرده شده ، در هم پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است . " دلوز هستی و اجزاء آن را همواره در حال شدن می بیند .
بخشی از متن:
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بنام خدا
نگاهی به معماری و شهرسازی جهان در اسلام
بخشی از متن:
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 17 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معماری سیستم های تجارت الکترونیکی
معماری سیستم های تجارت الکترونیکی
مفهوم معماری:
بیان کننده ترکیب و نحوه چینش اجزای هر سیستم
معماری سیستم تجارت الکترونیکی
بیان کننده ترکیب و نحوه چینش اجزای سیستم تجارت الکترونیکی
تفاوت میان الزامات و مکانیزم های عمل در هر نوع الگو
امکان تعریف و بکارگیری انواع الگو برای معماری هر سیستم
بخشی از متن:
عناوین اصلی و سرفصلهای رساله انستیتو گل و گیاه:
فهرست
فصل اول: آشنایی با موضوع طرح
گل
هدیهای به زیبایی گل
استفاده از نقوش گلها و گیاهان در تزئین تاریخ
گل و گیاهان نزد مردان ایران
سیر و تاریخچه کشاورزی
مکانیزاسیون کشاوزی چیست؟
اهداف مکانیزاسیون
مکانیزاسیون درایران
بیوتکنولوژی
عمدهترین کاربردهای بیوتکنولوژی در کشاورزی
نتیجه بیوتکنولوژی در کشاورزی
بیوتکنولوژی نوین درایران
مقدمهای در باب پژوهش
تحقیقات در گذشته
کلینیک گیاه پزشکی
تجهیزات کلینیک گیاه پزشکی
وسایل مورد نیازدراین قسمت شامل
آزمایشگاه اصلی
وسایل و ادوات کوچکتر
ابزار کار آزمایشگاهی
اسباب و لوازم متفرقه
نگهداری و کار با وسایل
کالیبره کردن
وسایل آزمایشگاه
گلخانه
تعریف گلخانه
انواع گلخانهها
انواع بسترهای کاشت محصولات گلخانهای
سازه گلخانه
انواع گلخانهها از لحاظ پوشش
خصوصیات سازههای پیشرفته و مدرن
فصل دوم: دیدگاه نظری طرح
معماری پایدار چیست
مرحله صرفه جویی در منابع
باکمینستر فولر
سازههای فضایی
تعریف و تاریخچه سازههای فضاکار
سازههای فضا کار از نظر اسمی به سه گروه تقسیم می شوند
انواع سازههای فضاکار
مزایای سازههای فضاکار
محدودیتهای شبکههای فضایی
موارد استفاده سازههای فضاکار
بررسی مواد و مصالح کاربردی در سازههای غشایی و مقایسه ی ویژگی آن
مقدمه
غشاه
انواع غشاهای پارچه
ویژگیهای سازهای غشاها
جمع بندی
انرژی خورشیدی
فصل سوم: معرفی نمونههای مشابه
پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد
تجهیزات وامکانات
هرباریوم (مخزن گیاهی)
آزمایشگاه گیاهشناسی
باغ گیاهشناسی
مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی
بخش تحقیقات آبخیزداری
بخش تحقیقات آفات و بیماریهای گیاهی
بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر
بخش تحقیقات خاک وآب
بخش بیوتکنولوژی
نمونه انستیتوی پرورش و نمایش گل و گیاه دانشجویی
فصل چهارم: برنامه فیزیکی و عملکردی طرح
اهداف مهم این روز عبارتاند
بخش پنجم: ضوابط و استاندارد
آزمایشگاههای تحقیقاتی
فضاهای تحقیق
محل قرارگیری دفاتر و لابراتوارها
لابراتورها و دفاتر بدون پنجره
فضاهای پژوهشکده
استانداردهای طراحی آمفی تئاتر
فضاهای خدماتی پشت سن
