پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

ppt تحلیل بررسی معماری شهر مصدر ابوظبی Masdar Institute نرمن فاستر -119 اسلاید

دانلود ppt تحلیل بررسی معماری شهر مصدر ابوظبی Masdar Institute نرمن فاستر -119 اسلاید

ppt تحلیل بررسی معماری شهر مصدر ابوظبی Masdar Institute  نرمن فاستر -119 اسلاید
ppt تحلیل بررسی معماری شهر مصدر ابوظبی Masdar Institute نرمن فاستر -119 اسلاید
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 96440 تومان

بخشی از متن:

شهر مصدر ، مرحله اول، که در اواخر سال 2010 افتتاح شد و توسط نورمن فاستر در ابوظبی طراحی شده است، به تحقیق در مورد انرژی های تجدید پذیر و پایداری اختصاص یافته است. به طور کامل با رفتار انرژی خورشیدی ذخیره می شود و به عنوان مرجع برای ساختن موارد پیشرو در حال ظهور خدمت خواهد کرد. فارغ التحصیلان مؤسسه جامعه، نخستین ساکن شهر است
طراحی ساختمان شامل استراتژی های غیر فعال است که انرژی و رفتار خوب را به عنوان تفسیر مجدد معماری عربی سنتی معرفی می کنند.
لرد فاستر گفت:
"بسیاری از پروژه ی اتوپیایی که می تواند خورشیدی باشد، روییده است. افتتاح رسمی این فاز اول فاز دانشگاهی موساد در شهر مصدر اولین تجسم این جستجو است. جامعه دانشجویی در حال حاضر فعال، زندگی و کار در خوابگاههای خود را دارد. این جامعه، مستقل از هر منبع برق، مازاد 60 درصد نیازهای انرژی خود را تولید می کند، فاضلاب خود را بر روی سایت پردازش می کند، که بازیافت می شود و پیشگام بسیاری از مفاهیم صرفه جویی در انرژی است. این یک آزمایش جسورانه است که با گذشت زمان تغییر و تحول پیدا می کند، چرا که این دوازده پروژه تحقیقاتی جداگانه را با برنامه های کاربردی بالقوه در جهان اداره می کند
مؤسسه ماسدار برای ایجاد فن آوری لازم برای عملیات که از سال 2025 خواهد بود یکی از پایدار ترین شهرهای جهان است.


از آنجایی که شعار این پروژه ”شهر بدون کربن، بدون آلودگی“ است لذا بخش های اصلی پروژه مصدر در حوزه های زیر تعریف گردیده است:

طراحی ساختمان ها
سیستم حمل و نقل مبتکرانه
انرژی های تجدیدپذیر
بازیافت زباله و تبدیل آن به انرژی
موسسه علمی – پژوهشی مصدر (MIST)

به دلیل اقلیم گرم و خشک سایت حرکت باد و میزان سایه اندازی ساختمانها حائز اهمیت بوده و به منظور کاهش میزان گرمای داخلی ساختمان و صرفه جویی در اتلاف انرژی که مسلماً به کاهش تولید گازهای گلخانه ای می انجامد حداکثر بهره مندی از سایه اندازی ساختمانها بر روی یکدیگر و همچنین حرکت باد در بین توده ها و ایجاد تهویه هوای طبیعی مد نظر قرار گرفته است. با مدلسازیهای متفاوت و بررسی نحوه ساخت و ساز بومیان، کاربردی ترین و پایدارترین حالت قرارگیری توده های ساختمانی مشخص گردیده است.