قسمت اداری سالن
پارکینگ
فصل ششم: آشنایی با محیط طرح وتجزیه تحلیل سایت
مقدمه
ناهمواریها
آب و هوا
طبیعت استان تهران
منابع آب
استان تهران در گذر زمان
درباره بوستان گفتگو
امکانات
سبکهای طراحی
رساله طراحی انستیتو گل و گیاه برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه لوکس فایل و در قالب ۱۵۰ صفحه ورد تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود رساله انستیتو رساله گل و گیاه یکی از بهترین نمونههای رساله کارشناسی معماری را در دست خواهید داشت که میتواند به عنوان یک مرجع جهت تدوین یک پروپوزال انستیتو گل و گیاه دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
بخشی از متن:
عناوین اصلی و سرفصلهای رساله پایانه دریایی:
پایانه دریایی
تقدیم به
سپاسگزاری
هیئت داوران
فصل اول:مبانی نظری
پیشگفتار
انگیزه انتخاب موضوع
چکیده
سفر و توریسم
سفر
تاریخ سفر
سفر در قرآن
آیه سوره حج
توریسم
معانی واژه
جایگاهی در تعریف توریست برای گروههای زیر نمی توان قلمداد کرد
توریسم و دو نگرش غالب
رویکرد اقتصادی و سیاسی
دیدگاه کارکردی
اهمیت برنامه ریزی توریسم و توسعه پایدار
سفروعوامل انگیزشی
انگیزههای قومی
انگیزههای هنری
انگیزههای تاریخی
انگیزههای طبیعت گرا
انگیزههای کاری
تجزیه و تحلیل آثار تبعی جریان گردشگری بر مقاصد توریستی
آثاراقتصادی توریسم
آثار منفی اقتصادی توریسم
تاثیرات محیطی توریسم
اثرات منفی زیست محیطی توریسم
اثار فرهنگی–اجتماعی توریسم
آثار منفی فرهنگی–اجتماعی توریسم
تورسم در استان
گردشگری (Tourism )
اشکال گردشگری
دیدار کنندگان بین المللی
بازدید کننده بومی (Domestic visitor)
دیدار کننده براساس اشکال گردشگری
گردشگری در ایران
تنوع عوامل ومناظر طبیعی ایران
حوزههای تاریخی–فرهنگی گردشگری درایران
جاذبهها وزمینههای هنری
آب
آب و ادیان
آب از دیدگاه قرآن
آب منشأ حیات
دریای خزر
فصل دوم: مشخصات فیزیکی و جغرافیایی آن
مرداب
موقعیت تاریخی و جغرافیایی دریای خزر و تاثیرات حمل و نقل دریایی در اقتصاد و بافت اجتماعی شمال ایران
وضعیت اقتصادی دریای خزر
وضعیت و اهمیت اقتصادی
دریای خزر و منابع ثروت
دریای خزر و امکانات بالقوه آن
حمل ونقل دریایی
گذری بر تعریف و مفهوم پایانه
تعریفی که سازمان پایانهها و حمل ونقل کشور در مورد پایانهها ارائه می دهد
پایانههای دریایی
تاریخچه حمل و نقل دریایی
اهمیت حمل و نقل دریایی
اهمیت حمل و نقل آبی
چشم انداز آینده حمل و نقل کالا در دریای خزر
شبکه ارتباطی حمل و نقل دریایی موجود
حمل و نقل دریایی و مشکلات پیرامونی
گشودن معابر دریای طلسم شده در بستر تاریخ
شناخت پایانه دریایی و وسایل حمل و نقل دریایی
شناخت پایانه مسافربری دریایی
اهداف پایانه مسافربری دریایی
شناخت فعالیتهای دریایی
مزایای حمل و نقل دریایی
مشخصات حمل و نقل دریایی
قدرت حمل شناورها
منظم بودن سرویس
ایمنی
حمل و نقل بار دریایی
اجناس
وسایل ترابری دریایی
چند نمونه از کشتیها
شناخت وسایل ترابری دریایی و کشتی رانی
مشخصات فیزیکی شناورها (قسمتهای متشکله)
تیپ شناسی
نسل سوم تیپ اقماری satellite
نسل چهارم سیستم خطی
اصل سادگی الزامی
مسئله فرم فضای معماری و عملکردی بهره برداری
ضرورت توسعه حمل و نقل
دسته بندی عوامل در طراحی پایانه
مراحل و روش طراحی سیستم پایانه ای
تعیین اهداف و احکام طراحی
معیار و ضوابط طراحی (ضوابط کلی برای ارزشیابی برنامه ریزی طراحیهای اولیه)
مراحل طراحی پایانه
خصوصیات بین المللی بودن کشتی رانی
اتحادیه کشتی رانی کشورهای اسلامی (isa)
اتحادیه بین المللی بنادر و لنگرگاهها (iaph)
اتحادیه بین المللی چراغهای دریایی (Iala)
و هویت تاریخی
اقوام ایران
نژاد
نام
و قدمت خط
معماری
آشنایی با معماری
عوامل موثر در معماری بومی
عوامل طبیعی و جغرافیایی
عوامل اقتصادی ومعیشتی
عوامل فرهنگی و اجتماعی
مصالح و فنون ساختمانی
الگوهای معماری بومی
ویژگیهای اصلی معماری بومی
مختصات استان
جغرافیای طبیعی
رودها و منابع آبی مهم
انسان در سواحل دریای خزر(تاریخ استقرار )
پراکندگی جغرافیایی جمعیت در نقاط روستایی و شهری
نژاد مردمان ساکن
صنعت
صنایع دستی
دستبافی (نساجی سنتی)
طراحی سنتی و حصیر بافی
نگارگری
گلیم بافی
جاجیم بافی
آیینهایی
کشوری در تقسیمات
شهرستان رشت
شهرستان لاهیجان
شهرستان لنگرود
شهرستان رودسر
شهرستان تالش
جغرافیای طبیعی و اقلیمی
مساحت و موقعیت استان
ارتفاعات
آب و هوای استان
گونههای آب وهوایی استان
در استان حضور سه نوع آب و هوا قابل تشخیص است
سه جریان هوایی منطقه ای که موجب بارش در می شوند
خاکهای
جغرافیای انسانی استان
جمعیت استان
فعالیتهای اقتصادی در استان
تاریخ
پیدایش
سطح به تفکیک نوع خاکی
بندر و توسعه
وجه تسمیه
نقش در تاریخ نوین
جاذبههای گردشگری در بندر
جاذبههای طبیعی
جاذبه تاریخی و یادمانی
جاذبههای زیارتی
جاذبههای اقتصادی
بررسی ظرفیهای پذیرش توریست در
ساماندهی توریسم پیش از انقلاب اسلامی
ساماندهی توریسم بندر بعد از انقلاب اسلامی
جغرافیای طبیعی و اقلیمی بندر
موقعیت استانی بندر
خصوصیات اقلیمی شهرستان بندر
بارندگی
رطوبت
باد .
باد در باورداشت مردم
خصوصیات تابش
طبقه بندی اقلیمی
ویژگی اقلیمی احساس آسایش
زمین شناسی و ساختار بندر
بندر
جمعیت در بندر
ترکیب سنی و نسبت جنسی
نیروی انسانی و اشتغال و جمعیت فعال اقتصادی
ساختارهای اقتصادی بندر
تولیدات گیاهی و جانوری
معادن و صنایع
صنایع دستی
بندرگاه و گمرک
گردشگری
اقتصادی بندر
ویژگیهای عمومی شهرستان بندر
ویژگی اقتصادی و نقش بندر در عملکرد بنادر کشور
صادرات
عملکرد مالی و بیلان سالانه بندر
بررسی اقتصادی کشورهای همسایه و همجوار دریای خزر
فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی
کشورهای مستقل مشترک المنافع (cis)
جمهوری آذربایجان
روسیه
جمهوری ترکمنستان
جمهوری قزاقستان
تحولات اقتصادی ایران و بازرگانی خارجی در سالهای اخیر
مبادلات بازرگانی ایران و سهم کشورهای همسایه در دریای خزر
شناخت مبادی و مقاصد
شبکههای ارتباطی دریائی
پیش بینی آینده
تاریخچه راههای ارتباط
انسان و راه
ایران باستان و حرکت
اروپا و ابتدای تکاپو
انسان و راه آبی
ایران و توسعه مسیرهای دریایی
تاریخ کشتیرانی و حمل و نقل دریایی ایرانیان
فصل چهارم : بررسینمونههای موردی
بررسی نمونههای موجود در ایران
کارخانه کشتی سازی
بندر نوشهر
تاریخچه بندر نوشهر
ویژگیهای بندر نوشهر
محوطههای بندری
بندر شهید رجایی
بندر شهید باهنر
بندر خرمشهر
بررسی نمونههای خارجی
ترمینال مسافربری یوکوهاما
Poio –zaera alejandro +farshid moussavi
جایزه اول
میدان نبرد
پیچیدگی
بی بازگشت
ارتباط
ترمینال دریایی hamburg / اثر William alsop & stormer
ترمینال مسافر بری harumi وtokyo / اثر ua &minoru takeyama
پایانه ساکای میناتوشی
شبیه سازی دریایی روتردام ، هلند
الگوهای طراحی
مقدمه
بنادر و نظریه انتقال به خارج شهر
ترمینالها و ملزومات طراحی
عنصر عمده در ترمینال مسافربری دریایی
نقش یکسری از ترمینال
سطوح عملکرد و فعالیتهای وابسته در ترمینال
الگوی نموداری ترمینال مسافربری
الگوی طراحی پایانه مسافری دریایی
دسته بندی فضاهای تشکیل دهنده پایانه دریایی
ورودیها وخروجیها
پارکینگها
محوطه سازی سایت
فضاهای مورد نیاز برای طی مسیر مسافران
فضاهای خدماتی رفاهی مسافران
فضاهای مکمل فضاهای رفاهی
بخش تسهیلات شهروندان
بخش اداری
عرشه مسافری و بار
فضاهای انتظامی
تاًسیسات
محوطه اسکله
اساس طراحی پایانه
حوره بندی فضاهای پایانه دریایی مسافر
حوزه خدمات اداری
حوزه خدمات مسافری
حوزه خدمات رفاهی
حوزه خدمات باری
حوزه خدمات فنی و مهندسی
حوزه خدمات ایمنی و اضطراری
توجیه طرح
روند طراحی
تندیس گری با نور
بیان طراحی
کانسپت طرح
نماددایره و کره
نماد مربع
سازه ومصالح
تأسیسات
تأسیسات الکتریکی
سیستم برق مرکزی
سیستمهای ارتباطی
جمع آوری آبهای سطحی
شبکه آب و فاضلاب
تحلیل سایت
وضع موجود
اسکلهها
تجهیزات
معابر و انبارهای باز
ساختمانها
موقعیت طرح
دسترسی به سایت
مجاورتها
وزش باد
شیب و توپوگرافی
دید و منظر
جدول متراژ فضایی
فهرست منابع و مأخذ
رساله طراحی پایانه دریایی برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه لوکس فایل و در قالب ۳۰۷ صفحه ورد تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود رساله پایانه دریایی پیشرو، یکی از بهترین نمونههای رساله کارشناسی معماری را در دست خواهید داشت که میتواند به عنوان یک الگو جهت تدوین یک پروپوزال پایانه دریایی دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
بخشی از متن:
فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
فصل یک: شناخت اجمالی استان و شهرستان
• آشنایی با استان
• وضعیت جغرافیایی استان
• نقشه استان
• جمعیت شناسی استان
• ویژگیهای اقتصادی و صنعتی استان
• قابلیتهای توسعه توریسم استان
• جاذبههای فرهنگی و تاریخی
• تاریخچه شهرستان
• قسیمات کشوری شهرستان
• وضعیت جغرافیایی شهرستان
• وجه تسمیه شهرستان
• آب و هوا و اقلیم شهرستان
• گردشگری شهرستان
• روند توسعه شهر
• جاذبههای فرهنگی و تاریخی
• تاریخچه راهسازی در استان و شهرستان
• راههای استان
• راههای ارتباطی شهرستان
• وضعیت ترافیکی جادههای منتهی به شهرستان
• وضعیت تردد در راههای منتهی به شهرستان
• امکانات فرودگاهی و ارتباط هوایی استان و شهرستان
• بررسی امکانات و طرح های راه آهن سراسری در استان و شهرستان
فصل دو: شناخت موضوع به همراه معرفی انواع پایانه و عملکرد آنها
• مقدمه
• تاریخچه سفر و انگیزههای آن
• سابقه تاریخی کاروانسراها
• توریسم و موقعیت توریستی ایران
• بررسی واژه ترمینال
• تعریف ترمینال
• تاریخچه ترمینال
• وظایف ترمینال
• ویژگیهای ترمینال مسافربری بین شهری
• دسترسی به ترمینال
• حرکت در ترمینال
• ارتباطات بیرونی
• انواع گونه بندی پایانه ها
• انواع پایانه از نظر حوزه عملیات
• انواع پایانه از نظر نوع مالکیت
• انواع پایانه از نظر الگوهای قابل استفاده در طراحی
• انواع پایانه از نظر عملکرد
• انواع پایانه از نظر میزان تمرکز مکانی اجزا
• پایانه
• انواع فرم پایانه
• انواع سیرکولاسیون در پایانه
• انواع حرکت مسافر
• گره حرکتی
• فیلترها
• حرکت اتوبوس
• مشخصات پایانهها
• عوامل ساخت پایانهها
• انواع پایانهها
• انواع پایانه بر اساس حوزه ی عملیاتی
• انواع پایانه ها بر اساس اصول برنامهریزی
• الگوی شکل گیری پایانهها
• جابجایی مسافرین شهر و پایانه
• مسافر
• حرکت مسافر
• اتوبوس
• تناسبات اتوبوس و مینی بوس
• اجزای پایانه مسافربری
• نحوه قرارگیری پایانه در کنار مسیر
• سکوهای مسافرگیری
• خروج مسافر
• ورود مسافرین به ترمینال
• ورود به لابی اصلی
• اطلاعات
• گوشههای انتظار
• خدمات
• محوطههای سالن انتظار
• ارتباطات
• پارکینگ اتوبوسها
• پمپ بنزین
• سلامت عمومی در رانندگان اتوبوس
• مساله مکان یابی
• سیستم مدیریت
• بررسی عوامل اجتماعی–اقتصادی–ترافیکی
فصل سه: فضاهای پایانه و خودرو های طرح
• فضاهای پایانه
• سکوها
• سالنها
• امور اداری انتظامی وشرکتهای حمل ونقل
• خدمات رفاهی مسافرین
• خدمات جانبی خودروها
• خدمات رفاهی رانندگان
• فضاهای باز و دسترسیها
• پارگینگها
• تأسیسات زیر بنایی
• خودروی طرح
• معیارهای مکان یابی پایانه مسافربری
• شاخص های مکان یابی پایانه های مسافری
• روشهای تهیه الگوی تقاضای سفر
• چگونگی انتخاب روش محاسبه الگوی تقاضای سفر
فصل چهارم: بررسی نمونه های داخلی و خارجی
• ترمینال صفه اصفهان
• محاسن پایانه
• معایب
• ترمینال بیهقی تهران (آرژانتین)
• مشخصات پایانه و پارک سوار بیهقی
• خدمات پایانه
• پایانه جنوب تهران
• پایانه تبریز
• ترمینال TWA فرودگاه جان اف کندی نیویورک
• ترمینال TWA
• ترمینال جدید فرودگاه پکن
فصل پنجم: بررسی و تحلیل سایت و مبانی نظری طرح
• پارامترهای موثر در انتخاب محل
• مکان یابی پایانه ها در شهر
• ویژگی های مکان مورد نظر
• بررسی بار ترافیکی زمین پروژه
• شیب زمین و عوارض طبیعی
• تأسیسات موجود در زمین پروژه
• راههای ارتباط درون شهری
• راههای ارتباط برون شهری
• آنالیز اقلیمی سایت
• مبانی نظری طرح
• مدلی برای فرایند طراحی
• اهداف طراحی
• توجیه سایت
• دلیل طراحی ترمینال
• سایت پلان
• سیستم سازه در بنا
• سیستمهای تاسیساتی
فصل ششم: نقشهها
• پلانها
• نماها
• برشها
• سایت پلان
• سه بعدیها