در شکل اول که معابر به صورت شرقی-غربی در نظر گرفته شده، تابش نور خورشید بر جداره ی دیوارها باعث جذب بیشتر گرما شده و انرژی بیشتری برای خنک کردن ساختمانها مورد نیاز خواهد بود. در شکل بعد که معابر به صورت شمالی-جنوبی قرار گرفته اند نور خورشید تا عمق ساختمان اجازه نفوذ پیدا کرده و این امر منجر به افزایش جذب انرژی خواهد شد. در شکل سوم که ترکیبی از دو شکل اول است با زاویه دادن به معابر تا حدی از هر کدام از ضعف های دو حالت اول و دوم کاسته اند. زمانی که معابر بدین شکل در برابر نور خورشید قرار می گیرند بخشی نیز در سایه خواهد بود و در نتیجه انرژی کمتری در خود جذب می کنند. علاوه بر این به بخشی از داخل ساختمان در طول روز نور خورشید خواهد تابید که باعث کمتر گرم شدن محیط داخلی ساختمان ها و صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.
سیستم حمل و نقل مصدر از مجموعه ای از شبکه های به هم پیوسته حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی است. در این سیستم اتومبیل ها در خارج از شهر در پارکینگ های تعبیه شده پارک می شوند. در هر پارکینگ ایستگاه های وجود دارد که مسافرین پس از پارک اتومبیل هایشان از این ایستگاه ها به داخل شهر مصدر حرکت می کنند. PRT(PersonalRapidTransit) وسیله ای است که بدون نیاز به اپراتور قابلیت جابجایی ۶ نفر برای PRT را دارد. طبق پیش بینی انجام شده حدود ۱۷۰۰ دستگاه جاجایی حدود90000  ساکن و شاغل در شهر مصدرمورد نیاز است.
نقدهای وارد بر مصدر
میزان تحقق پذیری طرح:
سیستم سیاسی امارات متحده عربی
ثروت
موقعیت جغرافیایی و آب و هوا
هزینه نگهداری

پس از مشاهده تعاریف و بررسی شهر مصدر می توان به این نتیجه رسید که مصدر، شهری است که در صورت برند نبودن آن پتانسیل تبدیل شدن به شهری با هویت، مطابق رویکرد برداشت معاصر را دارد و می تواند به نمونه ای موفق دراین زمینه تیدل شود. از طرفی شهر مصدر به عنوان شهری برای زندگی ساخته نشده و بیشتر به عنوان قدم اولی برای شهرهای پایدار آینده ست. روح یک شهر در روابط، اعتماد متقابل، امید، مسئولیت پذیری و مهمتر از همه روابط اجتماعی است. شهر نشینی در کنش ها و واکنش های مردم با یکدیگر معنی می شود و شهری با هویت است که این ویژگی را نیز در کنار خصوصیات دیگر همانند پایداری داشته باشد.

 مصدر سیتی یا شهر پایدار مصدر عنوان بزرگترین پروژه ی معماری و شهرسازی در عرصه ساخت و ساز زیست پایدار است که در امارات متحده عربی در حال ساخت می باشد.این شهر سرسبز در یکی از سخت ترین محیط های زیست طبیعی در جهان،یعنی در صحرایی در نزدیکی ابوظبی ساخته شده است.در تابستان و با در نظر گرفتن بادهای خشک بیایانی دمای هوا به بیش از 60 درجه می رسد.این شهر قرار است کلان شهری عاری از هر گونه آلودگی و آلاینده های کربنی باشد و در مقایسه با دیگر شهرهای مشابه،مصرف آب در آن 60 درصد کاهش خواهد بافت.طراحی این شهر پایدار و تمامی ساختمان های آن برعهده دفتر معماری نورمن فاستر و شرکا می باشد.
 
بی شک این پروژه که در سه فاز زمانی تعریف شده و تکمیل آن تا سال 2050 به طول خواهد انجامید،عظیم ترین پروژه طراحی شده توسط این معمار صاحب نام انگلیسی خواهد بود.فاز اول از این پروژه در سال 2008 آغاز گردیده و تاکنون علاوه بر واحد های مسکونی و تجاری،انستیتوی مصدر به عنوان اصلی ترین واحد آموزش عالی در این شهر به پایان رسیده است.بدین ترتیب دانشجویان نخستین ساکنین این شهر پایدار خواهد بود.حتی این دانشگاه عالی نیز به توسعه تحقیقات پیرامون پایداری انرژی اختصاص دارد،چهار گرایش اصلی در این دانشگاه که تحت نظر دانشگاه MIT در ایالات متحده مدیریت می شود عبارتند از تولید و ذخیره انرژی زیست پایدار،توزیع و استفاده پر بازده از انرژی،آب،محیط زیست و شرایط اقلیمی و توسعه پایدار الحاقی.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

ppt تحلیل بررسی معماری شهر مصدر ابوظبی Masdar Institute نرمن فاستر -119 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد